Puerto Plataan tulijoille 2016-2017

Vastuullinenmatkustaja

Tervetuloa kaikille reissaajille. Suosittelen lämpimästi tutkimaan uutisia Puerto Platan suurtulvista tänä syksynä. Monet ovat menettäneet kaiken omaisuutensa, jopa kotinsa. Jos haluat olla pikkaisen parempi ihmisenä, olisi kilttiä jättää tippiä varsinkin hotellien siivoojille, sillä usein heillä ei muuta palkkaa ole ja kotona odottaa paikalliseen tapaan useampi lapsi. Parilla eurolla paikallinen ruokkii koko perheen. Kausiluonteisena työnä 70 % työntekijöistä laitetaan ulos high seasonin jälkeen, jolloin muutama kuukausi on koko vuoden toimeentulo hotellien työntekijöillä.

6

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allan678

      Hyvä muistutus yleisestikkin.
      Olen aina antanut / jättänyt kiitosta, ja alkuvuonna luulen että sain hyvää takaisinkin päin.
      Lähdimme huoneesta ja tapasimme käytävällä kerrokksemme siivoojan, kiitimme viikosta ja sanoimme jättäneemme hänelle huoneeseen jotakin kiitokseksi.

      Kohta hän tuo juoksujalkaa hotellin aulaan kaulakoruni (hopeinen ketju ja riipus ) joka oli jäänyt huoneeseen. Ei kauhean arvokas, mutta rakas kyllä.

      Meillä oli siinä hyvin aikaa ennen kentälle lähtöä niin ehdin käydä kaupasta hänelle vielä ylimääräisen kiitoksen hakemassa. Oltiin Kuubassa ja hyvä mieli jäi varmasti molemmille.

      Olisiko jotakin tiettyä tavaraa mitä voisi viedä dominikaaniseen?

    • eitippiäkiitos

      Miksi ihmeessä antaisin tippiä ? En itsekään ole koskaan saanut tippiä siitä että teen työni joka minun kuuluukin tehdä. En matkusta mihinkään auttaakseni paikallisia ihmisiä, vaan matkustan lomailemaan ja nauttimaan omasta hyvinvoinnistani.
      Ei ole minun tehtäväni ruokkia muiden perheitä.
      En ymmärrä ihmisiä jotka painostavat toisia ihmisiä tippaamaan. Tipatkoot itse jos haluavat mutta muita on turha ohjeistaa.
      Jenkeissä tarjoilijoille jätän 10 prosentin tipin jos tippi ei kuulu hintaan. Siellä se kuuluu asiaan.
      Ne jotka tippaa hotellin henkilökuntaa tehkööt sen, se ei minua häiritse eikä ole minulta pois, mutta älkööt painostako muita harrastamaan hyväntekeväisyyttä.

      • raijjar

        Samaa mieltä. Ne tippaavat jotka haluavat ja antavat muiden nauttia olostaan rauhassa.


    • Hatebadmanners

      Tulin juuri Puerto Platasta ja näkihän siellä näitä, jotka eivät tipanneet. Voi voi, kun saivat odotella aina vuoroaan. Ja ihan hyvä, että saivat, pari dollaria ei ole meille paljon, mutta paikallisille on.

      • piutpauttipeille

        kerro lisää satuja. Palvelu on ihan samaa tippasi tai ei. Tippaamalla saat vain turhaa mielistelyä ja tekohymyä. Jos tykkäät kohentaa omanarvontuntoasi tippaamalla niin siitä vaan.


    • kuinkassitten

      Kaikkein parasta olisi viedä ehkäisypillereitä repullinen ja antaa tietoa mitä kaikkea parempaa elämä antaa ilman tolkuttoman suurta kakaralaumaa kiljumassa ruokaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2695
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2022
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1134
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      992
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      930
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      822
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      724
    Aihe