Tekisi mieleni rakentaa 150 m2 ja talli vanhalle puolitetulle merenpohjatontille. Naapuri sanoi että toisen uuden talon (kivi) pisin paalu oli 40 metriä, joten lasku alkaa kuulostaa kalliilta. Alueella on kymmeniä rintsikoita ja näennäisen suorassa.
Mutta, jospa tekisi tallit kellariin? Vähentääkö se paalujen lukumäärää, pärjääkö kitkalla vai tarvitseeko koko paaluja enää...?
Jäännösmatskun voi levitellä tontille tasaamaan.
Pitäs varmaan kairata ennen ostopäätöstä...
Kuinka paljon kellarillinen perustus keventää
2
128
Vastaukset
- Sellasta_tänään
Ihanko oikeasti meinaat, että 2 kerrosta painaisi vähemmän kuin yksi?
- kuivallamaalla
Onko tonttimaa Suomessa niin kortilla että pitää jättömaalle merenrantaan rakentaa ja vielä suunnitella sukellusveneille tallia??? Onnea ja menestystystä jos paalua on mutta miksi ihmeessä? Älä sekoita rintsikkataloja hankkeeseen koska pienet kevytrakenteiset talot eivä paljon perustuksilta vaadi ja tarpeet olivat silloin toiset. Jos minä aikoisin ryhtyä moiseen projektiin....jättäisin väliin...koska rakenuksen käyttövarmuus huoltoineen ja automatikkaa vaativana saattaa aiheuttaa huomattavia kulueriä. Onnea yritykselle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797