Puerto Plataan tulijoille 2016-2017

Vastuullinenmatkustaja

Tervetuloa kaikille reissaajille. Suosittelen lämpimästi tutkimaan uutisia Puerto Platan suurtulvista tänä syksynä. Monet ovat menettäneet kaiken omaisuutensa, jopa kotinsa. Jos haluat olla pikkaisen parempi ihmisenä, olisi kilttiä jättää tippiä varsinkin hotellien siivoojille, sillä usein heillä ei muuta palkkaa ole ja kotona odottaa paikalliseen tapaan useampi lapsi. Parilla eurolla paikallinen ruokkii koko perheen. Kausiluonteisena työnä 70 % työntekijöistä laitetaan ulos high seasonin jälkeen, jolloin muutama kuukausi on koko vuoden toimeentulo hotellien työntekijöillä.

6

541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allan678

Hyvä muistutus yleisestikkin.
      Olen aina antanut / jättänyt kiitosta, ja alkuvuonna luulen että sain hyvää takaisinkin päin.
      Lähdimme huoneesta ja tapasimme käytävällä kerrokksemme siivoojan, kiitimme viikosta ja sanoimme jättäneemme hänelle huoneeseen jotakin kiitokseksi.

Kohta hän tuo juoksujalkaa hotellin aulaan kaulakoruni (hopeinen ketju ja riipus ) joka oli jäänyt huoneeseen. Ei kauhean arvokas, mutta rakas kyllä.

Meillä oli siinä hyvin aikaa ennen kentälle lähtöä niin ehdin käydä kaupasta hänelle vielä ylimääräisen kiitoksen hakemassa. Oltiin Kuubassa ja hyvä mieli jäi varmasti molemmille.

Olisiko jotakin tiettyä tavaraa mitä voisi viedä dominikaaniseen?

• eitippiäkiitos

Miksi ihmeessä antaisin tippiä ? En itsekään ole koskaan saanut tippiä siitä että teen työni joka minun kuuluukin tehdä. En matkusta mihinkään auttaakseni paikallisia ihmisiä, vaan matkustan lomailemaan ja nauttimaan omasta hyvinvoinnistani.
      Ei ole minun tehtäväni ruokkia muiden perheitä.
      En ymmärrä ihmisiä jotka painostavat toisia ihmisiä tippaamaan. Tipatkoot itse jos haluavat mutta muita on turha ohjeistaa.
      Jenkeissä tarjoilijoille jätän 10 prosentin tipin jos tippi ei kuulu hintaan. Siellä se kuuluu asiaan.
      Ne jotka tippaa hotellin henkilökuntaa tehkööt sen, se ei minua häiritse eikä ole minulta pois, mutta älkööt painostako muita harrastamaan hyväntekeväisyyttä.

• raijjar

Samaa mieltä. Ne tippaavat jotka haluavat ja antavat muiden nauttia olostaan rauhassa.

• Hatebadmanners

Tulin juuri Puerto Platasta ja näkihän siellä näitä, jotka eivät tipanneet. Voi voi, kun saivat odotella aina vuoroaan. Ja ihan hyvä, että saivat, pari dollaria ei ole meille paljon, mutta paikallisille on.

• piutpauttipeille

kerro lisää satuja. Palvelu on ihan samaa tippasi tai ei. Tippaamalla saat vain turhaa mielistelyä ja tekohymyä. Jos tykkäät kohentaa omanarvontuntoasi tippaamalla niin siitä vaan.

• kuinkassitten

Kaikkein parasta olisi viedä ehkäisypillereitä repullinen ja antaa tietoa mitä kaikkea parempaa elämä antaa ilman tolkuttoman suurta kakaralaumaa kiljumassa ruokaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      46
      3199
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      38
      2694
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2624
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      115
      2440
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      51
      2193
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      351
      1961
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      151
      1594
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1475
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1298
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      32
      1235
    Aihe