kihlat

ninni

Mitä mieltä ootte jostain yläasteikäsistä, jotka on jo kihloissa? Ois kiva kuulla vaan... Musta se on todella typerää, kun jotkut menee parin viikon jälkeen kihloihin. Mä en ymmärrä edes sitä, että ysillä oleva kaverini meni kihloihin 3 vuoden seurustelun jälkeen. Mulle kihlat ei oo mikään merkki "vakavasta" suhteesta vaan todellakin lupaus avioliitosta. Se lupaus pitäis tehdä vasta sitten, kun on ehdottoman varma siitä, että se pidetään.

7

499

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

onks se nyt niiiiin kauheeta jos joku haluu vähän ilmotella muille, että vakavalla pohjalla ollaan?

• ~meizi~

Riippuu todellakin ihmisestä. Niin ja riippuu siitä, miten kihlat "ottaa" siis asennetta tarkoitan. Onhan minullakin ystävä, joka on ollut jo monta vuotta, yläasteelta lähtien kihloissa, enkä pidä sitä omituisena, saatika huonona asiana. Se on niiden juttu, enhän voi tietää heidän ajatuksiaan, mutta kyllä ne vakavissaan ovat, koska välimatka näiden kahden välillä on 200 km, ja ovat vuostolkulla pysyneet yhdessä. Eihän se mikään vakuus tietty ole, mutta luulen, että he joskus hamassa tulevaisuudessa saavat toisensa alttarilla.
      Siinä olet kyllä harvinaisen oikeassa, että ennenvanhaan kihlat on todellakin ollut avioliittolupaus ja silloin on perinteisesti julkistettu hääpäivämäärä. Nykyään enää harva muistaa/tietää kihlauksen alkuperäistä merkitystä! Siitä kun on tullut, surullista kyllä, vähän kuin muoti-ilmiö.
      Jokaisen oma asia se silti on.
      On minulla myös yksi yläasteikäinen kaveri, joka on kihloissa, eivätkä hänen vanhempansa edes sitä tiedä. Se ON minusta naurettavaa...

• mikko

Mun koulus on semmonen pari joka tapas riparilla, lukioon mennessä oli jo kihloissa. Ja on yhdessä vielä kun lukiossa on toinen vuosi menossa. Niillä menee tosi hyvin, mutta kuitenkin... Miks kihlat? Jos sillä on joku merkitys, miksei sitä säästetä myöhemmäksi, kun ollaan oikeesti kypsiä ja suunnitellaan häitä tai yhteen muuttamista? Ellei sormus taas merkkaa mitään, miksi ostaa sellasta? Onhan se kiva kun saa esitellä kavereille sormusta ja kaikki näkee, et on varattu... Ehkä mä oon vähän vanhanaikanen kun oon sitä mieltä, ettei kihlojen pitäis olla mikään alaikästen juttu eikä alle vuoden seurustelun tulos. Ei kihlojen musta tartte olla sidottu avo- tai avioliittoon, mutta... miten sen nyt selittäis... Ei noita tollasia kihlojen tyyppisiä osotuksia kuitenkaan rajattomasti ole. Kyllä jotain pitäis säästää myöhemmäkskin. Tunnetusti ilo on suurin, kun on joutunut vähän odottamaankin.

• Donn@85

joo...olen ehkä menossa lähiaikoina kihloihin...tai sitten kesällä joskus....
        olen ollut rakkaani kanssa yhdessä vuoden ja nelisen kuukautta.....suunnitelmissa ois tulevaisuudessa asua yhdessä...perustaa perhe...naimisiinkin ehkä joskus....
        en ole kauhean vanha (vain 16...) mutta sillä ei ole minulle merkitystä.tiedän että kihlaus on lupaus avioliitosta, tai ainakin oli, onko enää se on sitten eri asia...mutta...rakastamme kumpikin toisiamme. kyllä tiedän ilman sormuksiakin että meillä on hyvin vakava suhde, mutta en tiedä siltikään miksei sitä voisi tehdä "viralliseksi". kaverini joka on seurustellut noin nelisen kuukautta on menossa kihloihin...sitä en ymmärrä..en olisi voinut kuvitella meneväni rakkaani kanssa kihloihin vuosi sitten....no joo..jokaisen oma asia...ei edes vanhemmille kuulu

• Pinja

Se on vähän semmonen juttu, että miten jokainen sen ottaa ja haluaa ottaa. Joillekin se merkitsee lupausta avioliitosta, joillekin se taas ei välttämättä oo ihan niin 'vakava' asia...Miten kukin sen sitten aattelee...

• juups.

oon aivan samaa mieltä!
      kihloihin mennään kun todellakin aiotaan mennä naimisiin.
      yks mun kamu meni muutama viikko sitten kihloihin n5,5kk seurustelun jälkeen.. tää tyttö on jotain 16-17v.. samoin jätkä. onhan se ihanaa olla rakastunu ja näin mutta onko se nyt nii siistii jos on sormus sormessa?! vanhempana ehkä, kun tietää miksi se siinä sormessa on..

• Ilkimys

Minusta tuo teinejen kihloihinmeno on todella naurettavaa ja kaiken lisäksi se loukkaa vanhoja perinteitä. Jotkut nuoret (ei onneksi läheskään kaikki) tuntuvat menevän kihloihin melkein joka ihastuksen kanssa, kun halutaan näyttää toisille että seurustellaan. Mikä ihmeen kiire teillä on? Kyllä se suhde kestää ilman sormustakin ja jos ei kestä, niin ei olisi kestänyt sormuksen kanssakaan. Nuorena niitä ihastuksia tulee ja menee.

Kihloihin meno tarkoittaa nimenomaan lupausta avioliitosta. Ennen kihlapari päätti hääpäivänkin jo kihloihin mennessään. Miksi teinejen täytyy pilata vanha perinne, kun eivät näköjään ota asiaa vakavasti? Vaihtakaa vaikka kaulakoruja tai kehittäkää joku uusi teinejen muoti-ilmiö. Kihlaus on vakava asia, jota kuuluu miettiä tarkkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe