Hei, tietääkö kukaan, mitä maksaa kaivon rakentaminen Gambiassa?
Kaivo Gambiian
5
212
Vastaukset
- Bisnesmies552
Anna mulle miljoona ni rakennan sulle kaivon vaikka saharaan
- Maksaja
Kaikki Afrikkaan tungettu raha on se menoa Kankkulan kaivoon.
- GhostintheShell
Aika paljon siitä kiinni miten syvälle pitää kaivaa. Lähempänä jokea pohjavesi on siinä 30 metrissä ja muutaman kilometrin päässä joesta pitää kaivaa siinä 50 metriä. Käsitykseni mukaan kaivurin löytäminen on aika haasteellista, joten työmiesten palkat kaivamiseen, jos palkkaa paljon kaivajia ja vahtii työn tekemistä niin valmista on mahdollista saada kuukaudessa vaikka joutuisi sen 50 metriä kaivamaan. Alkuun ja loppuun lisätään kaivon renkaat, määrä maaston mukaan. Renkaat voi ostaa tai tehdä itse hiekasta betonista. Hiekan hinta ja kuljetuskustannukset vaihtelevat samalla mielivaltaisella hinnoittelulla kun kaikki muutkin Gambiassa. Hyvällä tuurilla kaivettu hiekka kelpaa, ei tarvitse ostaa. Olen selvitellyt asiaa muutaman kerran, ja hinta on koneella kaivettuna semmoset 2000 euroa ja siitä tullaan sitten alaspäin riippuen siitä kuinka paljon meinaa itse tehdä.
- 123seppo
Moro
oletko selvittänyt porakaivon kaivattamista? Muuttuvatko kustannukset paljon? - Markomaalari
Kiitos asiallisesta vastauksesta:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?847132Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit277079Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1176205Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455414Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845248Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635225Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus415120Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274605Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv193485Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003400