Kokemuksia Ruotsista

MukavaMerimatka

Mukavan merimatkan jälkeen tulin tänne sairaalan viime sunnuntaina noin kello 16. Kotiuduin tänne ja otettiin mutama verikoe. Maanantaina aamulla minut vietiin leikkaukseen joka kesti kaksi tuntia. Sen jälkeen olin vielä 4-5 tuntia heräämössä ja jalkani toimivat täydellisesti, tosin ylös en saanut nousta.

38

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjlk

      Mitenkä kivut? Tuo Suomessa käytettävä lähes viikon epiduraalipuudutus estää pahimmat kivut ja silti tarvitaan joskus muutakin kipulääkitystä. Jotenkin epäilyttää että ruotsalainen sinulle tehty leikkaus olisi jotenkin kevyempi toteutus lyhyen leikkausajan ja kevyemmästä kivunlievityksestä päätellen.
      Tuollainen pitkä heräämöaika on melko tyypillistä Suomessakin, joskus hieman lyhyempikin.

      • PÄÄSENkÄVELEMÄÄN

        eikä mitään kipuja ole. Ruotsalaiset vaan ovat kehittäneet tekniikkansa pitemmälle. Tälläkin hetkellä istun sängynllaidalla ja alan syömään. Eilen kävelin fysioerapeutin kanssa edestakaisin pitkin käytävää. Sain eilen heti aamulla kunnollisen aamupalan. Ensin tosin kärrättiin, leikkaussaliin, sillä Kallen piti korjata jotain, mutta kun hän näki täydellisen täydellisen kättensä työn tuloksen, niin hän luopui ajatuksesta.
        Eilen myös poistettiin epiduraalipuudutus ja nyt on enää kipulääkkeet.


      • JustJooVaan
        PÄÄSENkÄVELEMÄÄN kirjoitti:

        eikä mitään kipuja ole. Ruotsalaiset vaan ovat kehittäneet tekniikkansa pitemmälle. Tälläkin hetkellä istun sängynllaidalla ja alan syömään. Eilen kävelin fysioerapeutin kanssa edestakaisin pitkin käytävää. Sain eilen heti aamulla kunnollisen aamupalan. Ensin tosin kärrättiin, leikkaussaliin, sillä Kallen piti korjata jotain, mutta kun hän näki täydellisen täydellisen kättensä työn tuloksen, niin hän luopui ajatuksesta.
        Eilen myös poistettiin epiduraalipuudutus ja nyt on enää kipulääkkeet.

        "Kallen piti korjata jotain, mutta kun hän näki täydellisen täydellisen kättensä työn tuloksen, niin hän luopui ajatuksesta."

        Eli totesi että kyllä sinulle välttää korjaamattakin.


      • Kokemustako
        PÄÄSENkÄVELEMÄÄN kirjoitti:

        eikä mitään kipuja ole. Ruotsalaiset vaan ovat kehittäneet tekniikkansa pitemmälle. Tälläkin hetkellä istun sängynllaidalla ja alan syömään. Eilen kävelin fysioerapeutin kanssa edestakaisin pitkin käytävää. Sain eilen heti aamulla kunnollisen aamupalan. Ensin tosin kärrättiin, leikkaussaliin, sillä Kallen piti korjata jotain, mutta kun hän näki täydellisen täydellisen kättensä työn tuloksen, niin hän luopui ajatuksesta.
        Eilen myös poistettiin epiduraalipuudutus ja nyt on enää kipulääkkeet.

        Kuinka monen maan leikkauksista sinulla on kokemuksia kun voit väittää ruotsalaisten tekniikan olevan pidemmällä?


      • PäättelenAsianSiitä
        Kokemustako kirjoitti:

        Kuinka monen maan leikkauksista sinulla on kokemuksia kun voit väittää ruotsalaisten tekniikan olevan pidemmällä?

        muualla leikkaus kestää tolkuttoman kauan ja ruikutetaan leikkausten jälkeisistä hirveistä kivuista jotka estävät liikkumisen, niin päättelen sen siitä. Joku täällä on sanonut, että lyhyt taksimatka tuottaa hirveitä kipuja, Minä juuri matkustin vuorokauden ilman minkäänlaisia kipuja.
        Minulla ei ole minkäänlaisia kipuja ja leikkaus kesti vain kaksi tuntia. Miksi leikkaus esim Toolossa kestää 6 tuntia ja Ruotsissa vain kaksi tuntia. Mitä lyhyempi nukutusaika, niin sen parempi potilaan kannalta.


      • kjlöjlk
        PäättelenAsianSiitä kirjoitti:

        muualla leikkaus kestää tolkuttoman kauan ja ruikutetaan leikkausten jälkeisistä hirveistä kivuista jotka estävät liikkumisen, niin päättelen sen siitä. Joku täällä on sanonut, että lyhyt taksimatka tuottaa hirveitä kipuja, Minä juuri matkustin vuorokauden ilman minkäänlaisia kipuja.
        Minulla ei ole minkäänlaisia kipuja ja leikkaus kesti vain kaksi tuntia. Miksi leikkaus esim Toolossa kestää 6 tuntia ja Ruotsissa vain kaksi tuntia. Mitä lyhyempi nukutusaika, niin sen parempi potilaan kannalta.

        Kivut ei estä liikkumista, mutta Töölössä käytetään pidempää epiduraalipuudutusaikaa potilaalle helpotuksena. Epiduraaliakin säädetään mahdollisimman tarkasti. Ainakin minulla puudutuksen tehoa arvioitiin siitä liikkuuko jalkaterät, jos jalat alkoi liikkua "liikaa" puudutusta lisättiin.

        Nukutus on aina riski ja se suurenee kun potilas on iäkkäämpi. Ehkäpä pyrkivät ikäsi vuoksi mahdollisimman lyhyeen nukutusaikaan. Eipä kai Töölössäkään nykyisin leikata kuutta tuntia, oma leikkausaikanikin oli 4,5 h vaikka tehtiin kerralla koko operaatio.


      • SiisLuuloa
        PäättelenAsianSiitä kirjoitti:

        muualla leikkaus kestää tolkuttoman kauan ja ruikutetaan leikkausten jälkeisistä hirveistä kivuista jotka estävät liikkumisen, niin päättelen sen siitä. Joku täällä on sanonut, että lyhyt taksimatka tuottaa hirveitä kipuja, Minä juuri matkustin vuorokauden ilman minkäänlaisia kipuja.
        Minulla ei ole minkäänlaisia kipuja ja leikkaus kesti vain kaksi tuntia. Miksi leikkaus esim Toolossa kestää 6 tuntia ja Ruotsissa vain kaksi tuntia. Mitä lyhyempi nukutusaika, niin sen parempi potilaan kannalta.

        Päättelit, eli kuten arvasin et todellakaan tiedä sitä.

        Tyhmyys ei silti estänyt sinua valehtelemasta että ruotsalaiset ovat vieneet asian pidemmälle.


      • MiksiMinultaSitten
        kjlöjlk kirjoitti:

        Kivut ei estä liikkumista, mutta Töölössä käytetään pidempää epiduraalipuudutusaikaa potilaalle helpotuksena. Epiduraaliakin säädetään mahdollisimman tarkasti. Ainakin minulla puudutuksen tehoa arvioitiin siitä liikkuuko jalkaterät, jos jalat alkoi liikkua "liikaa" puudutusta lisättiin.

        Nukutus on aina riski ja se suurenee kun potilas on iäkkäämpi. Ehkäpä pyrkivät ikäsi vuoksi mahdollisimman lyhyeen nukutusaikaan. Eipä kai Töölössäkään nykyisin leikata kuutta tuntia, oma leikkausaikanikin oli 4,5 h vaikka tehtiin kerralla koko operaatio.

        vähennettiin puudutusta heti leikkauksen jälkeen ja joka käänteessä kysyttiin, että liikkuvatko jalat. 6tuntia leikkauksen jälkeen olisin voinut nostaa jalkani vaikka suoraan kohti kattoa sillä mitään kipuja ei ollut On se kummaa, kun ei Suomessa jota mainostetaan oppimisen kärkimaaksi ole edes lukutaitoa.

        Jostainhan tuon eron pitää johtua joten kysymyshän kuuluu, että onko Ruotsalaisilla parempi ammattitaito vai parempi tekniikka.

        Lisää noita naurettavia selityksiä. "pyrkivät ikäni vuoksi mahdollisimman lyhyeen nukutusaikaan". Luuletko, että Ruotsissa leikataan osanaikaa ilman nukutusta?

        Tässähän oli kyse siitä, että, että miten Ruotsissa voidaan tehdä sellainen leikkaus kahdessa tunnissa johon Suomessa on sanottu menevän 5-6 tuntia. Osalla ihmisistäkö ei tehdä kerralla koko operaatiota? Niinhän se minullekin tehtiin kerralla.


      • SinäOletNiinTyhmä
        SiisLuuloa kirjoitti:

        Päättelit, eli kuten arvasin et todellakaan tiedä sitä.

        Tyhmyys ei silti estänyt sinua valehtelemasta että ruotsalaiset ovat vieneet asian pidemmälle.

        että sinulle ei viitsi edes vastata.


      • SelväSyy

        Et tietenkään viitsi vastata, kun joutuisit myöntämään kirjoittajan olevan oikeassa.


      • KerroSeAsiaMissä
        SelväSyy kirjoitti:

        Et tietenkään viitsi vastata, kun joutuisit myöntämään kirjoittajan olevan oikeassa.

        kirjoittaja oli oikeassa.


    • AitoJaAlkuperäinen

      Eli on tehty vaan sellainen tavara joka uimahallin saunassa näyttää oikealta. Jos muuten miehen ruumiilla varustettu henkilö sinne edes pääsisi.

      • sinäKommentoitAsiaa

        josta et todellisuudessa tiedä yhtään mitään. Tyyliin, pääasia, että saa leukojaan heiluttaa.19


    • Sjjjdjkssjss

      Kahdessa tunnissa saadaan mulkku halki ja kivespusseista jotain hämärästi häpyhuulia muistuttavaa.

      • EiköKommentoijatajuaSitä

        itse kuinka naurettavalta kuulostaa. Antaa mielipeitä asiasta josta ei tiedä mitään.


      • KukinUskooMitäHaluaa

        Sinä olet kiitä miehiä joiden mielestä kuplavolkkarin alustalle rakennettu lasikuitu-viritelmä on aito Porsche jos sen takaluukussa niin lukee.

        Uskot varmaankin että jalkojesi välissä on nyt aito ja oikea pillu?


      • NäitäKommenttejaJakalee
        KukinUskooMitäHaluaa kirjoitti:

        Sinä olet kiitä miehiä joiden mielestä kuplavolkkarin alustalle rakennettu lasikuitu-viritelmä on aito Porsche jos sen takaluukussa niin lukee.

        Uskot varmaankin että jalkojesi välissä on nyt aito ja oikea pillu?

        typerys jolla ei ole mitään käsitystä siitä, että mikä on transhoitojen tarkoitus. elämä näyttää olevan parasta, kun saa jaella typeriä komentteja.


      • KerroMikä

        Onko teanshoidon tarkoitus saada lies uskomaan olevansa nainen?


    • AjatellaKuinkaIhanaa

      Ai kuinka ihanaa. Nyt kun vielä ihmiset pitäisivät sinua naisena, niin elämäsi voisi olla jopa siedettävää.

      • TaaskoLuulitteOlevanne

        huvittavia? Ihmiset pitävät minua naisena. Pitäväthän ne sinuakin miehenä/naisena ja oudolta sekin kuulostaa.


      • KukaUskoo
        TaaskoLuulitteOlevanne kirjoitti:

        huvittavia? Ihmiset pitävät minua naisena. Pitäväthän ne sinuakin miehenä/naisena ja oudolta sekin kuulostaa.

        Kuka sinua naisena pitää? Palvelualalla on toki pakko mielistellä asiakasta, mutta ajatuksia ei voi estää.

        Sinun naamalla, naisten vaatteissa, peruuki päässä menetkin täydestä naisesta jos vastapeluri on kuuromykkä ja sokea.


      • KerroSittenEttä
        KukaUskoo kirjoitti:

        Kuka sinua naisena pitää? Palvelualalla on toki pakko mielistellä asiakasta, mutta ajatuksia ei voi estää.

        Sinun naamalla, naisten vaatteissa, peruuki päässä menetkin täydestä naisesta jos vastapeluri on kuuromykkä ja sokea.

        Kuka sinua erehtyy pitämään miehenä/naisena vai kuljetko lappu kaulassa, että olen mies/nainen. Muutenhan asian päätteleminen on äärimmäisen vaikeaa.


      • EiOngelmia
        KerroSittenEttä kirjoitti:

        Kuka sinua erehtyy pitämään miehenä/naisena vai kuljetko lappu kaulassa, että olen mies/nainen. Muutenhan asian päätteleminen on äärimmäisen vaikeaa.

        Ei ole koskaan ollut ongelmaa ettei minun sukupuoltani oli oikein tunnistettu. Sinut tunnistaa mieheksi, näkee sitten edestä tai takaa.


    • Mitä-sitten

      Ei eroa Suomesta mitenkään. Paitsi että täällä ollaan huolellisempia ja käytetään reilummin aikaa.

      • MissäAsiassaOllaan

        ollaan huolellisempia ja käytetään enemmän aikaa?
        Minulle on kerran elämässäni tehty alapääpuudutus eivätkä jalkani liikkunee moneen tuntiin lainkaan. Niin tehtiin täälläkin, mutta neljätuntia heräämössä ja taas jalkani liikkuivat loistavasti. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Töölössä jalat eivät liiku viikkoon mihinkään. Aivan pieni ero vai mitä arvelette?
        Torstaina sain alkaa syömään kunnon ruokaa ja ruokalistassa oli yli kymmenen ruokalajia mistä voi valita. Kahvia tuodaan vaikka keskellä yötä jos sattuu hereillä olemaan.
        Nyt on mennyt jo viisi päivää leikkauksesta ja olen aikeissa lähteä kanttiin kahville sillä vaihtelu virkistää.


      • SelväSyy
        MissäAsiassaOllaan kirjoitti:

        ollaan huolellisempia ja käytetään enemmän aikaa?
        Minulle on kerran elämässäni tehty alapääpuudutus eivätkä jalkani liikkunee moneen tuntiin lainkaan. Niin tehtiin täälläkin, mutta neljätuntia heräämössä ja taas jalkani liikkuivat loistavasti. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Töölössä jalat eivät liiku viikkoon mihinkään. Aivan pieni ero vai mitä arvelette?
        Torstaina sain alkaa syömään kunnon ruokaa ja ruokalistassa oli yli kymmenen ruokalajia mistä voi valita. Kahvia tuodaan vaikka keskellä yötä jos sattuu hereillä olemaan.
        Nyt on mennyt jo viisi päivää leikkauksesta ja olen aikeissa lähteä kanttiin kahville sillä vaihtelu virkistää.

        Ehkä sinun olisi pitänyt älytä käyttäytyä paremmin suomalaisessa sairaalassa.


      • jhgiug7fkftgcgcf
        MissäAsiassaOllaan kirjoitti:

        ollaan huolellisempia ja käytetään enemmän aikaa?
        Minulle on kerran elämässäni tehty alapääpuudutus eivätkä jalkani liikkunee moneen tuntiin lainkaan. Niin tehtiin täälläkin, mutta neljätuntia heräämössä ja taas jalkani liikkuivat loistavasti. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Töölössä jalat eivät liiku viikkoon mihinkään. Aivan pieni ero vai mitä arvelette?
        Torstaina sain alkaa syömään kunnon ruokaa ja ruokalistassa oli yli kymmenen ruokalajia mistä voi valita. Kahvia tuodaan vaikka keskellä yötä jos sattuu hereillä olemaan.
        Nyt on mennyt jo viisi päivää leikkauksesta ja olen aikeissa lähteä kanttiin kahville sillä vaihtelu virkistää.

        Ilmeisesti Töölössä ajatellaan enemmän potilaan olotilaa ja paranemista. Jalkojen liikkuminen ei ole tässä etusijalla, vaikka pitkä vuodelepo lisää veritulppariskiä. Pidempi puudutusaika helpottaa oloa ja paraneminen pääsee parempaan vauhtiin pidemmässä vuodelevossa kun vatsanpohjan leikkaushaavoille ei tule ennenaikaista kuormitusta. Myös Thaimaassa nostetaan jalkeille mahdollisimman nopeasti ja joskus on ilmennyt "paketin" pettämistä. Samoin siellä nopeasti aloitettu dilatointi voi repiä leikkaushaavoja auki.


    • Taitaaolla

      tosi hutiloitu toosa missä ei ole minkäänlaista tuntoa.Kaikki leikattu pois ja kurottu umpeen jättäen virtsaputken reikä.Hermojen ja verisuontenkin uudelleenkiinnitys on millitarkkaa hommaa ja vie oman aikansa.

      • voivoiKunTuotanPahaa

        mieltä näille asaintuntijoille. Jos kaikki on kurottu umpeen eikä vaginaan kerran mahdu mikään, niin miksi sinne hyvin menee hieromasauva (dildo)
        Täysi tunto tuntuu olevan eikä mitään kipuja.
        Töölön ladossa käyneitä vaan vituttaa oman hoitonsa pituus.


      • Oudolta_tuntuu
        voivoiKunTuotanPahaa kirjoitti:

        mieltä näille asaintuntijoille. Jos kaikki on kurottu umpeen eikä vaginaan kerran mahdu mikään, niin miksi sinne hyvin menee hieromasauva (dildo)
        Täysi tunto tuntuu olevan eikä mitään kipuja.
        Töölön ladossa käyneitä vaan vituttaa oman hoitonsa pituus.

        Hieman tuntuu olevan ristiriitaa noissa lausumissa. Miten voi olla täysi tunto mutta ei kipuja paikassa joka on täynnä isoja leikkaushaavoja. Myös kudoksia on avattu niin paljon että kyllä niissäkin pitäisi olla kipuja jos hermot on kunnossa. Istuminen oli minulla useita viikkoja kivuliasta ja omalla autolla ajaminen onnistui kivuttomasti vasta n. 1,5 kk kuluttua.


      • tuleekoKoskaanMieleen
        Oudolta_tuntuu kirjoitti:

        Hieman tuntuu olevan ristiriitaa noissa lausumissa. Miten voi olla täysi tunto mutta ei kipuja paikassa joka on täynnä isoja leikkaushaavoja. Myös kudoksia on avattu niin paljon että kyllä niissäkin pitäisi olla kipuja jos hermot on kunnossa. Istuminen oli minulla useita viikkoja kivuliasta ja omalla autolla ajaminen onnistui kivuttomasti vasta n. 1,5 kk kuluttua.

        sellainen asia, että jonkun työn voi tehdä helpolla tavalla tai sittenvaikealla tavalla. Tuleeko mieleen sellainen tosiasia, että vaikka olisi olemassa helpompi tapa tehdä leikkaus,niin idiootti sadisti Suominen ei koskaan tule muuttamaan leikkaustapaa, jos hän ei saa kunniaa tavan muuttamisesta. Jääpäisesti vain käytetään vanhaa tapaa vaikka parempi olisi olemassa.
        Kyllä minä kipulääkkeitä saan, mutta epiduraalipuudutusta torstain jälkeen ei ole ollut. Mihin ne isot haavat ovat tulleet? Penis kuorittiin kuin banaani ja sitten tehtiin se reikä joka sisustettiin peniksen nahalla ja kivespusseista saadulla nahalla. Tunto tuli terskan päässä.
        Kunhan näen Kallen, niin kysyn. Piti perjantanina nähdä, mutta näen hänet vasta maanantaina


      • EiEpäselvyyttä
        Oudolta_tuntuu kirjoitti:

        Hieman tuntuu olevan ristiriitaa noissa lausumissa. Miten voi olla täysi tunto mutta ei kipuja paikassa joka on täynnä isoja leikkaushaavoja. Myös kudoksia on avattu niin paljon että kyllä niissäkin pitäisi olla kipuja jos hermot on kunnossa. Istuminen oli minulla useita viikkoja kivuliasta ja omalla autolla ajaminen onnistui kivuttomasti vasta n. 1,5 kk kuluttua.

        Totuus ei ole koskaan päässyt Reiskalla pilaamaan hyvää tarinaa.


      • jkgvydfyyvcfv
        tuleekoKoskaanMieleen kirjoitti:

        sellainen asia, että jonkun työn voi tehdä helpolla tavalla tai sittenvaikealla tavalla. Tuleeko mieleen sellainen tosiasia, että vaikka olisi olemassa helpompi tapa tehdä leikkaus,niin idiootti sadisti Suominen ei koskaan tule muuttamaan leikkaustapaa, jos hän ei saa kunniaa tavan muuttamisesta. Jääpäisesti vain käytetään vanhaa tapaa vaikka parempi olisi olemassa.
        Kyllä minä kipulääkkeitä saan, mutta epiduraalipuudutusta torstain jälkeen ei ole ollut. Mihin ne isot haavat ovat tulleet? Penis kuorittiin kuin banaani ja sitten tehtiin se reikä joka sisustettiin peniksen nahalla ja kivespusseista saadulla nahalla. Tunto tuli terskan päässä.
        Kunhan näen Kallen, niin kysyn. Piti perjantanina nähdä, mutta näen hänet vasta maanantaina

        Se reikäkin varmaan tehtiin ihan ilman leikkausveistä kun ei tullut mitään haavaa. Kyllä siellä on melkoisen iso haavapinta ja ulkopuolellakin melkoisesti leikkaushaavoja jos on vähänkin yritetty tehdä luonnonmukaisen näköinen vehje.


      • VikaanMeni
        tuleekoKoskaanMieleen kirjoitti:

        sellainen asia, että jonkun työn voi tehdä helpolla tavalla tai sittenvaikealla tavalla. Tuleeko mieleen sellainen tosiasia, että vaikka olisi olemassa helpompi tapa tehdä leikkaus,niin idiootti sadisti Suominen ei koskaan tule muuttamaan leikkaustapaa, jos hän ei saa kunniaa tavan muuttamisesta. Jääpäisesti vain käytetään vanhaa tapaa vaikka parempi olisi olemassa.
        Kyllä minä kipulääkkeitä saan, mutta epiduraalipuudutusta torstain jälkeen ei ole ollut. Mihin ne isot haavat ovat tulleet? Penis kuorittiin kuin banaani ja sitten tehtiin se reikä joka sisustettiin peniksen nahalla ja kivespusseista saadulla nahalla. Tunto tuli terskan päässä.
        Kunhan näen Kallen, niin kysyn. Piti perjantanina nähdä, mutta näen hänet vasta maanantaina

        "Tunto tuli terskan päässä."

        Ei naisilla yleensä terskaa ole. Mutta sinulla on.


    • Kakkososa

      Karolinskassa näköjään tehdään leikkaukset normisti kahdessa osassa puolen vuoden - vuoden välein. Mikseihän tätä voinut mainita vaan piti vääntää?

      Tosin: "We offer single-stage surgery to selected patients but avoid this if at all possible as we believe a two-stage protocol offers a better long-term outcome."

      http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352587815000492

      • VituixMänTaiSittenEi

        Tämä on selvä homma. Kerralla kun tehdään jää jotain oleellista saamatta.


    • KerroNytReippaasti

      että mitä siinä toisessa osassa tehdään

      • Ghjkkkl

        Voi poika kun olisit aikanaan koulut käynyt niin osaisit lukea...


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe