Livahdin Typpiä karkuun työvoimakoulutukseen!

vapaaorjuudesta

Jee...Olin saanut kutsun monialaisen yhteispalvelun ekaan tapaamiseen, enkä todellakaan mennyt. En suostu ilmaiseen orjatyöhön! Kutsussa sanottiin, että tapaamiseen saapumatta jättäminen voi aiheuttaa työnhaun päättymisen määräajaksi, tai toistaiseksi. Suomennettunahan tuolla tarkoitetaan sitä, että ensin työnhaku päätetään määräajaksi, ja sitten tulee toinen kutsu. Jos ei sittenkään ilmesty paikalle käy niin, että lopulta työnhaku päätetään toistaiseksi, eli työnhakua ei saa enää uusittua netissä, vaan se pitää mennä uusimaan paikanpäälle typpiin! Minä päätin, että en anna typin tätsyjen katkaista työnhakuni, vaan katkaisin sen itse päivä ennen tapaamisen ajankohtaa! Sitten odotin paripäivää...

Parin päivän kuluttua uusin työnhakuni netin kautta. Koska olin katkaissut työnhakuni itse, alkoivat kaikki työnhakuni käsittelyyn liittyvät asiat alusta! Nettiin ilmestyi teksti, että työkkäri ottaa minuun yhteyttä siihen ja siihen päivään mennessä. Typin virkailija oli kyllä lähettänyt työkkäriin viestin, että en ollut saapunut tapaamiseen, mutta kukaan ei työkkärissä ollut reagoinut siihen millään tavalla, koska olin itse päättänyt työnhakuni. Saman päivän aikana lähetin hakemuksen yhteen ihan mielenkiintoiseen työvoimakoulutukseen.

Työkkärihän ei tunnetusti melkein koskaan ota yhteyttä siihen ajankohtaan mennessä, mitä on luvannut, ja tässä tapauksessa se oli minun etuni! Kolmen viikon päästä koulutushakemuksen lähettämisestä sain kutsun koulutuksen kartoitusjaksolle. Heti seuraavalla viikolla siitä aloitin opiskelun lopullisessa koulutuksessa. Työkkäri ei ollut sinä aikana ottanut minuun ollenkaan yhteyttä, eikä reagoinut asioihini millään tavalla!

Kun työvoimakoulutusta oli kulunut reilu viikko, oli työkkäri viimein "herännyt"! He siirsivät minut pois ryhmästä "Työvoiman ulkopuolella oleva" ja pistivät ryhmään ryhmään "Koulutuksessa". Saman aikaisesti tuli sitten viimein selvityspyyntö, että miksi en ollut tullut monialaisen yhteispalvelun tapaamiseen ja miksi olin katkaissut työnhakuni. Jätin vastaamatta selvityspyyntöön!

Kumma kyllä lopulta työkkäristä tuli myönteinen työmarkkinatuki päätös. Monialaisen yhteispalvelun tapaamisesta kieltäytyminen ja oman työnhaun katkaiseminen selvästikin kyseisen palvelun välttely tarkoituksessa kyllä olisivat muuten aiheuttaneet minulle työnhaun katkeamisen määräajaksi, mutta työkkäri katsoi että olen suorittamassa työvoimapoliittista toimenpidettä, joten kyseistä rangaistusta ei tullutkaan! Yes! Kirjaimellisesti siis voidaan sanoa, että livahdin Typpiä karkuun työvoimakoulutukseen. Näinkin voi näköjään tapahtua.

3

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jasunpointtiolimikä

Mitä ihmeellistä tuossa nyt oikein muka oli?Mopan (entinen Typ), ja TE- toimiston tarkoitushan on nimenomaan sysätä työtön jonnekin!Eli sysätään joko työvoimakoulutukseen,tai työkokeiluun tai johonkin kuntouttavaan toimintaan!Et tietenkään saa mitään rangaistusta,kun olet itse vapaaehtoisesti suostunut ja hakeutunut mukaan johonkin toimintaan! Tyytyväisiä vain ovat siellä,kun "kaunistat" heidän tilastojaan hetkisen verran.

• 9plu2

Suorastaan maksoit koulutukseen pääsystä kun katkaisit työnhaun muutamaksi vuorokaudeksi. Olisit koulutukseen päässyt ilman työnhaun kaitkaisuakin.

• tämmööst

Jotkut ovat sitten kummallisia! Ilmankos ovat työttömiä.

Itseään vahvistava kehä: Kummallinen ei saa töitä tai, jos saa, ei pysy töissä. Työttömyys jättää jälkensä ja tekee entistä kummallisemmaksi. Työtön alkaa paeta kaikkea työhön viittaavaa. Luulee olevansa erikoisen etevä siinä. Ei helv...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2060
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79