paras grilli esim. takaiteeseen!!

ainaaaavesillä

niin paras/toimiva!

31

7254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • namgrill
    • Raölihefoicöpefih

      Magma on sikakallis ja erittäin laadukas! Aivan loistava vehje ja kaasutaloudellinen. Olemme käyttäneet 5 runsasti ja vehje on kuin uusi. Toimii tuulessa kuin tuulessa ja on tukeva.

      Puhtaanapito on oikeastaan päähaaste ja kaikissa grilleissähän se on niin.

    • Magma on varmaan hyvä, mutta tosiaankin suhteellisen hintava. Itsellä on kolme kesää ollut käytössä Weberin simpukkamallinen Q1000

      http://www.webergrill.fi/grillmallit/weber-q/weber-q-1000-serie-25fx.aspx

      Ei ihan suoraan venegrilli, mutta sille on veneessä paikka. Tehty hyvästä kamasta ja grillaa tosi hyvin. Kaikki väännetään käytännössä kesällä sillä joko takakannella, tai etukannella, josta on näppärä kattoluukkuyhteys suoraan dinettiin. Yhdellä kaasurasialla grillaa monta kertaa

    • namgrill
    • 45343
    • DriveFastTakeChances

      Venegrillin ominaisuuksiin kuuluu se, että se käännetään laidan ulkopuolelle, jolloin mahdollinen palava rasva ei putoa veneeseen. Kyse on vain turvallisuudesta, ei sen tärkeämmästä asiasta.

      Yleensä kukaan ei grillaa niin, että grilli on veneen kannen päällä.

      • namgrill

        Landman panterassa rasva valuu keräilyastiaan grillin alapuolelle, siis ulos, ei ole vielä syttynyt ja fysiikan lakien mukaan tuskin ikinä syttyykään....saman systeemi toden näköisesti weberissä.

        Lisäksi nämä grillit ovat ns.pöytägrillejä joten lämpöä ei säteile alaspäin paljoakaan, joten turvallisuus on taattu lämmönosalta, kaasu on sitten toinen kysymys, mutta järjen käyttö on yleensäkin sallittua ja jopa toivottavaa merellä ollessa.


      • JärjenTonava
        namgrill kirjoitti:

        Landman panterassa rasva valuu keräilyastiaan grillin alapuolelle, siis ulos, ei ole vielä syttynyt ja fysiikan lakien mukaan tuskin ikinä syttyykään....saman systeemi toden näköisesti weberissä.

        Lisäksi nämä grillit ovat ns.pöytägrillejä joten lämpöä ei säteile alaspäin paljoakaan, joten turvallisuus on taattu lämmönosalta, kaasu on sitten toinen kysymys, mutta järjen käyttö on yleensäkin sallittua ja jopa toivottavaa merellä ollessa.

        Kun ei ole vielä syttynyt, niin sitten ei voi syttyä :D

        Joskus nämä perustelut saavat nauramaan kippurassa lattialla


      • merikarrrrhu
        JärjenTonava kirjoitti:

        Kun ei ole vielä syttynyt, niin sitten ei voi syttyä :D

        Joskus nämä perustelut saavat nauramaan kippurassa lattialla

        Onneksi sinä olet niin fiksu, että tulkitset toisten kirjoituksia ihan oman maun mukaan...... Eikös tossa todettu, että ei ole veilä ikinä syttynyt ja fysiikan lakien mukaan tuskin syttyykään, ei sen takia että se ei ole vielä syttynyt.


      • namGjatuurillamennään
        merikarrrrhu kirjoitti:

        Onneksi sinä olet niin fiksu, että tulkitset toisten kirjoituksia ihan oman maun mukaan...... Eikös tossa todettu, että ei ole veilä ikinä syttynyt ja fysiikan lakien mukaan tuskin syttyykään, ei sen takia että se ei ole vielä syttynyt.

        Ja moni on hukkunut vesille ja grilli ruoka sisältää karsinogeeneja. Parempi jäädä kotiin ja höyryttää ruoka, kun tuo out door elämä on riskejä täynnä!

        Apua! Kaasua veneessä, se on todella vaarallista ja useimmiten grillataan vielä pienessä maistissa.

        Puhelinkin säteilee, ahdistaa...

        Kyllä nauraminenkin kippurassa, saattaa vaarantaa terveytesi, voi elämän kevät sun kanssas, uskallatko tehdä mitään muuta, kuin kirjoitella tänne?

        35 vuotta veneessä grillannut, 29 vuotta hiiligrillillä ja loput kaasulla, ilmeisesti jumalallisella tuurilla?


      • merikarrrrrhu

        Vai otettu lääke auttaa.....


    • tuonkin
    • 45343

      Grillissäni on rasvalle tarkoitettu valuma-allas, minne se mähmä valuu, eikä leviä pitkin takatäkkiä.
      Sanoisin että ulkona täkillä oleva grilli on huomattavasti turvallisempi vaihtoehto veneessä tapahtuvaan ruoan valmistukseen, kuin mitä esimerkiksi sisällä pentterissä.
      Ei kovin kummoista rasvapaloa tarvitse, niin tämänkin postauksen alle vastailevat viisastelijat ovat sormi ahterissa huuli pyöreenä juoksemassa ympyrää apuvaaa huutaen.

      • MitenSeOnTurvallinen

        Siis grillissäsi on paikka, johon kertyy rasvaa useilta grillauksilta?
        Se on sitten vähän kuin polttoainetankki, jonka päällä on avotuli.

        Grillin syttyminen ei ole kovin harvinaista etenkään, jos grillaa kanaa. Palava rasva ei sammu siitä, jos se putoaa rasva-altaaseen.


      • merikarrrrhu

        Eiköhän sen astian pysty tyhjentämään?
        Grillaatko jotain napalmikanoja kun ne on noin herkästi syttyviä?


      • NamGrilljatuurilla
        merikarrrrhu kirjoitti:

        Eiköhän sen astian pysty tyhjentämään?
        Grillaatko jotain napalmikanoja kun ne on noin herkästi syttyviä?

        "Järjentonava on" ilmeisesti vielä poikanen joka höyryttää babukorissa ituja, kaveri ei uskalla edes kävellä ulkona ilman kypärää ja munasuojia...

        Ja kyllähän kaverilla leikkaa, kun tietää rasvan syttyvän, ilmeisesti siksi siirtynyt höyryttämään ituja, kun kanat ja muut lihat aina mustana korppuna ja ympäristö palaneena, kun kaveri ei ole hokanut, että grillissähän on lämpötila säätö...

        Antaa kaikkien purojen virrata, niin "tonavankin"


      • wwwwwt
        NamGrilljatuurilla kirjoitti:

        "Järjentonava on" ilmeisesti vielä poikanen joka höyryttää babukorissa ituja, kaveri ei uskalla edes kävellä ulkona ilman kypärää ja munasuojia...

        Ja kyllähän kaverilla leikkaa, kun tietää rasvan syttyvän, ilmeisesti siksi siirtynyt höyryttämään ituja, kun kanat ja muut lihat aina mustana korppuna ja ympäristö palaneena, kun kaveri ei ole hokanut, että grillissähän on lämpötila säätö...

        Antaa kaikkien purojen virrata, niin "tonavankin"

        Helpottiko ?


      • Merinarhu
        merikarrrrhu kirjoitti:

        Eiköhän sen astian pysty tyhjentämään?
        Grillaatko jotain napalmikanoja kun ne on noin herkästi syttyviä?

        Kuukautiset?


      • Sähköglillimelikalhu
        merikarrrrhu kirjoitti:

        Eiköhän sen astian pysty tyhjentämään?
        Grillaatko jotain napalmikanoja kun ne on noin herkästi syttyviä?

        Hiilen syttyminen vaatii lähemmäs 500C, propaani 800C, rasva alle 400C, napalm 300C syttyäkseen.

        Jos ruokaa valmsitaa grillissä, jossa on avotuli, liekin lämpötila riittää rasvan sytyttämiseen mainiosti. Napalm sytyy hieman herkemmin kuin muut ruoat.

        Jos ei siirry höyryttämään ituja, niin palovaara on aina olemassa. Vaikka grillin lämpötilaa voi säätää, niin liekin lämpötila ei ole koskaan alempi kuin semn syttymislämpötila. Ilmeisesti melikalhulla on sähkögrilli, joka taas ei ole grilli lanisinkaan :D


      • merikarrrrrhu

        Ja sinä se vaan et osaa sitä astiaa tyhjentää, vaan odotat että se täyttyy ja syttyy palamaan......sammutintahan sulla ei siellä barlitissas ole koska se on kyykytystä vaatia moisia!


    • FiksumpiKuinMuut

      Käykääpä googlaamassa "grill on fire".
      Eiköhän sieltä löydy kaikki mallit mukaan lukien en, jotka eivät voi syttyä palamaan ja joiden käyttäjällä on muita parempi kokemus ja joka on erittäin älykäs ja huolellinen ja huomattavasti muita varoivaisempi (omasta mielestään).

    • namgrill

      Ei kenenkään ole pakko grillata tai paistaa ruokaansa kaasulla, joten mitä varten pitää olla viisastelemassa ja trollamassa tällaisessa keskustelussa, pipertäjien joita grillaamine veneessä ei kiinnosta, tai ei ole kokemusta.

      Voitte aloittaaa babuhöyrytin ketjun tai miten valmistaa paloturvallisesti ruokaa veneessä ketjun....

      • MäEnLeikiSunKaa

        Tai sitten laittaa grilli kaiteen ulkopuolelle sen sijaan, että uskottelisi itselleen, että kannella oleva grilli ei koskaan syty palamaan.
        Aloitus koski hyvää grilliä ja sen ominaisuuksia ja yksi ominaisuus on, että se on kaiteen ulkopuolella.

        Jos näkemys ei miellytä, niin turha siitä on ruveta mököttämään :D


      • namgrillp
        MäEnLeikiSunKaa kirjoitti:

        Tai sitten laittaa grilli kaiteen ulkopuolelle sen sijaan, että uskottelisi itselleen, että kannella oleva grilli ei koskaan syty palamaan.
        Aloitus koski hyvää grilliä ja sen ominaisuuksia ja yksi ominaisuus on, että se on kaiteen ulkopuolella.

        Jos näkemys ei miellytä, niin turha siitä on ruveta mököttämään :D

        Kyllä sää leikit, kun haluat sanoa viimeisen sanan!

        Montako venepaloa on syttynyt grillistä Suomessa, faktaa pöytään poju?


      • MikäOnNopeinMaaEläin
        namgrillp kirjoitti:

        Kyllä sää leikit, kun haluat sanoa viimeisen sanan!

        Montako venepaloa on syttynyt grillistä Suomessa, faktaa pöytään poju?

        En tiedä yhtään, toisaalta en tiedä muutenkaan montako venepaloa on Suomessa syttynyt, joten joudut halkmaan argumenttisi tai vasta-argumenttisi jostain muualta.


      • namgrill
        MikäOnNopeinMaaEläin kirjoitti:

        En tiedä yhtään, toisaalta en tiedä muutenkaan montako venepaloa on Suomessa syttynyt, joten joudut halkmaan argumenttisi tai vasta-argumenttisi jostain muualta.

        No, miten on mahdollista, että esim landmann ja webe ovat saaneet CE-sertifikaatin pöytägrilleiksi, kun ihra valuu ja syttyy palamaan ja sytyttää muutenkin paikat tuleen.

        Katso tuota landman panteran rakennetta ja arvioi udelleen palamis riski!
        http://www.landmann.fi/kaasugrillit/kompaktit-kaasugrillit/12065/pantera-grilliosa/

        Näetkö vaihdettavan rasva astian keskellä grillin alla, seuraavaksi yritä hahmottaa polttimien paikka, millä ihmeellä tuo valuva rasva syttyy?

        Lämpö nousee ylöspäin, säteilylämpöä ei tule alas riittävästi sytyttääkseen rasvaa tai pöytää tuleen vaikka kuinka hehkutat.

        Grillatessa on tarkoitus saada ruuasta sopivan kypsää, polttamatta ruokaa, panteralla se onnistuu hyvin ja ei tarvitse polttaa ruokaa eikä venettä ja flambeerausta nyt ei ainakaan, mieluummin aineet kitaan..

        Lisäksi en ymmärrä miksi se grilli ei sitten syty palamaan siellä kaiteella ja polta venettä, mulla ei ainakaan rasva ole ikinä valunut muualle, kuin sinne astiaan ja mitään, niin rasvaista ei tulisi mieleenkään grillata ettei valuva rasva mahdu sinne pömpeliin...


      • UmaA
        namgrill kirjoitti:

        No, miten on mahdollista, että esim landmann ja webe ovat saaneet CE-sertifikaatin pöytägrilleiksi, kun ihra valuu ja syttyy palamaan ja sytyttää muutenkin paikat tuleen.

        Katso tuota landman panteran rakennetta ja arvioi udelleen palamis riski!
        http://www.landmann.fi/kaasugrillit/kompaktit-kaasugrillit/12065/pantera-grilliosa/

        Näetkö vaihdettavan rasva astian keskellä grillin alla, seuraavaksi yritä hahmottaa polttimien paikka, millä ihmeellä tuo valuva rasva syttyy?

        Lämpö nousee ylöspäin, säteilylämpöä ei tule alas riittävästi sytyttääkseen rasvaa tai pöytää tuleen vaikka kuinka hehkutat.

        Grillatessa on tarkoitus saada ruuasta sopivan kypsää, polttamatta ruokaa, panteralla se onnistuu hyvin ja ei tarvitse polttaa ruokaa eikä venettä ja flambeerausta nyt ei ainakaan, mieluummin aineet kitaan..

        Lisäksi en ymmärrä miksi se grilli ei sitten syty palamaan siellä kaiteella ja polta venettä, mulla ei ainakaan rasva ole ikinä valunut muualle, kuin sinne astiaan ja mitään, niin rasvaista ei tulisi mieleenkään grillata ettei valuva rasva mahdu sinne pömpeliin...

        Mikä sinun oikein on?


      • asgwesrgege
        UmaA kirjoitti:

        Mikä sinun oikein on?

        Se hiiltyi :) :)


      • P.Ubilainen
        asgwesrgege kirjoitti:

        Se hiiltyi :) :)

        Sillä paloi hihat ;D


    • päiviärkieltää

      Grillaus kiellettävä

    • anopinkieli

      Puhut vähän, mutta viisaita!

      Höyryä kiitos!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      847
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      746
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe