olen 18vuotias ja raskaana ja mulla on äitiyspoliklinikalle käyntejä koska raskauduin alaikäisenä. täytin kuukausi sitten 18 ja eilen äitini soitti vihaisena että joku sossu oli soittanut hänelle ja kertonut että on huolissaan musta ja kertoi mitä oon sairaalassa äippäpolilla puhunut. en oo antanu mitää lupaa kertoa mun äidille näitä asioita eikä mulla ollut aavistustakaan että musta ollaan siellä tosi huolissaan, oon sanonut kaiken olevan hyvin niinku kaikki onkin. ainoo mikä ehkä aiheutti niille huolen oli kun toivoin perhetyötä vauvan synnyttyä. siitäkin mun äidille mainittiin ilman mun lupaa. mulle ei se sossu soittanu eikä oo kertonu yhtään mitään??
en todellakaan halua että mun äidille kerrotaan asioita, varsinkaa sellasia joista en itsekään tiedä. lasketaanko tämä vaitiolovelvollisuuden rikkomiseksi?
vaitiolovelvollisuuden rikkomus?
3
76
Vastaukset
- EhkäpäRajatapaus
Koska raskaus on alkanut ala-ikäisenä, hoito on ilmeisesti tulkittu siten että on neuvoteltava vanhempienkin kanssa.
- tuntumatämä
On rikottu vaitiolovelvollisuutta.
Alaikäisenkään terveystietoja ei saa kertoa vanhemmille, ellei ole henki vaarassa.
Ota yhteyttä sinne sosiaalitoimistoon ja muistuta, että olet täysi-ikäinen ja sinun asiasi eivät kuulu äidillesi. Varmuuden vuoksi kannattaa asiasta muistuttaa myös äitiyspolille.
Ymmärrän kyllä hyvin, että äitiyspoliklinikan ja sosiaalitoimiston välillä on yhteistyötä, kun raskautesi on alkanut alaikäisenä. - jgghfdfs
Ilmeisesti kirjoittelit aikaisemmin tälle palstalle aika katkeraan sävyyn, kun jouduit pakosta äitipolille? Suostuit sitten menemään. Pointsit siitä. Eiköhän kyseessä ole nyt se, että entiset asenteesi näkyvät potilaspapereissa. Olet käyttäytynyt kuten lapsi, joten sinuun suhtaudutaan lapsena. Hyvä kuitenkin, että olet aikuistumassa.
Joissain tapauksessa potilastietoja on annettu sossun tietoon. Vaikea siinä on äläkkää nostaa, kun papereiden perusteella huoli on perusteltu. Onnea ja menestystä tulevaan äitiyteen joka tapauksessa. Muista hakea apua, jolleivat omat voimavarat riitä. Ei ole häpeä tunnustaa heikkouttaan tai osaamattomuuttaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?
Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.1112292- 1021385
- 1701207
- 531165
- 691115
- 43997
Hienoa SDP 24,8%
Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast163913- 49859
- 115783
- 67776