rauhoittunut pentu

naksjssv

Koiramme on nyt 8 kk sakubelgimix. Ennen ollut aika villi ja muutenkin huomion kipeä. Sisälle ei ole osattu rauhoittua, vaan tuotu lelua ymym

Nyt kuitenkin alkanut olemaan hyvinkin rauhallinen sisällä. Ulkona kuitenkin temmeltää normaaliin tapaan. Mutta sisällä saattaa vain makoilla sohvalla nukkua tai olla silmät auki ja vain maata. Pelkäänkin,että tämä olisi jotain tylsistymistä tai stressiä tai kipuja. Vai onko vain pentuni kasvanut ja rauhoittunut sen vuoksi? Vai olenko huomaamattani kouluttanut olemaan sisällä rauhassa?

Olemme alkaneet tekemään arkitemppuja kotona ja harjoittelemaan niitä noin 10-40 min päivässä muutaman kerran. Sekä lenkit päälle, hihnakävelyä harjoitellaan, lähellä pysymistä, luoksetuloa ym.

Voiko siis tuollainen muutaman minuutin aivotyöskentely oikeasti rauhoittaa noin paljon?

4

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 345676543

Aika vaikea sanoa tuohon mitään.On yksilökohtaista koska pennut rauhoittuu.Tietysti kaikenlainen liikutus ja aivotyökentely rauhoittaa.
      Kyllä sä itse,pennun tunteneena,tiedät jos se sairas on,eikö?

• koiraontaitava

koiran kipua on todella vaikea lukea... joten harva sitä oikeasti huomaa vainka kuinka tuntisi koiransa. koira on taitava piilottamaan kivun.

• liibalaaba123123

Aivotyöskentely on väsyttävää, se on totta. On kuitenkin mahdotonta sanoa mikä tämän teidän tilanteen aiheuttaa, kun ei tunne koiraa ja ole nähnyt sitä muutosta.
      Kuulostaa kuitenkin ihan passelilta teidän arki. :-)

• aivotyöskentelyväsyttää

kyllä voi ja tuossahan iässä koirat yleensä rauhoittuvat jos rauhoittuvat :D toisethan rauhoittuvat vasta eläkeiässä. koirakohtaista :) ja jos ootte lisännyt aivotyöskentelyä, näkyy se aivan varmasti juuri rauhallisuutena. koirille pelkkä 15 minuutin aivotyöskentely hetki riittää hyvin. muistan kun koirani kanssa aloitettiin pentukoulu, koira oli alkuun vielä seuraavanakin päivänä ihan tööt. kipuilun luulisi vaikuttavan myös ulkona touhutessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      139
      5174
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3426
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      114
      2700
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2388
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      261
      1807
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      47
      1739
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1587
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1556
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1520
    10. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      20
      1386
    Aihe