Olen 17v tyttö ja tunnen olevani riippuvainen ihmisistä. Mistä kannattaisi hakea apua?
Läheisyysriippuvuus
9
149
Vastaukset
Suosittelen riippuvuuden lopettamista.
- AlexDeLarge
Psykiatri/psykologi, whatever. Jos oot koulussa, niin todennäköisesti sieltä löytyy joko psykologi tai vähintään kuraattori. Mee juttelemaan, se sit ohjaa sua eteenpäin.
- pitäis.hakee.apua
No kun oon keskeyttäny jatko-opiskeluni.. Nii en voi mennä kuraattorille tms
- 17.v.poika
No vaikeehan tosta tilanteesta on yksin selviytyä. Mut hanki jotain hyviä kavereita (Ei mitään kusipää vittuilijoita jotka ei kaveristaan kunnolla välitä) jotka kuuntelee ja ymmärtää. Kyllähän sillä hoituu :)
- EsupsTill21.12
Oletko autisti vai muuten vaan ihan vitun tyhmä? Lähesriippuvaisuudesta eroon hankkimalla kavereita? Pääseekö kofeiiniriippuvuudesta eroon juomalla kahvia?
- 17.v.poika
Ei mutta se helpottaa. Joten miksei kaveritkin tähän hätään?
- fhgjhngy
Mitä tarkoitat riippuvuudella?
Jokainen meistä on riippuvainen muiden olemassaolosta. Se on ihan normaalia kun laumaeläimiä olemme. Yksin ei tarvitse pärjätä.
Jos ripustaudut muihin, etkä pärjää hetkeäkään yksin, niin sinulla on ongelma.- pitäis.hakee.apua
Olen riippuvainen ihmisistä samalla tavalla kuin toiset huumeista.
Hei, mikäli tilanne on sinulle ongelmallinen ja aiheuttaa huolta, kannattaa keskustella asiasta esimerkiksi koulu- tai kunnallisessa terveydenhoidossa tai mahdollisesti vanhempiesi tai jonkun muun sinulle luotettavan aikuisen kanssa.
Jokainen meistä toki tarvitsee ihmisiä ympärille ja on ihan normaalia, että haluaa viettää aikaansa toisten kanssa. Kuitenkin koet tilanteen itse riippuvuutena, joten siitä olisi hyvä keskustella ja pohtia tilannetta yhdessä esimerkiksi terveydenhoitajan tai nuorisotyöntekijän kanssa.
Nettisaapas
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212277- 701156
- 1151046
- 491025
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.14927Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(51872