Suomi alas kampanja!

Heti aamusta on hyvä kerätä adrenaliinia vereen lukemalla pientuloisten kulutusvoiman leikkauksista. Leikkaukset koskevat kaikkein köyhimpää osaa suomalaisista. Työeläkkeitä päätös ei koske. Työeläkkeet kohoavat työeläkeindeksin mukaisesti 0,6 prosenttia.

Hyvä niin, mutta se ei riitä jos haluamme olla solidaarisia suomalaisille köyhille.

Ehdottaisin kaikille eläkeläisille/työssäkäyville palstalaisille protestia.

Lopetetaan suomalaisten tuotteiden ostaminen. Ajetaan alas suomalaisten tuotteiden kulutus. Meitä on paljon ja voimme vaikuttaa.

Jos nyt joku urputtaa, että kamppanja tietää työttömyyttä, ei murehdita vielä siitä muutos on tapahduttava. Kansanedustajat ja poliittiset päättäjät eivät luovu eduistaan. Se on nähty korvenkin kuntapolitiikkojen käytöksessä omia kymmeniä edustustehtäviä eri valiokunnissa ja kaikista he saavat rahallisen korvauksen.

Nyt empatiakykyjään mainostaneet kirjoittajat tässä on näytön paikka. Minä olen mukana tässä projektissa koko sydämmelläni.

Vinkkejä joulukulutukseen.

Joulupöytään tanskalaista kinkkua.
Alankomaisia porkkanoita ja lanttuja laatikkotarpeisiin.
Keskieurooppalaisia suklaarasioita.
Kaikki vihannekset ja hedelmät Keski- ja Etelä-Euroopasta ja appelsiinit Israelista.
Joulujuomiksi Chileläistä punaviiniä ja suomalaista raanavettä.
Vaatteet H&M:stä.
Kodinkoneet ja keittiötarvikkeet sekä muut kodin jutskat Ikeasta.

Suomi alas kamppanja, kaikki mukaan, emme häviä mitään, olemme jo alhaalla.

200

587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voihan se olla niinkin että T.Soinille leikataan pieni vatsa.

H.

• "korpikirjailija"

Kuinkas ollakaan...

Täällähän on jo koko aamun riehunut vahvasti sinun tyyppisesi kirjoittaja, joka taitaa tunnistaa myös nimmarin "lesken" :)

Ja ihan samoista aatteista kuin sinun aloituksesikin.

H.

• Ootas kun mietin... Lopetetaan suomalaisten tuotteiden tukemista. Kotimaiset menee konkkaan, työpaikat lakkautetaan, valtio saa yhä vähemmän veroja ja ihmiset joutuvat Kelan piiriin. Koska valtiolle tulee vähemmän rahaa, joutuvat leikkaamaan yhä rankemmin.

Ja tämä auttaa pienpalkkaisia, eläkeläisiä ja lapsiperheitä kuinka? Noilla joilla on rahaa, heillä on varaa odottaa vähän kauemmin kuin pientuloiset, että tuollainen lakko loppuu.

Ollaanhan me vajottu alas, mutta pohjaan on vielä matkaa. En osallistu lakkoon.

• "humps"

Mitä järkeä oli kopioida korppiksen ajatukset?
        Vai oletko alias...:)

H.

• hunksz kirjoitti:

"humps"

Mitä järkeä oli kopioida korppiksen ajatukset?
        Vai oletko alias...:)

H.

Sillee jankku-alias...

H.

• hunksz kirjoitti:

Sillee jankku-alias...

H.

Sä hoidat sen homman loistavasti.

• korppis11

Johan tuon tiesin, että sinusta ei ole kuin mamujen auttajaksi. On ihmisiä kuten sinä, jotka eivät nosta persettään tuolista auttaakseen suomalaisia ahdingossa olevia. Jos ja kun leikataan niin annetaan palaa, loppuu ne työt johtajiltakin.

Sinulla on niin kiva työ, voit osallistua keskusteluun työaikana. Ilmeisesti suojatyöpaikka.

.

• TosiAliasAlas
        hunksz kirjoitti:

Sillee jankku-alias...

H.

Katso peiliin, niin näen sen jansku-aliaksesi.

• korppis11 kirjoitti:

Johan tuon tiesin, että sinusta ei ole kuin mamujen auttajaksi. On ihmisiä kuten sinä, jotka eivät nosta persettään tuolista auttaakseen suomalaisia ahdingossa olevia. Jos ja kun leikataan niin annetaan palaa, loppuu ne työt johtajiltakin.

Sinulla on niin kiva työ, voit osallistua keskusteluun työaikana. Ilmeisesti suojatyöpaikka.

.

Mä kun luulin että aloitus koski taloustalkoita. Sä halusitkin näköjään keskustella minusta. Loppuiko muut paukut?

• kylmätotuus

Minullakaan ei ole pienintäkään aikomusta osallistua aloittajan esittämään ostoboikottiin, vaan ostan jatkossakin suomalaisia tuotteita.

Asumiseen ja ruokaanhan rahaa eniten kuluu.

Niin kauan, kun kotimaisia elintarvikkeita on saatavilla, ostan niitä. Erityisesti suosin lähiruokia ja kiitettävän hyvin niitä onkin tarjolla asuinpaikkakunnallani.

"Korpikirjailija" taisi kirjoittaa uuden loistavan talousideansa ensin ja ajatella sen vaikutuksia vasta sitten. Vai lieneeköhän ajatellut ollenkaan?

Ei minun pieneen päähäni uppoa ajatus, että ostoboikotilla saataisiin erilaiset tuloleikkaukset loppumaan. Tuollainen matematiikka menee kirkkaasti yli ymmärrykseni. Täytynee aloittaa syventävät opinnot talousmatematiikasta.

• korppis11
        kylmätotuus kirjoitti:

Minullakaan ei ole pienintäkään aikomusta osallistua aloittajan esittämään ostoboikottiin, vaan ostan jatkossakin suomalaisia tuotteita.

Niin kauan, kun kotimaisia elintarvikkeita on saatavilla, ostan niitä. Erityisesti suosin lähiruokia ja kiitettävän hyvin niitä onkin tarjolla asuinpaikkakunnallani.

"Korpikirjailija" taisi kirjoittaa uuden loistavan talousideansa ensin ja ajatella sen vaikutuksia vasta sitten. Vai lieneeköhän ajatellut ollenkaan?

Ei minun pieneen päähäni uppoa ajatus, että ostoboikotilla saataisiin erilaiset tuloleikkaukset loppumaan. Tuollainen matematiikka menee kirkkaasti yli ymmärrykseni. Täytynee aloittaa syventävät opinnot talousmatematiikasta.

Matkailu avartaa, kuukausi vaikkapa Espanjansa ja ymmärrät, että espanjassa tuotettu ruoka ja lähiruoka ovat edullisempaa kuin tuontituotteet. Tässä Suomi ei pärjää. Ei tarvita talousmatematiikkaa vaan taitoa toimia oikein. Oman kansan edut ensin.

• kylmätotuus
        korppis11 kirjoitti:

Matkailu avartaa, kuukausi vaikkapa Espanjansa ja ymmärrät, että espanjassa tuotettu ruoka ja lähiruoka ovat edullisempaa kuin tuontituotteet. Tässä Suomi ei pärjää. Ei tarvita talousmatematiikkaa vaan taitoa toimia oikein. Oman kansan edut ensin.

Toimihan kuukausi omien ohjeittesi mukaan ja kerro sitten millaista elosi oli!

Ostat pelkästään ulkomaisia tuontitavaroita ruuasta ja sähköstä lähtien. Muista olla lipsumatta missään kohtaa!

Odotan suurella mielenkiinnolla kokemuksiesi tuloksia.

Onnea yrityksellesi!

• korppis11 kirjoitti:

Oman kansan edut ovat minusta työpaikka joka tuo mahdollisuuden maksukykyyn ja että saa asua katon alla.

• kylmätotuus kirjoitti:

Kävin kerran Lauri Uotilan luennossa, ekonomisti, hän sanoi että lamaa ei voiteta sillä, että ihmiset säästävät rahojaan pankeissa, vaan sillä että laittaa rahan pyörimään. Siinä oli mun mielestä järkeä.

Korppis on tainnut unohtaa taustaansa pienyrittäjänä, että häntä on suomalaiset joskus tukeneet.

• köyhällänälkä

Sehän käy ihan luonnostaan. Köyhän pitää ostaa halvinta, eikä kotimainen ole sitä. Jos ajatellaan esim. syksyä niin kotimaiset vihannekset olivat paljon kalliimpia kuin ulkolaiset nyt. Ei siis ole omasta takaa mitään. Joten minähän olen toteuttanut tuota ajatusta jo vuosia!

• kylmätotuus kirjoitti:

Toimihan kuukausi omien ohjeittesi mukaan ja kerro sitten millaista elosi oli!

Ostat pelkästään ulkomaisia tuontitavaroita ruuasta ja sähköstä lähtien. Muista olla lipsumatta missään kohtaa!

Odotan suurella mielenkiinnolla kokemuksiesi tuloksia.

Onnea yrityksellesi!

Ensi kesän kynnyksellä voin kertoa kokemuksistani kolmen kuukauden periodilta kuinka pärjääin siten, että suomalaisia tuotteita eikä palveluita ole käytettävissäni.

• kylmätotuus
        korpikirjailija kirjoitti:

Ensi kesän kynnyksellä voin kertoa kokemuksistani kolmen kuukauden periodilta kuinka pärjääin siten, että suomalaisia tuotteita eikä palveluita ole käytettävissäni.

Kaiketi ymmärrät, että tuo suomalaisia tuotteita koskeva ostoboikotti pitää tehdä Suomessa asuessasi?

• kylmätotuus kirjoitti:

Kaiketi ymmärrät, että tuo suomalaisia tuotteita koskeva ostoboikotti pitää tehdä Suomessa asuessasi?

Iltaa

Ratkaisut monissa elämiseen kohdistuvissa kustannuksissa ovat mietintä myssyn alla.

Paikallis-sähköyhtiö Loisteen rahastus on törkeää, lähisähköä ; DDD

Petzen kesämökin sähkölasku, neljän kuukauden kulutus 6 Euroa, siirtomaksuineen lasku oli yli yhdeksänkymmentä euroa. Itselläni sama juttu vaikka kesämökkini sähkönkulutus on huomattavasti suurempi siirtomaksuineen samaa luokkaa.
        Sikamaista rahastusta.

Pitänee tutkailla olisiko ulkolaisia vaihtoehtoja.

Vuokra menee suomalaisten ammattiliittojen ja henkivakuutusyhtiöiden sekä muiden rahan ahneiden vasemmistolaisten kiskurien piikkiin, mutta asuminen on miellyttävää ilman vuokra-emännän/isännän niskaan huohotusta.

Kaikki muu onkin sitten helpompaa.

• henrjii

joo köyhien tärpättiruskuhin tulee semmoiset verot joilla kustannetaan rikkaiden vähäpäästöiset

• henrjii

Vinkkejä jouluksi. Älä nosta mitään

• aattona aion syörä ulkomaalaisia (affenamaa) perunoit ja kieltoo uhmaten rukiista riistaryyni makkaraa.
      Lahjoi en ostele ,likan lapsille se rahakuori ,siihen vois laittaa puntia .
      Eiköhän se suomi näilläkin saara sekasortoon.

• Olen alakanut keräilemään joululahjapussukoihin (ulkomailla tehtyjä) jokaiselle jotain kivaa mm. Lidlistä belgialaista suklaata.

Neulepuikot ovat vauhdissa. Sukkaprojektissa käytän kotimaista lankaa.

Kinkku ulkomailta ja katsotaan ostanko valmiiksi soseutettuja lanttu- ja porkkanasosetta niiden alkuperäismaa pitänee tarkistaa.

Varmaa on vain, että joulumusiikki on kotimaista.

• EiOOjärkeeAnnettu

Olen alakanut keräilemään joululahjapussukoihin (ulkomailla tehtyjä) jokaiselle jotain kivaa mm. Lidlistä belgialaista suklaata.

Neulepuikot ovat vauhdissa. Sukkaprojektissa käytän kotimaista lankaa.

Kinkku ulkomailta ja katsotaan ostanko valmiiksi soseutettuja lanttu- ja porkkanasosetta niiden alkuperäismaa pitänee tarkistaa.

Varmaa on vain, että joulumusiikki on kotimaista.

Hyviä pilaantumisia ja lisää pahaa oloa typerälle älyttömyyksiä ja pahaa oloa muille tyrkyttävälle. Toinen toistaa älyttömämpiä Suomea ala ajavia ideoita on tuolla tollolla.

• EiOOjärkeeAnnettu kirjoitti:

Hyviä pilaantumisia ja lisää pahaa oloa typerälle älyttömyyksiä ja pahaa oloa muille tyrkyttävälle. Toinen toistaa älyttömämpiä Suomea ala ajavia ideoita on tuolla tollolla.

Kunhan opettelet ensin kirjoittamaan suomen kieltä siten, että kirjoituksistasi saa jotain selvää sen jälkeen voit alkaa "tollottelemaan" muita.

• Presidentti Niinistö on luultavasti pakotettu olemaan vaiti.
      Venäläiset käyttävät bulvaaneina Venäläisiä, joille on myönnetty Suomen kansalaisuus.
      He maksavat Venäläisten Lennokki-Kerhojen "kesä-mökkien" maksut ja muut velvoitteet.
      Rahat tulevat paratiiseista.
      Ajavat nurmikotkin, jotta lennokit pääsevät helposti ilmaan.
      -
      Jos Presidenttimme ottaisi vakavasti asiaan kantaa, "Puolustamme Suomea"- tyylillä,
      pitäisi hänen pommittaa myös kirkkomme maan-tasalle.
      Onhan niissäkin nykyään yhä enemmän ulko-maalaisia.
      Julkeasti piilossa, "Suomalaisten" suojeluksessa.

H.

• Tai sitten olen pahasti hako-teillä :)

H.

• VIELÄpahempaaOIS

VOISIKO KUKAAN KEKSIÖÄ MITÄÄN TYPERÄMPÄÄ???
      TOSI IDIOO...

EI MUKA VOISI HÄVITÄ MITÄÄN...

• EttSimmistaVaa

Aloittaja haluaa tukea VAIN omia päämääriään. Todella typerä tai sitten vain ilkeä ja haluaa saada suomalaiset vielä vaikeampaan tilanteeseen.

Miksi ei itse ansaitsemalla saisi ansaita samanverran tai vähän enemmänkin kuin kotona makailleet ja työtä vieroksuneet? Avustuksia virtaa vähintään kohtuullisesti tilille, vaikka olisi aina vaan kieltäytynyt töihin menemisistä.On se muka väärin, jos pienellä palkalla töitä tehneet saisivat euron tai pari enemmän kuukaudessa.

• pilvee-korpeen

aloittaja on kii kasvanu amsterdamin huume kahviloissa, menny sekaisin ja korves dokaa koti kiljua

• korppis11
        pilvee-korpeen kirjoitti:

aloittaja on kii kasvanu amsterdamin huume kahviloissa, menny sekaisin ja korves dokaa koti kiljua

Luonnollisesti ulkomailla paikallista ja kotimaassa itsetehtyä.😋 Ei Alkon monopolia.

• EiMitäänHyvääSiis

Ehkä korppis on muuttamassa Alankomaihin tai Chileen ja haluaa pahentaa Suomen oloja. Onneksi kukaan ei ole niin typerä, että ryhtyisi moiseen.

• talvi.va

Mun täytyy nyt kysyä aloittajalta, että onko tämä satiiria? Käänteishuumoria?

• korppis11

Seuraan politiikan "minulle, minulle" likaista peliä.

Kai tiedät, että kansanedustaja saa palkkansa lisäksi ilmaiset matkakustannukset kotipaikkakunnalle jotta voi osallistua kunnan päätöksentekoon istumalla eri kokouksissa, joista maksetaan eri korvaukset pullakahvien kera.

Kokouksissa juonitellaan toisten selän takana ja edustuspaikkoja jaetaan saman henkisille. Kokouspalkkiot juokset.

Sitten vielä yksi asia, mitä ei voida tulevaisuudessa taata on eläke.

Leikataan, leikataan. Miksi minä en voisi myös leikata "hyvinvointivaltion"" kassavirtoja

• korppis11

No, hiljainen kidutus ja kuolema.

Jos haluatte jatkaa entisellä linjalla niin sehän tietää kaikesta huolimatta sitä, että leikkaukset jatkuvat kunnes "työtä vieroksuvat" istuvat kaduilla kerjäämässä.

Itse vien joka tapauksessa rahani ulkomaille.

Kun naputtelin tätä viestiä tuli yläpalkkiin Mikrin uudet linjaukset mamujen käännytyksistä. Ounastelen, että maasta karkotuspäätöksen saaneet saavat jäädä suomalaisten elätettäviksi. Eli vastustuksestanne huolimatta rahanne saavat ulkolaiset joten hyötyjät ovat muita kuin suomalaiset köyhät.

• talvi.va

korppis kirjoitit "Itse vien joka tapauksessa rahani ulkomaille."
        Eikö esim. rahojen ulkomaille vieminen tue "siellä" ihmiskauppaa.
        Itse funtsin niin, että tukemalla suomalaisia, puhtaasti suomalaisia yrityksiä, mahdollistan mahdollisen työllisyyden lisääntymisen. Uskon että suomalainen pienyrittäjä palkkaa suomalaisen.
        Ainoa mahdollisuus vaikuttaa päättäjiin on äänestäminen. He ketkä ovat tällä kaudella olleet tekemässä päättömiä ratkaisuja on ensi kaudella jätettävä pois.

"Vain rotat jättävät uppoavan laivan."

• talvi.va
        talvi.va kirjoitti:

Itse funtsin niin, että tukemalla suomalaisia, puhtaasti suomalaisia yrityksiä, mahdollistan mahdollisen työllisyyden lisääntymisen. Uskon että suomalainen pienyrittäjä palkkaa suomalaisen.
        Ainoa mahdollisuus vaikuttaa päättäjiin on äänestäminen. He ketkä ovat tällä kaudella olleet tekemässä päättömiä ratkaisuja on ensi kaudella jätettävä pois.

Laitan tähän vähän "pirullisen" linkin, niin kuin mä haluan tämän nyt kääntää tähän aikaan mielessäni:

https://www.youtube.com/watch?v=y683QwOS4YE

• korppis11
        talvi.va kirjoitti:

Laitan tähän vähän "pirullisen" linkin, niin kuin mä haluan tämän nyt kääntää tähän aikaan mielessäni:

https://www.youtube.com/watch?v=y683QwOS4YE

En avaa roskapostia.

Mitä tekemistä tanskalaisella joulukinkulla on ihmiskaupan kanssa?

Ostin metrin palan kotimaista Marimekon Vanhat aitat kangasta ja ompelin kauniin tunikan. Marimekon kangaspalat olivat tarjouksessa 20 €/m. Eipä ole ikinä ollut varaa/halua ostaa kotimaisia design tuotteita normaalihintaisina. Ylihinnoiteltuja tuotteita, ei kiitos. Kengät ostan pääsääntöisesti Hollannista.

Jos talvitakista pyydetään yli kaksisataa euroa ja haluaisin ostaa jään odottamaan kevään alennusmyyntejä.

Pitää olla hyvät tulot jos aikoo viettää kotimaista joulua. Sadoilla tuhansilla ihmisillä on ulkomailla tuotettu joulukinkku.

• MikähänSeAloittajaOnkaan

Vanha suomalainen viisaus: Ihminen on sitä mitä syö.

• EnSyöRääkättyäLihaa
        korppis11 kirjoitti:

En avaa roskapostia.

Ostin metrin palan kotimaista Marimekon Vanhat aitat kangasta ja ompelin kauniin tunikan. Marimekon kangaspalat olivat tarjouksessa 20 €/m. Eipä ole ikinä ollut varaa/halua ostaa kotimaisia design tuotteita normaalihintaisina. Ylihinnoiteltuja tuotteita, ei kiitos. Kengät ostan pääsääntöisesti Hollannista.

Jos talvitakista pyydetään yli kaksisataa euroa ja haluaisin ostaa jään odottamaan kevään alennusmyyntejä.

Pitää olla hyvät tulot jos aikoo viettää kotimaista joulua. Sadoilla tuhansilla ihmisillä on ulkomailla tuotettu joulukinkku.

Jos kukaan ei ostaisi ulkomaista kinkkua, niiden tuonti loppuisi ja kotimaisten hinnat laskisivat menekin lisääntyessä.

• talvi.va
        korppis11 kirjoitti:

En avaa roskapostia.

Mä ymmärsin, että viet kaikki rahasi ulkomaille eikä vain tanskalaista joulukinkkua :)
        Kyllä mä olen politiikkaa seurannut ja tuon kähminnän huomannut ammoisista ajoista jo Väyrysen jalasmökit sun muut.

Tuossa linkissä oli Mikko Perkoila biisi jos pappeja ei ois. Viittasin sillä kirkon tukeen paperittomille pakolaisille, joilta on evätty turvapaikka. Itse olen sitä mieltä, että ehdottomasti palautettava heti kotimaahansa.
        Kuten pitäisi tehdä jo Kreikassa ja Turkissa, kun paareilla tulevat heti suoraan paluulaivaan ja takaisin.

• talvi.va
        talvi.va kirjoitti:

Mä ymmärsin, että viet kaikki rahasi ulkomaille eikä vain tanskalaista joulukinkkua :)
        Kyllä mä olen politiikkaa seurannut ja tuon kähminnän huomannut ammoisista ajoista jo Väyrysen jalasmökit sun muut.

Tuossa linkissä oli Mikko Perkoila biisi jos pappeja ei ois. Viittasin sillä kirkon tukeen paperittomille pakolaisille, joilta on evätty turvapaikka. Itse olen sitä mieltä, että ehdottomasti palautettava heti kotimaahansa.
        Kuten pitäisi tehdä jo Kreikassa ja Turkissa, kun paareilla tulevat heti suoraan paluulaivaan ja takaisin.

paareilla = paateilla

• korppis11
        MikähänSeAloittajaOnkaan kirjoitti:

Vanha suomalainen viisaus: Ihminen on sitä mitä syö.

Mitä sinä syöt, minä syön juuri suklaata🍫

• korppis11
        EnSyöRääkättyäLihaa kirjoitti:

Jos kukaan ei ostaisi ulkomaista kinkkua, niiden tuonti loppuisi ja kotimaisten hinnat laskisivat menekin lisääntyessä.

Ei köyhillä ole varaa ostaa muuta kuin halvinta jos halajavat joulupöytään kinkun.

• talvi.va kirjoitti:

Oletko koskaa syvällisesti ajatellut tuota viimeistä lausettasi.

Sillä lausehan pitää sisällään kadehdittavaa eläinten taitoa jättää "uppoava laiva".
        Thaimaan sumani-aallon lähestyessä, norsut lähtivät kipuamaan vuorille, jolloin niiden omistajat ymmärsivät vaaran ja lähivät seuraamaan niitä.

Sanonnan merkitys tavan talliaisielle tulee parhaiten koettua jos sattumalta tai tietoisesti vaihtaa työpaikkaa ennen kuin työpaikka saneerataan ja työt loppuvat.

Pelastuessaan katastrofilta hminen kokee sen lauseen merkityksen eufroosisen humalan tavoin positiivisesti.

Koska rotta eläimenä on ihmisen mielestä iljettävä se tekee lauseen vastenmieliseksi ja sitä käytetään hyvin usein väärin.

• korpikirjailija kirjoitti:

Oletko koskaa syvällisesti ajatellut tuota viimeistä lausettasi.

Sillä lausehan pitää sisällään kadehdittavaa eläinten taitoa jättää "uppoava laiva".
        Thaimaan sumani-aallon lähestyessä, norsut lähtivät kipuamaan vuorille, jolloin niiden omistajat ymmärsivät vaaran ja lähivät seuraamaan niitä.

Sanonnan merkitys tavan talliaisielle tulee parhaiten koettua jos sattumalta tai tietoisesti vaihtaa työpaikkaa ennen kuin työpaikka saneerataan ja työt loppuvat.

Pelastuessaan katastrofilta hminen kokee sen lauseen merkityksen eufroosisen humalan tavoin positiivisesti.

Koska rotta eläimenä on ihmisen mielestä iljettävä se tekee lauseen vastenmieliseksi ja sitä käytetään hyvin usein väärin.

Niin ja poista tuo sana VAIN, sillä se ei kuulu alkuperäiseen vanhaan sanontaa. Tässä sinulle linkki, vertautta voidaan hyödyntää esim.

http://www.kymensanomat.fi/Mielipide---Sana-on-vapaa/2014/04/24/Rotat jättävät Suomi-laivan/2014317275755/69

• talvi.va

Linkki ei toimintut, se on ilmeisesti poistettu.

Heissan! En laittanut siihen että suomalainen sananlasku, koska tietoisesti muutin sen VAIN rotat... Sillä olen sitä mieltä, että meillä on hyvät tukirakenteet ja se suomalainen sisu. Ostamalla suomalaisia tuotteitta tilkitsemme ne vuotokohdat eikä Suomi uppoa.
        Suomalaisilla nuorilla (joillakin) on innovaatioita ja tekemisen meininkiä. Mainittakoon vaikka Supercell ja Rovio.
        Itse olen päässyt seuraamaan nuoren miehen sisukkuutta ja tahtoa. Pari kuukautta sitten hänellä oli saattaja, kun hän saapui uimahallille juoksemaan. Eilen ilokseni näin hänet jälleen vesijuoksuradalla, ilman saattajaa ja motoriikka toimi hienosti. Eräänlainen Pekka Hyysalo, tiedätkö hänet? Aivan mahtava esimerkki siitä mitä saa aikaiseksi, kun ei luovuta.

Niin, että kyllä minä funtsin asioita, ennen kuin kirjoitan ne. Minulla on "paha tapa" kirjoittaa vertauskuvallisesti. Siksipä kysyin sinultakin, että on kirjoituksesti käänteistä huumoria?

Korppis, Sinulla on luja tahto, olen näin ymmärtänyt. Niin on monilla meillä muillakin suomalaisilla, se sisu. Olen ylpeä siitä ja me suomalaiset emme anna tämän Suomi-laivan upota.

• talvi.va
        talvi.va kirjoitti:

Heissan! En laittanut siihen että suomalainen sananlasku, koska tietoisesti muutin sen VAIN rotat... Sillä olen sitä mieltä, että meillä on hyvät tukirakenteet ja se suomalainen sisu. Ostamalla suomalaisia tuotteitta tilkitsemme ne vuotokohdat eikä Suomi uppoa.
        Suomalaisilla nuorilla (joillakin) on innovaatioita ja tekemisen meininkiä. Mainittakoon vaikka Supercell ja Rovio.
        Itse olen päässyt seuraamaan nuoren miehen sisukkuutta ja tahtoa. Pari kuukautta sitten hänellä oli saattaja, kun hän saapui uimahallille juoksemaan. Eilen ilokseni näin hänet jälleen vesijuoksuradalla, ilman saattajaa ja motoriikka toimi hienosti. Eräänlainen Pekka Hyysalo, tiedätkö hänet? Aivan mahtava esimerkki siitä mitä saa aikaiseksi, kun ei luovuta.

Niin, että kyllä minä funtsin asioita, ennen kuin kirjoitan ne. Minulla on "paha tapa" kirjoittaa vertauskuvallisesti. Siksipä kysyin sinultakin, että on kirjoituksesti käänteistä huumoria?

Korppis, Sinulla on luja tahto, olen näin ymmärtänyt. Niin on monilla meillä muillakin suomalaisilla, se sisu. Olen ylpeä siitä ja me suomalaiset emme anna tämän Suomi-laivan upota.

Laitan tähän iljettävän ja totuudellisen esimerkin mitä tarkoitin VAIN rotat... Kapteenin pitäisi AINA viimeisenä poistua uppoavasta laivasta. Tämä rotta teki toisin :(

https://fi.wikipedia.org/wiki/Costa_Concordian_karilleajo

• talvi.va kirjoitti:

Miksi pitää muuttaa vanhoja sanalaskuja muka tietoisesti tarkoittamaan jotain mitä ne eivät tarkoita.

Wikipedia tietää kertoa Roviosta ja Subercelliistä tässä ajassa:

Rovio aloitti elokuussa 2015 YT-neuvottelut, joiden seurauksena se irtisanoi 213 työntekijää.

Kesällä 2013 Supercell aloitti markkinointiyhteistyön japanilaisen GungHon kanssa: Softbank ja GungHo ostivat Supercellistä 51 prosentin osuuden.

Menestyneitä suomalaisia yrityksiä.

Koska olen entinen pienyrittäjä vertaan usein noita kovia työn täytteisiä vuosiani raamattun kirjoitukseen. Elin seitsämän hyvää ja seitsämän huonoa vuotta. Enkä tiedä montakaan yritystä, joka olisi edennyt vuosikymmeniä aallon harjalla, aina sieltä pudotaan alas ja jos voimia on nourstaan ylös.

Olisiko kuitenkin hyvä idea ajaa Suomi alas ja sitä mainostamaasi sisua hyväksi käyttäen nousta sieltä ylös entistä voimakkaampana.

Voinhan jokainen tämän ikäinen alkaa kehua lotostamaan kuinka on mennyt muutaman kerran neulansilmän läpi.

En kirjoita huumormielessä en todellakaan. Suomalaisten köyhyys koskettaa minua.
        Teille itseänne rikkaanan pitäville sanon, että kirjoittamani on faktaa. Ei köyhä voi leikkiä rikasta muutoin kuin anonyyminä näppäimilla.

• talvi.va

Miksi pitää muuttaa vanhoja sanalaskuja muka tietoisesti tarkoittamaan jotain mitä ne eivät tarkoita.

Rovio aloitti elokuussa 2015 YT-neuvottelut, joiden seurauksena se irtisanoi 213 työntekijää.

Kesällä 2013 Supercell aloitti markkinointiyhteistyön japanilaisen GungHon kanssa: Softbank ja GungHo ostivat Supercellistä 51 prosentin osuuden.

Koska olen entinen pienyrittäjä vertaan usein noita kovia työn täytteisiä vuosiani raamattun kirjoitukseen. Elin seitsämän hyvää ja seitsämän huonoa vuotta. Enkä tiedä montakaan yritystä, joka olisi edennyt vuosikymmeniä aallon harjalla, aina sieltä pudotaan alas ja jos voimia on nourstaan ylös.

Olisiko kuitenkin hyvä idea ajaa Suomi alas ja sitä mainostamaasi sisua hyväksi käyttäen nousta sieltä ylös entistä voimakkaampana.

Voinhan jokainen tämän ikäinen alkaa kehua lotostamaan kuinka on mennyt muutaman kerran neulansilmän läpi.

En kirjoita huumormielessä en todellakaan. Suomalaisten köyhyys koskettaa minua.
        Teille itseänne rikkaanan pitäville sanon, että kirjoittamani on faktaa. Ei köyhä voi leikkiä rikasta muutoin kuin anonyyminä näppäimilla.

Korppis, muutin sen sananlaskun siksi, koska mielestäni VAIN rotat jättävät uppoavan laivan. Tuo kuvaa minun mielipidettäni mainiosti.

Helsingissä on idea/innovaatio messut johon on osallistujia yli sadasta eri maasta. Jotain uutta syntyy varmasti ja ennen kaikkea eri tahot tapaavat toisiaan.

Sananlaskun päätän: "Ei heitetä kirvestä kaivoon."

• talvi.va kirjoitti:

Korppis, muutin sen sananlaskun siksi, koska mielestäni VAIN rotat jättävät uppoavan laivan. Tuo kuvaa minun mielipidettäni mainiosti.

Helsingissä on idea/innovaatio messut johon on osallistujia yli sadasta eri maasta. Jotain uutta syntyy varmasti ja ennen kaikkea eri tahot tapaavat toisiaan.

Sananlaskun päätän: "Ei heitetä kirvestä kaivoon."

Minulla on suomalainen Fiskarsin kirves enkä sitä aio kaivoon heitää.

Minä en vain ymmärrä tuota rotta vertausta tässä suomalaisten köyhien ostovoimaa käsittelevässä aloituksessa.

Rotta, suurten kaupunkien viemäriputkien epämiellyttävä asukas.

Meillä täällä maaseudulla ei ole rotat juurikaan viihdy. Ne ovat kaupunkilaistumisen myötä muuttaneet ruuhka Suomeen.

• OivaEsimerkki

Tuo nimimerkki talvivan esimerkki rotista kuvaa hyvin. Lue tuo Costa-Condordian wiki, auttaa ymmärtämään. Tai pyyvä miestäsi tai poikaasi jotka ymmärtävät siuta paremmin selittämään.

• vai.mitä
        OivaEsimerkki kirjoitti:

Tuo nimimerkki talvivan esimerkki rotista kuvaa hyvin. Lue tuo Costa-Condordian wiki, auttaa ymmärtämään. Tai pyyvä miestäsi tai poikaasi jotka ymmärtävät siuta paremmin selittämään.

Estoniasta pelastuneille aika roisi vertaus.

• pidetäänsuomi

Supercell ei käytä verosuunnittelua ja maksaa kaikki veronsa Suomeen. Vuonna 2013 yritys perustajineen maksoi yhteensä 260 miljoonaa euroa yhteisö- ja tuloveroja, mikä oli 0,6 prosenttia Suomen keräämistä verotuloista vuonna 2013. Seuraavana vuonna yritys maksoi veroja 150 miljoonaa euroa[16] ja vuonna 2015 yhteisöveroa 176 miljoonaa euroa.[15]

Vuonna 2016 Supercell nousi Suomen kymmenen arvonlisältään suurimman yrityksen joukkoon.[17]

• tita.nikki
        vai.mitä kirjoitti:

Estoniasta pelastuneille aika roisi vertaus.

Eiköhän tuo linkin laittaja tarkoittanut kapteenia. Siullako Estonia tuli mieleen.

• pidetäänsuomi kirjoitti:

Supercell ei käytä verosuunnittelua ja maksaa kaikki veronsa Suomeen. Vuonna 2013 yritys perustajineen maksoi yhteensä 260 miljoonaa euroa yhteisö- ja tuloveroja, mikä oli 0,6 prosenttia Suomen keräämistä verotuloista vuonna 2013. Seuraavana vuonna yritys maksoi veroja 150 miljoonaa euroa[16] ja vuonna 2015 yhteisöveroa 176 miljoonaa euroa.[15]

Vuonna 2016 Supercell nousi Suomen kymmenen arvonlisältään suurimman yrityksen joukkoon.[17]

Wikissä löytyy kaikki näiden kahden firman menestystiedot, samoin negatiiviset työllisyyttä koskevat ja omistusosuustiedot.

• kansa-parrikaadeille-

sotakirveet esille, muutos rehellisempään suuntaan on pakkotehdä,

---
      HYVÄ HYVÄ HYVÄ ALOTUS,

PARRIKAADEILLE KOKO KÖYHÄ KANSA,

meitä ON enemistö suomessa noin 90 %
      kansan tahto ON ja PITÄÄ OLLA LAKI,
      ME VAADIMME HETI kaikkien pienten työ ja kansaneläkkeitten nostamista VÄHINTÄÄN 2000 euroa kk, KAILLE LISÄÄ,
      AIVAN KAIKILLE pienille työ ja kansaneläkeläisille ,,,

johtajien LIIAN SUURET, ÄLYTTÖMÄN SUURET, KÄSITTÄMÄTTÖMÄN SUURET
      ELÄKKEET, 50 000 eur.kuukausi
      olevista eläkkeistä HETI POIS VÄHINTÄÄN 40 000 euroa
      valtion kassaan ja lopusta 10 000 eurosta 50% verota,

epärehelliset ahneet HULLUT POIS EDUSKUNNASTA ja HALLITUKSESTA,

rehellisyys on palutettava suomen eduskuntaan ja hallitukseen,

• Hei.lumiukko

Hullu olet ite, sun vaatimukset ei onnist tällä planeetalla.

• Tavuviiva
        Hei.lumiukko kirjoitti:

Hullu olet ite, sun vaatimukset ei onnist tällä planeetalla.

Mä hyppään täysin nämä isokirjaimiset tekstit yli.

Miks mua ahdistaa moinen jatkuva huuto?

Onko palkattu häirikkö?

Ei pitäisi olla huomaavinaan.

Ei taatusti ole 60

• piru-sua-jo-odottaaki
        Tavuviiva kirjoitti:

Onko palkattu häirikkö?

Ei taatusti ole 60

Kolkuttaako sinulla huono omatunto ku noin ottaa totuus nokkaan,

• Tavuviiva
        piru-sua-jo-odottaaki kirjoitti:

Kolkuttaako sinulla huono omatunto ku noin ottaa totuus nokkaan,

Ei kolkuta. Olen mielestäni pyrkinyt toimimaan sekä muiden että omaksi parhaaksi sen, mitä tähän ikään asti olen voinut.
        En ole elänyt vain itselleni.
        Aikaa olen käyttänyt. Älä epäile.
        Ja pirua on turha kutsua. Mielestäni hyvä kertautuu, vihakin kertautuu.
        Kumman Sinä valitset?

• Kuutako.taivaalta

Joku tolkku tolkuttomalla.

• piru-jo-sun-oventakana
        Tavuviiva kirjoitti:

Onko palkattu häirikkö?

Ei taatusti ole 60

AI että oikein ahdistaa,
        ompa hyvä,
        se on merkki siitä
        OLET tehny paljon pahaa tälle maalle, ( paluta kähmityt rahat valtiolle )

olet kyniny valtion eli veronmaksajien rahaa rahaa vain omaan taskuusi,
        veronmaksajat olette pannu maksmaan koko teidän tekemät tyhmyydet

• töött

Ahvenanmaalla on jo lintuflunssaa, kanat kiiresti sisätiloihin
      - tuskin ne edes enää hangesa tepastelee
      - mullakin ollu munintatauko, räkää on riittäny niistettäväks tosi paljon
      - kurjinta ollu joku alilämpö -alkaa jo helpottamaan olo.
      - lepo auttaa, voi käyttää isäntävaltaa silleen kroohh- niisk niisk -malliin.
      - toivottavasti vähentää maailmanlaajuisia tappoaaltoja - monenlaisia populääriliikkeitä varmaan Eu:n alueella - tapahtui kurjia asioita kaukomailla tai lähipiirissä
      - ei kurjuutta kummempaa - pelkkä tunnehan sekin stressin ohella.
      Olipa lepoa tai aktiivista toimintaa.

Onneks Saara Aalto silleen positiivisella tavalla vie Suomea maailmankartalle.

• Olen potenut luovaa viikkoa ja soisin sen loppuvan, iso pyörä käy kovilla eikä selkäkään tahdo kestää tätä menoa.

Viikon mietin ostaisiko uuden divaanisohvan, mutta sitten järki voitti. Minulla kun on näitä huonekaluja vaikka muille jakaa, joten aloin niitä uudelleen järjestelemään. Osan kannoin ullakko varastoon ja osa vaihtoi tehtäväänsä. Olohuone sai
        divaanisängyn.

Tänä aamuna heräsin kukonlaulun aikaan ja aloin siivoamaan. Jo on kiva tepastella lattialla kun pikkukivet eivät kiusaa varpaita.

Tietokonepöydän kaikkine hilpitööreineen muutin makuuhuoneen ikkunan eteen, olohuone rauhoittui kerralla. Siellä on nyt kiva kutoa sukkaa rauhoittavan väriharmonian keskellä.

Tuosta huonekalujen ostostakin on tullut monelle vuosittainen pakkomielle. Ostetaan ja vaihdetaan kun kyllästytään. Minä veivaan huonekaluja paikasta toiseen ja välillä timpuroin niitä uuteen tehtävään.

Laskin, että olen tällä viikolla säästänyt seitsemensataaeuroa joutavista haaveista luopuessani ja toteuttaessani ne samaiset haaveet luovuutta hyväksi käyttäen.

Nyt lähden shoppailemaan ; ) Muistan varoa suomalaista tai ei se vaikeaa ole kun vertaa vain hintoja.

• mimmimum-..mi

Mustaa perjantaita lehdet pullollaan.....tarjouksia tarjouksien perään.....kyllä sitä kummasti vaan sitä rahaa annetaan palaa jouluksi.....Kodinkoneliike myi tänään tunnissa 2miljoonalla verkkokaupassa.... Sitten tammikuussa kipristellään taas...
        Tuo satamiljoonaa Terrafamelle alkoi taas kismittää kun näistä leikkauksista luki....

• eppu2
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Mustaa perjantaita lehdet pullollaan.....tarjouksia tarjouksien perään.....kyllä sitä kummasti vaan sitä rahaa annetaan palaa jouluksi.....Kodinkoneliike myi tänään tunnissa 2miljoonalla verkkokaupassa.... Sitten tammikuussa kipristellään taas...
        Tuo satamiljoonaa Terrafamelle alkoi taas kismittää kun näistä leikkauksista luki....

Jossain sanottiin, että Sipilän hallitus on antanut Terrafamelle kaikkiaan 5000 000 miljoonaa euroa.

• mimmimum-..mi
        eppu2 kirjoitti:

Jossain sanottiin, että Sipilän hallitus on antanut Terrafamelle kaikkiaan 5000 000 miljoonaa euroa.

Olen lukenut että kaikkiaan 800 0000miljoonaa valtion rahaa.....hyvä että tätäkin juttua on nyt alettu oikein suurennuslasilla tutkimaan....myös Sipilän sukulaisuus suhteita kaivoksen bisneksiin...

• mimmimum-..mi
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Olen lukenut että kaikkiaan 800 0000miljoonaa valtion rahaa.....hyvä että tätäkin juttua on nyt alettu oikein suurennuslasilla tutkimaan....myös Sipilän sukulaisuus suhteita kaivoksen bisneksiin...

Ohoh...taisi lipsahtaa nolla liigaaaaa

• mimmimum-..mi
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Ohoh...taisi lipsahtaa nolla liigaaaaa

Korjauksen gorjaus .....kuusi nollaa....

• korppis11

Terrafame on hyvä, korvesta katsottuna, rahaa tulee tänne. Eihän täällä muuten töitä olisi. Työttömyyskorvauksia työn muodossa sanoisin. Eipä tarvitse parempi osaisten pilkattavana kotona käsi ojossa rahaa oottaa.

• mimmimum-..mi
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Korjauksen gorjaus .....kuusi nollaa....

Mitä ihmeen sähellystä minulta....ei pitäisi kiireellä vastata ....siis tarkoitin 800miljoonaa.... mutta en löytänyt lähdettä...uutiseen.

• eppu2
        korppis11 kirjoitti:

Terrafame on hyvä, korvesta katsottuna, rahaa tulee tänne. Eihän täällä muuten töitä olisi. Työttömyyskorvauksia työn muodossa sanoisin. Eipä tarvitse parempi osaisten pilkattavana kotona käsi ojossa rahaa oottaa.

Näinhän ne asiat yleensäkin menee, kuka katsoo ja mistä katsoo.
        Vaan eipä taida siinä Talvivaara-asiassakaan pelimerkit olla puhtaista jauhoista leivottu, ainakaan kaikkien osapuolien toimesta.
        No nämähän on asioita, joita ei tavallinen pulliainen tiedä, muuta, kun mitä median kautta tulee.

• eppu2

Saattaisi käydä niin, että mitä vähemmän olisi jaettavaa, sitä likaisemmaksi peli muuttuu. Sillä tiellä taidetaan jo olla.
      Ja mitä sitten tapahtuu?
      Sen tietää jokainen, historia toistaa itseään.

• Miksi isotuloisilta ei voi leikata esmeks korottamalla veroprosentteja niille jotka tienaavat yli tietyn rajan? Jäädyttämällä kansanedustajien ja isotuloisten konsernien johtajien palkat? Blokeeraamalla voittojen viemistä ulos maasta? Vai onko tää liian radikaalia ja voisi johtaa talouden lamaantumiseen, kapitaalin ja työpaikkojen katoamiseen ulkomaille, Suomen kilpailukyvyv heikkenemiseen kansainvälisillä markkinoilla? Katsos kun on aivan mahdotonta syödä kakkua ja samalla pitää sitä ehjänä? Vai onko?

• eppu2

Tiedä sitten; jos alempien tulotasojen ansioita nostettaisiin, se suurinpiirtein kuitenkin menisi kotimaiseen kulutukseen.
        Tuskin siitä isotuloiset köyhyysloukkuun putoaisivat, jos vähän valtion säkkiä enemmän kasvattaisivat.
        Yksi ikuisuuskysymys on myös se, että mihin sitä rahaa laitetaan.

• Suomes on niin vähän rikkaita et ei niitten verojenkorotukset mitään ratkasevaa valtiolle tuo.
        Lasketaan vuokria ja sääntely sen jälkeen sekä hintasulku tavaroitten hintaan.
        Muutama vuosi näin niin kikystä huolimatta porukka pääsisi jaloilleen ,ei täsnyt niiskutus auta.

• eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

Suomes on niin vähän rikkaita et ei niitten verojenkorotukset mitään ratkasevaa valtiolle tuo.
        Muutama vuosi näin niin kikystä huolimatta porukka pääsisi jaloilleen ,ei täsnyt niiskutus auta.

Niin, en pelkästään rikkaitten verotuloja ajatellutkaan, vaan isotuloisia, niitähän on myös eläkeläisissä. Sitä, että ei kenekään työ voi olla niin arvokasta, että on kymmenien tuhansien eläkkeet ja kultaiset kädenpuristukset ja joku muu 40 vuotta työtä paiskinut saa muutaman satasen.
        En tarkoita tasapäistämistä. Myös polku ylöspäin pitää työelämässä olla, mutta kohtuus kaikessa. Ylöspäin yrittämisestä pitääkin palkita.
        Sitä tulosta voitaisiin jakaa enemmän ruohonjuuritekijöille. Nyt heitä pistetään pihalle, että toiset voisivat saada enemmän.
        Tavalliset työntekijät eivät veroparatiiseihin tms. rahojaan laita, kyllä se menisi kulutukseen. Kulutustakin voi ohjata kestävälle taholle, niinkuin nykyään kyllä tehdäänkin osin.
        Empä tiedä miten tuo hintasulku tässä globaalissa taloudessa toimisi.
        Vuokra-asiasta ei ole kokemusta, mitä olen kuullut ja lukenut, hinnat kuulemma vaan nousevat ja tuet menevät sijoittajien taskuun. Sellainen pitäisi ehkäistä jotenkin.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Suomes on niin vähän rikkaita et ei niitten verojenkorotukset mitään ratkasevaa valtiolle tuo.

Minä en ymmärrä rikkaiden leikkauksia vastaan hangoittelevuutta. Eikö heiltä saisi ottaa samaa kuin köyhältä. Eläkkeestä 17 sentttiä per/kk, rikkailta 170 e/kk. Kertyyhän siitä jotain.

• EIooJärjelläSiunattu

Hyviä pilaantumisia ja lisää pahaa oloa tolle typerälle älyttömyyksiä ja pahaa oloa muille tyrkyttävälle. Toinen toistaa älyttömämpiä Suomea ala ajavia ideoita on tuolla tollolla.

• Kirjoitin jo sinulle vastauksen tuonne ylempään vistiisi, jonka huomion kipeänä olen uudelleen lisännyt. Sinut on siis huomioitu.

• EiJärjettömyyksille

... Lopetetaan suomalaisten tuotteiden tukemista. Kotimaiset menee konkkaan, työpaikat lakkautetaan, valtio saa yhä vähemmän veroja ja ihmiset joutuvat Kelan piiriin! Koska valtiolle tulee vähemmän rahaa, joutuvat leikkaamaan yhä rankemmin.

Ja tämä auttaa pienpalkkaisia, eläkeläisiä ja lapsiperheitä kuinka?
      Noilla joilla on rahaa, heillä on varaa odottaa vähän kauemmin kuin pientuloiset, että tuollainen lakko loppuu.

Ollaanhan me vajottu alas, mutta pohjaan on vielä matkaa!
      En osallistu lakkoon!

• Jahas, no kiitos huomiosta. Oli jotenkin niin tuttua tekstiä....

• äijä-

Oikea tapa olisi tietysti äänestää hieman ehkä viisaammin, kuin viimeksi.

• 1lesken

Ostin laatua. Kuoma-talvilenkkarit ja Haltin urheiluasu. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Lesken

• äijä-
        1lesken kirjoitti:

Ostin laatua. Kuoma-talvilenkkarit ja Haltin urheiluasu. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Lesken

Tietystihän on niin, että oikeasti köyhällä ei ole varaa ostaa mitään.
        Mutta tämän sinä kyllä tiedätkin, et vain muistanut.

• 1lesken
        1lesken kirjoitti:

Olenko köyhä. Tulot ovat 1400€/ kk. Menot 880€/kk. Käteen jää 520€. Erotuksella täräytin kotimaisia laatutuotteita. Syön sitten loppukuun kaurapuuroa, kotimaisilla marjoilla. Lesken

• 1lesken kirjoitti:

Olenko köyhä. Tulot ovat 1400€/ kk. Menot 880€/kk. Käteen jää 520€. Erotuksella täräytin kotimaisia laatutuotteita. Syön sitten loppukuun kaurapuuroa, kotimaisilla marjoilla. Lesken

Sinä olet alkoholismistasi huolimatta tehnyt hyvän eläkekertymän työurallasi ; )

• 1lesken

Sinä olet alkoholismistasi huolimatta tehnyt hyvän eläkekertymän työurallasi ; )

korpikirjailija
        Saan leskeneläkettä, edesmennyt mieheni oli kirvesmiehenä ansainnut jonkinverran ja maksanut eläkemaksuja.
        Viimeinen työsuhteeni oli toimistovirkailijana kunnalla, täydellä palkalla, kaikilla kokemuslisillä ja täysillä päivillä. Siitä saan ansiosidonnaista päivärahaa ja olen lisäpäivillä 65:ksi saakka. Lesken

• 1lesken kirjoitti:

korpikirjailija
        Saan leskeneläkettä, edesmennyt mieheni oli kirvesmiehenä ansainnut jonkinverran ja maksanut eläkemaksuja.
        Viimeinen työsuhteeni oli toimistovirkailijana kunnalla, täydellä palkalla, kaikilla kokemuslisillä ja täysillä päivillä. Siitä saan ansiosidonnaista päivärahaa ja olen lisäpäivillä 65:ksi saakka. Lesken

Lesken-eläke nostaa eläkettäsi hieman, ymmärrän.

• 1lesken

Lesken-eläke nostaa eläkettäsi hieman, ymmärrän.

korpikirjailija
        Ethän sinä mitään ymmärrä. Missä vaiheessa kirjoitin olevani eläkkeellä? Olen työtön 62 vee ja jään 65 vuotiaana eläkkeelle. Et ymmärrä lukemaasi. Lesken

• 1lesken kirjoitti:

korpikirjailija
        Ethän sinä mitään ymmärrä. Missä vaiheessa kirjoitin olevani eläkkeellä? Olen työtön 62 vee ja jään 65 vuotiaana eläkkeelle. Et ymmärrä lukemaasi. Lesken

En minä mitään ymmärräkään. Olet siis työtön (vaikeasti työllistettävä) kun täytät 65-vuotta elä odota lottovoittoa.

• 1lesken

En minä mitään ymmärräkään. Olet siis työtön (vaikeasti työllistettävä) kun täytät 65-vuotta elä odota lottovoittoa.

korpikirjailija
        Sulla on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Olen tehnyt työtä, vaikka olen käyttänyt alkoholia. Kyllä minulle on kertynyt eläkettä. Eikös normaali suomalainen perusduunari vetää vieläkin viikonloppukännit. Tuskinpa sinä itsekään olet raivoraittiina työskennellyt työelämässä. Ainahan sitä on menty viihteelle. Itselle kävi vain niin, kun olin esim. vuokrafirmoissa työssä, kuppi maistui liikaa arkenakin. Onneksi Helsingissä oli tekstinkäsittelijöille työtä. Skarppasin ja menin uuteen työpaikkaan. Myös vakipaikoista esim. Helsingin kauppiaat, toimistosihteerinä, kertyy eläkettä. Vain muutama mainitakseni. Minua eivät lastenhoito-ongelmat ole rajoittaneet työnhaussa. Nykyään ansisidonnaisesta kertyy 63 ikävuoteen asti eläkettä. Oma tuleva eläkkeeni ja leskeneläkkeeni ovat hyvin tiedossani. Sitä varten on eläkelaitokset joilta voi tehdä kyselyn. En odota lottovoittoa mutta pärjään yksin Suomessa. Jospa valtio avittaa sitten vielä asumistuella. Ostan aina suomalaisia tuotteita, jos vaan mahdollista. Lesken

• Äijälle, tuntuu vähän että ei järkevää tahoa mitä äänestää enää olekaan. Olen perinteisesti kuulunut vasemmistoon, mutta en voi enää millään allekirjoittaa niiden tapaa hoitaa taloutta. Lisää velkaa ja käsi koko ajan ojossa. Vihreiden ajatukset taas niin korkealentoiset, ei mitään järkeä.. loput pöljät ajaa vain keskituloisten asemia.

Viime valeissa en muista, äänestinkö edes. Olen niin pettynyt ihmisten järjenkäyttöön. Apinoita kaikki tyyni ;) Rupea sä ehdokkaaksi, äänestäisin sua heti.

• äijä-
        hmp.f kirjoitti:

Äijälle, tuntuu vähän että ei järkevää tahoa mitä äänestää enää olekaan. Olen perinteisesti kuulunut vasemmistoon, mutta en voi enää millään allekirjoittaa niiden tapaa hoitaa taloutta. Lisää velkaa ja käsi koko ajan ojossa. Vihreiden ajatukset taas niin korkealentoiset, ei mitään järkeä.. loput pöljät ajaa vain keskituloisten asemia.

Viime valeissa en muista, äänestinkö edes. Olen niin pettynyt ihmisten järjenkäyttöön. Apinoita kaikki tyyni ;) Rupea sä ehdokkaaksi, äänestäisin sua heti.

Demokratia on tällästä, ei taida parempaakaan olla vaihtoehdoksi. Äänestämällä yritetään vaikuttaa, moni kai on kyynistynyt eikä äänestä; lähes kolmasosa nukkuu, moni huomannut ettei mikään muutu, oli kuka tahansa päättämässä. Amerikaskin nähtiin, hieman sama mikä täällä, eli Trump paasas kuin T.Soini ja kun valittiin valtaan, alkoi puheet muuttumaan... ei ihme jos ei luoteta ehdokkaisiin ja vaikea löytää rehellisiä ja moraaliltaan yms. oikeaa ehdokasta, joka ei muuttuisi viimeistään puoluekurin alla.
        Oon äänestänyt noita mainitsemiasi joskus, mut nukkunut viime aikoina. Velkaa ei tietenkään saisi olla liikaa, ettei holhoukseen joudu, mut ei se sinänsä niin vaarallista ole; kaikilla mailla on velkaa, ja Suomi sentään vielä luottoluokituslaitosten toiseksi parhaassa AA ryhmässä.
        Suhteellisesti Suomella menee ihan hyvin vielä.
        Mistähän saatais sellaiset päättäjät, ministerit, kansanedustajat jne., jotka ensiksi leikkaisivat omia suht. hyviä kulukorvauksiaan, palkkojaan ja etujaan, ja vasta sitten kiristäisivät muiden kansalaisten taloutta? Eivätkö ymmärrä esimerkin suunnatonta psykologista voimaa?
        p.s. apinoita ollaan, Tarzan hukassa.....ja Janekin.....;)

• äijä- kirjoitti:

Demokratia on tällästä, ei taida parempaakaan olla vaihtoehdoksi. Äänestämällä yritetään vaikuttaa, moni kai on kyynistynyt eikä äänestä; lähes kolmasosa nukkuu, moni huomannut ettei mikään muutu, oli kuka tahansa päättämässä. Amerikaskin nähtiin, hieman sama mikä täällä, eli Trump paasas kuin T.Soini ja kun valittiin valtaan, alkoi puheet muuttumaan... ei ihme jos ei luoteta ehdokkaisiin ja vaikea löytää rehellisiä ja moraaliltaan yms. oikeaa ehdokasta, joka ei muuttuisi viimeistään puoluekurin alla.
        Oon äänestänyt noita mainitsemiasi joskus, mut nukkunut viime aikoina. Velkaa ei tietenkään saisi olla liikaa, ettei holhoukseen joudu, mut ei se sinänsä niin vaarallista ole; kaikilla mailla on velkaa, ja Suomi sentään vielä luottoluokituslaitosten toiseksi parhaassa AA ryhmässä.
        Mistähän saatais sellaiset päättäjät, ministerit, kansanedustajat jne., jotka ensiksi leikkaisivat omia suht. hyviä kulukorvauksiaan, palkkojaan ja etujaan, ja vasta sitten kiristäisivät muiden kansalaisten taloutta? Eivätkö ymmärrä esimerkin suunnatonta psykologista voimaa?

Sinulla oli ihan järkeviä leikkausehdotuksia.

• äijä- kirjoitti:

Kato nyt, sait heti lisää kannattajia :)

Oisko se ongelman ydin se, että kun ihmiset hakeutuvat vaikkapa eduskuntaan, he ajavat oman kansanryhmänsä etuja. Mutta siinä samassa kun rooli vaihtuu korkeapalkkaiseksi, unohtuu millaista kansan elämä on. Ruvetaankin ajaamaan omia etuja.

Sä oot ihan oikeassa, esimerkillä olisi suuri voima. Pressakin sen huomasi.

• hmp.f kirjoitti:

Kato nyt, sait heti lisää kannattajia :)

Oisko se ongelman ydin se, että kun ihmiset hakeutuvat vaikkapa eduskuntaan, he ajavat oman kansanryhmänsä etuja. Mutta siinä samassa kun rooli vaihtuu korkeapalkkaiseksi, unohtuu millaista kansan elämä on. Ruvetaankin ajaamaan omia etuja.

Sä oot ihan oikeassa, esimerkillä olisi suuri voima. Pressakin sen huomasi.

Jos nyt väliin kirjoittaisin asiaakin.

Jos ikäiselläni (69-vuotta) ihmisellä ei ole kertynyt omaisuutta jota vastaan hän voi tarvittaessa ottaa lainaa ja kuluttaa ei voi elämältä odottaa muuta kuin henkistä köyhyyttä.

Jos aivot on ohjelmoitu siten, että sitä kerättyä omaisuutta pitää säästää lapsille heidän on pakko kärvistellä.

Lapsethan oppivat jos vanhemmat ovat kykeneviä opettamaan heitä työnteon yhteydestä maallisen hyvän kertymiseen.

Jos suomalaiset eläkeläiset uskaltaisivat elää hyvin ja toteuttaisivat lopunalun unelmiaan, heidän aika repäistä.

Suomalaisuus on ollut minulle tärkeää kunnes opin, että suomalaiset eivät arvosta suomalaisuutta, ei kansaa, ei ruokaa, ei kulutushyödykkeitä vaan esikuvat haetaan ulkomailta ja monikulttuurisesta maailman katsomuksesta.

Jos ikäihminen köpöttää takametsän talossa tai kirkokylän kaksioissa eikä uskalla kuin pirtistä ulos vilkaista, johan sitä tuntee itsensä erakoituneeksi köyhäksi.

Olet vielä työelämässä, sinun kasattava omaisuutta pärjätäksesi kymmenen vuoden päästä pienellä eläkkeelläsi. Siihen mennessähän voi olla, että eläkeet on ajettu alas ja tukia ei jaeta kuten uusi Kelan pääjohtja kaavailee.

Äidilläni oli hyvä eläke vaikka ei ollut tehnyt päivääkään työtä. Vielä kahdeksan-yhdeksänkytluvulla kun pärjasi 4500 mk/kk noin 740 e/kk eläkkeellä hyvin velattomassa omakotitalossa asuen.

Ohje onnellisempaan elämään. Pistä raha kiertämään, tutkaile internetistä edullisia luxusmatkoja ja lennä maailman ääriin.

Uuttahan ei kannata kotiin ostaa, muutoin kuin pesänrakennusvaiheessa, vanhoista jo olemassa olevista huonekalusita saa stailaamalla uuden veroisia ja tekstiileillä huoneistolle haluamansa väriharmonian.

Kun sitten noutajani tulee lapseni lunastavat omaisuuteni tai myyvät pois ja maksavat velkani jos en ole ehtinyt ennen kuolemaani tasata tilejäni.

Pidä myös huoli siitä, että lapsesi hakeutuvat lukion jälkeen hyvätuloisiin ammatteihin. Eihän kannata itseään työttömäsi pelkän ideologian takia kouluttaa.

Rahaa pitää olla.

Jos nyt väliin kirjoittaisin asiaakin.

Jos ikäiselläni (69-vuotta) ihmisellä ei ole kertynyt omaisuutta jota vastaan hän voi tarvittaessa ottaa lainaa ja kuluttaa ei voi elämältä odottaa muuta kuin henkistä köyhyyttä.

Jos aivot on ohjelmoitu siten, että sitä kerättyä omaisuutta pitää säästää lapsille heidän on pakko kärvistellä.

Lapsethan oppivat jos vanhemmat ovat kykeneviä opettamaan heitä työnteon yhteydestä maallisen hyvän kertymiseen.

Jos suomalaiset eläkeläiset uskaltaisivat elää hyvin ja toteuttaisivat lopunalun unelmiaan, heidän aika repäistä.

Suomalaisuus on ollut minulle tärkeää kunnes opin, että suomalaiset eivät arvosta suomalaisuutta, ei kansaa, ei ruokaa, ei kulutushyödykkeitä vaan esikuvat haetaan ulkomailta ja monikulttuurisesta maailman katsomuksesta.

Jos ikäihminen köpöttää takametsän talossa tai kirkokylän kaksioissa eikä uskalla kuin pirtistä ulos vilkaista, johan sitä tuntee itsensä erakoituneeksi köyhäksi.

Olet vielä työelämässä, sinun kasattava omaisuutta pärjätäksesi kymmenen vuoden päästä pienellä eläkkeelläsi. Siihen mennessähän voi olla, että eläkeet on ajettu alas ja tukia ei jaeta kuten uusi Kelan pääjohtja kaavailee.

Äidilläni oli hyvä eläke vaikka ei ollut tehnyt päivääkään työtä. Vielä kahdeksan-yhdeksänkytluvulla kun pärjasi 4500 mk/kk noin 740 e/kk eläkkeellä hyvin velattomassa omakotitalossa asuen.

Ohje onnellisempaan elämään. Pistä raha kiertämään, tutkaile internetistä edullisia luxusmatkoja ja lennä maailman ääriin.

Uuttahan ei kannata kotiin ostaa, muutoin kuin pesänrakennusvaiheessa, vanhoista jo olemassa olevista huonekalusita saa stailaamalla uuden veroisia ja tekstiileillä huoneistolle haluamansa väriharmonian.

Kun sitten noutajani tulee lapseni lunastavat omaisuuteni tai myyvät pois ja maksavat velkani jos en ole ehtinyt ennen kuolemaani tasata tilejäni.

Pidä myös huoli siitä, että lapsesi hakeutuvat lukion jälkeen hyvätuloisiin ammatteihin. Eihän kannata itseään työttömäsi pelkän ideologian takia kouluttaa.

Rahaa pitää olla.

On meillä pitkälti samat aatteet elämästä. Raha ja omaisuus ei tee onnelliseksi, vapaus tekee. Sulla se vapaus on tällä hetkellä matkustamista? Minä toteutan kerrankin mielenrauhaa.

Vanhemmille sanoin, että älkää jättäkö mitään, eläkää ne rahat. Iskä vastasi että on kunnia-asia jättää jotain lapsilleen. En mä hänen vastausta enää ihmettele, kun joskus olen miettinyt omaa perintöä mun lapsille. Olisihan se hienoa jättää heille vähän sitä kultareunaa, mitä en eläessäni voinut heille antaa. Jos jättää omaisuutta, pitää jättää se niin että sen voi realisoidakin, tai tulee kamala sotku perintöverosta. Oisko parempi silti jättää jättämättä?

Tänä päivänä on todellakin tärkeää että kouluttautuu ammatteihin joissa on tulevaisuutta. Ettei jää syrjään.

• hmp.f kirjoitti:

On meillä pitkälti samat aatteet elämästä. Raha ja omaisuus ei tee onnelliseksi, vapaus tekee. Sulla se vapaus on tällä hetkellä matkustamista? Minä toteutan kerrankin mielenrauhaa.

Vanhemmille sanoin, että älkää jättäkö mitään, eläkää ne rahat. Iskä vastasi että on kunnia-asia jättää jotain lapsilleen. En mä hänen vastausta enää ihmettele, kun joskus olen miettinyt omaa perintöä mun lapsille. Olisihan se hienoa jättää heille vähän sitä kultareunaa, mitä en eläessäni voinut heille antaa. Jos jättää omaisuutta, pitää jättää se niin että sen voi realisoidakin, tai tulee kamala sotku perintöverosta. Oisko parempi silti jättää jättämättä?

Tänä päivänä on todellakin tärkeää että kouluttautuu ammatteihin joissa on tulevaisuutta. Ettei jää syrjään.

Vielä yksi hyvä neuvo.

Kun lapsesi päättävät miksi haluavat isona tulla ja kurottavat kohti unelmiaan kannattaa heidän opiskelun ohella hakeutua ammatti-alan työpaikkoihin. Kesätyö, osa-aikatyö opintojen ohella jne. Ei jäätelönmyynti kesällä vie esim. farmasian alalle pääsyä eteenpäin.

• Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset.
      300gr. ja 250gr. X 2.SF
      10-12 kpl. Broilerin paisti-leikkeitä 800gr.SF
      Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
      Leipinä Täysj. Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
      Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi.SF
      Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
      Maito 3ltr. luomu rasvaton.SF
      Omenaa, Mandariinia tms.Osittain SF
      Viikon eväs.
      Maksaa mitä maksaa

H.

• tietystisf

Kuinkas toi mandariini on osittain SF?
        Maksaa mitä maksaa?
        Maksa pois, jos sulla on varaa!
        Kaikilla ei totisesti ole.
        Meillä on hyvät tulot. Eletään ns. köyhäilemällä, koska on köyhiä ystäviä,
        joita halutaan auttaa. Annetaan ruokaa, vaatetta, rahaa.
        SF-tuotteita voidaan ostaa harvoin, jos koskaan.
        Mielelläni ostaisin kaikki kotimaista, vaan ei pysty.

• tietystisf kirjoitti:

Kuinkas toi mandariini on osittain SF?
        Maksaa mitä maksaa?
        Maksa pois, jos sulla on varaa!
        Kaikilla ei totisesti ole.
        Meillä on hyvät tulot. Eletään ns. köyhäilemällä, koska on köyhiä ystäviä,
        joita halutaan auttaa. Annetaan ruokaa, vaatetta, rahaa.
        SF-tuotteita voidaan ostaa harvoin, jos koskaan.
        Mielelläni ostaisin kaikki kotimaista, vaan ei pysty.

"tietystisf"

Koskee koko riviä.
        Omena SF. Mandariini, jostain syystä ei SF.

H.

• 1eero

Masentuminen ei ole terveellistä eikä niin pimeää ettei aurinko nouse.

• vhimsf

Useimmat ihmiset kai nauttivat vallastaan - mitä valtaa sitten edustavatkin
      - kukin omalla tavallaan ja kuinka rankasti kuormitettuna
      - miksi pauhaatte esm maailman rikkaista - isompien maiden kansalaisia on varmaan kaikkialla maailmassa - eilen tuli dokumenttiohjelmaa Länsi-Afrikan maista - ovat lirissä mm huumeongelmien vuoksi kun rikkaista maista lastit leviävät sitä kautta paitsi omaan maahan myös Eurooppaan ja kaikkialle muualle kurjuutta lisäten erityisesti nuorten keskuudessa
      - ja kotmainen ohjeistus toki alkopolitikassakin toki tukee ravintolakultuureja, mutta enempi satsaa myös ihmisten kotona juomiseen
      - karuine ilmiöineen vähitäänkin kui pohjalaseen malliin - ovat hurjan hyviä
      - mutta ku sappi välillä kiehahtaa - touhu on kui suutarin joulkuusesta - oksat pois ja runkokin pilkkeiks kertaheitolla - kauniin karuista latomaisemista tuli vaan mieleen - toivottavast Korppiskin viihtyy -
      elämä vaan kun on ja syntyy monennmoisista asioista - niin hyvistä kui huonommistakin -- välillä tinttaa kumoonkin kuin karhunkämmenellä.

• PIRREPÄ

Suomi on niin pieni markkina alue, ettei meijän mummojen lakot paljoo hetkauta, no ehkä torilla piirakoita myyvät lukuunottamatta.
      Ei maailma, eikä elämä ole oikeudenmukainen, muuta kuin kuollessa.
      Vallankumousta koska vielä suunnittelet he..u

• Pirrepä

..kumma juttu kun tulee vaik mitä sekaan, siis kirjoittaessa.😏

• Pirrepä kirjoitti:

..kumma juttu kun tulee vaik mitä sekaan, siis kirjoittaessa.😏

Miksi sinusta Pirre on tullut noin hajuton ja mauton, alapas ryhdistäytyä ja anna toen ihmisen kommentteja sieltä Kitteen korvesta ; ))

• korppis11

Huomasin viesteistä, että joku oli huolissaan jaksamisestani. Hyvin menee, mutta menköön. Ostin suklaata se rauhoittaa.🍬

Itseasiassa tein hyviä ostoksia. Ostin 800g irtokarkkeja (ei lie kotimaisia) black Friday-hinnoilla. Lidlin luomu kaurasydämiä neljä kpl a 0,29€/kpl. 🍩

Koti siisti ja muutkin työt loppu joten saunan jälkeen otan Etelä Afrikkalaista valkkista 🍷 Ehkä teen italialaista pizzaa 🍕 iltapalaksi😊

• "feikki-korppis11"

Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset.
        300gr. ja 250gr. X 2.SF
        10-12 kpl. Broilerin paisti-leikkeitä 800gr.SF
        Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
        Leipinä Täysj. Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
        Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi.SF
        Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
        Maito 3ltr. luomu rasvaton.SF
        Omenaa, Mandariinia tms.Osittain SF
        Viikon eväs.
        Maksaa mitä maksaa

H.

• SiitäVaanTuhoaVapaasti

Ja tuhoat maapalloa jättisuurilla hiilijalanjäljilläsi. Eikö yhtään arveluta, voivatko seuraavat omatkin sukupolvesi saada edes jonkinlaisia elämisen mahdollisuuksia sinunkin tuhoamallasi maapallolla?

• SiitäVaanTuhoaVapaasti kirjoitti:

Ja tuhoat maapalloa jättisuurilla hiilijalanjäljilläsi. Eikö yhtään arveluta, voivatko seuraavat omatkin sukupolvesi saada edes jonkinlaisia elämisen mahdollisuuksia sinunkin tuhoamallasi maapallolla?

Mietin mitenkä olen voinut yksin tuhota maailmaa siten, että jälkipolveni eivät pysty täällä maapallolla elämään.

• Ilman.muuta.osallistumme

Mitä suomalaisia tuotteita vielä on kaupan? Muumimukitkin ovat aasian ihmeitä nykyisin.
      Perunat ja maidot Ruotsista, makkarat Puolasta, ranskanleivät taikinana jostain EU-maasta, vaatteet vinkuintiasta.
      Ole siinä sitten tarkkana!
      Kaupan myyjät Virosta ja Vennäältä.

• OstaSuomalaisistaKaup

Onko pakko mennä marketteihin ostoksille? Jos suomalaista haluat, mene pikkuputiikkeihin, torille ja maatilamarketeille.

• OstaSuomalaisistaKaup kirjoitti:

Onko pakko mennä marketteihin ostoksille? Jos suomalaista haluat, mene pikkuputiikkeihin, torille ja maatilamarketeille.

Lähetin ystävälleni viestin facebookin välityksellä, että kävin katsomassa myyntipöytääsi, olisin ostanut suklaalevylle tarkoitetun pienen lahjakotelon, mutta ikävä kyllä liian kalliita kukkarolleni.

Sain vastauksen, hinta on aina suhteellinen. Kävin viimeisenä myyntipäivänä katsomassa olisiko hinta laskenut, ei ollut eikä lahjakotelotkaan näyttäneet tehneet kauppaansa.

• hytinäx1

En osta suomalaista, ostan ruotsalaista:) Vaikka hyvin tarkkaan saa lukea ne pienellä olevat tekstit mikä alkuperä maa onkaan leikkeleissä olevissa lihoissa ym. Vielä sunnuntaihin asti olisi valmiiksi keitetty kinkkukin vain 3 euroa /kg, Valion vispikermaa ostin, se maksoi 15 kr 5 dl .(1,5€ / 5 dl). Kananmunat ja kananrinnat taitaa nousta pian hinnoissa, kun täällä on jo monessa kanalassa lintuinfluenssaa. Ovat joutuneet tappamaan satojatuhansia kanoja ja kananpoikia.
      Tulkaa hyvät ihmiset Ruotsiin ostoksille nyt kun Euro on hinnoissaan.
      Miksi te ette valita niistä hirvittävistä lääkkeitten omavastuista ennenkin. Liekö ne 600 Euron omavastuut edes laillisia EU-maiden lakien mukaan?

• JO_ON_TÖRKEETÄ-

Oletteko kuunellu viimeset uutiset ?
      Sipilä ohjailee mijoonia omien lastensa firmaan,
      Sipilä näyttelee silmät pyöreenä
      ettei ollu asiasta ollenkaa tietoinen,
      juuu,
      ei ihme kun Sipilä suosii Berneri myös hallituksessa
      vaikka Berner on todistetusti aiheuttanu tahallisesti valtiolle
      siis veronmaksajille 30 ooo ooo euron
      tappiot toimiessaa FINNVEN hallituksessa ,
      media on AIVAN LIIAN HILJAA JUTUSTA ,
      meinaako ne painaa tämänki RIKOSEN VILLASELLA,
      IHME VAAN KUN TOMMONEN ISTUU SIPILÄN HALLITUKSESSA vaikka kansalisten luottamus on menny täysin BERNERIN touhuihin,

• Sanon.pöh

Sipilä hoitaa ainoastaan pääministerin tointa piste.

• sipilään-ei-luoteta-enää
        Sanon.pöh kirjoitti:

Sipilä hoitaa ainoastaan pääministerin tointa piste.

jooo ja miten hoitaa,
        nyt ohjailee mijoonia omien sukulaistensa firmaan,
        näyttelee tietämäröntä,

• Totuus-julki

Joutuu antaa selvityksen, sittempä selviää.

• tööttt

Onko sillä merkitystä lopunajan peleissä että onko tähti taivaaalla vai avaruuus siinä ympärillä - synkkiä varjojahan pukkaa mieletön viha meiän kaikkien eloon ja oloon noissa uskonto-kulttuuri-politiikka- seksi-ym örvellysoksennuksissa ihan kaikkien elämään - ihan tautisesti.
      Luonto on ankara - se on ollut sitä aina - sillekään ei mitään mahda
      - mahtuisko itsenäisyyspäivän ja joulunodotukseen mitään yhtään leppoisempaa kuin maailmanlopun tunnelmat ja iankaikkinen vinkuminen maailman ja bisnesten mammonakrääsästä ynnä roinasta?

• eppu2

Varmasti mahtuu, pläjäytäpäs ny sellainen aloitus, jossa ei vinkua saa. :)

• huonomuistinen-päämister

HEI oeltteko kuulleet keltään,
      onko Sipilällä alkanu dementtia jo noin nuorena ,
      se on yhtäkkiä muuttunu kovin huonomuistiseksi,

• enleikienää

Aivan kuin viisi vuotiaan kiukuttelua:))))))))))))

• Paloma kirjoitti kerran, että jo esikouluvaiheessa lapset ovat oopineet valikoimaan tietolähteensä. Sinä kirjoitat, että aloitus on viisivuotiaan tasolla. Huimasti ovat nykyajan lapset edityneet sitten oman aikani lastentarhavaiheen.

Paloma kirjoitti kerran, että jo esikouluvaiheessa lapset ovat oopineet valikoimaan tietolähteensä. Sinä kirjoitat, että aloitus on viisivuotiaan tasolla. Huimasti ovat nykyajan lapset edityneet sitten oman aikani lastentarhavaiheen.

Minä kirjoittanut tollaisia juttuja? Kyllä se osittain pitää paikkansa, mutta monet ovat vielä aika ulkona tietolähteiden luotettavuudesta. Isommatkin lapset. Mun kymmenvuotias tyttärenpoika kerto juuri yhteiskuntatieteen kokeestaan jossa oli muunmuassa tällainen kysymys: "Vad betyder tryckfrihet? " eli siis painovapaus?
        Muuten, minua on jo pari päivää askarruttanut ajatus (mutta olen ollut lastenhoitokeikalla poissa kotoa ja poissa tietokoneeltani) miten sinua ja muita pieneläkkeläisiä ja pienituloisia hyödyttää boikotoida suomalaisia yrittäjiä?
        Minä olen enmmänkin taipuvainen uskomaan äijän ehdotukseen katsoa vähän paremmin ketä äänestät ensi vaaleissa. Tämähän on aivan puhdasta , oppikirjojen mukaista porvaristopolitiikkaa. Perustuu uusliberalismin ehtoihin talouskasvusta markkinatalouden vaatimuksista. Vaikka minä en kyllä käsitä miten kulutusta ja yleensäkin rahankäyttöä voidaan stimuloida kuristamalla pienitulosilta vielä ne vähätkin pois...

• Paloma.se.co kirjoitti:

Minä kirjoittanut tollaisia juttuja? Kyllä se osittain pitää paikkansa, mutta monet ovat vielä aika ulkona tietolähteiden luotettavuudesta. Isommatkin lapset. Mun kymmenvuotias tyttärenpoika kerto juuri yhteiskuntatieteen kokeestaan jossa oli muunmuassa tällainen kysymys: "Vad betyder tryckfrihet? " eli siis painovapaus?
        Muuten, minua on jo pari päivää askarruttanut ajatus (mutta olen ollut lastenhoitokeikalla poissa kotoa ja poissa tietokoneeltani) miten sinua ja muita pieneläkkeläisiä ja pienituloisia hyödyttää boikotoida suomalaisia yrittäjiä?
        Minä olen enmmänkin taipuvainen uskomaan äijän ehdotukseen katsoa vähän paremmin ketä äänestät ensi vaaleissa. Tämähän on aivan puhdasta , oppikirjojen mukaista porvaristopolitiikkaa. Perustuu uusliberalismin ehtoihin talouskasvusta markkinatalouden vaatimuksista. Vaikka minä en kyllä käsitä miten kulutusta ja yleensäkin rahankäyttöä voidaan stimuloida kuristamalla pienitulosilta vielä ne vähätkin pois...

"Paloma.se.co"

Älä sure tyttöseni.
        Kuten aina, kun palstallamme on joku ilmoittanut olleensa poissa, tulleensa juuri.
        On tilalle ilmestynyt pari uutta nimmaria jotka ovat korvanneet poissa-olleet hyvin :)
        Vain kohtuullisesti muutelleet poissa-olevan mieltä.
        -
        Korppiksella lienee tuo xxxx.va :)

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Älä sure tyttöseni.
        Kuten aina, kun palstallamme on joku ilmoittanut olleensa poissa, tulleensa juuri.
        On tilalle ilmestynyt pari uutta nimmaria jotka ovat korvanneet poissa-olleet hyvin :)
        -

H.

Älä edes viitsi. En ole ollut palstalla kuin pari kertaa keskiviikon jälkeen, omalla nimimerkilläni ja rekattuna, mutta tabletilla ja inhoan kirjoittaa sillä kun se pomppii ja on hidas.
        Sulla on joku ihmeen pakkomielle että kaikki ovat yhtä kavalia kuin sinä itse. Kaikkien palstakäyttäytyminen ei ole sinun kuvittelemasi mukaista.

Älä edes viitsi. En ole ollut palstalla kuin pari kertaa keskiviikon jälkeen, omalla nimimerkilläni ja rekattuna, mutta tabletilla ja inhoan kirjoittaa sillä kun se pomppii ja on hidas.
        Sulla on joku ihmeen pakkomielle että kaikki ovat yhtä kavalia kuin sinä itse. Kaikkien palstakäyttäytyminen ei ole sinun kuvittelemasi mukaista.

"Paloma.se.co"

No, et sitten tee tollee toista kertaa :)

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

No, et sitten tee tollee toista kertaa :)

H.

Minä kerroin poissaolostani ainoastaan selitykseksi korppikselle miksi tulin niin myöhään ketjuun.

• talvi.va
        hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Älä sure tyttöseni.
        -

H.

hunksz
        Et kait perhana vieköön viitannut minuun tuolla

Me ollaan Korppiksen kanssa niin eri aaltopiituudella kuin olla voi. En osaa niin yksinkertaisesti vääntää, että saisin hänet ymmärtämään kertalaakista kirjoituksiani.

Eri leveleillä taidamme mekin olla, vai mitä?

• talvi.va
        Paloma.se.co kirjoitti:

Minä kerroin poissaolostani ainoastaan selitykseksi korppikselle miksi tulin niin myöhään ketjuun.

Minä mainitsen nyt, että olin eilen charmantin, valitettavasti sukulainen, miehen kanssa päivällisellä. En siis koneella eilen illalla. Tämä on varmastikin tärkeä tieto kaikille palstalaisille ;)

Jos äänestämme Suomeen vasemmistoa, suomalaiset tuotteet tulevat kallistumaan, sillä ammattiyhdistyliikkeen voima tulee kasvamaan. Duunari ei luovu saavutetuista eduistaan. Suomi ajautuu syvemmälle vientityhjiöön.

• talvi.va kirjoitti:

hunksz
        Et kait perhana vieköön viitannut minuun tuolla

Me ollaan Korppiksen kanssa niin eri aaltopiituudella kuin olla voi. En osaa niin yksinkertaisesti vääntää, että saisin hänet ymmärtämään kertalaakista kirjoituksiani.

Eri leveleillä taidamme mekin olla, vai mitä?

"talvi.va"

Nooh...
        Korppis osaa puolustaa itseään.
        Jos ei järkevästi niin ainakin jankuttaen loputtomasti.
        Tuossa ehkä teille yhteinen sävel.

H.

• talvi.va
        hunksz kirjoitti:

"talvi.va"

Nooh...
        Korppis osaa puolustaa itseään.
        Jos ei järkevästi niin ainakin jankuttaen loputtomasti.
        Tuossa ehkä teille yhteinen sävel.

H.

hunksz
        Älä kuule ärsytä mua tai mä haistatan kohta sulle kukkakaalia!
        Mun ei tarvitse puolustella mitään. Vääntämään näköjään joudun.
        Ei löydy yhteistä säveltä.

• talvi.va kirjoitti:

Minä mainitsen nyt, että olin eilen charmantin, valitettavasti sukulainen, miehen kanssa päivällisellä. En siis koneella eilen illalla. Tämä on varmastikin tärkeä tieto kaikille palstalaisille ;)

Paloma ja talviva....miksi selitätte tälle ihmiselle tekmisiänne. Olette naurettavia selityksinenne. Antaa hänen elää omaa elämäänsä. Olen jo kauan sitten tajunnut kommentoinnin hänelle tarpeettomaksi.

• talvi.va
        talvi.va kirjoitti:

hunksz

Etkä edes vastannut kysymykseeni. Oikeastiko kehtasit luulla meitä samaksi. Häpeä! Nyt sait mut kiukkuiseksi. Olisit vaikka apinaksi sanonut!

• puhise.va
        talvi.va kirjoitti:

hunksz

Oot sää melkonen jankuttaja ja perässä huoku.va..😣

• pihisevä

Paloma ja talviva....miksi selitätte tälle ihmiselle tekmisiänne. Olette naurettavia selityksinenne. Antaa hänen elää omaa elämäänsä. Olen jo kauan sitten tajunnut kommentoinnin hänelle tarpeettomaksi.

Kunhan keräävät hankin huomioo.

"korpikirjailija"

Älä sinä nyt sotkeudu tähän nimmareitten leikkiin.
        Myönnän aloittaneeni, mutta vain sinua puolustaakseni.
        Palomakin on niin suloinen paineen alla :)
        -
        Ettei nyt vaan kommenttisi ole musti-sukkista Rukalta? :)

Hali

H.

• talvi.va
        puhise.va kirjoitti:

Oot sää melkonen jankuttaja ja perässä huoku.va..😣

Kiva kun osoitit tuon minulle. Minulla on oikeis tietää jos joku viittaa minua johonkuhun toiseen.
        Hunksz on nössö, hän ei uskalla vastata kysymykseen suoraan.
        Muuten, veinkö nyt hunkszin huomion sinusta pois. Harmillista, vai mitä.

• talvi.va
        pihisevä kirjoitti:

Kunhan keräävät hankin huomioo.

Miksköhän tämä on keskustelupalsta eikä vain lukupalsta?

• talvi.va

Tuo minun kommenttini eilisen menoista oli sarkastinen komppaus Palomalle.

• pihisevä
        talvi.va kirjoitti:

Kiva kun osoitit tuon minulle. Minulla on oikeis tietää jos joku viittaa minua johonkuhun toiseen.
        Hunksz on nössö, hän ei uskalla vastata kysymykseen suoraan.
        Muuten, veinkö nyt hunkszin huomion sinusta pois. Harmillista, vai mitä.

Ootko tyhmä?.

• talvi.va
        pihisevä kirjoitti:

Ootko tyhmä?.

En lainkaan. Sinä taidat olla? Älä vastaa en aio jatkaa vääntämistä.

• pihise.vä
        talvi.va kirjoitti:

En lainkaan. Sinä taidat olla? Älä vastaa en aio jatkaa vääntämistä.

Joooo oot sä tyhmä 😁

• tunkiotoukka
        pihisevä kirjoitti:

Ootko tyhmä?.

Olet kyllä alhainen. Palstan alhaisin korppis.

• tunkiotoukka kirjoitti:

Olet kyllä alhainen. Palstan alhaisin korppis.

No, jopas ; )

• mitä-vielä-tapahtuu

On meillä ministerit,
      Katainen oli niin fanttastinen niin fanttastinen
      lopulta meni niin sekasi että lähti kesken kaiken eurooppaan pakoon omia aikaansaanoksiaan,
      nyt meillä on hölmö Sipilä muisti pätkii pahasti
      ompa varainen demnttia nyt jo alkanu,

kotinsakki ehti kerran jo luovuttaa ulkomaalaisille i l ma i s e k s i, huh huh
      heräsi vasta sitten kun kyläläiset teki valtavan mielenosotuksen
      sen kotikunnassa,
      hokasi että taisi tulla tehtyä tyhmyyksiä,
      tajusi onneksi perua koko hullun homman,

• vhims

Mitäs mieltä olette Portugalin kukkasista
      - monet varmaan haluavat matkailla joulun aikaan siinä missä muinakin vuodenaikoina - jos ylmääräisiä varoja
      - tuli mieleen kaiho - ja pienen tytön hattu, joka joskus oli kiinnitetty roikkumaan postilaatikkoni kupeeseen, varustettu nimikirjaimilla m-mc -c
      - kenen lie - yleensä lapsien sanotaan vain "kiukuttelevan" vaikka surisi, tuntisi kipua, nälkää tai silkkaa uupumusta - silleen suomalaisuudessaakin on kuin veteen piirrettyä viivaa aikuistenlyhytnäköisyys
      - jotain yhtä ällöä kui peräkylien sulttaanien sompailut ja touhut.

• Rupeahan Korppis, ostamaan kamaa Lähi-Idän kriisimaista, tai Afrikasta. Tukisit samalla sen, ettei tänne tule niin paljon pakolaisia, kun heillä olisi kotonansakin varaa asua, ja ostaa vaikka aseita ja tappaa toinen toisiaan. Olis vähemmän huolia sinulle ja monelle muulle pakolaisvastaiselle.

• Itse asiassa Euroopan Unionin maat ovat kuin yhtä isoa perhettä. Mitä väliä sillä on jos ostaa hollantilaisia vihanneksia, espanjalaisia tomaatteja tai pariisilaisia leivoksia jne.

En tiedä miten sinun järkesi toimii. (ei saisi mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta )

Ei sotaa käyvissä maissa ole toimivia tuotantolaitoksia ei mitää mitä viedä ulkomaille jos nyt ei oteta huomioon pakolaisia.

Itse asiassa Euroopan Unionin maat ovat kuin yhtä isoa perhettä. Mitä väliä sillä on jos ostaa hollantilaisia vihanneksia, espanjalaisia tomaatteja tai pariisilaisia leivoksia jne.

En tiedä miten sinun järkesi toimii. (ei saisi mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta )

Ei sotaa käyvissä maissa ole toimivia tuotantolaitoksia ei mitää mitä viedä ulkomaille jos nyt ei oteta huomioon pakolaisia.

Aattelin että provoilen samaan henkeen kuin sinäkin aloituksessasi, miettimättä sen kummemmin läpi mitä mikäkin tarkoittaa. Koska selkeesti et kuitenkaan halunnut keskustella asiallisesti.

• hmp.f kirjoitti:

Aattelin että provoilen samaan henkeen kuin sinäkin aloituksessasi, miettimättä sen kummemmin läpi mitä mikäkin tarkoittaa. Koska selkeesti et kuitenkaan halunnut keskustella asiallisesti.

Tuolla kela-ketjussa itketään kun ollaan niin köyhiä, vaikka tässä ketjussa ei olla vaan kehutaan, että ostetaan kalleinta. Ei ole halukkaita kokeilemaan jotain uutta, joka olisi voinut tepsiäkin jos olisi joukkovoimaa takana. Tuetaan vaan kiltisti leikkauksia ja kärvistellään se on kansan tahto.

Kirjoitit ylevästi: "Oman kansan edut ovat minusta työpaikka joka tuo mahdollisuuden maksukykyyn ja että saa asua katon alla."

Minä olen eläkeläinen.

• Etsikää minulle profiili-kuvani mukainen SF-juusto.
      Juusto on hyvää, mutta liian epä-Suomalaista.
      Huom! Ei sitten mitään musta-leima Edamia.
      Eikä Oltermanneja.
      Pitää olla Gluteenit, Laktoosit, kovat Lehmän/Vuohen-rasvat jne.
      Aina parasta jos on ehta luomu.
      Huomautan että juusto ei aivastuta.

H.

• Tavuviiva

Rommi-rusina SF on kysymysmerkki? Jos epäkelpo, niin narskujuustot, joissa on keltainen kuori.

• onhan.niitä

Voisit alkaa etsimään juuri poikinutta lehmää. Ternimaidosta saa hyvää juustoa.
        Toinen vaihtoehto on että ostat luomumaitoa ja teet siitä juustonjuoksuttimella juustoa.
        Kuusamon leppäsavujuusto kait käynee?

• onhan.niitä kirjoitti:

Toinen vaihtoehto on että ostat luomumaitoa ja teet siitä juustonjuoksuttimella juustoa.

Ternimaito ei ole köyhän herkkua, maksaa maltaita.

• onhan.niitä kirjoitti:

"onhan.niitä"

Lehmä ei Leppä-Savua syö.
        Korkeintaan haistelee hyttys-yönä.
        -
        Minä olen mies.
        Enkä ole enää mikään vaimo-ihminen.
        Odotan että naiset MINULLE tekevät oikean juuston.
        Huom! 12v. vanha vähintään.
        Juusto.
        -
        Jatkoa tarvittaessa menkäämme tuonne lyhyenpään aloitukseen.

H.

• onhan.niitä
        hunksz kirjoitti:

"onhan.niitä"

Lehmä ei Leppä-Savua syö.
        Korkeintaan haistelee hyttys-yönä.
        -
        Minä olen mies.
        Enkä ole enää mikään vaimo-ihminen.
        Odotan että naiset MINULLE tekevät oikean juuston.
        Huom! 12v. vanha vähintään.
        Juusto.
        -
        Jatkoa tarvittaessa menkäämme tuonne lyhyenpään aloitukseen.

H.

Milloin olet muuttunut lehmäksi?
        Jos tarkoitat että juuston pitää olla 12v vanhaa, niin kehoitan etsimään homejuustoa (varpaanvälijuustoa)

• mimmimum-..mi

Hunksz tarkoittaa 12v ilmeisesti kahtatoistaviikkoa.....tuo Skånelainen juusto on emmentaal tyyppinen juusto....nyt on paljon meillä ainakin valinnan varaa kun on tullut näitä pienjuustoloita.... En ole maistanut tuota Greveä....varmaan maukas..

• tööttt

Varpusia, tinttejä, punatulkkkuja, muitakin lintuja lentelee pihassa etsien syötävää pihanpensaista - mitäs laittaisit lintulaudalle
      - harakat ja varikset yleensä syö ruoanloput ja rasvaa sisältävät soosit
      - kun niitäkään ei saisi viemäriin kaataa eikä makaroneja
      - pitääkö kotipihassa pelätä lintuinfluenssaa vai saako ruokkia kuin ennenkin ?

• Kahlasin läpi ristiriitoja aiheuttaneen aloitukseni kommentit.

Miksi olette kireitä ja tyrmäätte selvästi sen tosiasian jossa jo elämme. Vajaa miljoona suomalaista elää niukkuudessa kuten hienommin sanotaan. Köyhyyttä se tarkoittaa noin selko suomen kielellä.

Mitä se köyhä ostaa jos ei halvinta mahdollista rakkaassa kalliissa Suomessamme.

Tässä vaihtoehto, jota olemme joskus harkinneet.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004879953.html

• eppu2

Jos noita kaikkia pystyy ostamaan mitä tuossa ´´vinkkejä joulukulutukseen´´ on, ei ole vielä kovin alhaalla.

• Ei kai köyhä kaikkea voi ostaakaan. Vain osan vinkkilistan tuotteista. Jo ostaa isomman kinkun jää suklaat pois ostolistalta. Mutta joska pukki toisi makeaiset.

Kodin koneet, huonekalut ja vaatteet sekä muut ylellisyys tarpeet voi ostaa kirpputoreilta.

• tööttt

Vaihtoehtotalouksissa liene jotai ongelmia
      - esm liiallinen verotus tai veropakoilu, porsaanreikien hyödynnys
      - immeisten kierrätys siinämissä romujenkin
      - start up yritykset, tavaralainaamot - maaseudun mummuille etupäässä syntyy ongelmia kun ikänäs eivät palauta mitään - toka juttu että postitkin henk.koht jottenkin mielestä kuuluu kierrätysroinaan missä joskus varatkin
      - ynnä vakutukset ym. Ainut virhe talouspuolella aikoinaan oli pistää lama-aikana korkeitten korkojen ja työn ohessa 70.80-luvulla rakennushanke vireille - korko% 25-29, pankkien velkaorjuutta riitti ja riitti.
      Perheeni leimattiin rikollisiksi - kurmootusta tuli joka suunnalta - jskus ihan silkkana raakana väkivaltana - voiko noi rommirusinaimmeiset ystävällisti selittää missä tein väärin ja miksi lapset ynnä lapsenlapset joutuivat väkvallan kohteiksi rääkin ohella - siksikö kun olimme työläisiä?

• Rommirusinainentavuviiva

Eihän huono tai väkivaltainen käytös ole hyväksyttävää ollenkaan ei milloinkaan.
        Monelle kävi kehnosti 1990-luvun alussakin. Tiedämme tapauksia vaikka kuinka paljon. Se joka jotenkin säästyi, oli ylivarovainen ihminen, joka ei ottanut riskejä, ei menettänyt, mutta ei voittanutkaan.
        1980-luku sokeutti ihmiset, kuviteltiin, että hyvä meno jatkuu.
        Markan vapautuminen vai miksi sitä sanottiin ja valuuttalainat, siinäpä ne uutuudet sotki monen pään.

Pari asiaa, mitkä voivat muodostua kankkulan kaivoiksi on
        Asuntotuki remonttilainan osalta. Koska asumiskulut korottuvat ja asuminen kodissa on turkasen kallista on ok. että yhteiskunta tukee.
        Mutta, jos asunnon myy, niin mielestäni nuo maksetut tuet pitää maksaa takaisin.
        Nythän puuhataan sijoitusasuntojen rahoitusvastiikkeen osalta jotain todella hämärää pommia.
        Jos tapahtuu arvonnousua, ei ole oikein, että yhteiskunta tukee tällaisia asunnonomistajia ja ikäänkuin maksaa heidän puolestaan velkaa.
        Tällaiset saadut tuet pitäisi syöttää tiedostoon ja seurata tukea tai verohelpotuksia saavien asuntojen "elinkaarta".
        En tykkää salakavalista tempuista, joita kansanedustajat ja hallitus yhdessä tekee.
        Siis tukea saa antaa, mutta sen tulee olla takaisinperittävää, omistajalta tai perillisiltä, jos asunto myydään tai vaihtaa omistajaa.
        Tietääkseni sijoittaja saa tuplasti verohelpotusta asuntotemonttiin.
        Joku saa taas kyllä täydentää ja vapaasti korjata. Nämä ovat varmaan julkista tietoa ja maksetaan joiltain momenteilta valtion budjetin mukaan, sikäli kuin joku älyää niitä valvoa. Viime kädessä valtiontalouden tarkastajat..??

• Rommirusinainentavuviiva kirjoitti:

Eihän huono tai väkivaltainen käytös ole hyväksyttävää ollenkaan ei milloinkaan.
        Monelle kävi kehnosti 1990-luvun alussakin. Tiedämme tapauksia vaikka kuinka paljon. Se joka jotenkin säästyi, oli ylivarovainen ihminen, joka ei ottanut riskejä, ei menettänyt, mutta ei voittanutkaan.
        Markan vapautuminen vai miksi sitä sanottiin ja valuuttalainat, siinäpä ne uutuudet sotki monen pään.

Asuntotuki remonttilainan osalta. Koska asumiskulut korottuvat ja asuminen kodissa on turkasen kallista on ok. että yhteiskunta tukee.
        Mutta, jos asunnon myy, niin mielestäni nuo maksetut tuet pitää maksaa takaisin.
        Nythän puuhataan sijoitusasuntojen rahoitusvastiikkeen osalta jotain todella hämärää pommia.
        Jos tapahtuu arvonnousua, ei ole oikein, että yhteiskunta tukee tällaisia asunnonomistajia ja ikäänkuin maksaa heidän puolestaan velkaa.
        Tällaiset saadut tuet pitäisi syöttää tiedostoon ja seurata tukea tai verohelpotuksia saavien asuntojen "elinkaarta".
        En tykkää salakavalista tempuista, joita kansanedustajat ja hallitus yhdessä tekee.
        Siis tukea saa antaa, mutta sen tulee olla takaisinperittävää, omistajalta tai perillisiltä, jos asunto myydään tai vaihtaa omistajaa.
        Joku saa taas kyllä täydentää ja vapaasti korjata. Nämä ovat varmaan julkista tietoa ja maksetaan joiltain momenteilta valtion budjetin mukaan, sikäli kuin joku älyää niitä valvoa. Viime kädessä valtiontalouden tarkastajat..??

Hieno laki tää kotitalousvähennyt. Ensi viikolla minäkin saan kivan lottovoiton ; )

• Tavuviiva
        Rommirusinainentavuviiva kirjoitti:

Lisään vielä varmuudeksi, että arvostelen tässä omistusasunnoista saatavaa asumistukea, en vuokriin saatavaa tukea.

• yksi-elättäjäsi

Eipä löydy joulupöydästämme eikä pukinkontistani mitään ulkomaista, ainoastaan kotimaisista aineksista kotimaassa tehtyjä tuotteita, ja mahdollisimman suuri osa omasta pitäjästä ja -maakunnasta.

Ehkäpä näin omalta osaltani osallistun myös sinun vuokratukesi maksuun.

• Kiitos, kyllä lämmittää sydäntä te, jotka pyynteettömästi avustatte minua "rahatonta."

Hyvää joulun odotusta sinulle ja hoo-hetken koettaessa, toivon, että saat istua maha sylissä herkuista notkuvan joulupöydän ääressä luomu possunkoipi kattoon sojottaen ja oman pitäjän pässinpukkimat villasukat lahjapaketista pilkistäen.

Kiitän.

• Kiitos, että osallistuitte runsain erilaisin mielipitein aloitukseeni.

Tämä aloitus oli muistutus siitä, että samalla kun vouhkaatte suomalaisten veronmaksajien elätettävänä olevien sotapakolaisten hyvinvoinnista, teidän pitää ymmärtää, että Suomessa on työttömiä, lapsiperheitä, eläkeläisiä, joilla ei ole varaa tulevan joulun kulutushysteriaan.

Eihän rahaton voi kulutaa.

Mielestäni:

Työttömällä on oikeus elää yhtä hyvää elämää kuin työssä käyvän.
      Eläkeläiset kaipaa muutakin kuin lämmintä ja ruokaa.

Sillä totuus on, että....

Yhdenvertaisuus tarkoittaa sitä, että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, koskien suomalaistakin rotua.

Kommenteista päätellen moni on eri mieltä kanssani. Johtuen siitä, että muotoilin aloituksen kuvaamaan nykyistä suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa.

• eppu2

Kyllähän meistä varmaan useimmat tuon kaiken ymmärtävät ja allekirjoittavat, mutta; minulle ei kyllä auennut, miten suomalaisten tuotteiden ostamatta jättäminen auttaisi köyhiä ja työttömiä?
        Eikä sekään, jos eläkeläiset eivät niitä osta, niin miten se vaikuttaa siihen, ettei poliittiset päättäjät luovu eduistaan. Luopuisivatko muka sitten?
        Nälkälakko voisi olla ainoa, joka vaikuttaisi ja siihenkin useat varmaan tuumaisivat; hyvä kuolkaa pois vaan,

• rajat-tiukasti-kiinni

Pakolaisjuttu tulee olemaan suomelle paljon suurempi ongelma kuin vielä osataan kuvitellakkaa,
        Paateron kansaa samaa mieltä
        ne jotka EI ole saanu turvapikkaa suometa ON poistetava keinolla millä hyvänsä pois,
        menköön vaan omaa maataan rakentamaan,
        siellä on paljon työtä ja korjattavaa, LOPETTAKOON sotimisen,
        niitten pitää tajuta että sota on idiodismiä,

suomen mies soti omassa maassaan , arvosti omaa maataan,
        rakenti sodanjälkeen rikkaan suomen sinnikkyydellään
        smaa tehköön myös mamut, POIS heti täälytä,
        töihin OMAAN MAAHANSA,
        tänne ei, emme hyväksy heitä,

RAJOILLE TIUKKA VALVONTA niin kauaksi aikaa kun maailmalla on levottomuuksia,
        NYT EI VOI pitää rajoja avoimesti auki,
        päättäjät KÄYTTÄKÄÄ TEVETTÄ JÄRKEÄ jos teillä sattuu järki olemaan
        vielä tallessa,
        nyt maailma varsinki euroopassa on sekasi,
        joten RAJAT ei voi olla NYT auki,

• kuka-meidät-elättää

"Työttömällä on oikeus elää yhtä hyvää elämää kuin työssä käyvän."

Mitä järkeä on sitten enää käydä töissä?

• henrjii

Koska työnteko on perusoikeus, kaikki haluavat tehdä töitä.
        Onko se työttömien vika, että jotkut ääliöt periaateeesta siirtävät työt muuaalle
        Työttömyysetuus on siten perusteltu korvaus, ministereilläkin pitäisi olla silloin tulosvastuu, ulos tai tulos

• kas-siinä-pulma
        henrjii kirjoitti:

Koska työnteko on perusoikeus, kaikki haluavat tehdä töitä.
        Onko se työttömien vika, että jotkut ääliöt periaateeesta siirtävät työt muuaalle
        Työttömyysetuus on siten perusteltu korvaus, ministereilläkin pitäisi olla silloin tulosvastuu, ulos tai tulos

Todellakaan eivät kaikki halua tehdä töitä, vaan millä erottaa työttömät ja työhaluttomat?

• henrjii

Lääkäri, jos ei ole työkykyinen, pitäisi lääkärin lausunto riittää, eikä jonkun selvänäkijän.
        Kaikki terveet haluaa varmasti tehdä töitä

• 1eero

Töitäkin saattaisi olla monelle jos taitoa olisi, Uudenkaupunkin autotehtaalle joudutaan todenäköisesti tuomaan ulkoa esimerkiksi. Vanhuksille seuraksi kuten posti kaavailee nii löytyisi siihen taitoa minä auttelen jouten olevia.

• henrjii

suurin ongelma siellä on varmaa asuntopula. Työ on aika yksinkertaista kokoonpanoa

• eivät-varmasti-halua
        henrjii kirjoitti:

Lääkäri, jos ei ole työkykyinen, pitäisi lääkärin lausunto riittää, eikä jonkun selvänäkijän.
        Kaikki terveet haluaa varmasti tehdä töitä

Työkyky ja työkyvyttömyys ovat eri asia kuin työhalu ja työhaluttomuus.

• rahat-POIS-johtajilta
        kuka-meidät-elättää kirjoitti:

"Työttömällä on oikeus elää yhtä hyvää elämää kuin työssä käyvän."

Mitä järkeä on sitten enää käydä töissä?

Höperökö olet mene töin siitä,
        jos et saa töitä
        niin sillon SIPILÄN ja PETTERI ORPON pitää elättää sinut ,
        ne lupasivat töitä kaikille,

MISSÄ muuten ne töpaikat oikein VIIPYY,

ei kai Sipilä ja Orpo pistele valtion mijoonia vain ny omaan taskuunsa, perrrrrk unohtiko ne mitä tuli luvattua,

meikä oli nelisenkymmentä vuotta työelämässä
        lapset kouluttin ja ny pienellä TYÖeläkkeellä,
        jos sipilä ja orpo vielä leikkaa eläkkeitä,
        MENEN SIPILÄN oven taakse
        käsi ojossa
        sanon,,, rahaa ja heti tänne,
        sinulla Sipilä on mijoonia omassa taskussa
        niistä muutama mijoona joutaa meillekki,
        olen tehny työtä kielivyönalla nelkyt vuotta,
        että rahaa pitää riittää meikäläisellekki,

saatanan tunarit ORPO ja SIPILÄ

siinä kaksi kylmäveristä ihmisen kynijää,
        jos rahatilanne ei köyhillä parane
        niin noi ukot tarvii aivan oman kaulakiikun,

vaikka aikoinaan Irvin Godman resukka meinasi itte mennä kaulakiikkuun
        " kun ei rahat riitä jukulauta "

kyllä se kaulakiikku kuuluu paremminki noille kaheleille suomen kansan riitäjille elämän kurjistamisesta,
        itelleen ne nostaa hirmu palkkaa
        ja mijoonat ne verosuunittelee
        niin etteivät itse maksaa edes veroja miljoonistaan
        samoin kun tavallisen köyhän täytyy verotki joka pennistä maksaa,

kansalaisten elämän kurjistamiselle ON tultava loppu,

kansalaisten katseet KÄÄNTYKÖÖN johtajien MIJAARTEIHIN,
        SIELLÄ ON RAHAA siellä makaa suomen kansan rahat ,
        SIELLÄ MAKAA SUOMEN KANSAN VERONMAKSAJIEN RAHAT,

kansalaiset on maksanu tuon kaiken veroina ja johtajat kähmii ne omaan taskuunsa, perrrrrk

johtajat ovat kähmineet ne kylmäverisesti vain omaan taskuunsa,

SE ON VÄÄRIN,

johtajien miljaardit jakoon, koko kansan hyväksi,

mijoonat POIS JOHTAJILTA
        kun eivät saa mitään hyvää aikaan suomen kansan hyväksi,

• Tavuviiva
        eppu2 kirjoitti:

Kyllähän meistä varmaan useimmat tuon kaiken ymmärtävät ja allekirjoittavat, mutta; minulle ei kyllä auennut, miten suomalaisten tuotteiden ostamatta jättäminen auttaisi köyhiä ja työttömiä?
        Eikä sekään, jos eläkeläiset eivät niitä osta, niin miten se vaikuttaa siihen, ettei poliittiset päättäjät luovu eduistaan. Luopuisivatko muka sitten?
        Nälkälakko voisi olla ainoa, joka vaikuttaisi ja siihenkin useat varmaan tuumaisivat; hyvä kuolkaa pois vaan,

Ajattelen tuosta valmistusmaasta samoin. Aiemmin esim. merkinnät olivat luotettavampia
        Siis ensisijaisesti kotimaista. Isäni oli hyvä esimerkki. Häntä kikutti, jos oli ostavinaan kotimaista, ja jostain vaatteen saumasta löytyi lappi, mikä kertoi ihan muuta. Saattoipa pitää rämpätyksen ja jos poikkesi liikkeessä uudestaan, antoi palautetta.
        Eihän fanaattinen voi olla. En ole tuomari, mutta ymmärrän sen, että tänä päivänä monelle hinta merkitsee ensin. Joten ollaanks reiluja.......

• eppu2
        Tavuviiva kirjoitti:

Ajattelen tuosta valmistusmaasta samoin. Aiemmin esim. merkinnät olivat luotettavampia
        Siis ensisijaisesti kotimaista. Isäni oli hyvä esimerkki. Häntä kikutti, jos oli ostavinaan kotimaista, ja jostain vaatteen saumasta löytyi lappi, mikä kertoi ihan muuta. Saattoipa pitää rämpätyksen ja jos poikkesi liikkeessä uudestaan, antoi palautetta.
        Eihän fanaattinen voi olla. En ole tuomari, mutta ymmärrän sen, että tänä päivänä monelle hinta merkitsee ensin. Joten ollaanks reiluja.......

Tottakai hinta merkitsee. Toisille enemmän ja toisille vähemmän. Elämätilanteesta riippuen.
        Mutta eihän tässä nyt varsinaisesti siitä ollutkaan kyse.
        Aloittajahan ehdotti, että tehdään suomalaisten tuotteiden ostolakko, kun päättäjät eivä luovu eduistaan. Niiden yhteyttä en oikein ymmärtänyt.
        Tuo, ´joten ollaanks reiluja´ ei nyt sano mulle mitään.

• Tavuviiva

Niin en lähde moiseen lakkoon edes ajatusleikkinä.
        Ja tuo viimeinen viittaus tarkoittaa, että tulemme ostaneeksi hinnankin mukaan, esim. jos ostan espanjalaidiakin tomaatteja saan armahduksen??? Mansikoiden taas täytyy olla kotimaisia jo makuelämyksen takia.
        Nuorisohan panostaa lähiruokaan, laatuun, luomuun - mieluummin tingitään määrästä kuin laadusta.

Kelpaisiko?

• eppu2
        Tavuviiva kirjoitti:

Ja tuo viimeinen viittaus tarkoittaa, että tulemme ostaneeksi hinnankin mukaan, esim. jos ostan espanjalaidiakin tomaatteja saan armahduksen??? Mansikoiden taas täytyy olla kotimaisia jo makuelämyksen takia.
        Nuorisohan panostaa lähiruokaan, laatuun, luomuun - mieluummin tingitään määrästä kuin laadusta.

Kelpaisiko?

Juu, nyt selveni.

• henrjii kirjoitti:

suurin ongelma siellä on varmaa asuntopula. Työ on aika yksinkertaista kokoonpanoa

Henrjii, kaikki ylä peukut sinulle ;)

Ihminen haluaa elättää itsensä työllä, työttömät vuosia kouluttaneet nuoret, vanhemmat ulos saneeratut firman listoilta pois potkitut, etsivät työtä. Työrajoitteiset, kehitysvammaiset elävät onnellisempaa elämää kun saavat tehdä työtä ja kuulua yhteiskuntaan.

On kuvottavaa lukea, että vajaakykyset eivät ansaitse hyvää elämää vain ne, jotka tekevät ns. työtä. Kuitenkin kirjoittelemme eläkeläisten palstalla. Olemme tehneet parhaamme sitten kuuskytluvun ilman tukia, nyt tarvitsemme tukea.

Hävetkää suomalaiset empatian omaavat joulupöydissänne mahan kireenä kinkun ja laatikoiden sekä ilmavaivojenne keskellä. Köyhä ei jouluna piereskele.

• Tavuviiva kirjoitti:

Kelpaisiko?

Minkälaista lähiruokaa esim. Helsingissä on tajolla?

• Itiksestäpäin

Minkälaista lähiruokaa esim. Helsingissä on tajolla?

Suht hyviä läpysköitä saa tosta lähiostarin lähipizzeriasta. maistuis varmaan sullekin ;DD

• Sanan.helinää

Maailman parantajia ketju pullollaan, onko.

• isotkirjaimetvälillä

korppis sekoilee monin nimmarei

• Opittteko.mitään

Ketjun luettuaan tunnen olevani viisaampi.

• isotkirjaimetvälillä kirjoitti:

Opin joskus kymmenkunta vuotta sitten, että kun alkaa sekoilemaan nimimerkeillä voi kusta housuunsa kuten entiselle typylle kävi kun ei muistanut kirjata omaa nimimerkkiään pois vaan kehui sillä itseään luullen olleensa puskassa ; )

Osanotto on ollut runsasta kiitos ; )

• Tavuviiva
        isotkirjaimetvälillä kirjoitti:

Nuorisoa asuu muuallakin kuin Helsingissä. Ei hohtoa Hesalla enää heidän silmissään, kun on koettu Mika Waltarin "Isästä poikaan" -kirjan tavoin kaupunginosat. Elikkäs elävät siellä, missä ituasteet ruokaan ovat lähellä ... sitä kait kutsutaan vielä maaseuduksi, joillekin lähiruoka voi olla ostarissa, joillekin ravintolassa nenun alla lautasella, sillä eikös useat ravintolat ole profiloituneet näin.
        Minusta on hienoa, että nuoriso arvostaa suomalaisia raaka-aineita, tuoretta kalaa (jos nyt nappaa), metsän antimia ja paikallispanimoa.

• töött

On se niin häpeällä kruunattua suomalaisakkojen olo ja elo ollut aina
      - ku pahat taudit jyllää - on ihmisten luonnollisista tarpeista virtsata ja ulostaa kysymys esm,
      - aina kuitenkin siinäi hommassa on tosi lääräyksen tunne ja hehku
      kui juoppoloissa ennenmuinoin - mitäs muuta vielä vähän hävettäis suomalaisessa häpeäkulttuurissa? Kuin esm ihmisten pidäkkeettömyyttä ynnä pidätyskyvyttömyyttä`
      - vaippojen vähyyttä tai kustannussäästöjä kansan kustannuksella?

• talou

Aloittajan kanssa en ole samaa mieltä kansantaloudessa kun asuu samassa maassa.

Ihmeellistä jotkut voivat kirjoittaa samalla nimimerkillä (mustalla) aina---niin Suomi on Venäjä.

Ihmetyttää uutisissa, lehdissä, suomalaiset aina maailman parhaita monessa asiassa, onko tämä kansan terveyden hoitoa?

Kuka tarvitsee hoitoa on koko suomalainen ajatus maailma, siihen on parenpi laittaa rahaa kuin ex Talvivaaraan.

• outoa-politiikaa-

Merkillistä politiikkaa,
      köyhiltä otetaan ostovoima pois, kuinka ne kehtaa,
      vaikka nimenomaan köyhä on se joka kuluttaa,
      joka ostaisi jos olisi rahaa,

Sipilä säästää omat ja muitten johtajien mijoonat koskemattomana omassa omistuksessaan,
      vaikka just siellä olisi rahaa mistä ottaa,
      sitäpaitsi mijonäärit EI edes kuluta suomessa rahaa koska niillä on jo kaikkea,

johtajat voisivat kertaheitolla maksaa valtion velat kokonaan pois
      palauttaisivat kansalta kynimänsä miljaardit takasi valtion pussiin,

• Minäkään en ymmärrä sitä, että sanotaanei meillä ole rikkaita, jotka voisivat parantaa olemassa olevaa tilannetta. (kuulemma liian vähän rikkaita) Kaikki talkoisiin jos talkoisiin lähdetään. Rikkaat panoksilla joilla voivat ja köyhät niillä joilla kykenevät.

Minäkään en ymmärrä sitä, että sanotaanei meillä ole rikkaita, jotka voisivat parantaa olemassa olevaa tilannetta. (kuulemma liian vähän rikkaita) Kaikki talkoisiin jos talkoisiin lähdetään. Rikkaat panoksilla joilla voivat ja köyhät niillä joilla kykenevät.

Ps. olen tehnyt päätökseni en auta Suomea nousuun koska ei minulla ole siihen varaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      187
      2748
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2559
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2277
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      62
      2099
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1749
    6. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      209
      1476
    7. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1474
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      231
      1222
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1174
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      371
      1089
    Aihe