Kuka teillä valmistelee joulun?

Kummalista

Olen kohta 70-kymppinen ja parikymppisestä saakka olen hoitanut kaikki lasten,kummien ja nyt lasten perheiden lahjat.Rakastan joulua,johon kuuluu perinteinen tuoksuva kuusi,jouluvalot ulos ja sisälle ,tortu,pullat ym laatikot (kylläkin kaupasta ostetut laatikot).
Jouluun valmistautuminen on parasta aikaa ja sitten sen vietto rauhaisaa mussuttelua.Mieheni ei tee rikkaa ristiin-jostain kumman syystä,välillä olen kehoittanut,muttei irtoo.
Toinen lapsistamme on samanlainen kuin allekirjoittanut ja toinen taas ei saa mitään aikaiseksi,paitsi tulee varmasti valmiiseen jouluun.
Onko muilla samanlaista?

13

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinä olet lesken joka kopioit Paloman Joulu-aloitusta.

H.

• tönks

Menehän lesken juoma-aloitukseen.

• Whatshallwedo

Korppis vaihtanut nikkiä. arvaan nikistä.

• 1lesken

Tekekö korppis välikuolemaa. Lesken

• eppu2

Nuorempana laitoin paljosti ja passasin omaisia.
      Sittemmin elämäntilanteet itse kullakin alkoivat muuttua. Vanhemmasta päästä on menty muille maille.
      Olemme veljen kanssa kaksin, minä laittelen hiukan vanhaa myötäillen, en paljolti.
      Ei kaksi vanhaa ihmistä niin kamalasti kuluta.
      Ikkunavaloja ja kyntteliköt laitat tuossa itsenäisyyspäivän aikoihin. Ja vähän koristelen.
      Nyt olemme täällä mun luonani.
      Viime jouluna oltiin veljen luona.
      Käyn pojan väelle pukin pussit viemässä ennen joulua ja samalla vanhempien haudalla.
      Silloin, kun olen veljen luona käymme joulukahvilla pojan perheessä, on siellä lähellä.
      Että pienimuotoista on nykyään, mutta ihan omannäköistä.
      Oletkos Sinä koskaan kysynyt siltä ukoltasi, miksi hän ei laita rikkaa ristiin?

• Sellaistakin

Kyllä olen kysynyt.Olen ymmärtänyt ,ettei joulujutut ole hänelle kaikkein tärkeintä,-mutta,on kyllä mies todella aktiivinen ,jos joku juttu oikein on hänen mielenkiinnon kohde,siis tosi taitava ns,kaikessa kodin hommissa ,jotka ovat perinteisiä miesten hommia ja käden taitoja vaativia.

• Toimiva.mies

Aivan vierasta latinaa höpinää koko aloitus. Vain vanhalla vanhankantaisella akalla on toimimaton ukko. Nuoret ja viisaat naiset lemppaisi moisen vätyksen pihalle heti eikä huomenna.
      Minä olen osallistunut asioihin aina tai tehnyt valmista yksin. En jaksaisi katsoa että nainen raataa.

• Minä rojautan kalkkunan puolikkaan pöytään ja kuusen nurkkaan ,siitä se sitten lähtee.

• henrjii

lataatko seuraavaksi savustetut riista-ryynärit framille, vai tuotko täysinäiset pussit pirttiin

• henrjii kirjoitti:

lataatko seuraavaksi savustetut riista-ryynärit framille, vai tuotko täysinäiset pussit pirttiin

Riistaryynäri ja lohkoperunat on jouluruokaa siinä ku mikä muukin suolanen herkku.
        Täysinäisistä pusseista puheenollen niin joulu on vuoden juhlapäivä moneskin mieles .

• flegmaatti

Vaimoni on valmistellut.
      Kutonut lahjukset ja kuten monena vuotena ennenkin, hän on varannut aaton aatosta tapanin päivään täysihoidon Tanhuvaaran Urheiluopistolta.
      Helppoa, hauskaa ja minulle raskasta.

• Kun olin pieni äitini valmisteli.

Kun lapset oli pieniä anoppi valmisteli jouluaaton vieton ja minä kotioloissa omat juttumme.

Nykyisin valmistelen joulun itse ja nautin täysin sydämin hössötyksestä.

Tänä jouluna syömme kinkun kuopuksen kotona, hänellä on uusi astianpesukone ja sain idean, että ruokailemme hänen luonaan ; ) Ruokailun jälkeen siirrymme meille lahjojen jakoon ja iltaa istumaan.

• Ja-sitten-syömään

Minulla on upouusi tiskiharja. 3.95 €. Taidan kutsua 50 sukulaista syömään. Kyllä kelpaa gentlemannin tiskailla. Oma piimäkolpakko. Onhan kertakäyttöastiat keksitty. Jouluna kukaan tee "töitä".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1257
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1203
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      906
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      873
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      75
      858
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      109
      722
    7. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      58
      721
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      103
      682
    9. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      616
    10. 78
      601
    Aihe