onneksi olkoon pundit

Luki_

Olet ollut palstalla jo yli viisivuotta tällä merkillä joka minullekkin oli yllätys.

Kuudes vuosi nyt menossa joten kysynkin miltä nyt tuntuu?

Ja oletko ostanut tänä aikana yhtään mitään asuntoa tai myynyt yhtään mitään?

Omalla kohdallani tilanne on tämä.

Myynti 2011 vuonna ,eli juuri kun olit saapunut palstalle.

Osto vuonna 2012 .

Myynti vuonna 2014.

osto vuonna 2016.

Niin kuinka olet itse toiminut aktiivisesti tai niin että voit neuvoskella tai antaa syvälausuntoja asioista?

Mikä on tilanteesi tällä vuosikymmenellä?

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luki_

Niin sen verran vielä lisään 2011 vuotta ennen vuonna 2010 oli osto.

Mitenkäs olet sinä esimerrkiä näyttänyt vai oletko vain kerännyt pääomaa odottamalla?

• Viisi vuotta tällä nimimerkillä ja rekisteröimättömällä nimimerkillä sitä aikaisemmin ehkä kolme vuotta, mutta tälle asuntojen hinnat palstalle olen kirjoitellut vasta syksystä 2013 lähtien (eli vähän yli kolme vuotta) kun edelliset palstat alkoivat vaikuttaa mielenkiinnottomilta.
      .
      Lähihistoriassa olen ostanut kesäpaikan rantatontilla, myynyt oman osakehuoneiston, vuokrannut osakehuoneiston ja ostanut oman omakotitalon. Tässä järjestyksessä. En halua kertoa tarkkoja vuosilukuja enkä aikamääriä. Kiinteistönvälittäjät ovat hoitaneet asuntojen myynnit ja ostot. Itse valitsemiin olen ollut tyytyväinen, mutta nuo myyjien valitsemat välittäjät ovat olleet monella tavalla kädettömiä (myyjäosapuoletkin sen ovat tunnustaneet).
      .
      Oma asunto on pitkäaikaisessa salkussa kasvamassa tuottoeroa vaihtoehtoiseen asumismuotoon (vuokralla oloon) verrattuna elämämisen tasoa nostamassa. Kesäpaikka on elämisen tasoa nostamassa. Lyhytaikaisessa salkussa teen kauppaa osakkeilla (en asunto-osakkeilla). Omaisuus on karttunut koko ajan. Sehän on selviö.
      .
      Viime aikoina olen vähemmän enää seurannut tätä palstaa.
      Hyvin sattumanvaraisesti, niin kuin nyt. Työkiireet ovat yksi syy kirjoitusten tason yleinen lasku uusi vapaa-ajan kiinnostuksen kohde. Järkevää olisi nytkin tehdä töitä, eikä kirjoitella tämänkaltaisille palstoille. Huomenna tulee muutoin hyvin kiire saada tarvittavat asiat tehtyä työpaikalla. Illanjatkoja..

• Luki_

Kyllä sinulla on hyvät kirjoitukset ettei sen puoleen.

• 222333

2010 yhden vuokra-asunnon osto, sekä yhden asunnon osto Suomen ulkopuolelta.
      2011 yhden asunnon myynti sekä myös yhden osto.
      2012 asunnon myynti
      Siis viisi asuntokauppaa olen tehnyt tällä vuosikymmenellä. Pörssiä en ole koskaan pelannut muuta kuin mitä pienimuotoisesti, enkä ihan viime vuosina lainkaan. Nyt ei ole yhtään pörssiosakkeita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      235
      32884
    2. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      29
      3784
    3. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      253
      3609
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      96
      2983
    5. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      24
      2917
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      42
      2153
    7. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      17
      1829
    8. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      10
      1773
    9. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      350
      1392
    10. Nurmijärven onnettomuus.

Ihan vain muistutuksena (onnettomuushan tapahtui yksityisellä tiellä) se, että nykyinen hallitus päätti 2023 leikata yks
      Maailman menoa
      47
      1302
    Aihe