Käyttääkö kukaan tablettia opiskeluun tai muistiinpanojen tekemiseen? Kiinnostaisi tabletti "digitaalisena paperina" tabletille sopivaa kynää käyttämällä (tai sitten näppäimistöllä, vaikka ainakin iPadissa se tuntuu vähän kömpelöltä). Lähinnä editoinnin helpottumisen kannalta harkitsen tätä, mutta miten on, sopiiko tabletti opiskeluun? Miten kirjoitat/piirrät, mitä ohjelmia käytät ja miten onnistuu editointi?
Tablettitietokone opiskelussa
4
538
Vastaukset
- vuosienkokemuksesta
Sopiihan se tabletti, jos välttämättä tahtoo. Luentomuistiinpanoihin on mielestäni kuitenkin paperi ja kynä ylivoimainen kätevyydeltään ja kustannuksiltaan. Muihin kirjallisiin töihin ja PowerPoint-esityksiin on läppäri käytännöllisin. Itse olen tabletin jo hylännyt.
- tulevaisuuden_opiskelija
Ok, niin vähän epäilinkin. Oliko sulla käytössä tablettikynä(?) vai käytitkö tabletin näppistä?
- vuosienkokemuksesta
Kokeilin tablettikynää, mutta en innostunut. Tabletit ovat opiskelijoilla yllättävän harvinaisia, tai ainakaan minun opiskeluympäristössäni (humanistinen tdk) niitä ei paljon näy. Muutamalla kulkee mukana pieni läppis.
Yleinen havainto on, että opiskelun edetessä tarpeeton tekniikan käyttö vähenee. Voi olla, että muualla on toisin alusta loppuun asti.
- tulevaisuuden_opiskelija
Ehkä kynää ja paperia joustavampaa välinettä ei sitten vain ole. Tosiaan, miniläppärissä on ihan normi näppis, joten ehkä sellainen olisi parempi. Tabletit on niin pinnalla nyt, ettei vanhempia laitteita edes muista olevankaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on34092- 454043
Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai823298Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist393155En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛142977Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1632831- 252409
Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?42310Kirjotan ikävää ulos
Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run141838Sinä se vaan jaksat
Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et231737