olen 18vuotias ja raskaana ja mulla on äitiyspoliklinikalle käyntejä koska raskauduin alaikäisenä. täytin kuukausi sitten 18 ja eilen äitini soitti vihaisena että joku sossu oli soittanut hänelle ja kertonut että on huolissaan musta ja kertoi mitä oon sairaalassa äippäpolilla puhunut. en oo antanu mitää lupaa kertoa mun äidille näitä asioita eikä mulla ollut aavistustakaan että musta ollaan siellä tosi huolissaan, oon sanonut kaiken olevan hyvin niinku kaikki onkin. ainoo mikä ehkä aiheutti niille huolen oli kun toivoin perhetyötä vauvan synnyttyä. siitäkin mun äidille mainittiin ilman mun lupaa. mulle ei se sossu soittanu eikä oo kertonu yhtään mitään??
en todellakaan halua että mun äidille kerrotaan asioita, varsinkaa sellasia joista en itsekään tiedä. lasketaanko tämä vaitiolovelvollisuuden rikkomiseksi?
vaitiolovelvollisuuden rikkomus?
3
105
Vastaukset
- EhkäpäRajatapaus
Koska raskaus on alkanut ala-ikäisenä, hoito on ilmeisesti tulkittu siten että on neuvoteltava vanhempienkin kanssa.
- tuntumatämä
On rikottu vaitiolovelvollisuutta.
Alaikäisenkään terveystietoja ei saa kertoa vanhemmille, ellei ole henki vaarassa.
Ota yhteyttä sinne sosiaalitoimistoon ja muistuta, että olet täysi-ikäinen ja sinun asiasi eivät kuulu äidillesi. Varmuuden vuoksi kannattaa asiasta muistuttaa myös äitiyspolille.
Ymmärrän kyllä hyvin, että äitiyspoliklinikan ja sosiaalitoimiston välillä on yhteistyötä, kun raskautesi on alkanut alaikäisenä. - jgghfdfs
Ilmeisesti kirjoittelit aikaisemmin tälle palstalle aika katkeraan sävyyn, kun jouduit pakosta äitipolille? Suostuit sitten menemään. Pointsit siitä. Eiköhän kyseessä ole nyt se, että entiset asenteesi näkyvät potilaspapereissa. Olet käyttäytynyt kuten lapsi, joten sinuun suhtaudutaan lapsena. Hyvä kuitenkin, että olet aikuistumassa.
Joissain tapauksessa potilastietoja on annettu sossun tietoon. Vaikea siinä on äläkkää nostaa, kun papereiden perusteella huoli on perusteltu. Onnea ja menestystä tulevaan äitiyteen joka tapauksessa. Muista hakea apua, jolleivat omat voimavarat riitä. Ei ole häpeä tunnustaa heikkouttaan tai osaamattomuuttaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv4083187Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k882348Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,12319Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll211990Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1811504Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel111347Sukupuolen merkitys elämässäsi?
Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el2011139Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne
niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,441082- 92979
Iltalehden evästeasetukset
No nyt pomppas! Avasin Iltalehden sivut ja niin kuin silloin tällöin sattuu, sivusto kysyi evästeasetuksia, joihin ylee119962