Minulla tahtoo olla tiukassa joskus tuo uloslähtö !
Tuleeko otettua 10 000 askelta päivässä yleensä ?
37
1059
Vastaukset
- Se-entinen-Kukkahame
Hädin tuskin mittariini keryy illasta aamuun 2 000.
Tiedän että enemmän pitäisi olla selkä ja jalat eivät ole kunnossa ja nyt säät haittana kaiken lisäksi. Sanotaan ettei vanhuus tule yksin viimeaikoina olen sen oppinut ymmärtämään vikaa ja vammaa kertyy lisää ei voi mitään, pienistä kivuista kasvaa kiusa jonka kanssa ei tule toimeen, ei pääse liikkeelle.
Nyt sain 'tohtorisedän' myötämielisen ilmoituksen että pääsen kuntoutukseen se tuntuu paemmalta kuin mikään.
Issiaksesta kaikki alkoi sain siihen rohtoa jolle olin allerginen meni jaloista voimat ja vaikutti kyllä kaikkeen, olin suorastaan avuton vähitellen pääsin jaloilleni ja sisukkaasti aloin liikkumaan siitä se keväällä alkoi kunnon kohoaminen. Kesä meni hyvin ja päivittäin liikuin metsäpoluillajoita tällä sunnalta löytyy.
Nyt alkoi sateet ja kosteat säät muutama päivä sisällä ja taas ollaan lähtöviivalla, onneksi saan sen kuntoutuksen ja toivon että alkuvuodesta säät jos ovatkin kylmiä se ei haittaa, kunhan ei vettä sada eikä ilmankosteus ala runtelemaan säryillä.
Tässä iässä ei voi tukeutua edes sanontaan aika parantaa, laitankin perään kysymysmerkin?
Vai oliko että aika parantaa haavat,oli mikä oli, sen pituinen se. - flegmaatti
Kyllä askeleeni jäävät paljon vähäisemmiksi. En tarvitse mitään mittariakaan tuon toteamiseksi.
Ensi viikko korjaa hieman tasetta mutta lyhyydessään sen merkitys on olematon.- mummoriesu
Tällaisina sumuisina ja sateisina päivinä saa olla tyytyväinen, jos saa itsensä edes ulos. Pakollinen kauppareissu on kuitenkin tehtävä, kävelyä tulee edestakaisin pari kilometriä. Sitten kotitöitä tehdessä niitä askelia jonkin verran kertyy. Ei voi itseltään tällä hetkellä enempää vaatia, ilmat kun paranee, niin sitten enemmän.
Sanovat nuo viisaammmat, että puoli tuntia päivittäin riittää meille vanhuksille. Hyvä kun senkin viitsii tehdä, mutta näillä nyt mennään.☺ - Kovinkiitollinen
Tänään oli ihanan sumea ja leppeä ilma kävellä runsaat pari kilsaa kuntosalille,siellä tunti ja takaisin kotiin.Sää on pukeutumiskysymys.Tuli sali jälkeen mukava lämpö selkään kun taapersin kotiin.
Aina ,kun on lunta tai muuten liukasta,eikun nastat kenkiin ja sauvat kätösiin ja sit menoks.
Olen superkiitollinen joka hetkestä ,kun pääsen lenkille!
Voidaan sanoa ,että marrakuun loppu on jo talvea,elikkä talvivaatteet päälle.Turha siitä on kitistä. - ykskirjailija
Älä huoli muista, pidä vaan itsestäsi huolta,eihän täällä toisten asioita tarvi hoitaa.
Omista nuo muutkin mitä nyt haju ja joku muu ukko, taidat olla jompi kumpi. - tilapää.kirjailija
ykskirjailija
Heräsikö vanha vainottu ent. Kukkahame henkiin kiusallisesti. Kirjoitti jo aikaisemmin ettei kukkahameita täällä tarvita.
Kirjailija. Millä himskatin ajalla sinä kirjoitat ruune kirjoja ruune kun olet 20 h netissä. - lompakonnyöriteuro
Nyt on pimeä vuodenaika ja tämä kestää muutaman kuukauden. Tammikuun lopulla alkaa jälleen tulla valoisampaa. Kukaan meistä ei jaksa samoilla voimilla pimeän talven aikaa tallustella kuin jaksamme keväällä ja kesällä jälleen paremmin nuo matkat taivaltaa.
Jokainen suomalainen kärsii talven pimeydestä, toiset enemmän ja toiset taasen vähemmän.
Tästä kaamoksen ajasta on toitotettu jo lehdissä ja netissä. Ja kauan on toitotettu, mutta sitten vaan on niin etteivät kaikki ymmärrä mistä on kysymys. Kysymys on talviväsymyksestä johon liittyy voimattomuus ja sitten monilla masennus. Olo on sellainen ettei tahdo jaksaa mitään ja mikään ei huvita. Koskee ihan kaikenikäisiä ihmisiä, niin nuoria, keski-ikäisiä,------junioreja ja senioreja.
Googlettakaa sana KAAMOSMASENNUS, KAAMOSVÄSYMYS.
Ette varmaan arvaakkaan kuinka monilla tuhansilla suomalaisilla on kotonaan päivänvalolaite, jolla tuota väsymystä ja unirytmiä saa pidettyä yllä, luonnollisena.
Googlettakaa PÄIVÄNVALOHOITOLAMPPU.
Tsemppiä vaan kaikille palstalaisille. Jos ei teillä ole valot kotona kohdallaan, ihan kattolamppuja myöden kunnolla kotona valaistusta, niin kyllä sitten saa nukkua päivät pitkät. Laittakaahan nyt ne kunnon valot sinne koteihinne. Sekin auttaa ainakin jonkin verran, toivottavasti. Tähän aikaan vuodesta EI KANNATA SÄÄSTELLÄ SÄHKÖJÄ. - makeanhimokin-vielä
lompakonnyöriteuro kirjoitti:
Nyt on pimeä vuodenaika ja tämä kestää muutaman kuukauden. Tammikuun lopulla alkaa jälleen tulla valoisampaa. Kukaan meistä ei jaksa samoilla voimilla pimeän talven aikaa tallustella kuin jaksamme keväällä ja kesällä jälleen paremmin nuo matkat taivaltaa.
Jokainen suomalainen kärsii talven pimeydestä, toiset enemmän ja toiset taasen vähemmän.
Tästä kaamoksen ajasta on toitotettu jo lehdissä ja netissä. Ja kauan on toitotettu, mutta sitten vaan on niin etteivät kaikki ymmärrä mistä on kysymys. Kysymys on talviväsymyksestä johon liittyy voimattomuus ja sitten monilla masennus. Olo on sellainen ettei tahdo jaksaa mitään ja mikään ei huvita. Koskee ihan kaikenikäisiä ihmisiä, niin nuoria, keski-ikäisiä,------junioreja ja senioreja.
Googlettakaa sana KAAMOSMASENNUS, KAAMOSVÄSYMYS.
Ette varmaan arvaakkaan kuinka monilla tuhansilla suomalaisilla on kotonaan päivänvalolaite, jolla tuota väsymystä ja unirytmiä saa pidettyä yllä, luonnollisena.
Googlettakaa PÄIVÄNVALOHOITOLAMPPU.
Tsemppiä vaan kaikille palstalaisille. Jos ei teillä ole valot kotona kohdallaan, ihan kattolamppuja myöden kunnolla kotona valaistusta, niin kyllä sitten saa nukkua päivät pitkät. Laittakaahan nyt ne kunnon valot sinne koteihinne. Sekin auttaa ainakin jonkin verran, toivottavasti. Tähän aikaan vuodesta EI KANNATA SÄÄSTELLÄ SÄHKÖJÄ.Lompsannyöri on kyllä oikeassa. Valoa nyt tarvitaan. En ole missään törmännyt päivänvalolamppuun, vaikka ei pärevalon valossa aviisiani luekaan.
Vanha kirkasvalolaite kyllä on, mutta onko 3 m etäisyys siihen jo liin pitkä?
Ihan selvästi huomaa että vähän nuutuneempi sitä on vaikka unta tarvii nyt tyhjäntoimittajakin enemmän kuin valoisina kuukausina.
Luin sellaisen artikkelin joskakin että pimeät syksyt jatkuvat vielä kymmeniä vuosia eteenpäinkin. Toivottavasti olisivat nyt väärässä. - hupshupshups
makeanhimokin-vielä kirjoitti:
Lompsannyöri on kyllä oikeassa. Valoa nyt tarvitaan. En ole missään törmännyt päivänvalolamppuun, vaikka ei pärevalon valossa aviisiani luekaan.
Vanha kirkasvalolaite kyllä on, mutta onko 3 m etäisyys siihen jo liin pitkä?
Ihan selvästi huomaa että vähän nuutuneempi sitä on vaikka unta tarvii nyt tyhjäntoimittajakin enemmän kuin valoisina kuukausina.
Luin sellaisen artikkelin joskakin että pimeät syksyt jatkuvat vielä kymmeniä vuosia eteenpäinkin. Toivottavasti olisivat nyt väärässä.Riipuu siitä, millä leveysasteella sitä sattuu asustelemaan. Tämä pohjola toimii talvella niin, että marras-joulukuussa on vain muutama tunti valoisampaa, mutta mikäli aurinko ei paista, niin saattaapi olla koko päivä pimeetä. Sitä jos asuisi vaikkapa tuolla Madeiralla taikka Pohjois-Italiassa puhumattakaan päiväntasaajalla, niin olisi varmasti pirteämpi olla.
Mutta ne vuodenajat sitten. Onhan meillä vaihtelua täällä. Kevät, kesä, syys ja talvi. Päiväntasaajalla on ainainen ja melko kuuma ja kostea kesä.
Päivänvalolamppu on sama asia kuin kirkasvalolaite. Nyt niitä saa jo suht huokealla onin sata euroa ja kestää useita vuosia. Ihan käsilaukkukokoakin. Valolaitteen edessä pittääpi istuskella noin 50 cm päässä. Eikä oikeastaan tartte tuijottaa suoraan valoa kohden, vaan kannataa katsella vähän alaspäin, lukea lehteä samalla ja ryystää kaunis kuvollinen mukillinen aamukaffetta samalla.
Niin ja ne ruskeakarhut täällä. Syövät itsensä ahtaen täyteen ja vaappuvat jonnekkin hyvään lämpimään koloon talviunille.
Ihminen ei ole mikään kone, joka jaksaisi täysillä. Pimeää talviaikaa on turha hakata vasaan. Se tulee joka vuosi, mutta valoa koteihin ja sitten on se valohoitolamppu. Niitä saa muuten Instrumentariumista ja suurista tavarataloista. Automarketeissakin on. - Ylös-ulos-lenkille
Siinä on sellainen metka juttu jota ihmiset eivät aivan yleisesti tajua, että vaikka olisi kuinka hämärää, sumuista, kosteaa, kylmää, tuulista, pimeää tai mitä tahansa niin kun sen lenkkinsä säännöllisesti ulkona tekee, niin on ihan yhtä pirtsakka kuin kirkasvalolampullakin.
- vanha.kehäraakki
hupshupshups kirjoitti:
Riipuu siitä, millä leveysasteella sitä sattuu asustelemaan. Tämä pohjola toimii talvella niin, että marras-joulukuussa on vain muutama tunti valoisampaa, mutta mikäli aurinko ei paista, niin saattaapi olla koko päivä pimeetä. Sitä jos asuisi vaikkapa tuolla Madeiralla taikka Pohjois-Italiassa puhumattakaan päiväntasaajalla, niin olisi varmasti pirteämpi olla.
Mutta ne vuodenajat sitten. Onhan meillä vaihtelua täällä. Kevät, kesä, syys ja talvi. Päiväntasaajalla on ainainen ja melko kuuma ja kostea kesä.
Päivänvalolamppu on sama asia kuin kirkasvalolaite. Nyt niitä saa jo suht huokealla onin sata euroa ja kestää useita vuosia. Ihan käsilaukkukokoakin. Valolaitteen edessä pittääpi istuskella noin 50 cm päässä. Eikä oikeastaan tartte tuijottaa suoraan valoa kohden, vaan kannataa katsella vähän alaspäin, lukea lehteä samalla ja ryystää kaunis kuvollinen mukillinen aamukaffetta samalla.
Niin ja ne ruskeakarhut täällä. Syövät itsensä ahtaen täyteen ja vaappuvat jonnekkin hyvään lämpimään koloon talviunille.
Ihminen ei ole mikään kone, joka jaksaisi täysillä. Pimeää talviaikaa on turha hakata vasaan. Se tulee joka vuosi, mutta valoa koteihin ja sitten on se valohoitolamppu. Niitä saa muuten Instrumentariumista ja suurista tavarataloista. Automarketeissakin on.hupshups tosjaan. Minullakin oli KIRKASvalolaite tai valaisin käytössä marraskuusta maaliskuulle. Siintä oli yks putki palanut.
Silti se hoisi hommansa.
Jotkut ihmiset sanovat ettei hen heihin mitään vaikuta. Mä kyllä hokasin sen tuomia hyviä vaikutuksia. Laitan puoleksi vuodeksi komeroon.
Ei se tietenkään korvi liikkumisen tuomia eduja, punasia poskia ja suden nälkää, kas kun ihmiin tarvittoo liikuntaa.
Perkeekka, kukaa tätä ei uso, mut iho, suolisto ja jopa päreet vaatiit liikuntaa. Tietyst hyötyliikunta se makein liikunta. - jalakavaivaanen
ykskirjailija kirjoitti:
Älä huoli muista, pidä vaan itsestäsi huolta,eihän täällä toisten asioita tarvi hoitaa.
Omista nuo muutkin mitä nyt haju ja joku muu ukko, taidat olla jompi kumpi.Älä ole kuitenkaan katkera, ruune kirjailija. Kukaan ei ole yksinään korvaamaton. Liikunnasta. Huomenna otan 6000 askelta. Tänään ehkä 3000.
- simo.Sukeva
Onko niitä askelmittareita saatavissa. Haluaisin tietää montako askelta sitä päivässä jaksaa raahustaa.
- vivofit
Esim. Garmin vivofit, hintaluokka noin 100 e. Näyttää kellonajat ja päivämäärät aivan oikein, mutta kaiken muun vähän sinnepäin (askelmäärä, kuljettu matka, kulutetut kalorit ja unet).
- Googlaillaan
Ei tarvi askelmittaria,vaan googleta ,,,montako askelta on kilometri,,,,sieltä löytyy ohje,,,about
- Se-entinen-Kukkahame
On niitä kaikissa tavarataloissa ja urheiluliikkeissä, Prismasta ostin jo vuosi sitten, merkkejäkin useita.
On se kiva kannustin ollut vaikka itselläni ei kovin suuria lukemia edes tule.
Zemppiä vaan sullekin!Olen iloinen ex-Kukkahame että olet vielä elävien kirjoissa. Luulin Sinun kupsahtaneen jo aikoja päiviä.
Kirjoitit kerran olevasi varreltasi pitkä nainen. Sellaisella tukirungolla varustettu on helpommin kremppantuva mm. selä osalta.
Vaikka itse olen metrihei-sarjalainen, silti tukirunkoni on skolioosien vääntämä. Lannerankani on ollut sökönä nuoresta alkaen.
Tei kesällä kerran sellaisen kokeen että vein käteni kävellessä lannerangan päälle. Huomasin miten tavallinen kävely elvytti niveliä.
Minulla on erityinen ohjelma, jolla yritän pitää vinoa ruotoani liikkumiskunnossa. Teen hyötyliikuntaa voimienimukaan.
Jalkani ovat kurjassa kunnossa. Polviproteesi on Ortonin asentama, 20.000 € yhteiskunnalle maksanut, mutta nyt nilkatkin ovat resuina.
- Se-entinen-Kukkahame
Kiitos Capteeni huomioinnistasi!
Minulla löytyy vaivoja joita voisin tarjota jollekin tässä elämäntilanteessa, rapistuminen on alkanut jo ennen keski-ikää ja sukuvikahan se on diabetes nimittäin, sen myötä kyllä tullut yhtä ja toista.
Muutama vuosi sitten sain väärät lääkkeet tai paremminkin lääke ei ollut minulle sopivainen ja jalat meni alta, sisulla tuskalla ja suuria uskoen olen taas jaloillani.
Tässä voin sanoa että jos kaikki lääkkeet olisin syönyt joihin on resepti niin en taatusti istuisi tässä kirjoittamassa, lieko minussa luulosairaus mutta kartan kovia särkylääkkeitä, no se on minun oma pelkoni mitä niistä seuraa.
Kyllä ne leikkaukset ja tekonivelet maksaa vaan rikkoutuneiden nivelten kanssa on vaikeaa tulla toimeen, olet onnekas kun ne toimii ja liikuntakyky on sentään syömisen jälkeen parasta ikäihmisellekin ;-).
Sinulta on varmaan kaikki mahdollinen tutkittu ja lääkkeitä määrätty ja niistäkin vain harvat saavat avun, onneksi myös leikkaukset ja nivel vaihdot on tullut mutta harmillisia ovat silti vievät rapakuntoon useasti ja jos ne eivät kestä?
On se niin selittämätöntä miten kummallisesti itse kullakin on ne heikot paikat, ja toiset porskuttelee kehdosta hautaan vain muutamn flunssan sairastaen sillon tällön.
Minulla on ollut sellainen käsitys että olet palstan terveimpiä miehiä, et ole kertoillut vain maininnun kuin ohimennen leikkauksesta, vaan onhan se toki jokaisen oma tahto kertoa sairauksistaan.
Onneksi on pian talven selkä taittunut ja valo voittaa! - captcöpenick
Kiitos kiitos ent. KH.
Nivelleikkaksien osalta maakuntasairaaloita pidettiin riskioperaatioina vielä 30 vuotta sitten. Tai ainakin joitakin sairaaloita.
Olin jo tapaturmaeläkkeellä kun pyysin lähetettä Ortonille ensimmäistä polvileikkausta varten. Maakunta-ortopedi ei suostunut antamaan lähetettä, koska hänen mielestään 23 asteen virheasento oli siedettävä.
Nuori naislääkäri toisella kerralla oli armeliaampi ja kirjoitti lähetteen.
Tuossa kävelyssäkin piilee kai jonkinlainen tehokkuustekijä. Jos sisällä töpötän pientä askellusta vaikka 6000 askelta päivässä, se ei ehkä vastaa ulkona tehtyä normikävelyä.
Kyllä siellä kevyenliikenteenväylillä näki tänäänkin kävelylenkillä olevia ihmisiä. Synkän ja sateisen oloisesta säästä huolimatta.
Ikä on hidastanut kävelyvauhdin itsellä vaappuvaksi köpöttelyksi, mut ihme kyllä pyöräily omaa vauhtia sujuu paremmin. - Salonmummo
Tänään tuli käveltyä rollaattorin avulla kaksi ja puoli kilometriä. Ihan vaan tässä koin lähellä menin jalka toisen eteen- systeemillä ja hyvää teki koko kropalle.
- Liikkuvainen-kin
Kaikkina päivinä tuo määrä kaksi kertaa.
- hitaasti.ajeleva
Mitenkäs pyöräily lasketaan mukaan. kilometrejä enemmän vai?
- Kesälaji
Juuu, pyörällä pitää mennä monta kymmentä kilometriä.
- Se-entinen-Kukkahame
Onhan pyöräilykin hyvää liikuntaa, eikä rasita niveliä, vahvistaa lihaksia ja elvyttää ainakin verenkiertoa on sillä hyvää vaikutusta.
Kaikenlainen liikunta ja liike kropalle hyväksi.
Kaikkea mitä lattiallakin voi tehdä, minulla on aamuisin sängyssä venyttelyä että sana verenkiertoon vauhtia siitä se päivä on alotettava. - Se-entinen-Kukkahame
seli-selityss!
Kirjoitusvirheitä tulee ja joskus aivan hassun hauskoja nytkin huomasin vasta tuossa sivulla täällä on niin taitavia tulkitsijoita että oikea asia selviää kui itsestään.
Joskus aivan vitsistä käy joku asia vaikka vakavaa juttua yritän selittää. - happi54hyppy
Sauvakävelyä päivittäin kolme varttia. Koko matkaa en jaksa kävellä, mutta sitten voi istuskella jossakin, vaikkapa linja-autopysäkillä.
- Jaksajaksa
Itsensä narraaminen on hölmöä. Toisaalta huvittavaa. Mitä se kertoo todellisuudentajusta? Kehtaatko kertoa matkasi pituuden? Linja-autopysäkille ja takaisin?
- kehittynyt.liikkujaksi
Kunhan pääsen katsomaan "koneelta" paljonko päivän mittan otan askelioa, saatan vielä hämmästyä. Lumen aikaan näkee että jalnjälkiä on paljon.Olen kuullut noista askekmittareista. Lähden Tokmannilta kyselemään, onko heillä.
- mitturi
Jos metriin ottaa kolme askelta niin 3000 askeleen jälkeen on kilometri taittunut. Jos olet sentintarkka, ota 25-sentin askeleita niin 4000:lla pääset kilometrin. Liikkuvat leuatkin mitatessa.
- flegmaatti
Tarvittaessa mittaan lyhyitä matkoja askelpareilla.
Häiritsemättömän kävelyny askelparin pituus on noin 1,5m.
- Vähänlaista
Hokasin tämän viimevuotisen askelavauksen. Kyllä täytyy todeta ,että 10000 askelta päivässä ei minulla tule helposti,vaikka joka päivä jotain kuntoilua harrastan,,,siis kävelyä,salilla käyn jne.. JA ,,vaikka sää ei ole koskaan este,eikä liukkauskaan talvella ,kun kaikkiin on konstit. Autoa en aja----bussilla vaan pitkät matkat. Mutta silti---tahtoo jäädä askeleet 5000-8000askeleeseen. mun on helppo lähteä ulkoilemaan ja hoikkakin olen,mutta,mutta...
Kirjastosta lainasin askelmittarin,ei tarvi ostaa ,kun samat kuviot toistuu viikosta toiseen.
Mitenkäs teillä muilla,kertokaa kokemuksia. - heräsin.äsken
Lasketaanko töpöaskeleetkin? Sellasia niistä on tullut. Käynti melko hiihtämistä. Kiukuttaa kun ei mattoja voi olla kasaamatta, ellei keskity askellukseen.
pasu80v. "Tuleeko otettua 10 000 askelta päivässä?" Ei tule on vastaus.
Minullakin on laatikossa askelmittari. Oliskohan siitä viisitoista vuotta aikaa kun sen ostin. Utelaisuuttani sen hankin katsoakseni paljonko mittaa tulee askelluksistani.
No se oli nopeasti testattu. Mutta en ole alun jälkeen mittaria tarvinnut.
Olisi kai pitänyt asettaa mittari pomokseni tuonne korvieni väliin, joka olisi määrännyt askelmäärän jota minun on noudatettava joka päivä.Tiedän varsin hyvin ilman askelmittariakin että enemmän pitäisi nykyään kävelä. Nykyään kyllä yritän saada itseni ulos päivittäin. Tämä vuodenaika on hyväksi, kun olen enemmän käyttänyt jalkojani niin eilen jo ilman rollaattoria ja keppiä kävin kaupungilla. Hyvä minä.- mendelewin.hurtta
Tänään askeleita tuli vähemmän kun olin autolla liikenteessä. Ostin askelmittarin. Eri asia, osaanko sen käyttöohjeista saada toimimaan.
Niitä parinkympin halpahallituotteita.
Unety olivat selaista hulabaloa, etten ole oikein omillani tänään. Sydänlihaskin tuntuu kireältä. Sellainen painon tunne.
Jos nyt lähtisin muutaman kilometrin juoksulenkille, voisin uupua kesken kaiken.
- makoilua.parempi
Jos askeleen pituus on 50 sm, niin matkana 10.000 askelta olisi 5 km. Ei mikään mahdoton määrä.
- notta.miestupsija
Hyötyliikunnassakin tulee otettua sekä askeleita, että käytettyä käsien ja yläkropan lihaksia. Ei siinä askelmittarilla käyttöä ole.
- Hohhoijakkaa
Pahus,kun jää alle 8000 minullakin,luulin ,että olisi enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1802089- 1751771
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1701632Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1041425Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241423- 1031097
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1601059Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771053Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud228876Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,56840