Tulipahan ilmottauduttua polkuopintoihin sosionomin päivätotetukseen. Hirveä stressi vain kun otetaan ilmottautumisjärjestyksessä sisälle ja 8:00 alkoi ilmottautuminen ja sain hakemuksen lähetettyä vasta 8:01 ja entisten keskustelujen perusteella ihmiset kerkeää lähettää jo samalla minuutilla kun ilmottautuminen tulee mahdolliseksi. Vielä odotan varasijaa varsinaiseen kouluun mutta nyt pelottaa etten pääsisi polkuopintoihinkaan. Kenelläkään kokemusta asiasta? Vertaistukea? :D Haitteko polkuopintoihin?
Polkuopinnot
19
7121
Vastaukset
- Marja1980
Itsekin ilmoittauduin polkuopintoihin oulaisiin sairaanhoitaja. Puoli tuntia myöhässä ilmoittauduin ja luki vaan ett oot varasijalla. Sinne pitä lähettää sähköpostilla itsestä ja motivaatiosta kertova N 5sivua pitkä essee. Joiden perusteella kutsuvat haastatteluun. Tänään on minulla sitten haastattelu. Onkohan tuolla ilmoittautumisjärjestyksellä mitään väliä.
- höhläkö
riippuu kai koulusta. ei minun tarvitse mitään lähetellä, ootella vain kunnes ilmoittavat olinko aikajärjestyksessä riittävän nopea. eli hakemaani kouluun siis otetaan ilmottautumisjärjestyksessä
- haaveilija-haaveilee
Minäkin ilmoittauduin polkuopintoihin. Ilmoittautuminen alkoi 9.00 ja itse aloin täyttää 9.02 tietoja. Silloin luku että 4paikkaa jäljellä. Pienessä paniikissa täytin kaavakkeen ja sain opiskelupaikan. Sanotaanko että 9.05 olivat jo paikat täynnä. Miten aiotte rahoittaa polkuopinnot? Itse en vielä tiedä. Minullahan ei ole tällä hetkellä vakituista työsuhdetta. Jäin AMK hauissa varasijalle. Keikkailen kyllä ja kait se pitää luottaa keikkojen varaan :(
- väkisinkouluun
minulla ei lukenut mitään että paljonko olisi vielä paikkoja. tuli sähköposti että ilmoittavat joulukuussa pääsikö sisään. Tosin olen nyt varasijalla 1 että vielä saattaa päästä ihan kouluun kouluun. Rahoittaisin opinnot ihan säästöillä mitä kertynyt vuosien varrella (alle 25v. olen mutta silti osannut elää niin että kykenen itse rahoittamaan opiskeluni ilman samanaikaista työntekoa)
- kiinnostaa.myös
Eikö polkuopintoja voi tehdä työssä ollen?
- haaveilija-haaveilee
Kyllä polkuopintoja voi tehdä työssä ollen ja sitä varten varmasti tarkoitettukin. Tietenkin se on rankkaa ja vaatii työpaikalta myös joustavuutta. Itsellä jo ikää 34v ja olen uudelleen kouluttamassa tai voisiko sanoa seuraamassa unelmaani. Lapset, asuntolaina.... säästöjäkin on, joiden varaan joudun jonkun verran turvautumaan. Pitää katsoa saanko osa-aikaisen työn kylkeen tai sitten rahoitan keikoillani.
- kiinnostaa.myös
Kiitos tiedosta. Niin olin ajatellut, että pysyn töissä ja tarvittaessa otan lyhyitä opintovapaita. Eihän ole varmaa, pääseekö polulta varsinaiseksi opiskelijaksi, joten olisi perin ikävä tyhjän takia olla vielä ilman työtäkin.
Tarkistan tilanteen työn suhteen sitten, jos pääsen oikein opiskelemaan tutkintoa.
- Tulevapolkuopiskelija
Paikat menee yleensä alle minuutissa. Minä sain viimeisen paikan polkuopintoihin. Rahoitusta mietin kun kämppä yms täytyy hommata. Säästöistä sitten vaan..onhan tuo ihan loistava mahdollisuus!!
- Tulevapolkuopiskelija
Ja tuohan on ihan sama tilanne kuin muilla opiskelijoilla. Eli opiskellaan luokan kanssa mutta opintotuet yms ei kuulu polkuopiskelijalle..niin vähän pakko jaksaa tehdä töitä samassa!
- Marja1980
En päässyt avoimeen AMK vaan oon varasijalla
- merja86
No voi harmi! Ehkä pääset varasijalta kuitenki tai sitte on tarkotettu niin, että suuntaat muualle.
- Marja1980
merja86 kirjoitti:
No voi harmi! Ehkä pääset varasijalta kuitenki tai sitte on tarkotettu niin, että suuntaat muualle.
En suuntaa muualle vaan jatkan töitä lähihoitajana kotihoidossa ja yritän maaliskuussa uudelleen kouluun.
- onkokotihoitotyökamalaa
Marja1980 kirjoitti:
En suuntaa muualle vaan jatkan töitä lähihoitajana kotihoidossa ja yritän maaliskuussa uudelleen kouluun.
Onko lähihoitajan työ kotihoidossa niin kamalaa kuin julkisuudessa uutisoidaan? Olen kuullut, että hoitoalan opiskelijat eivät halua kotihoitoon töihin valmistuttuaan koulusta. Vaihtuvatko hoitajat jatkuvasti ja hakevat koko ajan muualle töihin? Teetkö kotihoitoa vanhuspuolella vai lapsiperheissä? Onko kotihoitotyö mielekkäämpää lapsiperheissä kun vanhustyössä?
- höhläkö
Minun taas pitäisi käydä perumassa polkuopintohakemukseni. Pääsin varasijalta päiväpuolelle opiskelemaan! :)
- voikumiäki
Onneksi olkoon! On varmaan mieluisa tehtävä saada perua polkuopinnot.
- Opiskelija75
Mä opiskelen polkuopiskelijana päiväopintoja ja se onnistuu lähinnä vaan siksi että opiskelen te-toimiston tuella. Muuten olis ollut pakko ottaa monimuoto-opinnot. Mulle on sanottu, että hyvillä numeroilla ei ole ongelmia päästä sisään kun se 60op on täynnä, mutta jos on yhtään epäilyksiä opiskelijan motivaatiosta niin miettivät kyllä kaksi kertaa. Mulla on mahdollista myös nopeuttaa opiskeluja opiskelemalla yhtä aikaa myös monimuoto-opintoja ja kesälläkin on mahdollista opiskella kesäopintoina 15op joten valmistuminen nopeasti on hyvin mahdollista.
- allekolmessavuodessa
Valmistua voi myös normaalia nopeammin käymällä töissä 40h/vko ja huolehtimalla perheestä samalla. Eikä tee edes tiukkaa. Kaikki on kiinni motivaatiosta :)
- mikäonpolkuopinto
Mikä on polkuopinto ja miten se hyödyttää opiskelijaa? Opiskellaanko kyseiset opinnot päivisin, iltaisin, viikonloppuisin vai verkossa? Saako opiskelija opintotukea Kelasta tai muualta? Pääseekö polkuopinnoista suoraan, ilman pääsykokeita ammattikorkeakouluun tai yliopistoon?
- herraisäsentää
Googleta "polkuopinnot"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1323013- 71467
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201326Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441151
- 371021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381012Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133957- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36877