Alkukesällä Pugliaan...

8765

Mutta minne siellä? Ehkä viikko Leccessä, sitten autolla Bariin, matkalla Ostuni ja Alberobello... Gargano lienee liian pitkällä parin viikon reissuun... Mitä tekisitte itse?

3

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cjjckjkjaskjsakkds

Puglian kaupungit on loppujen lopuksi aika pieniä, joten muutama päivä piisaa / paikka. Barissa ei ole kovin paljon nähtävää, enemmän viettäisi aikaa Leccessä. Ostuni on oikea kaupunki, mutta Alberobello on täynnä muita turisteja jotka katsovat trulleja...sopiva piipahduskohde pariksi tunniksi, mutta ei siellä pitempään kannata olla.

Jos englanti taipuu niin tässä http://www.neverendingvoyage.com/8-towns-not-to-miss-in-puglia/ on aika mukavasti selostettu niitä nähtävyyksi , kuvien kanssa.

• Pugliaa

Pari viikkoa on oikein sopiva aika Puglian matkalle, siinä ehtii kyllä nähdä jokseenkin kaiken "tarpeellisen". Gargano on Italian kauneimpia alueita, älkää missään tapauksessa jättäkö väliin. Ja Manfredoniassa sijaitsee yksi tämän hetken kiinnostavimmista arkeologian ja taiteen yhdistävistä nähtävyyksistä, Santa Maria di Siponton basilika, käykää ehdottomasti tutustumassa. Netistä löytyy tietoa ja kuvia.

Myös Castel del Monte on vaikuttava. Alberobellon trullit voi käydä katsomassa ja Lecce on tietysti ehdoton. Välimatkat eivät kuitenkaan ole kovin pitkiä, niin auton kanssa ehtii kyllä hyvin kierrellä ja käydä myös vaikkapa Gallipolissa ja ajella huimaavissa maisemissa rantatietä Puglian eteläisimpään pisteeseen Leucaan ja sieltä esimerkiksi Otrantoon.

Puglia on loistava valinta matkakohteeksi, koska sieltä löytyy monipuolisesti lähes kaikkea, luontokohteista arkeologisiin nähtävyyksiin, arkkitehtuuria, upeita rantoja, herkullista ruokaa ja loistavaa viiniä, rauhaa ja maaseutua ym. ym.

• bellapuglia

Puglia on aivan upea paikka.

Olen tiukasti eri mieltä Barista. Se on hieno ja kiinnostava paikka, vanha kaupunki, joulupukin hauta. Toki Lecce myös.

Mutta sitten. Leccestä kannattaa tehedä päiväretki Galtiinaan. Syy on se pyhän Katariinan kirkko. 1300-luvun seinillä eheänä säilynyt kuvitus. Päräyttää.

Ja sitten sellainen pien kaupunki kuin Martina Franca on erikoinen ja hieno, ei mitään erityistä muuta nähtää kuin kaupunki.

Olen samaa mieltä, että Albarobello on vähän ylimainostettu juttu. Jättäisin väliin.

Mutta siellä on vaikka mitä. Trani. Brindisissä en ole ollut, mutta mieli tekisi. Via Appian pää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      64
      4365
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3485
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3150
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2608
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2307
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2079
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      1984
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      192
      1870
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1542
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1398
    Aihe