Uusi C-HR saa tässä kovat kehut

Kehutaankovin

Toyota C-HR on japanilaisvalmistajan Euroopassa suunniteltu tylsyydentappaja.

http://www.iltalehti.fi/autotestit/201611242200031544_at.shtml

Tilattu jo 300 kappaletta ja 70 % hybriodinä.

49

808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä.unta.näe

      Mistä lähtien suomalaiset ovat alkaneet ostamaan autojen lisäksi myös rekisteröitäviä leluja?

      • tojomies1

        Tämä on myytimenestys, Tojomiehet tiesivät sen jo aika päiviä sitten. Ensimmäinen Toyota, jossa todella modernit muodot, kilpailijat ovat nyt kaikki vanhanaikaisia.


    • melua.piisaa

      "moottoria ikäänkuin huudatetaan kiihdytyksissä".
      Ei mitään ikäänkuin vaan sitä oikeasti huudatetaan.

    • BussikinOnJännempi

      Ai se kummallisen näköinen testijumbo? On vaikea keksiä vähemmän kiinnostavaa autoa.

    • Ripulissakivireellä

      Tuo katiska sananmukaisesti RAV-istaa unet silmistä ja paskat puntista. Varsinki mukulakivikaduilla. On kuulemma luonnossa paremman näkönen mutta saakohan ton maksaa luonnossa?

    • Huhhhuj

      Joo kävin koittamassa sitä ja ei kyllä kiinnosta pätkääkään. Kamala melu lähtee kiihdytyksessä eikä auto silti liiku mihinkään.

      • Trollinroiskaus

        Trollipoikakin siihen roiskautti.


      • Ja_kuule
        Trollinroiskaus kirjoitti:

        Trollipoikakin siihen roiskautti.

        Oikein kolmella kommentilla peräkkäin. Hetihän sen tunnistaa Toyota-palstan trollipojuksi.


    • kehtaatko.tuuppaa

      "Hybridijärjestelmä tuottaa Priuksen tapaan 122 hevosvoimaa ja aika niukan 142 Nm:n väännön"

      Mitä vittua? 142Nm. Normaalissa ruohonleikkurissa on enemmän vääntöä.
      Jos muotoilee Coupe-kopan niin pelin alla pitäisi olla sitä vastaava määrä voimaa. C-HR:n voimalinja on Priusin joka on täysi nuhapumppu hyvästä aerodynamiikasta huolimatta. Kun sama määrä voimaa laitetaan autoon jonka otsapinta-ala on huomattavasti suurempi niin vastatuuleen saa lyödä pienempää pykälää sisään. Tuolla jää takuulla kaikkien jalkoihin.

      • vääntö.riittää

        Kyllä Tojolla saa nauttia vauhdin hurmasta ja urheiluauton melusta jo 80 nopeuksilla.


      • 2.4STW__

        122hp/ 142Nm on polttomoottorin tiedot ja sähkömotti sitten tuo omansa 53kW/163Nm mukaan kuvioon. Kokonaisvääntö liikkuu jossain 200-230Nm välissä. Kyllä se jo ihan mukava vääntö on perusautoon, varsinkin kun on käytössä heti eikä vasta turboviiveen ja illan DSG arvonnan jälkeen.


      • Outo.kommentti

        "eikä vasta turboviiveen ja illan DSG arvonnan jälkeen."
        Kuvittelin että ymmärät tekniikasta jotain etkä heittele aivan yksisilmäisiä kommentteja. Turboviive kuuluu 80-luvulle. Laajan vääntöalueen kautta turbokone tuottaa paljon nopeammin tehoa koska sen ei tarvitse kerätä kierroksia niinkuin vaparin kapeine tehopiikkeineen. Paljon pieneempi vaihtotarve normaalikiihdytyksessä. Kiireemmässä menossa sportmode pitää kierrokset hyvällä tehoalueella jo valmiiksi.
        DSG on kiinteävälityksinen ja hyötysuhteeltaan paras automaattilaatikko, vaihtoaika 0,06 sek. Mistä sinä sen arvonnan keksit? Mikä juttu tuo nyt on?
        Variaattori on huonompi sekä hyötysuhteeltaan että hitaampi jos välityssuhdetta pitää muuttaa. Paljon tai vähän. Ikävä jojo kaikenkaikkiaan.


      • Paskaalootassa
        Outo.kommentti kirjoitti:

        "eikä vasta turboviiveen ja illan DSG arvonnan jälkeen."
        Kuvittelin että ymmärät tekniikasta jotain etkä heittele aivan yksisilmäisiä kommentteja. Turboviive kuuluu 80-luvulle. Laajan vääntöalueen kautta turbokone tuottaa paljon nopeammin tehoa koska sen ei tarvitse kerätä kierroksia niinkuin vaparin kapeine tehopiikkeineen. Paljon pieneempi vaihtotarve normaalikiihdytyksessä. Kiireemmässä menossa sportmode pitää kierrokset hyvällä tehoalueella jo valmiiksi.
        DSG on kiinteävälityksinen ja hyötysuhteeltaan paras automaattilaatikko, vaihtoaika 0,06 sek. Mistä sinä sen arvonnan keksit? Mikä juttu tuo nyt on?
        Variaattori on huonompi sekä hyötysuhteeltaan että hitaampi jos välityssuhdetta pitää muuttaa. Paljon tai vähän. Ikävä jojo kaikenkaikkiaan.

        Toinen kestää ja DSG ei.


    • askel.eteenpäin

      On hyvin kuvaavaa että koeajossa ajettavuutta kehuessa käytettiin termiä "eurooppalainen". C-HR on siirtynyt ajettavuudessa eteenpäin kun se ei ole enää "tojomainen" vaan "eurooppalainen".
      Muille tojokuskeille ikävä juttu koska heidän autonsa ovat edelleen ajettavuudeltaan "tojomaisia". Mutta nyt voitte käydä kokeilemassa turvallisesti tojoliikkeessä miltä tuntuu ajettavuudeltaan parempi "eurooppalainen".

    • xxxcccxxx

      No, oli miten oli, auto laitettu tilaukseen, vaihdossa menee Avensis 2014. Ei tietoa koskaa saan autoni.

      • askel.eteenpäin

        Ei huono vaihto. Saat reilun vuosikymmenen tuoreempaa autotekniikkaa. Ja kun olet oppinut verkkaiseen etenemiseen Avella niin rajallinen suorituskykykään ei tuota ongelmia.
        Turbo vai Hybridi?


    • odotellaan

      Katsotaan sitten uudestaan se ajettavuus ja melu, kun päästään koeajamaan levein ja matalaprofiilisin nastarenkain Suomen uraisille ja karheille asfalttiteille.

    • joo.tai.ei

      Hinta vaan hybridinä karkaa nykyajan varustein ilman sen suurempia herkkuja jo 40000 euron pintaan. Kyseessä sentään vain 2 2 hengen auto. Ensi ihastuksen jälkeen moni voi ottaa järjen käteen ja valita jotain muuta.

      • Halvinjavarustelluin

      • Ylihint.vanha.tekniikka

        Toyotan hinnoittelupolitiikka tekee menestymisen melkoisen mahdottomaksi. Koskee niin GT86, C-HR, Prius kuin RAV4-malliakin.


      • Se.parempi.hybridi
        Halvinjavarustelluin kirjoitti:

        Varustelu on aivan hurja. Mitään ei puutu ja Prius Plug-in on halvin ladattava hybridi. Milloin olet ajanyt vimeksi niin, että kyydissäsi on ollut enemmän kuin neljä ihmistä.

        Varusteet:

        https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Toyota_Prius_Plug-in_varusteet_tcm-3018-829866.pdf

        Hinnat:

        https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Toyota_Prius_Plug-in_hinnasto_171116_tcm-3018-829864.pdf

        Ei tuo kovin vakuutava varustelu ole 40k€ autoksi. Esimerkiksi pysäköintitutkat puuttuvat.
        Monta tonnia halvemmassa Kia Nirossa on paremmat varusteet.


      • pitääkö.aina.samaa

      • C-HR

      • Puutteita

        Kyllä tuon hintaisessa autossa pitäisi olla Webasto jo vakiovarusteena mukana.


      • Hinnoista

        Hyb. Active 30775€
        Varusteita ihan mukavasti mm. Vakiona mm. adaptiivinen vakkari, , kaistavahti ja törmäyksenestojärj. jalankulkijatunnistimella.
        https://www.toyota.fi/autot/c-hr/grade/Hybrid Active-Toyota C-HR Hybrid
        Hyb. Style 32968€
        https://www.toyota.fi/autot/c-hr/grade/Hybrid Style-Toyota C-HR Hybrid
        Vakiona mm. ed.lis. pysäköintiavustin tutkilla
        Hyb, Premium 32979€
        Näillä hinnoilla tuo Style ei ole varmaan se suosituin vaihtoehto.
        https://www.toyota.fi/autot/c-hr/grade/Hybrid Premium-Toyota C-HR Hybrid

        Polttoainekäyttöistä lisälämmitintä en itse tähän edes ottaisi, lohkarin ja sisätilanlämmittimen kyllä.


    • PokemonStyle

      Rengasääniä on moitittu ja tuhnuja koneita, eli ei mitään uutta Toyotalta.

    • Kaikki_negatiivinen

      koko ketjussa peräisin suoraan Toyota-palstan oman trollipojun koneelta. Hetihän sen huomaa. Surkea reppana tämä meidän oma mielenterveyspotilaamme. Tyhmääkin tyhmempi, tavattoman lapsellinen mutta sitkeä skitsofreenikko tai Asperger.

      • katso.peiliin

        Sinuna en arvostelisi kenenkään toisen mielentiloja. Muista noudattaa lääkärin ohjeita.


    • Ylösvaan

      Ylös.

    • UpeaAuto

      C-HR. Auto, jota tulaan myymään todella paljon.

      • jäitä_hattuun_tero

        "C-HR. Auto, jota tulaan myymään todella paljon."
        Ei tulla myymään niinkään paljon kuin Avensista. Jos hinta olisi Auriksen luokkaa, saattaisi käydäkin kaupaksi, mutta ei tuolla hinnoittelulla.


      • kaksi.eri.asiaa
        jäitä_hattuun_tero kirjoitti:

        "C-HR. Auto, jota tulaan myymään todella paljon."
        Ei tulla myymään niinkään paljon kuin Avensista. Jos hinta olisi Auriksen luokkaa, saattaisi käydäkin kaupaksi, mutta ei tuolla hinnoittelulla.

        Voidaan myydä mutta mistä löydetään ostajat.


    • Ostetaaneimyydä

      Toyota CHR:ää ostetaan näin edulllisilla hinnoilla ja näillä varusteilla jumalattomasti:

      https://www.toyota.fi/autot/c-hr/prices.json

      • Menenkoeajolle

        Huippuvarustelu ka edulliset hinnat. Mahtava peli. Käynpä koeajamassa.


      • kaupoille_mars

        Reippaasti pahinta kilpailijaa Audi Q2-mallia edullisempi ja silti erinomaiset varusteet. Bonuksena upea ulkonäkö tylsään Audiin verrattuna.


      • eri.divisdioona
        kaupoille_mars kirjoitti:

        Reippaasti pahinta kilpailijaa Audi Q2-mallia edullisempi ja silti erinomaiset varusteet. Bonuksena upea ulkonäkö tylsään Audiin verrattuna.

        Audi ja Tojo ei kyllä mitenkään mahdu samaan lauseeseen. Välissä on valtameren kokoinen kuilu.
        Kia, Mazda ja Hyny ovat ne lähimmät vertailukohteet.


      • Ei_audisti

        Höpsis, Lexuksen mallistossa ei ole noin pientä cittaria, joten kyllä C-HR kilpaile Audin kanssa.


      • dream.on
        Ei_audisti kirjoitti:

        Höpsis, Lexuksen mallistossa ei ole noin pientä cittaria, joten kyllä C-HR kilpaile Audin kanssa.

        Mä oikeesti haluaisin nähdä sen kuluttajan joka pähkäilee valintaa Audin ja Toyotan välillä.
        Jokainen tietää millainen vedätys ja vitsi tämä on. Audi on mittatilauspuku, Toyota on Turo Tailor.


      • Turo_tyylin_tekee

        En laittaisi Turo Tailoria tähän asiayhteyteen kuvaamaan ilmeisesti jotain heikkolaatuista. Me pukumiehet vuosikymmenien varrelta tiedetään, että Turon puvut ovat parhaasta päästä, ei voi puhuakaan samana päivänä esim. jostain Dressmannin ryysyistä.


      • Sekundawagenit
        dream.on kirjoitti:

        Mä oikeesti haluaisin nähdä sen kuluttajan joka pähkäilee valintaa Audin ja Toyotan välillä.
        Jokainen tietää millainen vedätys ja vitsi tämä on. Audi on mittatilauspuku, Toyota on Turo Tailor.

        Mittatilauspuku suoraan thaikkulasta just for you...


    • JapaniSeIhmemaa

      Nyt Terolla ratkaiseva kysymys.
      Onko parempi kun tuo C-HR on suunniteltu Euroopassa vai olisi se parempi Japanissa suunniteltuna?

    • palloHukassaToyolla

      Toyotalla menossa kasvoryppyjen kohotus. Mainoksissa huutaa ja laulaa nuoriso ja keulat muotoillaan uusiksi toivoen sen vetoavan nuorempaan ostajakuntaan. Ja sitten tämä "tylsyydentappaja"(aika hauskasti sanottu) epäkäytännöllinen, ruma ja puhditon Pokemon. Tuskin tuolla uudella taktiikalla ostajakunta mihinkään muuttuu, mutta ovat vissiin Toyotalla huomanneet ettei vaaritkaan ole enää niin sokeita ja uskollisia kuin ennen?

      • Linttaluukku

        Keskieuroopan merkkien itäblokin tehtailta pukkaa samoja pappalookilla olevia aina vaan, pientä viilausta tehdään kuten epappamersuun tuli halpamallin cla-perälookki.


    • koripaalo

      Toyotalla aina sama perus ajatusvirhe. Tehdään autosta ensin ulkoapäin mahdollisimman pienikokoinen. Ja sitten yritetään taikoa pienikokoiseen autoon mahdollisimman tehokkaasti mahdollisimman suuret sisätilat. Se tarkoittaa väkisinkin kompromisseja ja penkkikikkailuja sekä muuta leikkimistä, että tilankäyttö onnistuu. Vähän sama jos talonrakentaja jättäisi makuuhuoneen tekemättä, koska vuodesohva on keksitty, ja sekä oleskelu että nukkuminen onnistuu olohuoneessa.

      Itse pidän sellaisesta ajatusmaailmasta, että sisätilat tehdään sisältäpäin riittävän kokoisiksi, ja se sitten määrää minkäkokoinen ja muotoinen autosta tulee. Jos autosta tulee kookas, niin sitten autosta tulee kookas. Pääasia on että kaikki tilankäyttö onnistuu ilman suurempia kikkailuja.

    • ahtaaksveti

      Hondassa selkeästi paremmat tilat, tavaratilakin.

    • Jakke1222

      Saako noihin nelivetoa? Jos saa niin maksaako lisähintaa 10000eur?

    • Perusjätk

      Kumma juttu kun tänne pääsee 10 vuotiaat kirjottelee höpö juttuja, tai sitten saksalais autoansa korjaamolta odottelijat. (hihna poikki tai laatikko sökö).

    • xxcvvcbbc

      No, oli miten oli, pihassa seisoo viikon ikäinen C-HR, mittarissa on 230 kilsaa. Eka ongelma tuli USB liittimen kanssa, kamera luulee olevansa tietsikassa kiinni, eikä suostu kuvaamaan videota. No, ongelma poistuu kun käyttää keskikonsolin USB liitintä, pitää vaan olla pidempi piuha.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe