Jari Sinkkonen kuulu puhelleen Jyväskylän perhehoidon päivillä, että sijoitetut lapset ovat kokeneet kaltoin kohtelua. Sijaisvanhempien kohdalla - nelikentässään - hän ei moisesta mainitse mitään.
Hyvä Jari Sinkkonen, nyt tulisi tutkia, kuinka usein sijoitettu lapsi joutuu kaltoin kohdelluksi YHÄ NYKYÄÄN sijaishuollossa.
Muuten, entinen rouva (entinen kaltoin kohteluun syyllistynyt sijaisvanhempi) veteli kovasti tupakkaa, kuten olen hänen hienon vanhemman tyttärensäkin tekevän.
Sinkkonen on puolueellinen
5
151
Vastaukset
- rouvaajeliautolla
Tokihan Sinkkonen kehuu perhehoidon päivillä sijaisvanhempia. Kuulehan, sijaisvanhempaa ei aina huvita kiintyä lapsiin. Ainakaan entinen rouva (kaltoinkohteluun syyllistynyt) ei halunnut kiintyä eikä juuri koskaan ollut kotonakaan ainakaan ensimmäiseen 10 vuoteen. Oli niitä menoja niin paljon. Se oli lasten etu ehdottomasti. Vähemmän kaltoin kohtelua.
- väärätasenteet
Arvelen, että tällaiset asenteet ovat omiaan lisäämään sijoitettujen lasten riskiä joutua kaltoin kohdelluksi sijaisperheissä. kannatan ehdottomasti ammatillisia perhekoteja, joissa vanhemmilla on koulutusta.
- äitykkä
Sinkkonen ei ole ajan tasalla, täällä pitäisi tutkia myös perheisiin annettujen lasten kohtelu,kuinka paljon on ollut seksuaalista hyväksikäyttöä tai pahoinpitelyä.
- tutkimusta
Ehdottomasti samaa mieltä. Miten ihmeessä esimerkiksi Sinkkonen kuvittelee, että marketin aulasta tai "petäjäperältä" haalittu sijaisvanhempi on jotenkin parempi, kuin ihmiset keskimäärin. Joukkoon saattaa eksyä keskimääräistä enemmän patologisia puolia (sädekehän halu, rahan ahneus omaavia henkilöitä.
- epäystävällisyys
Itse olen harvoin tavannut niin epäystävällistä ihmistä, mitä entinen rouva oli. Hän itse vain oli aina oikeassa, ei kukaan muu. Hän ei välittänyt kenestäkään muusta, kuin itsestään ja omista lapsistaan. Sijoitetut olivat vain sitä varten, että saatiin "kultaa ja kunniaa". Onneksi sijaisvanhempi jäi viimein kiinni kaltoin kohtelusta, ja lapset otetiin pois. HUH!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412795Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342363Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232292Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182110Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421786Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1411747Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241275Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,21180- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997