Olen itse lopettanut Op-Visan, se oli debit/credit -yhdistelmäkortti. Tilalle otin Visa Electronin.
1. Olenko sen velkaa Osuuspankille vai luottokunnalle??? Kysyn, koska näyttää siltä että se menee ulosottoon muiden velkojen ohelle. Haluan tietää olenko pankille sen tonnin pystyssä ja miten se vaikuttaa pankkiasiakkuuteeni. Minulla on Osuuspankkiin myös opintolaina ja sitä lyhennän kyllä.
2. Jos teen ulosottoon ylimääräistä lyhennystä, niin saanko itse valita mihin sen kohdistan? Haluaisin kohdistaa sen nimenomaan tuohon luottokorttiin.
Op Visa ja UO
3
1674
Vastaukset
- 9-6
Luottokunta (Nets nykyään) on vain välikäsi joka hallinnoi kortteja, velkasi on OP:lle. Opintolainalle ei tapahdu mitään jos maksat sitä ajallaan.
Uuden lainan tai luotollisen kortin saaminen voi olla hankalaa OP:stä myöhemminkin, vaikka ulosottovelka olisi kokonaan maksettu pois ja maksuhäiriömerkinnät vanhentuneet. Tieto säilyy pankin asiaskasrekisterissä pysyvästi. Kos korttivelkaa ei ole kuin tonni, niin pystytkö tiristämään sen pois heti?- ijijii
Minulle lankeaa maksettavaksi myös jäännösveroa... tilanteeni on tiukka.
Montakohan muistutusta tuolta luottoyhtiöltä tulee ennen kuin eräännyttävät koko saldon maksettavaksi kokonaan? Meneekö se siitäkin johonkin perintään? Pystyisikö vielä sittenkin sopimaan maksuista?
- 9-6
Maksujärjestelyistä pitää yrittää sopia mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, mieluummin ennen kuin mitään on jäänyt rästiin, koskee sekä pankkia että verottajaa.
Päästä mieluummin verot kuin luottokorttilasku ulosottoon, verot ovat suoraan ulosottokelpoisia, niihin ei tule käräjäoikeuden maksuja päälle ja maksuhäiriömerkintäkin tulee vasta jos sinulta ei voida ulosmitata mitään.
Luottokorttilasku pitää viedä ennen ulosottoa käräjäoikeuteen. siitä tulee muutaman satasen lisäkulu, häiriömerkintä tulee oikeuden tuomiosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283