2mb serial flash ohjelmointi?

netti_poikki

Näyttäisi siltä, että flashatessa uudelleen adsl-modeemin käyttiksen meni bitti poikittain. Purkki yrittää toipua em. tapahtumasta nollaamalla 4k sivun ja kirjoittamalla datan siihen uudestaan. Bitti ei kuitenkaan käänny - joten avasin purkin, koska nyt se tekee vain n. 6s välein bootin - yrittää uudestaan ja uudestaan ja osoite joka feilaa on aina sama. Piiri siis nollautuu ok, mutta ykköstä ei tiettyyn osoitteeseen voi kirjoittaa, jolloin purkin koodi sekoaa. Tämä selvisi purkin sisäisestä sarjaportista tulevasta debug-tulosteesta ja xmodem:lla sain tuon uuden käyttiksen tuonne sarjaportin kautta myöskin siirrettyä.
Avausoperaatiossa selvisi, että piirin tyyppi on MX25L2026C - 8 jalkainen 0.5x0.5 cm² kokoinen smd ketale. Tuon saattaisi vielä juottaa itse irti ja vaihtaa tilalle uuden, mutta tuli mieleeni, että ilmeisesti chipille pitäisi kuitenkin flashata se sisältö valmiiksi. Eli onko ideoita, miten tuon saisi tehtyä kotikonstein? Vai voisiko tuo laturi sijaita jossakin muualla kuin em. piirillä, esim. prosarin omassa muistissa, jolloin flash voisi alussa olla tyhjä?

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpoinratkaisu

Vaihda 4G mokkulaan

• en_vaihda

Yksikään operaattori ei takaa jatkuvaa yli 2mb/s kaistaa - vaan kokemusten mukaan tulee yli 5s taukoja datavirtaan jolloin kaista ei riitä. Eli ei ole mahdollista vaihtaa. Datavirran kun pitää olla taukoamatonta..

• etvoivalita
        en_vaihda kirjoitti:

Yksikään operaattori ei takaa jatkuvaa yli 2mb/s kaistaa - vaan kokemusten mukaan tulee yli 5s taukoja datavirtaan jolloin kaista ei riitä. Eli ei ole mahdollista vaihtaa. Datavirran kun pitää olla taukoamatonta..

Pitää sopeuttaa toimintaansa siihen mitä on tarjolla, tulevaisuudessa kuitenkin 4G on ensisijainen tekniikka kaikille yksityisille kuluttajille, koska siitä operaattori saa suuremmat voitot kuin kiinteistä yhteyksistä.

• ei_kiinnosta

No saahan tänne kiinteänä valokuidun, mikä lienee seuraava hankinta sitten kun hinnat alkaa olla sopivalla tasolla. Tosin adsl-mux taitaa olla jo valokuidussa kiinni ja siinäkin nopeutta piisaa vielä ihan riittävästi. Eli kiinteällä mennään täällä ja 10 gigabittiä on rajana ;)

• etvoivalita
        ei_kiinnosta kirjoitti:

No saahan tänne kiinteänä valokuidun, mikä lienee seuraava hankinta sitten kun hinnat alkaa olla sopivalla tasolla. Tosin adsl-mux taitaa olla jo valokuidussa kiinni ja siinäkin nopeutta piisaa vielä ihan riittävästi. Eli kiinteällä mennään täällä ja 10 gigabittiä on rajana ;)

Ei operaattoreita kiinnosta vetää valokuitua yksityisille. ADSL ajetaan alas seuraavan 10 vuoden aikana ja kaikki kuluttajat käyttää 4Gtä tai tulevaisuudessa 5Gtä. Kannattaa valita jo nyt 4G niin pääsee ottamaan uusimman tekniikan edut heti käyttöönsä.

• otan_vain_kiinteän

En saata uskoa tuota. Tänne vedettiin valokuitu 100m päähän talosta samalla kun alue rakennettiin ja luvattiin että seuraavan kymmenen vuoden kuluessa tulee mahdolliseksi saada valokuitua kotiin asti - tosin aluksi aika hintavasti. Toisaalta jos kupari tulee käyttöikänsä päähän - sekin on uutta jo n. 40 vuoden kuluttua, niin kai se pitää siinä vaiheessa harkita kuitua.
        Tarkoitat varmaan haittoja 4g:stä puhuessasi? Ei ole vielä kovin pitkiä kokemuksia säteilyvaikutuksista - ja kuitenkin olemassa tutkimustuloksia jotka näitä puoltaisi. PArempi katsoa, kuin katua!

• moraalia

Eli ongelma on siinä, että valmistaja ei suostu korjaamaan em. purkkia vaan haluaa myydä sen sijaan minulle uuden purkin. No, ostin jo toki uuden purkin, mutta elektroniikan harrastajana osaan myös (välillä) korjata laitteita - ja pistää niitä korjattuina kiertoon! Miksi en siis saisi myydä laitetta korjattuna esim. kirpputorilla? Ei se ole vielä ollut käytössä kuin 4kk?

• ohjelmointilaitteita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      968
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      174
      872
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      806
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      752
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      675
    Aihe