fyffet siel

jadekka

Mitens rahajutskat ny, onko maateissa jo rahaa ja entä vaihtopisteet, onko auki? Tulos pian sinne ja ja tää rahajuttu v..tuttaa megalomaanisesti, mut kyll mä raahaan valkoisen ahterini sinne silti. Jos oikeeta tietoo, ni vastaa please.. takkade ja pokkade.

24

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • manitfinis

      Ei taalla saa rahaa enaa mistaan, kaikki kauppa kaydaan nyt ja vastedeskin oravannahkoilla.

      • jottaettäjoo

        just taas tämmösii idioottiurpovastauksia


    • Hkimanali

      Arambolissa rahaa saa automaateista, mutta jonoa on... Kortilla pystyy maksaa joissain ravintoloissa ja supermarketeissa. Jotkut paikat ottavat euroja ja dollareita, mutta vaihtorahaa ei heru. Kyllä täällä pärjää, mut pikkuisen enempi joutuu näkee vaivaa. Arambolissa alois nest guesthousen omistaja suomalainen ja vaihtaa euroja rupioiksi. Ja majoittumisenkin voi maksaa tilisiirrolla suomalaiselle pankkitilille.

    • KPDJ

      Tulin just perjantaina Goalta ja rahaa sai, meni hiukan kyttäämiseksi koska automaatit tankattiin. Ei saanut kuin 2000 seteleitä pikku ostoihin ei käynyt, jotkut baarit pysty ottaan vastaan isojakin seteleitä. Kortin ottivat vastaan joissakin paikoissa. Ei muuta kuin hyvää matkaa.

      • valkoahteri

        Hei kiitos vastauksesta,huomenna lentelen sinnepäin ja jumitan varmaan koko talven , viluinen valkoahteri kun olen. Ehkäpä tulee tolkkua rahahommeleihin. Hyvää joulua sitten suomen talveen ja kaikkea parasta vuodelle 2017.


      • MAN64191

        Viittitkö laittaa väliaika tietoa raha tilanteesta kun sine menet. Tullaan helmikuun lopulla sinne kans...


      • rohkeet

        Samoin kiinnostaa ollaan menossa helmikuun alussa.


      • kauniit

        Ja mua kanssa kiinnostaa. Tullaan tammikuun lopulla. Hyvää matkaa sulle!


    • eienääikinä

      Olin kaksi viikkoa ja oli kamalaa. Automaatit edelleenkin vain ajoittain pari tuntia auki ja rahan nostoa rajoitetaan. Jonot niille pitkät, jotkut jonottovat parikin tuntia. Riitelyitä ja tappelunnujakoita jonossa, paikalliset yrittää kiilata jatkuvasti jonossa ohi.Kaupoissa kassoilla jonot pitkiä ja ihmiset pinna kireällä sekä paikallisilla että turisteilla koska maksuvälineinä käytettään puntia, euroja ja dollareita. Koko ajan huijataan ja annetaan härskisti rahasta takaisin. Ahdistelua,huutelua jä perään rääkymistä, venäläiset tulleet takaisin ja heidän sikailu jatkuu. Rannat erittäin roskaiset. Rahaa voi vaihtaa Newtons supermarketissa, mutta yrittävät antaa liian vähän vaihdossa. Turisteille annetaan repaleiset ja käyttökelvottomat setelit kassalla vaihtona. Ja härdelli tulee jatkumaan vielä pitkään. Korteilla voi maksaa paremmissa kaupoissa, mutta kojuissa, rannalla, markkinoilla vain käteinen käy, mutta kun sitä saatanan käteistä ei ole,tai eivät huoli 2000 rupian seteleitä kun eivät voi antaa rahastaa takaisin. Harkitkaa tarkkaan, haluatteko viettää lomanne stressihelvetissä. Ja nyt puhun siis pohjoisgoan turistialueesta.

      • yrjöyäks

        Jep, piti olla puoli vuotta, mutta vaikka kohde tuttu jo vuosien takaa, en kestänyt olla kui kaksi viikkoa, lue edeltä erinomainen kuvaus goan tilateesta, mä lähen Thaikkulaan, heipat.


      • lomailija2017
        yrjöyäks kirjoitti:

        Jep, piti olla puoli vuotta, mutta vaikka kohde tuttu jo vuosien takaa, en kestänyt olla kui kaksi viikkoa, lue edeltä erinomainen kuvaus goan tilateesta, mä lähen Thaikkulaan, heipat.

        viime talvena olin pitkästä aikaa thaimaassa ja nyt takaisin goalle. thaimaa muuttunut huononpaan suuntaan monessa suhteessa. en ole muualta paikan päältä kuullut, että tilanne olisi niin paha goalla. etelä thaimaassa on kovat rankka sateet ja tulvat.


    • valkoahteri

      Joo mut thaikuis ei ole yökaudet huutavia koiria, eikä saastapaskaa kaduilla, rannat ovat siistit, eikä kaupustelijat tule iholle tai määkimään rannalla aurinkovarjon alle. Thaikkulan rannoilla merenkäynti rauhallista eikä jättiaaltoja, jotka estävät uimisen ja vain nautinnollisen lillumisen vedessä . Pohjoin goan rannat erittäin paskaisia ja täynnä kammottavia intialaisia känniääliö mieslaumaturistelja, jotka paskovat, oksentavat ja tappelevatrannalla ainakin bagassa, candolimissa ja calangutessa. Nämä intiaturistit likaavat rannat, viinapulloja ja muita jätteitä rannat pulloillaan. Kaikkia länkkäreitä puhutellaan venäjäksi hyi. Thaimaalaiset eivät pakkotyrkytä tuotteitaan, vaan saa rauhassa katsella ja valita tuliaisostoksia. Ja edelleen se hygieniaosaaminen on kamalaa, yskitään ja räitään käsiin, sitten tarjoillaan smalla räkäkädellä ruuat yms.. no, se siitä, anteeksi kirj.virheet, olen niin väsynyt ja vähän v..ttuuntunutkin, kun pitikin vielä mennä kokeilemaan tuonne pahinpaan paskapesään, josko pidenpiaikainen oleskelu siellä onnistuisi, mutta tämä valkoahteri ei enää tuhlaa helmiä sioille eikä vie lanttiakaan mokomaan saastaläävään, kiitos ja näkemiin.

    • tammikuussataas

      11-talvilomaa Pohjois-Goassa,Candolimin, Galanguten ja myöskin Bagan, Arporan , Manderemin rannaoilla upeita loma-aikoja viettäneenä, ihmettelen,mistä nimim.valkoahteri on kokemuksensa hankkinut.
      Itselleni on jäänyt mieleen valtavana pettymyksenä Thaimaassa Siamin lahden todella likaiset ja sameat vedet.
      Mikään ei voita pitkää rantakävelyä esim. Candolimistä Bagaan, enpä ole vielä koskaan
      havainnut lasinsiruja tai muuta nimimerkin mainitsemaa epäjärjestystä.
      Ihanaa tulossa olevaa loma-aikaa meille kaikille, jotka Gooaa rakastamme ja tiedämme asioiden oikean tolan!!

      • valkoahteri

        10 pitkää talvilomaa käyhyyden ja 6kk viisumin takia siellä viettänyt myös, en pidä ahdistelua ja peräänhuutelua ja pakkotyrkyttämistä yhtävällisyytenä. Kyllä tienvarret o täynnä roskaa ja paskaa, mitä lehmät, linnut ja hirvdät koiralaumat levittelevät. Ja kyllä, ranta on siivoton ja kunnolla uiminen on hankalaa, pelkkä likaisessa roskia kelluvassa vedessä hyppiminen ei kiinnosta. Jatkuva valokuviin pyytäminen rannalla vituttaa. Ja kykkä, koirat pitävät hirveää meteliä yökaudet.kaukaisimmilla rannoilla on asiat paremmi ,kuten Arambol, Palolem, Morjim. Mutta Bagasta Sinquriemiin ranta roskainen ja erittäin huono oikeilla uimareille. Thaikuissakin on huonoja paikkoja ja likaisia rantoja, kuten Phuket, Pattis, mutga naisena mua ei ahdistella, rannoilla saa olla rauhassa, kukaan huonohampainen ällötys ei ole jatkuvasti kimpussa, kuin intiassa. Shoppailla saa paremmin, vaatteet paljon parempia, thaikuissa ahdistelevat ja huutavat perään Intiasta sinne tulleet räätälit. No hyvää lomaa kaikille sinne maailman isoim alle kaatopaikalle, kiva jos thkkäätte. Likaisuus, saasta ja melu ja palavat roskakasat ovat kyllä vain fakta, mutta jos ne ei haittaa, niin kyllä siel varmaan kivaa on joo.


      • valkoahteri

        Sorry kirjoitus virheet,väsyneenä taas kirjoitan.


      • Myös11kertaa
        valkoahteri kirjoitti:

        10 pitkää talvilomaa käyhyyden ja 6kk viisumin takia siellä viettänyt myös, en pidä ahdistelua ja peräänhuutelua ja pakkotyrkyttämistä yhtävällisyytenä. Kyllä tienvarret o täynnä roskaa ja paskaa, mitä lehmät, linnut ja hirvdät koiralaumat levittelevät. Ja kyllä, ranta on siivoton ja kunnolla uiminen on hankalaa, pelkkä likaisessa roskia kelluvassa vedessä hyppiminen ei kiinnosta. Jatkuva valokuviin pyytäminen rannalla vituttaa. Ja kykkä, koirat pitävät hirveää meteliä yökaudet.kaukaisimmilla rannoilla on asiat paremmi ,kuten Arambol, Palolem, Morjim. Mutta Bagasta Sinquriemiin ranta roskainen ja erittäin huono oikeilla uimareille. Thaikuissakin on huonoja paikkoja ja likaisia rantoja, kuten Phuket, Pattis, mutga naisena mua ei ahdistella, rannoilla saa olla rauhassa, kukaan huonohampainen ällötys ei ole jatkuvasti kimpussa, kuin intiassa. Shoppailla saa paremmin, vaatteet paljon parempia, thaikuissa ahdistelevat ja huutavat perään Intiasta sinne tulleet räätälit. No hyvää lomaa kaikille sinne maailman isoim alle kaatopaikalle, kiva jos thkkäätte. Likaisuus, saasta ja melu ja palavat roskakasat ovat kyllä vain fakta, mutta jos ne ei haittaa, niin kyllä siel varmaan kivaa on joo.

        Miksi olet kuitenkin siellä lomiasi viettänyt, jos et pidä paikasta?


      • valkoahteri

        Siksi, koska lämmin ja halpa ja sai olla 6kk yhtäjaksoisesti, en kestä suomen talvea millään tavoin. Joten yritin vain kestää, koska sää kuitenkin kamalampi suomessa. Kuitenkin kamelin selkä katkesi nyt, negatiiviset puolet suorastaan räjähtivät silmille, joten lopetin itseni kiusaamisen. Nyt olen hieman paremmin varoissani, joten voin olla Thaimaa, Vietnam, Kamboza akselilla sitten lopputalven joulusta huhtikuuhun. Noissa maissa kauniinpaa ja vihreämpää sekä saan olla rauhassa eikä tarvitse kahlata nilkkoja myöten saastassa ja paskassa, tylsä vaan, että nois maissa ei saa olla yhtäjaksoisesti nii kauan kuin Intiassa. Auringon ja lämmön takia siis olin siellä, mutta en halua enää lomillani stressihelvettiä, mitä intiassa olo mulle kaikkine negatiivisine puolineen tarjosi, vaikka yritin kaikin tavoin olla relax ja yrittää sopeutua. No se siitä, kiitän ja kumarran.


      • i4utfhijci

        Ja siellä on roskaista, rannat varsinkin, rannoille vievät tiet aivan kauheita. Tykätkää vain Goasta, mutta likaista siellä on, avaa silmäs.


      • gogogoa

        en tunnista goaa näistä arvoistelusta ja likaisuus on ihan vanha käsite goalla . siisteys thaikku tasoa ja yleensä aasiaa.
        itse en thaimaan phuket,krabi hua hin, kohteisiin enään menisi.
        8 kerta menossa goalle ja aina tyytyväinen. rannalla ei ole kuin joskus hedelmäkauppias muita ei näy
        goa on kieltänyt kaupustelun rannalla.
        ei ole peräänhuutajia eikä sisäänheittäjiä niin kuin esim. krabilla oli kanaria tyyliin.
        kyllä vakio goan kävijät tietää tosiaan oikean tilanteen.
        en malta odottaa kun tammikuussa pääsee goalle.
        koirat ei ole ollut minulle ongelma ei niitä ole sen enempää kuin muuallakaan aasiassa.
        muuta ei kaikkien tarvi tykätä goasta kuten ei thaimaastakaan.


      • htle

        Kun on kiertänyt maailmaa ja käynyt joka maanosassa näkee että likaa ja saastaa on joka paikassa


      • korpelanpää

        35 v matkaillut ja vähintään puolet vuodesta ulkomailla edelleen oleskelen ja goa on kaikista surkein paikka, no ehkä pari Afrikan kohdetta on kamalampia. Goan tilanteen tunnen hyvin ja sen todellisen tolan, joten joutaa moinen paikka hukkua roskaan, paskaan ja kurjuuteen.


      • taivasvaihelvetti

        Toisen taivas on toisen helvetti ja päinvastoin. Mitäs noista kinaatte?


    • arvaaskuka

      tolan hinta nykyään 1-2 tuhatta;)

    • tammikuussataas

      valokoahterin kirjoitus ei mielestäni vastaa todellisuutta. ihmettelen hänen kirjoitusta koiria paljon goalla. ei sen enempää kuin thaimaassa tai kampotzassa. kampozassa jos olet käynyt sairaalassa juoksee koirat käytävällä. goassa lääkäriasemalla tai sairaalassa en ole koiria nähnyt.
      rannat paljon puhtaamaamat kuin esimerkiksi krabilla aonangissa. hotellit ja hotellialueet siistit ja hyvin hoidetut.
      olen yksin naisena liikkunut paljon goalla eikä koskaan kukaan ole huudellut perään. kauppojen ovella seisovat kauppiaat vain tervehtii. ei silti ei kaikkien tarvi tykätä ja onneksi kaikki ei tykkää goasta. monet tuntuu arvostelevan goaa vaikka ei itse ole koskaan käynyt siellä.
      jos arvosta hyvää ruokaa ja viihtyisiä ruokapaikkoja niitä goalla löytyy pitkiä kauniita rantoja ympärillä paljon. eikä sellaisia medusa rantoja kuin thaimaassa. toki monet rannat silti kauniita thaimaassa vaikka patongin rannat on todella likaisia ja roskasia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe