Puerto Plataan tulijoille 2016-2017

Vastuullinenmatkustaja

Tervetuloa kaikille reissaajille. Suosittelen lämpimästi tutkimaan uutisia Puerto Platan suurtulvista tänä syksynä. Monet ovat menettäneet kaiken omaisuutensa, jopa kotinsa. Jos haluat olla pikkaisen parempi ihmisenä, olisi kilttiä jättää tippiä varsinkin hotellien siivoojille, sillä usein heillä ei muuta palkkaa ole ja kotona odottaa paikalliseen tapaan useampi lapsi. Parilla eurolla paikallinen ruokkii koko perheen. Kausiluonteisena työnä 70 % työntekijöistä laitetaan ulos high seasonin jälkeen, jolloin muutama kuukausi on koko vuoden toimeentulo hotellien työntekijöillä.

6

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allan678

Hyvä muistutus yleisestikkin.
      Olen aina antanut / jättänyt kiitosta, ja alkuvuonna luulen että sain hyvää takaisinkin päin.
      Lähdimme huoneesta ja tapasimme käytävällä kerrokksemme siivoojan, kiitimme viikosta ja sanoimme jättäneemme hänelle huoneeseen jotakin kiitokseksi.

Kohta hän tuo juoksujalkaa hotellin aulaan kaulakoruni (hopeinen ketju ja riipus ) joka oli jäänyt huoneeseen. Ei kauhean arvokas, mutta rakas kyllä.

Meillä oli siinä hyvin aikaa ennen kentälle lähtöä niin ehdin käydä kaupasta hänelle vielä ylimääräisen kiitoksen hakemassa. Oltiin Kuubassa ja hyvä mieli jäi varmasti molemmille.

Olisiko jotakin tiettyä tavaraa mitä voisi viedä dominikaaniseen?

• eitippiäkiitos

Miksi ihmeessä antaisin tippiä ? En itsekään ole koskaan saanut tippiä siitä että teen työni joka minun kuuluukin tehdä. En matkusta mihinkään auttaakseni paikallisia ihmisiä, vaan matkustan lomailemaan ja nauttimaan omasta hyvinvoinnistani.
      Ei ole minun tehtäväni ruokkia muiden perheitä.
      En ymmärrä ihmisiä jotka painostavat toisia ihmisiä tippaamaan. Tipatkoot itse jos haluavat mutta muita on turha ohjeistaa.
      Jenkeissä tarjoilijoille jätän 10 prosentin tipin jos tippi ei kuulu hintaan. Siellä se kuuluu asiaan.
      Ne jotka tippaa hotellin henkilökuntaa tehkööt sen, se ei minua häiritse eikä ole minulta pois, mutta älkööt painostako muita harrastamaan hyväntekeväisyyttä.

• raijjar

Samaa mieltä. Ne tippaavat jotka haluavat ja antavat muiden nauttia olostaan rauhassa.

• Hatebadmanners

Tulin juuri Puerto Platasta ja näkihän siellä näitä, jotka eivät tipanneet. Voi voi, kun saivat odotella aina vuoroaan. Ja ihan hyvä, että saivat, pari dollaria ei ole meille paljon, mutta paikallisille on.

• piutpauttipeille

kerro lisää satuja. Palvelu on ihan samaa tippasi tai ei. Tippaamalla saat vain turhaa mielistelyä ja tekohymyä. Jos tykkäät kohentaa omanarvontuntoasi tippaamalla niin siitä vaan.

• kuinkassitten

Kaikkein parasta olisi viedä ehkäisypillereitä repullinen ja antaa tietoa mitä kaikkea parempaa elämä antaa ilman tolkuttoman suurta kakaralaumaa kiljumassa ruokaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      106
      9244
    2. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      92
      8876
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      17
      7851
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      175
      6233
    5. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      58
      5328
    6. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      23
      4335
    7. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      6
      4291
    8. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      38
      4193
    9. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      39
      4083
    10. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      87
      3857
    Aihe