Sinkkonen on puolueellinen

maistuusijaisvanhemmalle

Jari Sinkkonen kuulu puhelleen Jyväskylän perhehoidon päivillä, että sijoitetut lapset ovat kokeneet kaltoin kohtelua. Sijaisvanhempien kohdalla - nelikentässään - hän ei moisesta mainitse mitään.

Hyvä Jari Sinkkonen, nyt tulisi tutkia, kuinka usein sijoitettu lapsi joutuu kaltoin kohdelluksi YHÄ NYKYÄÄN sijaishuollossa.

Muuten, entinen rouva (entinen kaltoin kohteluun syyllistynyt sijaisvanhempi) veteli kovasti tupakkaa, kuten olen hänen hienon vanhemman tyttärensäkin tekevän.

5

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rouvaajeliautolla

Tokihan Sinkkonen kehuu perhehoidon päivillä sijaisvanhempia. Kuulehan, sijaisvanhempaa ei aina huvita kiintyä lapsiin. Ainakaan entinen rouva (kaltoinkohteluun syyllistynyt) ei halunnut kiintyä eikä juuri koskaan ollut kotonakaan ainakaan ensimmäiseen 10 vuoteen. Oli niitä menoja niin paljon. Se oli lasten etu ehdottomasti. Vähemmän kaltoin kohtelua.

• väärätasenteet

Arvelen, että tällaiset asenteet ovat omiaan lisäämään sijoitettujen lasten riskiä joutua kaltoin kohdelluksi sijaisperheissä. kannatan ehdottomasti ammatillisia perhekoteja, joissa vanhemmilla on koulutusta.

• äitykkä

Sinkkonen ei ole ajan tasalla, täällä pitäisi tutkia myös perheisiin annettujen lasten kohtelu,kuinka paljon on ollut seksuaalista hyväksikäyttöä tai pahoinpitelyä.

• tutkimusta

Ehdottomasti samaa mieltä. Miten ihmeessä esimerkiksi Sinkkonen kuvittelee, että marketin aulasta tai "petäjäperältä" haalittu sijaisvanhempi on jotenkin parempi, kuin ihmiset keskimäärin. Joukkoon saattaa eksyä keskimääräistä enemmän patologisia puolia (sädekehän halu, rahan ahneus omaavia henkilöitä.

• epäystävällisyys

Itse olen harvoin tavannut niin epäystävällistä ihmistä, mitä entinen rouva oli. Hän itse vain oli aina oikeassa, ei kukaan muu. Hän ei välittänyt kenestäkään muusta, kuin itsestään ja omista lapsistaan. Sijoitetut olivat vain sitä varten, että saatiin "kultaa ja kunniaa". Onneksi sijaisvanhempi jäi viimein kiinni kaltoin kohtelusta, ja lapset otetiin pois. HUH!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2795
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      434
      2363
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      23
      2292
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2110
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      142
      1786
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      141
      1747
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1275
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      2
      1180
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1079
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      997
    Aihe