Läheisyysriippuvuus

pitäis.hakee.apua

Olen 17v tyttö ja tunnen olevani riippuvainen ihmisistä. Mistä kannattaisi hakea apua?

9

149

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen riippuvuuden lopettamista.

• AlexDeLarge

Psykiatri/psykologi, whatever. Jos oot koulussa, niin todennäköisesti sieltä löytyy joko psykologi tai vähintään kuraattori. Mee juttelemaan, se sit ohjaa sua eteenpäin.

• pitäis.hakee.apua

No kun oon keskeyttäny jatko-opiskeluni.. Nii en voi mennä kuraattorille tms

• 17.v.poika

No vaikeehan tosta tilanteesta on yksin selviytyä. Mut hanki jotain hyviä kavereita (Ei mitään kusipää vittuilijoita jotka ei kaveristaan kunnolla välitä) jotka kuuntelee ja ymmärtää. Kyllähän sillä hoituu :)

• EsupsTill21.12

Oletko autisti vai muuten vaan ihan vitun tyhmä? Lähesriippuvaisuudesta eroon hankkimalla kavereita? Pääseekö kofeiiniriippuvuudesta eroon juomalla kahvia?

• 17.v.poika

Ei mutta se helpottaa. Joten miksei kaveritkin tähän hätään?

• fhgjhngy

Mitä tarkoitat riippuvuudella?
      Jokainen meistä on riippuvainen muiden olemassaolosta. Se on ihan normaalia kun laumaeläimiä olemme. Yksin ei tarvitse pärjätä.
      Jos ripustaudut muihin, etkä pärjää hetkeäkään yksin, niin sinulla on ongelma.

• pitäis.hakee.apua

Olen riippuvainen ihmisistä samalla tavalla kuin toiset huumeista.

• Hei, mikäli tilanne on sinulle ongelmallinen ja aiheuttaa huolta, kannattaa keskustella asiasta esimerkiksi koulu- tai kunnallisessa terveydenhoidossa tai mahdollisesti vanhempiesi tai jonkun muun sinulle luotettavan aikuisen kanssa.
      Jokainen meistä toki tarvitsee ihmisiä ympärille ja on ihan normaalia, että haluaa viettää aikaansa toisten kanssa. Kuitenkin koet tilanteen itse riippuvuutena, joten siitä olisi hyvä keskustella ja pohtia tilannetta yhdessä esimerkiksi terveydenhoitajan tai nuorisotyöntekijän kanssa.

Nettisaapas

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2277
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1156
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      115
      1046
    4. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      49
      1025
    5. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      999
    6. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      957
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      14
      927
    8. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      910
    9. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      898
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      51
      872
    Aihe