Olen hankkimassa ko. -90 Hondaa itselleni kaverilta hintaan 5500ekua. Onko näin että se on luotettava pyörä? Siihen on laitettu Joshimuran putket ja isommat suuttimet, matkakulutus n. 5,5l/100km. Mitä kannattaa huomioida kun alan hieromaan tosissaankin kauppoja ja huollettukin on syksyllä.
Kertokaa asialliset kokemukset.
Mitä mieltä
29
4056
Vastaukset
- penmus
ajettu, jos paljon kilometrejä ja ovat myös luotettavia niin vikoja tiedossa. Minä en ostaisi noin vanhaa, ajattele lähes 15 v vanha, eikä tuo hintakaan nyt niin edullinen ole, sillä saa alle 5 v vanhan 650 vähän ajetun, mutta itseppä tiedät
- matkapyörä
Mojensta!
Kyllä kai se on vaikeeta sanoa, onko se luotettava. No joka tapauksessa monen mielestä se ON luotettava mutta mulla tökkäs toi hinta silmään heti ekaks.
Ei noin vanhasta pyörästä noin suurta hintaa kannata maksaa. Tai siis tietysti riippuu varustelusta, kunnosta ja kilsoista. Onko kilsat luotettavia, siis ilmoittaako myyjä todellakin ne määrät, mitä sillä on oikeesti ajettu.
Katsoisin kyllä pyörän ympäriinsä, onko vedot tallella, savuttaako, kulutusosat kaikkineen, käynnistyvyys kylmänä, kuumana, tyhjäkäynti, jakopäästä se että onko säätövaraa enää , laturin toiminta ym. ym. ym.
Jos haluut vanhan pyörän, osta pois mutta käypä hinta ton ikäsestä on jossain 3,3- max 4 tE.
Jos saat kaupan mukana kaikki laukut ja KAIKKI kulutusosat on UUSIA, tarjoo 4,5-5 tE.
Onko pyörä revitelty kun on suuttimet ym laitettu...???
Saat muuten saksasta samanikäsen pyörän halvemmalla.
- huolto maksaa
Jos aiot viedä pyörän huoltoon ja käy ilmi että siihen joudutaan vaihtamaan paljon kulutusosia, voit heti lyödä n. 1000 ekkeriä lisää kustannuksiin.
Eli kato, onko kulutusosat ok, saathan sinä huoltomieheltä arvion kun käyt näyttämässä pyörän asiantuntevalla henkilöllä.
Kyllä mullakin tollanen hinta pistää vähän miettimään, noin pari tonttua liikaa kyseisen ikäsestä pyörästä vaikka kiiltäis kuinka.- tehty
Syksyllä on kaikki huollot tehty, esim: jakopää, iskarit eteen, venttiilit säädetty, ketjut/rattaat uusittu. Kaveri on siinä mielessä luotettava et tunnen hänet aika hyvin muutta edelliseltä omistajalta on turha kysellä kun hän voi olla mittaria näpräillyt. 40l Takalaukku tulee mukaan ja olen sitäkin miettinyt että haenko saksasta itse pyörän mutta onhan niissäkin omat riskinsä olemassa kilometrien suhteen... Täytyy vertailla hintojakin ja ostan sen lumien aikaan joka tapauksessa.
- on pyydys
Tuon pyörän hulto maksaa maltaita ja tyyppivikojakin löytyy ja niiden korjaus maksaa.nokkaketju kiristäjä remppa noin 1200e siihen saat melkein varautua poikkeuksetta.Starttimoottori ongelmat ei ole hondissa harvinaisia,katteet halki jostain melkein poikkeuksetta yms. luotettava se ei kyllä ole -90 mutta kyllä sillä ajeloo jos rahamies ja hermot kestää.Aino jota vois suositella jos kerran ison pitää saada ja vanha on yamaha fj 1200 se kestää ja on luotettava ei hondan tauteja
- pyydystäjä
Puhut täyttä paskaa. Hei haloo... vähän itsekritiikkiä jo huonoihin provoihinkin. Vaikka ei ole edes yrittämisen arvoista niin vastaan kuitenkin. Nokkaketju kiristäjän vaihto ei ole tosiaankaan 1200 egee. Kiristäjän ja kettingin saa 160 euroon.
Ketjun vaihtoon menee muutama tunti.... tai jos joku tommosen summan mokomasta maksaa niin olkoon... multa saa vaihdon kevät tarjouksena 1000 eerolla... jonoon vaan niin mä rupeen ruuvaan... Lupaan että eka vehje menee alle 6 tunnin ja loput vielä nopeammin.
Jos alkaa rallattaan niin vaihdetaanpas sitten kerralla kumpikin kun ei ole tietoa todellisista ajomääristä. Kun purkaa kiristäjän, ei ole enää iso homma nykäistä uusi vitja paikalleen. Mulla noita tonttuja ollut pari ja kilometrejä niihin on kerätty ihan miehekkäästi. Venoja ei ole tarvinut kuin tarkistaa... välillä ei sitäkään.... - pecca
taas jotaki idioottia kusetettu,,kannattaa kysellä huollon hintoja ennekuin vie liikkeeseen,sua on kustu linssiin ja kunnolla. Järkevät ihmiset vertaa ja kyselee tarjouksia.Mulla oli honda ja vaihdatib nokkaketjun ja kiristimen Hondahuollossa 70tkm paikeilla ja oli murtoosa töineen ja tarvikkeineen tuosta hinnasta,edellinen omistaja oli myös vaihdattanu kyseiset osat aikonaan pyörään 35tkm kohdalla ja nekään ei ollut likellekkään noita hintoja mitä laitoit tohon.. Mutta idioottejahan on helppo vedättää ja ottaa kunnon hinnat =)))
- NORSU
on se niin kankea ja raskas,aloittelijalta menee mielenkiinto moottoripyöräilyyn heti alkuunsa
- chris
Pyörämalli on yksi markkinoiden luotettavimpia. Hondan koneella ajaa huoletta 200tkm ilman suurempia remppoja. Moottorin ainoa "tyyppivika" on kylmänä rallattava nokkaketjun kiristäjä. Nokkaketjun kiristäjä maksaa tollaiset 80€ ja vaihto on ehkä 3h työveloitus. Silloin saa venatkin samalla säädettyä. Käyntiääntä kannattaa kuunnella. Jos muita rallattavia ääniä kuuluu saattaa laaturi/startin ketjun kiristäjä olla rikki ja sen vaihto vaatikin jo koneen korkkaamisen. Samoin tulee tarkkailla että startin kytkin ei luista, koska silloin on myöskin koneen korkkaaminen edessä. Jos on vähänkin epäilystä että kone ei kierrä mukana käynnistettäessä kannattaa kaupat jättää tekemättä, tai sitten otta huomioon ison konerempan kustannukset.
Tuon ikäisen hyväkuntoisen tuonti tulee saksasta maksamaan tuollaiset 4-5k € riippuen miten matkakulut ottaa huomioon. Sitten on koko katsatusrumpa suomen päässä.
Eli jos pyörä hyvässä kunnossa eikä korjauksia ole odotettavissa, niin en pidä pyyntihintaa mahdottomana. Tinkiä pitää ja saattaa myös olla että käytettyjen hinnat tulevat vielä suomen markkinoilla laskemaan lähemmäs eurooppalaista tasoa.
Tämänpäivän standardin mukaan pyörä on raskas, mutta kyllä tottunut silläkin ihan vauhdikkaasti kurvailee. Ota kuitenkin huomioon että xx:ää on tarjolla tollaiseen 7-8k €, eli onko sittenkin viisaampaa heittää muutama tuhat lisää kehiin, jolloin saa jo huomattavast uudemman pyörän.
Ikäpyörä vaatii aina laittamista pysyäkseen vireessä. Jos et ole tekniikkamiehiä ja riipuvainen korjaamon palveluista, jättäisin näinkin vanhan pyörän hankkimatta kunnosta riippumatta.- luotettavimpiako???
kun ottaa huomioon edellisen vika vuodatuksen tosiaan kestävä ????
- chris
luotettavimpiako??? kirjoitti:
kun ottaa huomioon edellisen vika vuodatuksen tosiaan kestävä ????
Kun kerran kysyttiin niin yritin valoittaa tilannetta, kun "Murffy" iskee. Eli turha olla jälkiviisas.
Muuten itse ajoin yli 100tkm ja kone tikitti ihan nätisti edelleen.
On joskus ihan terveellistä katsoa myöskin varjopuolia, ettei tule myöhemmin turhia yllätyksiä. - ihmisille
chris kirjoitti:
Kun kerran kysyttiin niin yritin valoittaa tilannetta, kun "Murffy" iskee. Eli turha olla jälkiviisas.
Muuten itse ajoin yli 100tkm ja kone tikitti ihan nätisti edelleen.
On joskus ihan terveellistä katsoa myöskin varjopuolia, ettei tule myöhemmin turhia yllätyksiä.ja tikitti tosiaan tikitti ,kyllä honda tuolla kilometrimäärällä käy kun betoimylly jossa on kiviä.Montako kiristäjää vaihdoit tai räpläsitkö startin kanssa yms
- chris
ihmisille kirjoitti:
ja tikitti tosiaan tikitti ,kyllä honda tuolla kilometrimäärällä käy kun betoimylly jossa on kiviä.Montako kiristäjää vaihdoit tai räpläsitkö startin kanssa yms
Pari kertaa vaihdoin nokkaketjukiristemen. Startille ei tarvinnu kertaakaan tehdä mitään. Ku myin pyörän kone oli edelleen korkkaamaton ja 130000 km mittarissa. Nyt on alla Fireblade vm.93 ja 70000 km mittarissa ja siinä kone tikittää kun singeri. Kyllä näin on marjat, että hondissa on parhaat koneet. Vähä niin ku duracell, kun muut on jo hyytyny. Se siitä valehtelimesta!!
- en suosittele
chris kirjoitti:
Pari kertaa vaihdoin nokkaketjukiristemen. Startille ei tarvinnu kertaakaan tehdä mitään. Ku myin pyörän kone oli edelleen korkkaamaton ja 130000 km mittarissa. Nyt on alla Fireblade vm.93 ja 70000 km mittarissa ja siinä kone tikittää kun singeri. Kyllä näin on marjat, että hondissa on parhaat koneet. Vähä niin ku duracell, kun muut on jo hyytyny. Se siitä valehtelimesta!!
aloittelijoille .1000:nen cbr vaikea käsitellä,työläs huoltaa huonot jarrut yms. kannattaa hakea kevyempi / nykyaikaisempi vaikka sitten 650cc :nen
- hondamies-76-
en suosittele kirjoitti:
aloittelijoille .1000:nen cbr vaikea käsitellä,työläs huoltaa huonot jarrut yms. kannattaa hakea kevyempi / nykyaikaisempi vaikka sitten 650cc :nen
ajattele jos sulla olisi yhtä paljon rokkia ranteessa kuin mulla, niin säkin osaisit ajaa
laatu pyörää/mitä pyörää tahansa.
taidat ajaa skootterilla?
se on sit kevyt.
itselläni oli norsu ekana pyöränä ja ihan hyvin meni.
Mut se onkin miesten rätkä eikä "omenapora" niin kuin sällit sanoo.
- ???
Osta uusi, mutta älä mitään yliarvostettya busaa tai bladea...
Vähän lisää niin saat melkein tuoreen.- jukkis
vika busassa tai bladessa on?
- hinta
korkeintaan 3000e ja pitää tosiaan olla hyvä.Kaikki enempi maksettu ylihintaa,kyseessä ei mikään legendapyörä
- älä osta
Kokeilin viime kesänä yhden viikon lopun ajan ajellen "norsulla" ja kokemuksesta voin vain sanoa, että painoa on jo liikaa kun vertaa 2000- luvun pyöriin. Honda CBR 1000 F v. 1992 h.4000 € oli siisti päältäpäin, maalattu ja kulutusosiltaan OK, mutta koneella oli jo niin paljon kilometrejä takana, että kaupunkiajossa kone tukkeentui ja sammahteli tuon tuostakin liikennevaloihin. Sitten kun urutti, se toimi hetkisen. Pyörä on RASKAS JA KANKEA ja kone alaväännöltään heikko.
Uskallan jopa väittää, että tämän päivän 600 CBR:stä saa miellyttävämmän ajonautinnon kuin tuosta vanhasta norsusta.- varten
Olen paremminkin matkapyöräilijä kuin kaupungissa ajelija ja jos kyytiin laitetaan yksi lisää ja laukut täyteen kamaa niin kuussatanen puutuu alakierroksilla. Kyllä mun mielestä matkaajossa painavampi on parempi ajettava ehdottomasti. Kiitos kuitenkin osallistumisesta...
- kilometrikalle
Se on kato tosiaan mennyt kilometreista tukkoon toi kone. Talvihuollossa kun ottaa liiat kilometrit ulos niin mahtuu kampura taas pyöriin paremmin. Koska testasit tukkeentunutta pyörää niin tästä voidaankin tehdä johtopäätös että 1000F peleissä moottori ei ole väännökäs.
Mitä kaverin kusiaista pääsin joskus testaamaan, vieläpä kaksi päällä, se oli alakierroksilla sitten oikein patapatalaiska... liekö tukossa kilometreistä sekin.
- hondisti
Paljon on hyvää pyörää näissä keskusteluissa haukuttu. Itselläni on cbr1000 -93 (ei dual) ja kokemukset pelkästään hyviä. Pyörällä on ajettu 45tkm, joista minä noin 30tkm.Omassa pyörässäni ei ole ollut mitään vikaa tai ongelmaa. On valitettu että pyörä on kallis ja hankala huoltaa, asiahan on juuri päinvastoin, esim venttilit pystyy säätämään itse ilman erikoistyökaluja, ei onnistu monessakaan pyörässä. Olis kiva tietää mikä pyörän huoltamisessa on se hankala paikka. Nokkaketjunkiristäjä on heikko kohta, osa maksaa 80e, senkin voi vaihtaa itse, tietenkin taidoista kiinni, omaan sitä ei ole tarvinnut vaihtaa. Raskas pyörähän se on, mutta vastapainoksi todella vakaa meniä maantieajossa. Teho/paino suhde ei ole lähelläkään nykypyörien luokkaa, mutta tehoa on varmasti useimmille ihan riittävästi ja osalle varmaan liikaakin. Hintahaitari on vanhoissa pyörissä aina suuri, itse jättäisin ostamatta ainakin ne 2500e pyörät, ne ovat luultavasti niitä paljon ajettuja vikapesiä joista tässäkin yhteydessä on puhuttu.
Turhaa sekoittaa tähän keskusteluun mitään 600:sia, onhan olemassa vieläkin pienempiä ja keveämpiä, moottoripyöräähän tässä oltiin ostamassa.- CBR 100f
Nyt puhuit asiaa... Ihmettelinkin että jos pyörä tuntuu liian painavalta niin kevarikin on olemassa... 250km/h niin siitä elämä vasta alkaa...
- Merkin vaihto
Jos hinkuat 15 v. vanhaa nelirivikkoa matka-ajoon, niin kyllä Yamaha XJ 900 on parempi vaihtoehto. Se on ikiliikkuja ja helppo huoltaa itsekin pääosin.
Niin...ja loppuu se ketjun ja rattaiden vahaus.
Ajoasento parempi eli pystympi.
Ainoa missä häviää on koneen tehot mutta jampallakaan ei jää jalkoihin- chris
60 luvun tekniikalla varustettua puhallinkonettako olet tyrkyttämässä cbr 1000en rinnalle!!
Jammun yzf 1000 Thunderace olisi silloin mallina lähempänä cbr 1000sta. Muuten hyvä, mutta väärän merkkinen. - Puolueeton
chris kirjoitti:
60 luvun tekniikalla varustettua puhallinkonettako olet tyrkyttämässä cbr 1000en rinnalle!!
Jammun yzf 1000 Thunderace olisi silloin mallina lähempänä cbr 1000sta. Muuten hyvä, mutta väärän merkkinen.Kyllähän tuo XJ:N kommentointikin pitää paikkansa.
On ihan normaalia että kyseisillä pyörillä ajellaan peruskoneen osalta yli 200 000 km.
Toki nokkaketjun ja venttiilien kanssa puuhailua tulee jonkin verran aiemmin.
Mutta siihenpä ne korjaushommat sitten jääkin.
Joo, eikä voi vähätellä keppivetoisen hyviä ominaisuuksia huoltovapauden ja siisteyden kannaltakaan.
Vanhahtavassa tekniikassa on hyvätkin puolensa..
- The Force
Täällähän varsinaiset asiantuntijat esittää pätevänä vikoja pyörästä jolla eivät ikinä ole ajaneet saatika korjanneet. Esim. 1200€:n hinta-arvio nokkaketjun vaihtamiseen on täyttä paskaa. Separilla olen kohta ajanut 100tkm ja eipä ole vielä tielle tarvinnut em. vikojen takia jäädä. Tekniikka on erittäin luotettavaa ja helposti huollettavaa, esim venasäätöön ei tartte mitään säätöpaloja ym härpäkkeitä. Sen kun ottaa avaimet kouraan ja säätää. Ja kuussatasten huumaamille sanoisin sen verran että on se jonkunverran eri peli joka suhteessa. Jos on suurikokoinen niin eihän 600:lla edes sovi ajamaan, polvet on korvissa poikkeuksetta. Ja koneen sitkeys on kans ihan eri planeetalta. vrt perus 600=> vääntö n.60-70Nm vs. 1000cbr=>104Nm vakiona. Ja tämä korostuu eritoten kahdestaan ajettaessa. Rata-ajoonhan tätä ei tietääkseni ole suunniteltukaan, joten on turha kitistä ajo-ominaisuuksista. Ominaisuudet riittää varmasti jokaiselle perusjullille ja jää varmasti vielä reserviinkin. Alkuperäiselle: kannattaa sitä hintaa tinkailla vielä huolella. Separeita on nimittäin tarjolla runsaasti, eivät lopu vaikka vähän harkitseekin. Seepeeärrä kulkee ja rakkikoirat(pyörättömät) räkyttää
- pekka
Mulla ollu paljon pyöriä,eri merkkejä yms,lisäksi kokeillut/ajanut useaakin merkkiä ja mallia. Kawasakia ei enää koskaan,Suzukia vois harkita, Yamaha suht hyvä, Honda on ja pysyy nyt!
Yamaha fj:tä joku mainostaa täällä mutten ite tykääny,ajoin reissun fj1200 ja se ei miellyttäny. Mulla oli pitkään honda cbr 1000f vm 90 ja pyörä oli hyvä,ei moittimista,huollot helppo tehdä itse (venttiilinsäädöt yms) ennen honda cbr:rää oli 1100virago se teetti paljo enempi huolto yms vaivaa kuin honda ja kaiken lisäksi se oli hankalempi käsitellä kaupungissa joten tuota norsu lempinimeä en ole ymmärtyny ikinä. Varmaa jonku kukkakepin keksimä,ja semmoset kaverithan voi ajaa piikillä jos ei jaksa pitää moottoripyörää pystyssä. Honda cbr:llä kiva ajaa matkaa ja tekniikka TODELLA luotettava! Suosittelen kovasti. Vaihdoin nyt CBR:rän enduroon kun tulee tulevaisuudessa enempi ajettua lyhyttä matkaa ja maastossa. MUTTA MERKKI EI ENÄÄ VAIHDU!! Mutta muista tutkia pyörän historia ja kunto hyvin!! Kilometrejä helppo rukata ja älä usko jos huoltokirja "kadonnut" johonki. Selvitä aikaisemmat oistajat ja soita nille ja kysy pyörästä ei ne siitä suutu jos tosi motoristeja ovat!! Itse olen selvittäny aina historoat/kilometrit yms ex omistjilta ja aina mielellään ovat kertoneet!- CBR 1000f
Näin olen päättänytkin tehdä. Kiitos hyvistä kommenteista, olen saanut luoton ko. pyörästä ja ostan liikkeestä 93 mallisen, olen kauppaa jo kovasti hieronut. Tänksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291