Valuutanvaihto

Rahaaaaa

Kannattaako lentokentällä vaihtaa bahteja niin , että alkuun pääseen, vai hotellin respassa vasta, onko paljon eroa?

90

4256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmsss

      Phuketin kentällä vähän 50-100€ ja loput kojuista. Suomessa älä vaihda ollenkaan.

    • piimummo

      Mikä kurssi tällä hetkellä paikanpäällä?

      • lääkNgöön

        Noin 38.5 vaihtelee


    • 45454545

      Kyllä käteistä vähän pitää jo Suomessa vaihtaa mutta sitten perillä korttia( huom. vain luotto toimii) ja sitten käteistä perillä...lähes joka kulmalla löytyy.

      • eiekakerta

        Ei Suomessa kannata vaihtaa yhtään euroa batheiksi ja visa elektron toimii Thaimaassa moitteettomasti.
        Minä vaihdan yleensä Suvarnabhumin kentällä 50 euroa aluksi ja muualla loput.Tarvittaessa nostan visa elektronilla automaatilta lisää.
        Luottokorttia käytän vain turvalliseksi katsomissani liikkeissä kuten suuret ostoskeskukset ja lentokentän myymälät.


      • huohhuohjaHUOH
        eiekakerta kirjoitti:

        Ei Suomessa kannata vaihtaa yhtään euroa batheiksi ja visa elektron toimii Thaimaassa moitteettomasti.
        Minä vaihdan yleensä Suvarnabhumin kentällä 50 euroa aluksi ja muualla loput.Tarvittaessa nostan visa elektronilla automaatilta lisää.
        Luottokorttia käytän vain turvalliseksi katsomissani liikkeissä kuten suuret ostoskeskukset ja lentokentän myymälät.

        Visa Electron ei ole luottokortti


      • 5444545
        huohhuohjaHUOH kirjoitti:

        Visa Electron ei ole luottokortti

        Tuo teini Visa ei toimi Thaimaan automaateissa...muuten hyvä ...kannattaisi käydä joskus.


      • EnTarvitseLuottoa

        Hyvä viisnelonen.
        Kyllä toimii.
        Olet oikeassa kannattaa sulkea google ja matkustaa ihan oikeasti.


    • EUR-THB

      Mikäs syy siihen on että Suomessa jo pitää huonolla kurssilla vaihtaa? Mitä sun täytyy ostaa koneen oven ja tullin väliseltä alueelta? Tai jollain kentillä on rahanvaihtajia ja/tai automaatteja matkatavara-aulassa.

      • 65665

        En ehdi enää Bangkokissa valuuttaa vaihtaa ja taksi pitää maksaa perillä. Lentokentällä se muuten huonoin kurssi on jos nyt muutama euro ketään kiinnostaa.


      • 43x
        65665 kirjoitti:

        En ehdi enää Bangkokissa valuuttaa vaihtaa ja taksi pitää maksaa perillä. Lentokentällä se muuten huonoin kurssi on jos nyt muutama euro ketään kiinnostaa.

        Suvarnabumilla on silti parempi kurssi kuin Forexilla tai yhdessäkään Suomen pankissa. Silti sielläkään ei kannata vaihtaa kuin tuo edellä mainittu 50-100€ ja siihen valuutan vaihtoon ei mene 3 minuuttia kauempaa jos sitäkään. Kyllä ne taksikuskit odottaa, Eihän kukaan anna nouto aikaa taksille kuin tunti lennon saapumisajan jälkeen. Siinä ajassa ehtii vaihtaa rahat ostaa Sim kortin ja jopa vaihtaa kevyempää vaatetta päälle.


      • 5454545

        Osaatko laskea jos Suomessa vaihdan 10 000 ja kurssi on 36,5...kun se Thaimaassa on 37,8. Kerrotko paljon hävisin euroissa.


      • Qatar_17

        Tuo Suomen forex kurssi on ihan jotain muuta mutta Forex vs. SCB niin takkiin tulee 10K€ noin 29000thb eli 770€.


    • Kentällä kannattaa vaihtaa, vähän. Ellei sitten tiedä matkanvarrella sopivampaa paikkaa.
      Hotelleissakin yleensä surkea kurssi. Paikan päällä sitten kojuista tai pankissa. Pankissa vaihtaessa kysyvät passia tai kopiota siitä.
      Itse jätän edelliseltä reissulta pari tonnia,thb = 50€ joilla pääsen hyvin hotelliin asti.
      Nestetankkaukseen varmaan ensimmäisenä rahaa tarvitsee.

    • MarijaMatti

      Paljonko bahteja annatte hotelliin saavuttaessa laukunkantajalle?

      • ÄlkääTipatkoLiikaa

        Kantajalle 40-100 THB.Riippuu palvelusta. Ruokailun jälkeen 10% laskusta.
        Liiallinen tippailu on tyhmää leveilyä.


    • thaitippi

      Riippuu täysin kantajasta. Jos laukut liikku suoraan taksista, joo, mut jos itse kannan laukut respaan, ja kantaja vain huolehtii laukut huoneeseen tekemättä muuta, en.
      Vain hyvästä palvelusta annan tippiä. Siivojille kriteeri on vähän löysemmässä. Mut silloinkin työ tietenkin pitää tehdä hyvin. Lähes aina tekevätkin. yleensä kolmantena päivänä annan siivojalle setelin. Silloin tietää jo miten työnsä hoitavat.
      Hieronnassa annan tippiä jos työ tehdään hyvin. Siinä olen huomannut tipin olevan kannattavinta itselleni, jos hyvän löytää. Huonosta työstä en jätä koskaan tippiä.

    • phuket3

      Miksi vaihtaa rahaa, eikä nostaa tarvittavat käteiset pankkiautomaatista?

      Itse olen vuosia nostanut käteisen pankkiautomaateista. Yleensä niissä kurssi on kai hieman parempi, kuin vaihtopisteissä. Nostoista toki tulee hieman kuluja. Thaimaan pankit haluavat 200 bahtia per ulkomaannosto.

      Oma pankkikin haluaa oman osuutensa.

      Mutta hyötynä on se, ettei tarvitse reissata rahakasan kanssa, eikä myöskään arpoa, missä vaihtaa valuuttaa.

      • KäteinenParas

        Tässä oikeaa tietoa Siam Commercial Bankin sivuilta näet paljonko käteisvaihtaja saa http://www.scb.co.th/scb_api/dccb_25.jsp eli nyt noin 38 THB ja rapiat

        Ja kun scrollat alaspäin näet creditcard currensies klikkaa se auki ja näet että kortilla on huonompi kurssi ja lisäksi automaatilla tulee 180 THB nostokulu suomalaisen pankin välitys palkkiot. Tällä hetkellä 34 THB ja osia

        Kuinka iso kasa tarvitaan 1-4 viikon matkalle 50€ seteleitä jää muuten alle sentin paksuiseksi ja 100€ seteleistä puolet ohuempi nippu. Kortti vain varalle!


      • KäteinenParas
        KäteinenParas kirjoitti:

        Tässä oikeaa tietoa Siam Commercial Bankin sivuilta näet paljonko käteisvaihtaja saa http://www.scb.co.th/scb_api/dccb_25.jsp eli nyt noin 38 THB ja rapiat

        Ja kun scrollat alaspäin näet creditcard currensies klikkaa se auki ja näet että kortilla on huonompi kurssi ja lisäksi automaatilla tulee 180 THB nostokulu suomalaisen pankin välitys palkkiot. Tällä hetkellä 34 THB ja osia

        Kuinka iso kasa tarvitaan 1-4 viikon matkalle 50€ seteleitä jää muuten alle sentin paksuiseksi ja 100€ seteleistä puolet ohuempi nippu. Kortti vain varalle!

        Sorry tuli tuo luottokortti linkki edelliseen Tässä käteisen linkki

        http://www.scb.co.th/scb_api/index.jsp


    • Oisa2009

      Voiko siellä nostaa automaatista debit puolelta vai vain visa/ credit puolelta?

    • vain creditillä... sanovat että elektronillakin voi, mut siitä ei omakohtaista kokemusta

      • Sähköraha

        Ei ainakaan meillä mitään ongelmia elektronin kanssa ole ollut.
        Toiminut vuosikausia.
        Kustannuksiin en ota kantaa omalta osaltani, koska matkoillani en muutenkaan paneudu pikku talousjuttuihin, eli pati sinne tai tänne on täysin merkityksetön seikka ja poistaa myös ajattelut missä säilytän rahoja.


      • OmaRahaOnOmaRaha

        Joo ja minä en ymmärrä lainkaan, miksi ihmisillä joilla on omaa rahaa ihan riittävästi, ylipäätään hankkii credit "puolen" kortilleen.


      • MasterCardCredithaltija
        OmaRahaOnOmaRaha kirjoitti:

        Joo ja minä en ymmärrä lainkaan, miksi ihmisillä joilla on omaa rahaa ihan riittävästi, ylipäätään hankkii credit "puolen" kortilleen.

        Creditilla kannattaa maksaa esim lentoliput. Saa rahat takaisin konkurssien jälkeen, tai peruuntuneen lennon jälkeen.
        Taidat olla Ihminen jolla ei ole luottotiedot kunnossa.Creditiä ei tarvitse hakea sitä tarjotaan luottotiedot omaaville.


      • OmaRahaOnOmaRaha

        Kiitos ymmärsin, mutta minulla on niin runsaasti omaa rahaa, että en tarvitse toisten rahaa.
        Siis ihmiset käyttävät luottoa peloissaan konkursseista ja lentojen peruuntumisista, ok.
        Minä en luottoa kuitenkaan ota ja toki sen tiedän että tarjotaan ja on tarjottukin, mutta oma raha on oma raha.
        Mikäli tahdot lisää vittuilla, voit sen suorittaa tähän jatkoksi.


      • LeluVisaseon
        Sähköraha kirjoitti:

        Ei ainakaan meillä mitään ongelmia elektronin kanssa ole ollut.
        Toiminut vuosikausia.
        Kustannuksiin en ota kantaa omalta osaltani, koska matkoillani en muutenkaan paneudu pikku talousjuttuihin, eli pati sinne tai tänne on täysin merkityksetön seikka ja poistaa myös ajattelut missä säilytän rahoja.

        Visa electronin haltijalta yleensä luottotiedot mennyt.


      • SähköRaha

        Hyvä LELUVISA.
        Aloittajalle vastasin.
        Onko Sinulle ongelma toisten raha-asiat, luottotietoasiat?


      • cashbetter
        OmaRahaOnOmaRaha kirjoitti:

        Kiitos ymmärsin, mutta minulla on niin runsaasti omaa rahaa, että en tarvitse toisten rahaa.
        Siis ihmiset käyttävät luottoa peloissaan konkursseista ja lentojen peruuntumisista, ok.
        Minä en luottoa kuitenkaan ota ja toki sen tiedän että tarjotaan ja on tarjottukin, mutta oma raha on oma raha.
        Mikäli tahdot lisää vittuilla, voit sen suorittaa tähän jatkoksi.

        Ilman luottokorttia ei ulkomaalaisilta nettikaupoista esimerkiksi levyjä tilailla joita Suomesta ei löydy kirveelläkään. Lisäksi luottokorttilla kannattaa ne lentoliput tilata on turvallisempi kuin pankkikortti.
        100€ nosto automaatista Thaimaassa saat noin 80€ todellisuudessa koska ne kulut 1000€ nosto siis800€
        hinnat noin summia mutta lähellä totuutta


      • EiLuotollaElävä

        Juuri näin ja tililtä voi sitten siirtää Visalle ne rahat mitä lentolippuihin meni. Näin on sillä Visalla taas varalla rahaa yllättäviin menoihin.


      • OmaRahaOnOmaRaha

        En todellakaan luotolla elä, en hetkeäkään.
        Minä en tarvitse yllättäviin menoihin luottoa, koska minulla on yllättäviin menoihin omaa rahaa.
        Voisiko jo oivaltaa, että kaikki ihmiset ei tarvitse luottoa ?


      • haloo-omaraha
        OmaRahaOnOmaRaha kirjoitti:

        En todellakaan luotolla elä, en hetkeäkään.
        Minä en tarvitse yllättäviin menoihin luottoa, koska minulla on yllättäviin menoihin omaa rahaa.
        Voisiko jo oivaltaa, että kaikki ihmiset ei tarvitse luottoa ?

        Et siis ymmärtänyt pointtia. Ei ihminen jolla on luottokortti tarvitse elää luotolla.


      • VitustiOmaaRahaa

        Kiitos Halookusipää, nyt ymmärrän.
        Siis ihminen joka ostaa paveluita ja hyödykkeitä luotolla, ei elä luotolla, vaan tuolle elämisen muodolle on jokin muu termi.
        Anteeksi ymmärryksen puutteeni.


      • Qatar_17
        OmaRahaOnOmaRaha kirjoitti:

        Kiitos ymmärsin, mutta minulla on niin runsaasti omaa rahaa, että en tarvitse toisten rahaa.
        Siis ihmiset käyttävät luottoa peloissaan konkursseista ja lentojen peruuntumisista, ok.
        Minä en luottoa kuitenkaan ota ja toki sen tiedän että tarjotaan ja on tarjottukin, mutta oma raha on oma raha.
        Mikäli tahdot lisää vittuilla, voit sen suorittaa tähän jatkoksi.

        Millä varaat hotellin, auton tai tilaat verkosta jos ei ole luotto kunnossa? Visan ehdoissa ei kyllä enää korvata matkalippuja konkurssi tapauksissa. Kannattaa tarkistaa ehdot väli


      • KatsoPeiliin
        VitustiOmaaRahaa kirjoitti:

        Kiitos Halookusipää, nyt ymmärrän.
        Siis ihminen joka ostaa paveluita ja hyödykkeitä luotolla, ei elä luotolla, vaan tuolle elämisen muodolle on jokin muu termi.
        Anteeksi ymmärryksen puutteeni.

        Kuka kirjoitti että luottokortin omistava käyttää vain luottokorttia ?????? Kukakohan se kusipää on?


      • VitustiRahaaIlmanLuottoa

        Hyvät Gatar ja Pelimies.
        Minulle ei ole ongelma konkurssit, vaan olen kirjoittanut, että ei huoleta.
        En ole myöskään kirjoittanut luottokortin käyttävän VAIN luottoa.
        Olen kirjoittanut, että minulla ei ole tarve käyttää luottoa, enkä käytä luottoa.
        Verkosta en ylipäätään osta mitään hyödykkeitä lainkaan.
        Hotellin varaan joko puhelimitse tai sähköpostilla, tai molemmilla, sekä maksan käteisellä paikanpäällä tai tarvittaessa varausmaksun tietokoneellani.
        Mikäli tarvitsen autoa, jota tosin en tarvitse minulla ollen sellainen Thaimaassa, maksan auton ensin valittuani auton paikanpäällä ja maksan sen myös paikanpäällä.
        Mikäli te kusipäät näihin toimintoihin tarvitsette luottoa, se on täysin Teidän henkilökohtaisen elämänne ongelma, EI MINUN.


      • AutotonMatkailija

        Miksi sinulla on auto thaimaassa ?
        En minäkään tarvitse luottoa varatessani hotellia suomesta tai muualtakaan.
        Minäkään en tilaa verkosta mitään, vaan harrastan ns. manuaalista ostoa, eli tavaran hypistelyä jonka tuloksena ostopäätös tai ei.


      • VelatonRahallinen

        Thaimaassa on miljoonia autoja joiden lukumäärää en tiedä, mutta Lerppa lienee tietävän tarkan lukumäärän.
        Autokannasta pääosan omistaa thaimaalaiset.
        Kun vaimoni oli tyttöystäväni, hänellä oli velaton uudehko auto, jonka sitten kun tyttöystäväni oli vaimoni, vaihdoimme uuteen velattomaan autoon.
        Tässä vastaus kysymykseesi AutotonMatkailija.


      • 54545454
        Sähköraha kirjoitti:

        Ei ainakaan meillä mitään ongelmia elektronin kanssa ole ollut.
        Toiminut vuosikausia.
        Kustannuksiin en ota kantaa omalta osaltani, koska matkoillani en muutenkaan paneudu pikku talousjuttuihin, eli pati sinne tai tänne on täysin merkityksetön seikka ja poistaa myös ajattelut missä säilytän rahoja.

        ei tietenkään toimi kun tuo lasten visa ei ole luottokortti. Ei toimi edes lentokoneessa saati Thaimaan automaateissa.


      • EnTarvitseLuottoa

        Viisnelonen jne.
        Edelleenkin toimii niillä joilla on rahaa tilillään ja jotka ei tarvitse luottokorttia kokeakseen olevan aikuinen, jolla ei ole lasten visaa.
        Lentokoneesta en tiedä, koska minulla ei ole ostotarpeita lentokoneessa, mutta thaimaassa toimii automaateissa.


      • Anonyymi
        OmaRahaOnOmaRaha kirjoitti:

        Kiitos ymmärsin, mutta minulla on niin runsaasti omaa rahaa, että en tarvitse toisten rahaa.
        Siis ihmiset käyttävät luottoa peloissaan konkursseista ja lentojen peruuntumisista, ok.
        Minä en luottoa kuitenkaan ota ja toki sen tiedän että tarjotaan ja on tarjottukin, mutta oma raha on oma raha.
        Mikäli tahdot lisää vittuilla, voit sen suorittaa tähän jatkoksi.

        Kahden viikon miljonääri....tunari Savosta


    • nakluan.kingi

      Eurot kannatti vaihtaa bahteiksi silloin, kun yhdellä eurolla sai 51 THB.

    • ViikkoLähtöönKuukaudeksi

      Paras kurssi mitä muistan oli vähän päälle 54 THB Siitä on aikaa jotain 8 vuotta. Maaliskuussa 2015 sai vähän päälle 35 THB Viime toukokuussa oli 39THB molemmin puolin. Nyt on pitkään ollut siinä 38THB

    • Transferwise

      Kätevästi onnistuu transferwisella rahansiirto ulkomaille https://goo.gl/H4pjKw
      Rahat siirtyy nopeasti ja kurssikin on ollut hyvä, eikä tarvii turhaa käteistä massia kantaa mukana.

    • Transferwise

      Tosin pitää olla paikallinen tili taikka tuntea joku luotettava paikallinen. Itse tunnen paljon Suomalaisia Thaimaassa joten käytän tuota

      • Tilillinen

        Miksi pitäisi käyttää tuttujen tiliä, kun voi avata oman tilin ?


    • Minä tykkään creditkortista matkoilla. Siirtää sitten palattuaan tililtä käytetyt takaisin.
      Elektronin huonopuoli on sen maksunperillemenon pitkäkesto. Saattaa mennä viikko, kunnes raha on oikealla omistajalla, vaikka varaus tehdäänkin heti. Pankista nostaessa sillä ei väliä, mut maksaessa, en viitsisi odotuttaa toisia saatavineen.

      • RahaaOnIlmanLuottoa

        Jos on pankkitili jossa elektroni ja tietokoneyhteys, niin kun maksat pankista pankkiin jonkun maksun, viivästyykö maksusi sen johdosta että käyttämääsi tiliin kuuluu elektroni?
        Minulla ei ole tuon kaltaista ongelmaa.


      • seasson
        RahaaOnIlmanLuottoa kirjoitti:

        Jos on pankkitili jossa elektroni ja tietokoneyhteys, niin kun maksat pankista pankkiin jonkun maksun, viivästyykö maksusi sen johdosta että käyttämääsi tiliin kuuluu elektroni?
        Minulla ei ole tuon kaltaista ongelmaa.

        Jos maksat elektronilla esim. kaupassa. Voi mennä (pyhätön) viikko, kunnes ne rahat on kaupan tilillä. Tämä siitä huolimatta että, kortin haltijalta varaus menee heti.

        Tämä jää liian usein (aina) pankeilta kertomatta, kortin hankkijalle.
        Tosin moni ei tästä välittäisikään.

        Ehkä se kuitenkin olisi hyvä kertoa siksi että, ihmisten olisi helpompi käsittää miksi, elektron asiakkaita monasti katsotaan nenänvartta myöten. Ennen se oli myös kallista rahaa, kun maksupäätteistä maksettiin sykäysten mukaan tietoliikennemaksu. Etenkin purkkaostoksissa, se on järjetön maksutapa. Muilla korteillahan raportti kulkee vain kerran. Normaalisti yön aikana.
        Debit kortilla taas maksu seuraavana päivänä tilillä. credit kortilla jotain siltä väliltä.


      • RahaaOnYliLuottotarpeen

        Jepjep Seasson.
        Voihan jutun tuonkin kaltaiseksi muuttaa, jos sinulle on ongelma kaupa kassalla ollessasi, koska kauppa saa rahasi ostoksistasi.
        Maksa siis ihmeessä kaupan kassalla luotolla ja kotiin päästäsi siirrä omaa rahaasi takaisin luottopuolelle, näin kauppias saa rahansa.


      • 65565
        seasson kirjoitti:

        Jos maksat elektronilla esim. kaupassa. Voi mennä (pyhätön) viikko, kunnes ne rahat on kaupan tilillä. Tämä siitä huolimatta että, kortin haltijalta varaus menee heti.

        Tämä jää liian usein (aina) pankeilta kertomatta, kortin hankkijalle.
        Tosin moni ei tästä välittäisikään.

        Ehkä se kuitenkin olisi hyvä kertoa siksi että, ihmisten olisi helpompi käsittää miksi, elektron asiakkaita monasti katsotaan nenänvartta myöten. Ennen se oli myös kallista rahaa, kun maksupäätteistä maksettiin sykäysten mukaan tietoliikennemaksu. Etenkin purkkaostoksissa, se on järjetön maksutapa. Muilla korteillahan raportti kulkee vain kerran. Normaalisti yön aikana.
        Debit kortilla taas maksu seuraavana päivänä tilillä. credit kortilla jotain siltä väliltä.

        Nyt puhuttiin Thaimaasta ja siellä ei edes lasten visa eikä debit puoli edes toimi. Älkää vastatko mitä teiltä ei kysytä.


      • EnTarvitseLuottoa

        Vitun numeropelle.
        Käy kerran Thaimaassa ja kokeile.
        Jos sulla on vain ns. aikuisten kortteja, lainaa jonkun "lasten visaa" ja kokeile.
        TOIMII !!!!!!


      • 4545445
        EnTarvitseLuottoa kirjoitti:

        Vitun numeropelle.
        Käy kerran Thaimaassa ja kokeile.
        Jos sulla on vain ns. aikuisten kortteja, lainaa jonkun "lasten visaa" ja kokeile.
        TOIMII !!!!!!

        Ihme äijä...ei toimi edes Suomessa eikä lentokoneessa saati sitten Thaimaassa. Saatanan luottokelvoton pelle.


    • Siirsin rahani aikaisemmin Nordean verkkopankista omalle Bangkok Bankin kortille. Viime Huhtikuussa rahansiirto viikolla kesti kaksi päivää. Joulukuun lopussa pääsee korttia taas vinguttaa. Entisillä reissulla on sen verran aina bahteja, että voi maksaa seuraavalla reissulla taksikyydin tutulle kuskille, lisää saldoa thaipuhelimeen ja dtac-mokkulalle.
      Älkää vaan vaihtako batheja Suomessa.

      • EnTarvitseLuottoa

        Kylläpä kesti kauan, että tuli ensimmäinen järkevä kirjoitus.
        Kiitos Empakerro.


      • rasmus_44
        EnTarvitseLuottoa kirjoitti:

        Kylläpä kesti kauan, että tuli ensimmäinen järkevä kirjoitus.
        Kiitos Empakerro.

        Tuliko yllätyksenä?

        Itse jätän myös aina edelliseltä reissulta sen 1000-2000 thb jotta pääsen paikan päällä alkuun. Otan muutama sata euroa mukaan Suomesta ja vaihdan ne sitten paikalliseksi valuutaksi kun olen syönyt ja juonut Bangkokissa. Kun ne rahat on käytetty niin pelailen kortti automaatti-kombolla loppumatkan.

        Jos ei ole pohjalla yhtään bahteja niin suosittelen säästämään vaihdon kuitenkin Bangkokin kentän päähän.


      • Bahteillamuutmaksaa
        EnTarvitseLuottoa kirjoitti:

        Kylläpä kesti kauan, että tuli ensimmäinen järkevä kirjoitus.
        Kiitos Empakerro.

        Miksi batheja (bath=sauna suomeksi) pitäisi muutenkaan vaihtaa ennen Thaimaan matkaa?


      • EnTarvitseLuottoa
        rasmus_44 kirjoitti:

        Tuliko yllätyksenä?

        Itse jätän myös aina edelliseltä reissulta sen 1000-2000 thb jotta pääsen paikan päällä alkuun. Otan muutama sata euroa mukaan Suomesta ja vaihdan ne sitten paikalliseksi valuutaksi kun olen syönyt ja juonut Bangkokissa. Kun ne rahat on käytetty niin pelailen kortti automaatti-kombolla loppumatkan.

        Jos ei ole pohjalla yhtään bahteja niin suosittelen säästämään vaihdon kuitenkin Bangkokin kentän päähän.

        Hyvä Rasmus.
        Ei tullut mikään yllätyksenä.
        Tämä keskustelu vain on siirtynyt väittelyyn, että täytyisi olla luotollinen kortti mitä ihmeellisimmin selityksin, jopa konkurssipelon johdosta.
        Minun ei tarvitse jättää yhtään mitään edelliseltä reissultani, koska minulla on koko ajan rahaa Thaipankissa.


      • rasmus_44
        EnTarvitseLuottoa kirjoitti:

        Hyvä Rasmus.
        Ei tullut mikään yllätyksenä.
        Tämä keskustelu vain on siirtynyt väittelyyn, että täytyisi olla luotollinen kortti mitä ihmeellisimmin selityksin, jopa konkurssipelon johdosta.
        Minun ei tarvitse jättää yhtään mitään edelliseltä reissultani, koska minulla on koko ajan rahaa Thaipankissa.

        Täällä Suomi24 tuppaa kaikki keskustelut menemään aina pitkin vittuja viimeistään kolmannen viestin kohdalla :D

        Ja joo vastasin tuossa samalla tuohon alotuspostaajan alkuperäiseen kysymykseen.


      • VakitunenAsukas7vuotta
        EnTarvitseLuottoa kirjoitti:

        Hyvä Rasmus.
        Ei tullut mikään yllätyksenä.
        Tämä keskustelu vain on siirtynyt väittelyyn, että täytyisi olla luotollinen kortti mitä ihmeellisimmin selityksin, jopa konkurssipelon johdosta.
        Minun ei tarvitse jättää yhtään mitään edelliseltä reissultani, koska minulla on koko ajan rahaa Thaipankissa.

        Sinulla siis vakituinen osoite Thaimaassa. Kuinka korttisi uusiminen järjestyy, lähetetäänkö se Sinulle Suomeen.


      • EnTarvitseLuottoa

        Jep Vakituinen Asukas.
        Osoitteeni on perheeni talossa.
        Posti kulkee thaimaassa kuten tiedät, samoin kuin suomessa.
        Olen tietoinen koska pankkikortit, ajokortit, jopa passit ym. kortit tulee uusia, nuo päivämäärät ei tule minulle yllätyksinä.
        Minä asioin korttiasioissani pankkikonttorissa, en postin välityksellä.


      • 54454

        Ei turistille joka lomailee 2-3 viikon anneta tiliä Thaimaan pankeista. Ja myös toisinpäin. Lopettakaa nämä tyhmät neuvot.


      • EnTarvitseLuottoa

        Edelleen numeropelle.........
        Millä perusteilla luokittelet minut muutaman viikon turistiksi, lapseni jopa käyden koulua thaimaassa ?????
        Monenko viikon turisti Sinä olet ?
        Kerroppa mikä kuperkeikka täytyy tehdä saadakseen thai pankkitilin, joka edellytetään oleskelulupaan, jota muutaman viikon turistit ei tarvitse mutta minä tarvitsen ?


      • 34343434
        EnTarvitseLuottoa kirjoitti:

        Edelleen numeropelle.........
        Millä perusteilla luokittelet minut muutaman viikon turistiksi, lapseni jopa käyden koulua thaimaassa ?????
        Monenko viikon turisti Sinä olet ?
        Kerroppa mikä kuperkeikka täytyy tehdä saadakseen thai pankkitilin, joka edellytetään oleskelulupaan, jota muutaman viikon turistit ei tarvitse mutta minä tarvitsen ?

        Luetko ääliö mitä kysytiin aloituksessa...kysyttiinkö siellä missä vaihdatte valuuttaa kun asutte Thaimaassa. Minua ei sinun jutut kiinnosta eikä sinun taikku akkasi. Minulla on suomalainen eikä takuulla miljoonaa kertaa pantu kuten sinulla.


    • VakituinenAsukas7vuotta

      :) :) :) :) Niinkö?

    • HöpöhöpöEntarvitseluot

      Juu, ei En tarvitse luottoa kaveri vastannut kysymykseesi.

    • MinunKorttiToimii

      Johan on keskustelusarjaan pesiytynyt mitä ihmeellisintä porukkaa.
      Kun yksi kertoo, että hän ei tarvitse luottoa, eikä sen johdosta ole luottokortin haltija, porukka käy vastarintaan mitä ihmeellisimmin väittein.
      Seuraavia mahdottomuuksia yhteenvetona mm:
      Ei voi omistaa taloa thaimaassa.
      Ei voi olla aviossa thain kanssa.
      Ei voi olla thai pankkitiliä.
      Ei voi käyttää varallisuuttaan Thaimaassa, eikä varsinkaan luottottomalla kortilla.
      PALSTAN KIRJOITUSTEN PÄÄMOLLAUS ON TYÖTTÖMÄT SEKÄ KELASSA ASIOIVAT, JOTKA MITÄ ILMEISIMMIN ON LUOTTOTIEDOT MENETTÄNEITÄ, EIKÄ HEILLÄ VARSINKAAN OLE LUOTTOKORTTIA.

      Kertokaapa viisasten ryhmä, millä rahavarannolla nämä mm. resiperseiksi nimitettävät toimivat thaimaassa pitkiä aikoja?
      Miten nämä ihmiset saavat thaimaassa käteensä työttömyyskorvaukset sekä kelamaksut, mikäli kortit ei toimi?

      Minun luototon korttini, vaikka minulla on myös luotollinen kortti, toimii täysin normaalisti thaimaalaisessa "ottomatissa".

      Kiitos asianmukaisista vastauksista.

      • KateellinenKaikille

        Vituttaa kun joku on Hesan yksiön hinnalla ostanut Thaimaasta ok-talon kaikilla herkuilla ja uima-altaalla muuttaen sinne, kun mun pitää hinkata töissä maksaakseni rivaria ja jätkällä ei oo edes AIKUISTEN VISAA.
        Kaiken lisäks se voi nostaa rahaa omalta tililtään jota minä en saa, koska kortti vaimolla.


    • hjiohiouoiyi

      Aivan niitä automaatteja pitää vain osata käyttää. Kuitenkin 200 THB joka nosto maksaa välityspalvelumaksut.
      Jos automaatissa on Visa Electron tarra niin sekin toimii (kaikissa sitä ei vielä ole ainakaan syrjemmällä) Myös Depid toimii, ei vain credit

      • ResuperseLuototon

        En tiedä mitä maksaa luottokortin hallussapito ja käyttö.
        Minä osaan käyttää automaatteja ja luototon korttini on toiminut minun käyttämänäni vuodesta 2009.
        Kuluja on mutta en tiedä kulutonta tapaa.


      • SimpleToUnderstand
        ResuperseLuototon kirjoitti:

        En tiedä mitä maksaa luottokortin hallussapito ja käyttö.
        Minä osaan käyttää automaatteja ja luototon korttini on toiminut minun käyttämänäni vuodesta 2009.
        Kuluja on mutta en tiedä kulutonta tapaa.

        Käteinen on se kuluton tapa. Vaihdat siis euroja Thaimaan bahteiksi kuluja ei tule. No lompakko kuluu kun sitä availee ja sulkee


      • RIKASLUOTOTON

        KULUJA ON MUTTA EN TIEDÄ KULUTONTA TAPAA !!!!!

        HALOO !!!!! YKSINKERTAISESTI YMMÄRTÄMÄTÖN.


      • 43434343

        Usko jo ettei toimi debit...miksi annat väärää tietoa minkä voi joku vielä uskoa.


      • rasmus_44

        Debit ei toimi? Milloin tämmönen on tullut?

        Tahtoisin vain tietää koska olen itse käyttänyt kolmella edellisellä reissulla debit-korttia ja jos se ei enää toimi niin keksin jotain muuta.


      • 545445454545

        Ei ole vielä Thaimaassa toiminutkaan suomalainen pankkikortti eli debit. Ei siis vielä koskaan ja outoa jos olet sitä käyttänyt????????


      • ToimiiToimiiJaToimii

        Sinulle se lienee selviävän vain ihan oikeasti matkailemalla.


    • LeluVisaRiittää

      Arvoisat AIKUISET AIKUISTEN VISAN HALTIJAT.
      Onko mahdollista saada AIKUISMAISTA käyttäytymistä karkuunluikkimisen sijaan?
      Kysyy LELU VISAN haltija, jonka thaipankkitilillä ja suomalaisilla pankkitileillä on siten riittävästi rahaa, että ei tarvitse LUOTOLLISTA AIKUISTEN VISAA, vaan riittää LUOTOTON LELU VISA.

      • Visaton

        Aikuisten visat, leluvisat, Lerpan ja sen kavereiden visat.


    • ViisailleVisa

      Autsista...
      Visamiehet on menny vinguttamaan korttejansa velkapuolella, kun rahapuolella ei oo omaa rahaa.

      • 5545454

        Aito oikea VISa on vain ainoa kortti mikä Thaimaassa toimii. Siksi se pitää olla.


      • EnTarvitseSuomiPillua

        Vastaan tässä kohdin sinulle, vaan en kortista koska tuo jo selvitetty.
        Sanoit että vaimoani on pantu miljoona kertaa.
        On meillä toki vilkas seksielämä, mutta ei nyt sentään noin vilkas.
        Sinä voit taas toisaalta panna sitä itsesi mieleistä omaa suomalaista minun puolestani niin usein kun tahdot.
        Hyvää jatkoa sinulle IDIOOTTI.


      • 5665656565
        EnTarvitseSuomiPillua kirjoitti:

        Vastaan tässä kohdin sinulle, vaan en kortista koska tuo jo selvitetty.
        Sanoit että vaimoani on pantu miljoona kertaa.
        On meillä toki vilkas seksielämä, mutta ei nyt sentään noin vilkas.
        Sinä voit taas toisaalta panna sitä itsesi mieleistä omaa suomalaista minun puolestani niin usein kun tahdot.
        Hyvää jatkoa sinulle IDIOOTTI.

        Ota huomioon että sinun taikku vaimo on seksannut jo 12 vuotiaasta asti eli sinun kanssa vasta 5%. Tämä se teiltä unohtuu tai sitten ette edes halua sitä ajatella...minua puistuttaa.


      • 6565565
        EnTarvitseSuomiPillua kirjoitti:

        Vastaan tässä kohdin sinulle, vaan en kortista koska tuo jo selvitetty.
        Sanoit että vaimoani on pantu miljoona kertaa.
        On meillä toki vilkas seksielämä, mutta ei nyt sentään noin vilkas.
        Sinä voit taas toisaalta panna sitä itsesi mieleistä omaa suomalaista minun puolestani niin usein kun tahdot.
        Hyvää jatkoa sinulle IDIOOTTI.

        Siis en koskisi sinun taikku akkaasi edes kepillä. Ja kuinka isoa perhettä elätät ja montako pentua hänellä kotona on? Kaikilla on 2-4 lasta kotona joita hoitaa isät ja äidit. Hyi helvetti.


      • ToimiiToimiiJaToimii

        Kiitos että informoit minun vaimostani KUSIPÄÄ KAIKKITIETÄVÄ luotolla elävä Lerpan kaveri.


    • VävypoikaSeikkailee

      APUA !!!!!!!
      Olen täällä Pattayalla ongelmissa.
      Kävin Isanissa polleilemassa appiukolle rahoillani ja Prinsessani pinna paloi kun se huomas mun olevan kusipää, eli se lähti kotiin.
      Mun piti lähteä kokemaan uusia seikkailuja, mutta kortti ei toimi.
      Mulla on aikuisten visa, jossa luottoa 2 tonnii tai siis oli ja leluvisan puolella ei oo lainkaan omaa rahaa.
      VOISKO JOKU MUN IDIOOTTIYSTÄVISTÄ TOIMITTAA MULLE SEIKKAILURAHAA EIKÄ KURSSILLA OOO MITÄÄN VÄLIÄ.

      • LerpanNaapuri

        Vävypoika on Lerppa ja Tapsa.


    • Kokenutmatkaaja1

      Thaimaassa voi kyllä debit/credit kortillakin valita automaatista pankkipuolen ellei ole kädetön 2 viikon komvorttikeijo tai lippalakkiliisa. Elektron toimii myös jokaisessa automaatissa ja on kätevä kortti matkalla koska katevaraus tehdään heti eikä tule yllätysveloituksia könttänä kuukausi matkan jälkeen kuten varsinkin joissakin maissa tulee luottopuolta käytettäessä. Kaikkein kätevin on tietenkin paikallisen pankin tili ja kortti mutta niitä ei puuhelmipojille ja takkutukkatytöille myönnetä noin vaan. Itselläni tietenkin löytyy ne eikä tarvitse maksaa ylimääräisiä kuluja.

    • öööööpö

      Voe viddu näitä nykypvän pullamössö kirjoittelijoita. Ootte ihan pihalla. Lastenvisa on toiminut jo 12vuotta. Kerran kuussa automaatille. Ja se on siinä. Kolmen kuukauden matkoja on vasta 18kpl. Ette ole matkustellu Viroo kauempana. Sen verran peräkammarinkakaroilta vaikutatte. Kun ahistaa tää kylmyys nii on turha netissä vittuilla ja runkata. Kohta lähetään taas 36c

    • OOOOKEEEEE

      Thaipankkikortilla ei mitään tee. Paitsi jos asut maassa esim. 6kk. Tosin hyvin maksavat korkoa, mutta ongelmiakin on. Tosin mullakin sellainen on Kasikornbank. Sen saa kuka vaan. Kurssi-ja kulukikkailu ihan turhaa."Thai-automaatin" käyttö thaitililtä 30b/ krt. Kerran kuussa kun otat Soomi jopa luotolliselta "lastenvisalla" nii kulut 180b. Sit vielä kun kiertää kaukaa kaikki varangit nii johan kelpaa...... Asunto 6000b/kk, mopo 4500b/kk. Halvemmallakin voi selvitä... Sairaala ja hammaslääkäripalvelut toimii.

    • Anonyymi

      Mulla on pankkitili Thaimaassa ja rahaa lähetän Suomesta.
      Helppoa..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe