Aihe

Uusi Avensis

perheautoksi

Terve!
Löytyiskö täältä kokemusta Uusimman korimallin (ilmeisesti 2015 lähtien) Toyota Avensis farmarista 1,8 litraisella bensa-automaatilla. Hyviä ja huonoja puolia autosta. tämmöinen ois vaihtoehtona auton vaihdossa.

71

595

    Vastaukset

    • Ainoa hyvä asia on hyvä jälleenmyyntiarvo. Jos se on ainoa kriteeri niin osta toyota. Jos tas haluat ajaakkin autolla niin lähes kaikki muut merkit on parempia. Toyotahan on jäänyt pahasti jälkeen teknisellä puolella ja varustelussa ollaan vielä reilummin jäljessä muita. Eli arvo ei laske mutta on turha odottaa ajo-ominaisuuksia tai ajonautintoa...sitä ei tojo tarjoa eikä ole tarkoituskaan..toyota tehdään vain arvon säilymisen vuoksi.

      • Nyt kun on tullut maailmalta uutisia Tojon menekin putoamisesta, niin jälleenmyntiarvoakin kannattaa miettiä, että pysyykö kauan. Jos ei uusilla pysy kysyntä ennallaan, niin mites pysyisi valmiiksi lintatuilla?


      • fkjymlkerjhlc kirjoitti:

        Nyt kun on tullut maailmalta uutisia Tojon menekin putoamisesta, niin jälleenmyntiarvoakin kannattaa miettiä, että pysyykö kauan. Jos ei uusilla pysy kysyntä ennallaan, niin mites pysyisi valmiiksi lintatuilla?

        Onkohan tuossa tietoa!

        "Toyota romahti, kisa Volkswagenin kanssa kiristyy"

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyota-romahti--kisa-volkswagenin-kanssa-kiristyy/qjrYhMKu?ref=ampparit:8c6c&ext=ampparit

        Tulos romahti

        Konsernin nettotulos putosi 35,6 prosenttia

        Liikevaihto putosi 8,8 prosenttia


      • Trollia se tuntuu häiritsevän, jos nettotuloksesta on kiinnostunut kannattaa olla ihan hiljaa niiden vokkeloiden kanssa ja katsoa onko merkkiä kohta muualla kuin museossa.


      • Lisääkökorvauksia kirjoitti:

        Trollia se tuntuu häiritsevän, jos nettotuloksesta on kiinnostunut kannattaa olla ihan hiljaa niiden vokkeloiden kanssa ja katsoa onko merkkiä kohta muualla kuin museossa.

        Tojoitan myynti se kuitenkin laskukierteessä.


    • Avensis on poistumassa tuotannosta joten sen jälleenmyyntiarvon kanssakin voi olla vähän niin ja näin. Yleensä tuotannon lopettaminen heijastuu myös käytettyjen hintaan.

      • Niinpä, mutta taas mallisarjan loppupäässä autoon saa hyödylliset varusteet usein ilman lisähintaa, joten oikeasti ei välttämättä vaikuta yhtään mitään. Riippuu ihan seuraavasta mallista ja sen hinnoittelusta.


      • Kaikillaherkuilla kirjoitti:

        Niinpä, mutta taas mallisarjan loppupäässä autoon saa hyödylliset varusteet usein ilman lisähintaa, joten oikeasti ei välttämättä vaikuta yhtään mitään. Riippuu ihan seuraavasta mallista ja sen hinnoittelusta.

        Nyt puhutaan koko mallin lopettamisesta eli seuraajaa ei tule. Se on eri tilanne kun valmistajakin myöntää että tämä oli tässä ja malli on aikansa elänyt.


      • Ei kai nyt tuossa kokoluokassa Toyota jätä aukkoa mallistoon? Ave korvataan tavalla tai toisella, joko PSA:n kanssa tai tuomalla Camry Eurooppaan.


      • Hauki.hangella kirjoitti:

        Nyt puhutaan koko mallin lopettamisesta eli seuraajaa ei tule. Se on eri tilanne kun valmistajakin myöntää että tämä oli tässä ja malli on aikansa elänyt.

        Jotain muuta tulee tilalle ja tarjontaa tulee vaikuttamaan EUn päästövähennysvaatimukset, mitä Suomessa ollaan viemässä taas kärjessä eteenpäin. Eli ei sillä mallin nimellä nyt ihan kauheaa merkitystä ole, enemmän on jos keksivät älyttömät maksut vanhemman tekniikan autoille (normi bensa/diesel).


      • tojofaari kirjoitti:

        Ei kai nyt tuossa kokoluokassa Toyota jätä aukkoa mallistoon? Ave korvataan tavalla tai toisella, joko PSA:n kanssa tai tuomalla Camry Eurooppaan.

        Ei uusia autoja tuosta vaan tupsahda. Niiden kehittäminen kestää 2-3 vuotta. Jos Toyotalla olisi Avensikselle korvaaja, sitä oltaisiin jo puffattu medialle.
        Idea varmaan oli tehdä nissanit ja korvata Avensis crossoverilla eli C-HR:llä.
        Se meni reisille sillä C-HR ei korvaa Avensista oikein millään tapaa. Näyttäisi jotenkin typerältä tempulta myyntilukujen kannalta. Vanhoille Avekuskeille ei jää oikein mitään Toyota-vaihtoehtoa ja toisaalta C-HR:lle pitäisi löytää muista merkeistä uusia ostajia. Ei kovin helppo rasti kun muut valmistajat ovat tehneet crossareita jo vuosia ja kuorineet kermat päältä.
        Näyttäisi siltä että Toyota on ottamassa pahasti kuonoonsa täällä tojolandiassa. Keski-Euroopassa yhtälö toimii varmaan paremmin koska siellä tojolla ei ole oikein mitään menetettävää surkean markkinaosuuden takia. Avensiksen häipyminen ei ole pudotus korkealta ja C-HR voi alemman verotuksen maissa olla ok kaksihenkisiin perheisiin tai kakkosautona.


    • 9 kommenttia, kiitos siitä :) Käyttäjiltä kokemuksia lähinnä tiedustelin, en niinkään mielipiteitä asiasta. Kovin negatiivisia ajatuksia auto herättää näköjään..

      • kommentit tulevat kaikki samalta Toyota-trollipojun koneelta.


      • Negatiiviset kirjoitti:

        kommentit tulevat kaikki samalta Toyota-trollipojun koneelta.

        Eipä silloin ihmekään, että Tojotan kysyntä pienenee. Kun aiheen keskustelutkaan eivät muka kiinnosta muita kuin jotain yhtä mystistä "trollipojua". Taitaa Tojotero itse olla ainoa trolli.


      • Meillä käytössä uutena hankittu farkku-Ave 1,8 koneella. Vuosi ajettu (n.20000km). Ei minkäännäköisiä ongelmia. Ihan ok kärry. Tehojakin on ihan riittävästi siihen mitä Suomessa saa ajaa. Jalkoihin ei jää - ellei halua. Varusteita vakiona vähän liikaakin tuossa Active-tasossa.
        Ensimmäinen Toyota meillä. Mazdoja on ollut 5 (kaikki kuutosia). Ei nekään huonoja olleet. Teki mieli vain kokeilla välillä muita merkkejä. Japseihin kun on totuttu luottamaan, niin...
        Eipä silti - työsuhdepirssinä eli virka-autona on Audi A4 sedan 1,8 koneella sekin. Onhan se mukavamman oloinen ajaa kuin Avensis, mutta on autojen hinnoissakin jokunen tonni eroa. Kun puhutaan saman hintaluokan autoista, niin tuskin luotettavampaa löytyy Aven kanssa kisaamaan. Joku renu vai, tai pökötti ? Hehee...


      • Talisman Renulta. Sepä siinä. 👍


    • No oman kokemuksen mukaan Avensis on luokkansa ykkönen ajomukavuudessa, varusteissa, tyylikkyydessä ja luotettavuudessa. Bensakoneet ovat vapareita, niin kuin oikeassa autossa kuuluu ollakin eikä autossa ole heikkoja kohtia lainkaan. Lisäksi hinta on ominaisuuksiin nähden suorastaan edullinen.

      • "No oman kokemuksen mukaan Avensis on luokkansa ykkönen"

        Aika kapean luokan olet joutunut sitä varten muodostamaan.


    • Edellinen 2011 mallia ja nyt uudella 10tkm ajettu. Automaatti miellyttävä käyttää ei hypi niinkuin dsg..., tosin hieman lähdöissä kuminauhamaista vetoa alkuun mutta ei haittaa rauhallista kuskia. Pieni ruokainen, matkassa jopa alle 6l, penkit paremmat kuin edellisessä mallissa. Hiljainen ja myös suuntavakaavuus parantunut. Halpa huoltaa eli kaikinpuolin ok kulkine perus jannulle...

      • Ehdottomasti mukava ajaa, eurooppalaisten merkkien kova alusta pilaa ajonautinnon. Passat, Superb ja Mondeo ja jopa ranskalaiset ovat melkoisia kolukärryjä.


      • "Automaatti miellyttävä käyttää ei hypi niinkuin dsg..., tosin hieman lähdöissä kuminauhamaista vetoa alkuun mutta ei haittaa rauhallista kuskia."
        Missäs välissä ennätit kartuttaa kokemuksesi dsg-vaihteiston "hyppimisestä" vai ammennatko kokemuksesi suoli24:n trollien sepustuksista?


      • Mitäpä jos kokeilet molempia niin eiköhän se siitä selvene...


      • 1.6active2016 kirjoitti:

        Ehdottomasti mukava ajaa, eurooppalaisten merkkien kova alusta pilaa ajonautinnon. Passat, Superb ja Mondeo ja jopa ranskalaiset ovat melkoisia kolukärryjä.

        <<Ehdottomasti mukava ajaa, eurooppalaisten merkkien kova alusta pilaa ajonautinnon. <<

        Eli et sitten ole eurooppalaisilla ajellut lainkaan.


      • Eikä trolli avensiksella. )))))))))))


      • Maksettutrolli kirjoitti:

        Eikä trolli avensiksella. )))))))))))

        unohdit termit "trollipoju" ja "helkama raisu"


      • 1.6active2016 kirjoitti:

        Ehdottomasti mukava ajaa, eurooppalaisten merkkien kova alusta pilaa ajonautinnon. Passat, Superb ja Mondeo ja jopa ranskalaiset ovat melkoisia kolukärryjä.

        Kesällä tuli matkustettua tuollaisella, ja olihan varsinainen kolukärry. Meteliä on niin, että takapenkkiläisen kanssa ei voi keskustella ääntä korottamatta. Tärinääkin on paljon enemmän, kuin Passatissa tai A6:ssa. Tosin eivät nuokaan pärjää omalle C5:lle. Mutta kannattaa vertailla muitakin, niin löytää sen mieleisimmän.


    • Itse olen maaliskuulta asti ajellut uudelle Touring Sports Avensiksella, missä on juuri tuo aloittajan mainitsema 1,8 bensa + automaattivaihteisto. Mielestäni hieno auto, miellyttävä ajaa ja varusteita yllin kyllin (Active höystettynä Plus-varustepaketilla)

      • sitten älä ole hädissäsi. yhtään


    • Terve!
      Löytyhän niitä kokemuksiakin. Eli koeajolla kannattaisi päästä myös moottoritielle, niin pääsee toteamaan myös ajomelua kovemmalla nopeudellakin, mistä ainakin mainittu, Hyvä! Toisaalta mukavuutta kehuttu, niin motari nopeudella varmasti saa siitäkin hyvän kuvan.
      Minkä merkkistä nastarenkaa tulee tossa plus paketissa mukana Avensikseen?

    • Mikä on hyvä väri farmari Avensikseen? Helmiäisvalkoinen, joku harmaa sävy tai sininen?

      • nokkamerkki huomioiden kaakelinvalkoinen


    • Toyotan punainen tai grafiitin harmaan ovat ainoat oikeat valinnat, ne korostavat auton dynaamista ja tehokasta ilmettä.

      • Hahah dynaamista ja tehokasta ilmettä:) hyvä vitsi sinänsä. Mutta tosiaan tuskin seuraajaa tulee kun nykyinenkin on jäänyt jopa itäauto skoodan jalkoihin ja sehän on toyotan pahin kilpailija ollut samoin volkswagen. Mutta kun ne on menneet menojaan jo ajat sitten. On tehoja ja hienoja moottoreita/vaihteistoja. On varusteita ja ajettavuutta. Oikeastaan volkkarissa ja skootassa on kaikkea mikä tojosta puuttuu. Takuun jälkeen vaihdan aina auton oli se merkiltään mikä tahansa se on selvää.


      • Mutta muista autoista puuttuu Toyotan ylivoimainen kestävyys ja arvon säilyminen, ne ovat tärkeimmät ominaisuudet ja niitä ei saa mihinkään muuhun merkkiin, vaikka kuinka haluaisi maksaa.
        Toyotan ylivoima on kestävyydessä täysin omaa luokkaansa. Vikoja ei ole. On tavallista, että sellaiset 250 000 km menee vain normihuolloissa käyttämällä. Sen jälkeenkin yleensä vain normaalia kulutusosaa kuten jarrupaloja ja levyjä, Iskaritkin ovat kestävämmät kuin muissa, ne ovat vaihtokunnossa vasta 300 000 km:n jälkeen, samoin kuin sitten alkaa alustan nivelissä vasta olla kulumaa.


      • kaiken_kestää kirjoitti:

        Mutta muista autoista puuttuu Toyotan ylivoimainen kestävyys ja arvon säilyminen, ne ovat tärkeimmät ominaisuudet ja niitä ei saa mihinkään muuhun merkkiin, vaikka kuinka haluaisi maksaa.
        Toyotan ylivoima on kestävyydessä täysin omaa luokkaansa. Vikoja ei ole. On tavallista, että sellaiset 250 000 km menee vain normihuolloissa käyttämällä. Sen jälkeenkin yleensä vain normaalia kulutusosaa kuten jarrupaloja ja levyjä, Iskaritkin ovat kestävämmät kuin muissa, ne ovat vaihtokunnossa vasta 300 000 km:n jälkeen, samoin kuin sitten alkaa alustan nivelissä vasta olla kulumaa.

        "Mutta muista autoista puuttuu Toyotan ylivoimainen kestävyys"

        Jos joku autolehti tekisi tallisäilyvyystestin.


      • Skootaloota kirjoitti:

        Hahah dynaamista ja tehokasta ilmettä:) hyvä vitsi sinänsä. Mutta tosiaan tuskin seuraajaa tulee kun nykyinenkin on jäänyt jopa itäauto skoodan jalkoihin ja sehän on toyotan pahin kilpailija ollut samoin volkswagen. Mutta kun ne on menneet menojaan jo ajat sitten. On tehoja ja hienoja moottoreita/vaihteistoja. On varusteita ja ajettavuutta. Oikeastaan volkkarissa ja skootassa on kaikkea mikä tojosta puuttuu. Takuun jälkeen vaihdan aina auton oli se merkiltään mikä tahansa se on selvää.

        Missä kohtaa VAGenin nokkaketjut ja DSG on hienoja?
        Et ole tainnnut omistaa yhtää DSG vaihteistoista, tai sitten et vani huomaa mitään.
        Ei Tojo mikään kummoinen kiesi ole mutta en kyllä Audin kokemuksen pohjalta pitäisi volkkareita tai skodia yhtään kummempina. Voihan toki olla että Volkkari ja Skoda tekee parempia autoja kuin Audi. Jos näin on niin otan takaisin mielipiteeni.


    • minulla 3:s Avensis, 2011, -13 ja nyt -16. Ajelen työkseni, ajan n.150t/auto,,tähän mennessä 350t yhteensä,ei yhdessäkän ollut vielä mitään vikaa. Myös sähköpuoli erittäin luotettava...
      Uusin malli todella hyvä ajaa, (2,0D Business). Audeilla,Volvoilla ja Mersuilla tullut myös ajeltua (6 edellistä autoa). Hyviä autoja nekin, mutta Avensiksella ehdottomasti edullisimmat kilometrit! Auto ei ole
      minulle "tunnekysymys" tai status, vain pelkä työkalu, ja sellaiseksi Toyota on erittäin luotettava. Rahalla saa vaikka kuinka hienoja autoja,
      mutta toimivatko ne ammattikäytössä...

    • "Rahalla saa vaikka kuinka hienoja autoja,
      mutta toimivatko ne ammattikäytössä..."
      Kun katsoo mitä autoja ostetaan vuosukymmenestä toiseen ammattikäyttöön niin on selvää että muut kuin Tojo kestävät kilometrejä paljon paremmin.
      Tämän saman asian voi nähdä myös tuoreimmasta katsastustilastosta. Toyota on keskimääräistä huonompi kaikissa kilometriryhmissä.
      Ei mitään mutua eikä galluppeja vaan suoraa mitattua tietoa Suomen teiltä.
      http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg

      • Kestäähän se Tojotakin, tallissa. Vähällä ajolla.


    • Tohjo on veikannut väärää hevosta ja kehitellyt kaiken maailman vetypommeja ja hybridejä jotka kuluttaa yhtä paljon kuin "tavalliset" autot. Nyt kun Ave on osoittautunut vähemmän luotettavaksi eikä Tohjo osaa tehdä kuin bensa vapareita, alkaa myynti lipsumaan. Ave on kauhea kinneri, tutustu ihmeessä länsiautoihin ennen kuin lyöt nimen paperiin. VAikka isoisän gorolla olis ollut luotettava sen aikaisiin autoihin verrattuna niin nykytohjot ei ole.

      • Menossa toinen Ave farmari 1.8 bensa + automaatti, vm:t -11 ja nyt -15. Vikoja ei ole ollut, olen ajanut vajaat 150 tkm. Hiljainen auto muuten paitsi Bridgestonen kesärenkailla, jotka tekevät autosta keskinkertaisen hiljaisuudeltaan. Ota Continentalit tai Goodyearit, jos mahdollista.
        Tilava, vähäkulutuksinen (6,6 litraa/100 km) keskikulutus viiden vuoden ajalta.
        Huonona puolena ratin säätö, jota en ole saanut normaaliasentooni, vaan olen jotunut opettelemaan uuden lähempänä rattia olevan asennon.


      • avensix kirjoitti:

        Menossa toinen Ave farmari 1.8 bensa + automaatti, vm:t -11 ja nyt -15. Vikoja ei ole ollut, olen ajanut vajaat 150 tkm. Hiljainen auto muuten paitsi Bridgestonen kesärenkailla, jotka tekevät autosta keskinkertaisen hiljaisuudeltaan. Ota Continentalit tai Goodyearit, jos mahdollista.
        Tilava, vähäkulutuksinen (6,6 litraa/100 km) keskikulutus viiden vuoden ajalta.
        Huonona puolena ratin säätö, jota en ole saanut normaaliasentooni, vaan olen jotunut opettelemaan uuden lähempänä rattia olevan asennon.

        "Huonona puolena ratin säätö, jota en ole saanut normaaliasentooni, vaan olen jotunut opettelemaan uuden lähempänä rattia olevan asennon. "

        ratti on siinä kussa pitääkin

        otsalohkosi vain on voimakkaasti eteenpäin työntynyt. josset näe sitä peilistä, kysy jotain puolueetonta kurkkaamaan sivuprofiiliasi

        yhteenkasvaneet nk. serkkukulmakarvatkin ovat tuuheina töröllään

        voi olla ahdas tuntu

        ratkaisu: koeta ajaa takapenkiltä käsin. tai jaloin


      • Mikä siinä Avessa ei ole luotettavaa, kun puhutaan näistä 2010- malleista?
        Seuraava auto voi hyvinkin olla itsellä plug-in hybridi, aika näyttää onko sellainen tarjolla Auris + tai Avensis - koossa parin vuoden päästä.


    • Mitä upeampi auto....sitä enemmän kateelliset vakkikonsernin pojat mollii avensista....mitäs sanotte dsg ja päästöhuijauspojat hah....muistakaa sakemanni on aina sakemanni

    • Ny on koejettu avensis farkku 1,8 automaatti. ihan positiivinen kuva jäi autosta. Aika hyvä kampanja parhaillaan hinnoittelussa. Mitä jäi mieleen, niin ajamisen "helppous" , Moottoritiellä melu/rengasmelu ei paha ollenkaan. Koeajon jälkeen piti tarkastaa, oliko nastat vai kitkat, kun koeajaessa tuli ajatus, et varmaan kitkarenkaat. Oli 16 tuumaiset/ hakkapeliitta 8:t. Asia, mikä vähän "ihmetytti" oli ton automaattilaatikon toiminta kiihdyttäessä motarille. Jotenkin huudatti moottoria tosi isoilla kierroksilla, ennen kuin saavutti ajonopeuden ja kierrokset tippu. Toisaalta nyt diesel auto alla, niin on tottunut todella matalilla kierroksilla ajamaan. Katselin, että onko tohon laatikkoon jotain eri ajomoodeja, mutta löyty vaan sport nappi, mikä ilmeisesti lisää kierroksia entisestään. Muutenhan toi automaatti rauhallisessa kaupunkipyörityksessä oli todella hieno...

      Kyllähän toi hyvältä peliltä vaikutti ehdottomasti, kyllä!

    • Diesel miehenä en ota bensaa.
      Ota diesel niin maailma pelastuu.

      • 30% uusiutuvia dieselin seassa vähintään v 2030, pelaako nykydieseltekniikka sellaisella cocktaililla? (vm2016 auto on silloin 14 v).
        Muutenkin ominaiskulutusta halutaan pienentää ja päästöjä myös => eli autot pienenee ja moottorit myös, verot ja maksut toimii ohjaavana tekijänä.


    • Ylläpitokulut ylivoimaisen edulliset muihin merkkeihin verrattuna. Tilaa on ja paljon, ajo-ominaisuudet ok, joskaan ei ihan kärkeä. Luotettava; melkoisella varmuudella ei ongelmia kuten euromerkeissä. Miinuksena vähän tylsä ulkonäkö, mutta tämä on pieni asia kaiken muun hyvän rinnalla. Ajettu nyt 33 tkm uudella korimallilla; ei pienintäkään ongelmaa toistaiseksi.

      • Samaa mieltä, vikoja ei ole Toyotan tuotteissa ole. Ja Ave on nyt parhaimmillaan, mukava ja hiljainen matka-auto. Ulkonäkökin on aika pirteä, Toyotan tyyli on muuttunut nuorekkaan oloiseksi.


    • Tarviiko sitä niin tarkkaan miettiä noin halvan auton kohdalla, ostaa vaan ja jos ei miellytä niin vaihtaa pois.
      Ymmärtäisin miettimisen paremmin jonkun 100000 euron auton kohdalla.

      • Aika outoa trollien väite Aven surkeudesta on aika ontuva.Ave kuitenkin pitää parhaiten arvonsa. Tuskin pitäisi jos olisi sellainen kuin trollit väittää. Yhtälö ei yksinkertaisesti toimi. Huonosta ei kukaan halua maksaa.


      • näin.se.menee kirjoitti:

        Aika outoa trollien väite Aven surkeudesta on aika ontuva.Ave kuitenkin pitää parhaiten arvonsa. Tuskin pitäisi jos olisi sellainen kuin trollit väittää. Yhtälö ei yksinkertaisesti toimi. Huonosta ei kukaan halua maksaa.

        Trollikin ostaa sen sadantonnin auton kun sen saa Saksasta parilla tonnilla sitten joskus.


    • Nyt on viestiketjun aloittajalle tulossa eka Toyota ikinä. :) Ens vuoden puolelle menee. Tulevaisuus näyttää, millainen auto/ominaisuudet, kun enemmän ajaa. Toisaalta, kun katsoo vastaavien Avensiksien hintapyyntöjä 4-6 vuoden ikäisinä, niin uskoakseni hyvitykset kohdillaan, jos halu/mahdollisuus vaihtaa vaikka johonkin toiseen merkkiin...

    • lähes yhtä huvittava palsta kuin niksipirkka. bulkkisopulit kinaa tusinatuotteistaan. Tosimiehet kulkevat omia polkujaan.

      • Tosimies kulkee omia polkujaan, eikä kateellisena suolaa keskusteluja


    • Ostin uuden Avensiksen lähinnä hinnan vuoksi. Onhan auto auttamatta jälkeenjäänyt, mutta toisaalta hinta ja toimintavarmuus puhuivat hankinnan puolesta. Jälkeenjääneellä tarkoitan että edes rahalla ei saa perusjuttuja kuten mukautuva vakionopeudensäädin ja automaattinen takaluukku. Bensamoottori on sitten vielä ihan oma lukunsa, moottori on todennäköisesti tehottomin ja saastuttavin 1,8 mitä markkinoilta löytyy. Dieseliä ei taas automaattina saa.

      On varmaan viimeinen Toyota mitä minulle tulee, jos mallistoon jäävää perhefarkkureikää ei millään täytetä.

      • Onhan tätä viimeiseksi jäävää Avensista kasattu jo kymmenkunta vuotta joten luulisi että lastentaudit on saatu karsittua. Vanhaan runkoon ja voimalinjaan on lisätty parikin kertaa uusia härpäkkeitä, joten autohan on "nykyaikainen" Tojon mittapuun mukaan. Yksi versio Dacia-konseptista jossa vähän epäkuranttia tekniikkaa myydään näennäisillä alennuksilla.


      • Ostit hinnan vuoksi,vaikka on "ylihintainen" eikä ollut muutenkaan sellaine kuin olisit halunnut. Oletko tyhmä vai täys-idiootti?
        Minäkin ostin Avensiksen ja sain juuri sellaisen kuin halusin. Mutta minä en olekkaan autokauppias niinkuin sinä jolla on tarve valehdella ja provoilla. Tyhmästä provoilusta kaikki paistaa läpi, vaikka trolli ei sitä voi tajuta.


      • Tosikupla kirjoitti:

        Ostit hinnan vuoksi,vaikka on "ylihintainen" eikä ollut muutenkaan sellaine kuin olisit halunnut. Oletko tyhmä vai täys-idiootti?
        Minäkin ostin Avensiksen ja sain juuri sellaisen kuin halusin. Mutta minä en olekkaan autokauppias niinkuin sinä jolla on tarve valehdella ja provoilla. Tyhmästä provoilusta kaikki paistaa läpi, vaikka trolli ei sitä voi tajuta.

        Ostin koska auto on halpa suhteessa samankokoisiin verrokkeihin. Oli ns järkivalinta. Ilmeisesti on kuitenkin liikaa vaadittu jos vuonna 2017 olettaa uuteen autoon saavan lisävarusteena automaattisen takaluukun, mukautuvan keskinopeussäätimen tai pienen tehokkaan moottorin?

        En ole trolli, vaan kriittinen kuluttaja joka punnitsee hyviä ja huonoja puolia. Tällä kertaa hinta ohjasi järkivalintaan ja uuteen Avensikseen. En kuitenkaan sitä mitenkään estottomasti palvo.


    • Aloittajalla nyt uusi Avensis alla. Erittäin postiiviset fiilikset pienen kokemuksen perusteella. Bi-Led ajovalot erityisesti aivaan törkeen hyvät. Omaan käyttöön myös tää 1.8 cvt riittävän tehokas.. Ajettavuus hyvä. Rengasmelu myös hyvin eristetty. Kieltämättä hauska toi Toyota Touch with go navigaattoreineen...

    • Hintaluokkansa vetelin alusta, vanhan teknologian moottori vetää vaisusti ollakseen kuitenkin aika janoinen. Automaatti toimii pehmeästi mutta onhan niissä ollut laittamista. Oudot pulkat sopivat ehkä paremmin pienikokoiselle. Uusimmasta mallista tosin tietoa vain lyhyen koeajon verran.

    • "Uusimmasta mallista tosin tietoa vain lyhyen koeajon verran."

      Tämä uusin malli on esitelty jo vuonna 2009 ja sitä on pimpattu kosmeettisesti kaksi kertaa sen jälkeen perustekniikan pysyessä samana. Ei siis mikään tuore tapaus.
      Avensis on vetelemässä joutsenlauluaan ennen lopullista kuoppaamistaan. Vanhaan koppaan ympätään lisävarusteita ja viiden tonnin alennuksia yhtaikaa. Hyvä hinta-laatusuhde nyt, mutta lopetetusta mallista kukaan ei maksa mitään viiden vuoden päästä. Jos Aven ostaa nyt, se kannattaa ajaa paaliin saakka, vaihdossa niistä ei paljoa saa. Tojo lypsää viimeisiä pennejä dinosauruksesta.

      • Olen ajellut huolettomia kilometrejä edellisellä faceliftmallilla jo melkein viisi vuotta. Auto on osoittautunut varsinaiseksi huolettomuuden ikoniksi. Ei pienintäkään vikaa, ei edes pikkuvikoja. Portaaton automaatti on ollut todella mukava ja miellyttävä ja toimii kuin unelma. Kulutus sekalaisessa, pääasiassa pätkäajossa on noin seitsemän litran tuntumassa. Matka-ajossa melkein litran vähemmän, ei paha. Kävin koeajamassa, vaihto mielessä, yleisimmät kiinnostavvimmat merkit. Lopputuloksena oli vanhalla jatkaminen, koska kalleimmat kilometrit on vasta ajettuna. Uusi malli, olkoonkin vaikka, facelift,jäi kylläkin kiinnostamaan. Oli aika paljon vielä hiljaisempi ja mukavampi. Eron edelliseen huomasi aika pian. Aika pieniksi jäivät erot ajamieni merkkien välillä.
        Lähinnä makukysymyksiä. Toyotan laatu-luotettavuusmaine huomioiden ei olisi merkki vaihtunut. Pelkästään ajo-ominaisuus-hintavertailussa Skoda suberb olisi ollut myös varteenotettava, mutta Vag, vika- ja huijaushistorian tietäen ei kiinnostus riitänyt. Passat, kalliimpana saman konsernin vikaisemmaksi tunnettuna mallina ei oikein kolahtanut, joskaan ei senkään ajo-ominaisuuksissa ollut mitään huomauttamista. Molempien, Superbin ja Passatin Dsg-vaihteistojen toimivuudessa kehitystyö näyttäisi olevan vielä kesken. Ei jouhevuudessa ja mukavuudessa pärjää portaattomalle. Ulkonäkö on makuasia, mutta avensiksen linjoista pidän enemmän kuin skodan 80-luvun lookista. Kun olen vain tavallinen auton ostaja ja käyttäjä, ei minua kiinnosta muiden merkkien mollaaminen ja haukkuminen. Pitää vain uskoa itse kokemaansa ja medioista lukemaansa tietoon. Kaikki kolmipyttyiset virittimet kierrän kaukaa koska en halua koekaniinin osaa olla maksumiehenä. Toyotassa ainakin laatu ja luotettavuustieto näyttäisi olevan kunnossa ja takuukin vuoden pitempi kuin useissa eurooppalaisissa, enkä usko, vaikka mallin valmistus päättyisi, että hinta mitenkään romahtaisi, koska maine ja suosio ovat olleet aina korkealla. Ikonien hinta saattaa jopa nousta kun uusia ei enää valmisteta. Dieselmalleja en edes kokeillut koska lienevät seuraavaksi kiellettävien mallien listalla. Kai seuraava autoni on joku sähköhrpäke, kunhan kehitystyö kehittyy ja autovero jää historiaan.
        Merkki ja malli tarkentuvat ajan kuluessa ja kokemuksien karttuessa. Suoli palstan "neuvot" kannattaa kuitenkin kohteliaasti kiertää.


      • ajatusten.tonava kirjoitti:

        Olen ajellut huolettomia kilometrejä edellisellä faceliftmallilla jo melkein viisi vuotta. Auto on osoittautunut varsinaiseksi huolettomuuden ikoniksi. Ei pienintäkään vikaa, ei edes pikkuvikoja. Portaaton automaatti on ollut todella mukava ja miellyttävä ja toimii kuin unelma. Kulutus sekalaisessa, pääasiassa pätkäajossa on noin seitsemän litran tuntumassa. Matka-ajossa melkein litran vähemmän, ei paha. Kävin koeajamassa, vaihto mielessä, yleisimmät kiinnostavvimmat merkit. Lopputuloksena oli vanhalla jatkaminen, koska kalleimmat kilometrit on vasta ajettuna. Uusi malli, olkoonkin vaikka, facelift,jäi kylläkin kiinnostamaan. Oli aika paljon vielä hiljaisempi ja mukavampi. Eron edelliseen huomasi aika pian. Aika pieniksi jäivät erot ajamieni merkkien välillä.
        Lähinnä makukysymyksiä. Toyotan laatu-luotettavuusmaine huomioiden ei olisi merkki vaihtunut. Pelkästään ajo-ominaisuus-hintavertailussa Skoda suberb olisi ollut myös varteenotettava, mutta Vag, vika- ja huijaushistorian tietäen ei kiinnostus riitänyt. Passat, kalliimpana saman konsernin vikaisemmaksi tunnettuna mallina ei oikein kolahtanut, joskaan ei senkään ajo-ominaisuuksissa ollut mitään huomauttamista. Molempien, Superbin ja Passatin Dsg-vaihteistojen toimivuudessa kehitystyö näyttäisi olevan vielä kesken. Ei jouhevuudessa ja mukavuudessa pärjää portaattomalle. Ulkonäkö on makuasia, mutta avensiksen linjoista pidän enemmän kuin skodan 80-luvun lookista. Kun olen vain tavallinen auton ostaja ja käyttäjä, ei minua kiinnosta muiden merkkien mollaaminen ja haukkuminen. Pitää vain uskoa itse kokemaansa ja medioista lukemaansa tietoon. Kaikki kolmipyttyiset virittimet kierrän kaukaa koska en halua koekaniinin osaa olla maksumiehenä. Toyotassa ainakin laatu ja luotettavuustieto näyttäisi olevan kunnossa ja takuukin vuoden pitempi kuin useissa eurooppalaisissa, enkä usko, vaikka mallin valmistus päättyisi, että hinta mitenkään romahtaisi, koska maine ja suosio ovat olleet aina korkealla. Ikonien hinta saattaa jopa nousta kun uusia ei enää valmisteta. Dieselmalleja en edes kokeillut koska lienevät seuraavaksi kiellettävien mallien listalla. Kai seuraava autoni on joku sähköhrpäke, kunhan kehitystyö kehittyy ja autovero jää historiaan.
        Merkki ja malli tarkentuvat ajan kuluessa ja kokemuksien karttuessa. Suoli palstan "neuvot" kannattaa kuitenkin kohteliaasti kiertää.

        Olet ehnyt sinulle juuri oikean valinna. Avensis on tehty juuri sinunkaltaisille kavereille joille uudet muoviset kuoret ovat isompi juttu kuin uusi teknologia.
        Teitä on paljon ja teidän varaan tojo rakentaa myyntinsä.
        Live long and prosper.


      • Perustekniikka on hyvin vanhaa. Tämä on varma testijumbo. Oudon näköinen muotoilu ei tee siitä uudenaikaista. Sinuna kävisin nyt PIITKÄN koeajokierroksen ja miettisin löytyisikö nykyautoista parempia. Tojon luotettavuus etenkin Aven osalta on pelkkä myytti.


      • sukupuuttoon kirjoitti:

        Olet ehnyt sinulle juuri oikean valinna. Avensis on tehty juuri sinunkaltaisille kavereille joille uudet muoviset kuoret ovat isompi juttu kuin uusi teknologia.
        Teitä on paljon ja teidän varaan tojo rakentaa myyntinsä.
        Live long and prosper.

        Tuskin on Avensiksessa muovia enempää kuin muissakaan ja Tsi-DSG-murheenalhojen omistajat tietänevät liiankin hyvin, millaisiin taistojen tiehen "uusi teknologia" raakileena voi johtaa. Ikäänkuin pisteenä iin päälle tietää tulleensa vielä huijatuksi, niin onhan siinä hermot koetuksella ja kukkaro. Miksi sorttua moiseen hermojen raastamiseen vapaaehtoisesti?"Parempia" autoja varmasti löytyy, mutta hintalaatusuhteella ja huolettomuudella mitattuna saattaa merkit olla harvassa eikä jälleenmyyntiarvokaan avensiksessa tuota unettomia öitä. "Tojon" laatu ja luotettavuus selviää luotettavimmin autobildin vuosittaisesta laatu ja luotettavuusraportista niinkuin muidenkin merkkien. Toyotan ei ainakaan tarvitse sijoitustaan hävetä niinkuin esin. surullisen kuuluisa saksalainen kansanautomerkki.
        Katsastustilastoissakin Toyota suorastaan dominoi ja vielä enemmän mitä vanhemmaksi tulee. Tässä pelkkää faktatietoa ilman mitään omistajien mollaamista ja haukkumista. Ei pätkääkään kiinnosta, kenen varaan joku autotehdas jotain rakentaa. Pääasia että ei huijaa eikä kuseta. Enemmän olisin huolissani ostaessani sellaisen valmistajan auton jonka valmistus perustuisi petokseen.


    • Jep. Avensikset ja Corollat ovat hyvä välivaihe autoilusta rollaattoriin siirtymisessä.

    • Onhan tuo ruosteongelma selvillä, ja tiedäthän kuinka paljon kakkua tuollainen löysä kone löysällä vaihteistolla haukkaa?

      Ja olethan istunut sisällä ja huomannut että penkki on epämukava ja ohjaamon yleisilme halvan muovinen?

      • Minulle ainakin, kun en ole mikään läskilyllerö, niin uuden Aven penkki oli oikein mukava. Ei omassani ainakaan ole mitään ruostetta, joten ei ole mitään ongelmaakaan. Konekin on ihan luotettava peruskone ilman kaikenmaailman jakopää ja turbo-ongelmia eikä vaihdelaatikossakaan ole mitään DSG murheita hajoavine megatronikkoineen ja ennätysajassa kuluvine kytkinlevyineen. Ohjaamonkin yleisilme oli vaan entisestään parantunut sinisine mittareineet ja navi tietenkin suomalaisille suomenkielisenä, jota ei kaikkiin euromerkkeihin saa rahallakaan. Ulkonäkökin on tältä vuosikymmeneltä eikä mistään VW-golffin 80-luvulta jossa vain kulmia huikan pyöristellään.


    • "Ainoa hyvä asia on hyvä jälleenmyyntiarvo. Jos se on ainoa kriteeri niin osta toyota. "

      Mistäs kuvittelisit , mistä se "hyvä jälleenmyyntiarvo" voisi johtua? Haastava kysymys jos ei ole päättelytaitoa, eikö?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiesikö Martina miehensä taustat?

      Turkkilainen miljonääri onkin irakilainen jolla huikea rikostausta? Askarruttaa tiesikö Martina mistä on kyse vai tuliko yllätyksenä. Joka tapauksessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      411
      21957
    2. Greta Thunberg kritisoi Suomen hallitusta

      ”Tämä on epäonnistuminen”. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006515088.html Thunberg on liittänyt mukaan perustamansa Fridays for Future -liikkeen
      Maailman menoa
      379
      14539
    3. Korona räjähtämässä käsiin 618 uutta tartuntaa 5 uutta kuolemaa

      Marin ja Kiuru karjaisivat kunnille mm. HUS-alueelle viime hetkellä, eivät ne pysty hoitamaan asioitansa vaan tarvitaan Marinin hallituksen tiukkaa oh
      Maailman menoa
      727
      14361
    4. Seiska: Sedu Koskinen vaihtaa nimensä eksoottiseksi Zedu Di Lucaksi!

      No nyt! Ja nimen takana vanha ystävä Andy McCoy... https://www.suomi24.fi/viihde/seiska-sedu-koskinen-vaihtaa-nimensa-eksoottiseksi-zedu-di-lucaksi-ni
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      10263
    5. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

      Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      5836