Luin uutisen, että nainen oli tuomittu, kun hän oli uhannut lapsensa sijaisisää. Aivan oikein. Outoa on kuitenkin se, että sijaisvanhempi voi vuosikausia kaltoin kohdella ja harjoittaa väkivaltaa sijoitettuja lapsia ja näiden verkostoja kohtaan - eikä kukaan puutu. Sitten, kun viimein joku puuttuu, asioita venytetään tahallaan, että pahoinpitelyt vanhentuisivat ja väkivaltainen sijaisvanhempi pääsisi kuin koira veräjästä.
Mistä johtuu ihmisten epätasa-arvo?
Epätasa-arvo oikeusistuimessa
3
87
Vastaukset
- kukaauttaisi
Sijaisvanhempi voi käyttää kaikenlaisia suhteitaan hyväkseen. On lakimiestä lähipiirissä, poliittista vaikuttajaa paikallis- ja valtakunnan tasolla, tuttuja oikeusistuimessa jne.
Miksi tämä yhteiskunta ei pidä puolustuskyvyttömien puolia. On kaiken maailman lastensuojelujärjestöä, joka elää yhteiskunnan varoilla, mutta puolustuskyvyttömän puolia nämä eivät pidä.
Perhehoitoliitto, Pesäpuu, PeLa yms. profiloituvat mieluummin sijaisvanhempien edunvalvojina, kuin että olisivat kiinnostuneita auttamaan kaltoin kohtelun kourissa olevia lapsia. Itse asiassa, eli silloin, kun kaltoin kohtelua tapahtuu, ovat auttajat kaukana.
lastensuojelun toimijat ovat lienee liikaa hienostoporukkaa. He eivät halua liata käsiään aivan oikeaan väkivaltaan. Sen ympärillä hyöritään ja pyöritään, mutta jos apua pyytää, haukkuvat avun pyytäjän ja puolustavat viranomaisia tai sijaisvanhempia. Koettu on.- noTÄMÄ.on.syy
Kaksinaismoraali on sitä, että ulospäin näytellään "Hyvää" ja puhutaan paljon "Hyvää" sekä osataan kytös- ja tapatietous silloinkin kun se on naurettavaa ja noloa.
Sisältäkäsin ulkokullattu kaksinaismoralisti ei kasva eikä sille kehity omaa moraalikäsitystä oikeasta ja väärästä. Se saa mallinsa kieroutuneesta kasvuympäristöstään, missä se oppii ettei juuri mitään saa ilman vastinetta.
Jo taaperona, jos toinen taapero ojentaa tälle taloustietoisessa perheessä kasvavalle keksin, niin tämän iskä ja äiti ohjaavat, että se toinen taapero yrittää nyt kyllä lahjoa häntä ja että jotta taaperot voisivat olla sujut, niin täytyy antaa vastalahja.
On hyvätapaista tehdä hyvää! Se vasta antaa statusta kun kuuluu Hyvätekijäin klubiin! Oma asema taataan sillä, että on kyllin selkeä hajurako apuatarvitseviin; ei tarvitse jotenkin vain rahvaanomaisesti "kaveerata" sentään ihan kaikkien köyhisten kanssa.
Vinoonkasvanut Hyvis sisäistää mallioppimisen kautta ylhäälläolemisen verrattuna apuatarvitseviin. On SELVIÖ, että HÄN ei tarvitse hyväntekeväisyys -almuja. Hyvis on riippuvainen alemmista. Hyvis on riippuvainen verkostaan, ns "Verkostosta".
Hyvis on kädetön tumpelo, tilannetajuton polo, yhteistyökyvytön ja sokea. Ei sellainen voikaan, ihan oikeasti, auttaa!
- minäminäminäminä
Tältä se näyttää juu. Naurettavaa, että samainen porukka yrittää muissakin yhteyksissä esiintyä hyväntekijänä. "Me hyvät ja lahjakkaat". Tai "Me vahvat suomalaiset naiset". Pah!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694313
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺684158Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363572Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163143Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342812En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142572Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102354IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm251491Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571292Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli751079