Mac on paska

PC

Olen käyttänyt Maccejä 8-vuotta ja vaihdoin Windowssiin. Se on toimiva ja edullinen kokonpano. En ikinä enää hanki kallista muutaman myyjän varassa olevaa laitetta.

39

2136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ossi

      Kerro mitä malleja ja mitä käyttiksiä käytit noina kahdeksana vuotena?

      • Anonyymi

        Kylä se windows 10 on niin paska, paskin kaikista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylä se windows 10 on niin paska, paskin kaikista!

        Ei w10 toimi!


      • Anonyymi

        Niin on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylä se windows 10 on niin paska, paskin kaikista!

        winukka ja linux = :)
        mac os = :(


    • airport/htv

      No ainakin airport tuntuu kusevan. Ei toimi 9 eikä kympissä, mutta en ole vielä ihan heittänyt pyyhettä kehään.

      • p

        olet sitten yrittänyt saada sitä toimimaan? Airport on vain silta jos se on paikallisverkossa kiinni, sillä on vain 1 ip numero, radioverkon puolella koneet ovat samaa ip ryhmää kuin lankaverkonkin puolella. Muista että on ruksittuna "enable airport to ethernet bridging"


      • airport/htv
        p kirjoitti:

        olet sitten yrittänyt saada sitä toimimaan? Airport on vain silta jos se on paikallisverkossa kiinni, sillä on vain 1 ip numero, radioverkon puolella koneet ovat samaa ip ryhmää kuin lankaverkonkin puolella. Muista että on ruksittuna "enable airport to ethernet bridging"

        tässä kuussa tuli ohjelmapäivitys mikä auttoi nyt portti tuntuu toimivan mainiosti.


      • p
        airport/htv kirjoitti:

        tässä kuussa tuli ohjelmapäivitys mikä auttoi nyt portti tuntuu toimivan mainiosti.

        mukava kuulla, kyllä se airport on ihan kiva vekotin...Kyllä minullakin oli jossain välissä ongelmia sen kanssa, modeemiosan kanssa silloin kun käytin sitä, katkoi paljon ja yhdistettäessä "no carrier", mutta minullakin ohjelmapäivitykset jostain syystä auttoivat siihen...Vai paranikohan VLP:n linjat siinä välillä :)


    • didal

      Vai niin. Itse käytän töissä winkkua ja muuten
      mäkkiä. Kyllä se kuitenkin on enemmän herran haltuun meininkiä jos "pelaa" windows-
      pohjaisilla järjestelmillä. Koneet jumissa ja
      buuttailua yms.

    • Bast

      Heh heh! Enpä ole ennen moista kuullut. Mäkkikäyttäjä muka siirtyy windows-käyttäjäksi. Taidat olla masokisti tai harrastat muinaisia kulttuureja. Tervemenoa vaan menneisyyteen.

      "Se on toimiva ja edullinen kokoonpano"
      Edullinen ehkä, toimiva - ei milloinkaan.

      • minä

        Niinpä.... ensimmäinen koneeni oli pc, koska macciin ei silloin ollut saatavilla kirjanpitoa. Seuraava oli Classic II, jonka rahapulossa joskus möin. Sen jälkeen oli useita pc koneita sekä windowsilla, että linuxilla. Aikani leikin, leikin ja leikin kunnes sain rahat ja ostin iMacin. Nyt saan työt tehtyä leikkimättä ja se minulle riittää!


    • Jonexzxcb

      Olen korjannut, asentanut, viritellyt ja ties mitä niin Mccien, Linuxien ja Wndowsin kaikkien versioiden kanssa. Ylivoimaisesti helpoin ja monipuolisin softa on Windows. Kaiken lisäksi tehokkaan Windows koneen saa kolmanneksella siitä mitä macci romu maksaa. Kaikki järjestelmät saa sekaisin jos ei osaa käyttää tietokonetta. Ja Windowsissa onkin ajateltu paremmin tumpeloita: keskivertotehon koneeseen saa Windowsin puolessa tunnissa uusiksi, kun Maccienkanssa joutuu vääntämään kahdesta kymmeneen tuntiin. Ja kyllä olen nähnyt täysin boottijumissa olevia Maccejä ihan tarpeksi eli liikaa.

      Linux on parempi kuin Macci - paljon parempi - Jotkut asiat vaatii tietämystä, mutta ei ole mitenkään mahdoton oppia ja Googlesta löytää kyllä ohjeita.

      Macci on suuri kusetus. Eikä muka ole haittaohjelmia. Tuokin on suurta valhetta ja myyntipuhetta.

      • Anonyymi

        Käyttötarve ratkaisee. Minulle Mac on optimiratkaisu. Office, Autocad ja Fusion saavana ja minulle tärkeä Terminaali ja pari Linux-softaa MacPortsin avulla.


      • Anonyymi

        totta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        totta

        macci on paskaa


    • P.Allomaha

      Itse kaytin Macceja sen jalkeen kun niihin tuli Intelin prossut. 2 viimeista vuotta olen kayttanyt PC:ta ja Ubuntua, koska vaikutti kuin kayttojarjestelmaa oltaisiin systemaattisesti paivitetty huonommaksi. Tiikeri oli paras koskaan julkaistu kayttisa Maceissa.

    • Apple-Antti

      Tulin itkemään samaa: vittu tää on nykyään samaa paskaa kuin mikkisofta.

      Airdrop: Ei löydä luuria ja sama toisin päin

      Finder: Tiputin vahingossa PDF:n johonkin kansioon työpöydällä. No hätä, etin sen finderillä. Ei saatana löydä. Etsin sen käsin, panin työpöydälle ja koetin uudestaan, "ööyh ai siinä se onkin" t: mätä omena

      Oma yhteyspiste: hirveät vaikeudet löytää saman vitun lafkan lippulaivapuhelinta. Huawein jämä-tapletin se kyllä löytää. Googlailin ja tästä jengi on valittanut viimeiset neljä vuotta. No löysi se nyt tämänkin, liekö tuuria vai joku korjaus.

      Kuoliko Applen hohto Jobsin mukana? Siis ihan perusasiat kusee.


      Ps. Palakoon ton capchan keksijä helvetissä, kuten se vammainen joka sen on tännekin virittänyt. Vittu että on hermot taas pinnalla.

      • Apple-Antti

        Mutta Windowsilla en enää konettani saastuta. Se olis sitte Ubuntu kun tästä aika jättää. Ainakin mikäli muistikammat juotetaan jatkossakin kiinni.

        Ja kappas, saan muutaman minuutin päästä taas klikkailla jotain vitun autoja ja liikennemerkkejä. Ehkä vähän aikaa tai sitten minuutin. AAARGHHH!!


      • airdroptoimii

        mikä käyttis sun puhelimessa on entä koneessa itellä oli sama ongelma mut sitten huomasin et ios 11 käyttiksen airdrop ei tue vanhoja käyttiksiä päivitin macin uusimpaan high sieraan ja heti alko toimimaan.

        mutta täytyy myöntää että apllen estot kyllä vituttaa itse olen aina ennen käyttänyt androidia niin kun koululla jaettiin kaikille ipadit niin ihmettelin kun ei android puhelimen kanssa pysty bluetoothin välityksellä tiedostoja siirtämään niin selvisi että apple oli sen tarkoituksella estänyt toinen puute on tiedostot ohjelma joka tuli uskomatonta mutta totta vasta ios 11:sta mukana sen lisäksi tiedostot ohjelmalla pystyy tekemöön kansioita vain apllen itse tekemien kansioiden sisälle joita on vain 3 yksi garage band ohjelmalle yksi pages ohjelmaan ja yksi yhteen toiseen musiikki ohjelmaan joittenkin ohjelmien mukana toki tulee varmaan uusia mutta silti on se vaan uskomatonta androidissa on ollut paljon parempi tiedostot ohjelma jo vuosia lopulta asensin app storesta uuden tiedosto ohjelman.


      • Apple-Antti

        En tiä. Just joku aika sitten droppasin jotain luurista pökäleeseen ja silloin toimi. Päivitykset aika pitkälti ajantasalla.


      • Anonyymi

        Onneksi on Ubuntu ! Se on toimiva ja hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on Ubuntu ! Se on toimiva ja hyvä.

        Yhdyn edelliseen


      • Anonyymi

        Taisi kuolla! Ei se ole enään Apple, vaan rihkama.


      • Anonyymi
        Apple-Antti kirjoitti:

        En tiä. Just joku aika sitten droppasin jotain luurista pökäleeseen ja silloin toimi. Päivitykset aika pitkälti ajantasalla.

        Haisiko?


      • Anonyymi

        Vai hermo.Bugit itse windowsessa kaataa sitä helposti, vaida se Mintiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on Ubuntu ! Se on toimiva ja hyvä.

        linux mintkin toimii, mutta käytän ubuntua mieluummin kuin macia


    • linux_is_best

      Linux on paras! Se on nopein, toimivin, halvin ja muokattavin.

    • Apple-Antti

      Nyt kun ei enää vituta tuon illan vammailut, haluan pyytää MacBökäleeltä, sekä Jobsin haamulta anteeksi.

      Meinaan, mikkitoosaa taas päivätolkulla (töissä) käyttäneenä ymmärrän suhteuttaa "paskan" paskaan.

      • Anonyymi

        W10 on iso bökäle, joka ei toimi!


    • Tyhmäloppukäyttäjä

      Kumma juttu kun itse taas olen käyttänyt maccia en 8 vuotta - siis samaa konetta. Aiemmin piti ostaa uusi pc joka toinen tai joka kolmas vuosi kun menivät rikki heti takuuajan umpeuduttua.

      Virustorjuntaa ei ole, en edes tiedä tarvinko.

    • Anonyymi

      Windows 10 on paska, Mikään ei tunnu toimivan kunnolla! Joka asia vaatii säätämistä!

      • Anonyymi

        ite oot


    • Anonyymi

      Macin heikkous on sen näyttö.

      jos lasi tai paneeli hajoaa, sen korjaus maksaa puolet laitteen hinnasta.
      Plus omenan katteet.

      Miten lasin hajoaminen voi halvaannuttaa koko laitteen? Omenassa voi.
      Paneeli voi hajota sisältä ulos.

      Jos se on joskus ollut toimiva,
      näillä osilla, arkkitehtuurilla ja huollon asenteella, en suosittele.
      Kallista roskaa.

      Kokoa itse koneesi.
      Käyttis? iOs voi oll ok, ehkä vähän rajoittunut
      mutta ei winukkakaan ole mikään ilon aihe tällä hetkellä.

      • Anonyymi

        Windows 10 on paska, Mikään ei tunnu toimivan kunnolla! Joka asia vaatii säätämistä!!


    • Anonyymi

      Nykyään yhtä paska kuin windows. NSA vakoilee täpöllä!

    • Anonyymi

      ThinkPad X1 Extreme Gen 2 i9 ja ubuntu.

    • Anonyymi

      Yhdyn avaajaan

    • Anonyymi

      Lenovo ideapad gaming 3 on hyvä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2619
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      210
      2405
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe