Nii että..................................
Minkäslainen maustesekoitus on teidän suosimanne lohkopottuihin? Mää jo tuossa sekoittelin omani mut kiinnostais tieää teidän?
Saa riimitellenkin kirjoittaa jos haluaa :D, ei ole pakko. Olkaatten hyvät, ketju on vapaa.
Lohkopottujen maustaminen
29
231
Vastaukset
- mimmimum-..mi
Taidankin laittaa uuniin lohkoperunoita....tai sanon niitä veneperunoiksi...Leikkaan keskikokoiset perunat neljään lohkoon....laitan ne aika isoon kippoon ja mausteet päälle ...sekä öljyä...mausteena yleensä sekoitus ....chili mustapippuri tomaatti paprika suola....myllystä ...sitten vaan uunipellille uuniin..
- Siilimuorikka3
Meilhän on samat mausteet :). Minä teen ensin öljymausteseoksen ja siihen pienin veneiksi potut, sekoitan. Annan maustua jonkun aikaa, kuten nyt kun kodassa tuli on hiillostamassa hiillosta ja odottelen et päästään grillaamaan possua ja broileria. Ruukaatko kuoria potut vai kuorineenko? Minä mieluusti kuorin. Salaatit on jo valmiina ja pöytä katettuna. Kohta syömään.
Minä maustan oliiviöljyllä, mustapippurilla, gourmet-suolalla ja tuoreella rosmariinilla. Nami. Kuorineentai ilman, riippuu perunoista ja kuoren laadusta.
- mimmimum-..mi
Siilimuorikka3 kirjoitti:
Meilhän on samat mausteet :). Minä teen ensin öljymausteseoksen ja siihen pienin veneiksi potut, sekoitan. Annan maustua jonkun aikaa, kuten nyt kun kodassa tuli on hiillostamassa hiillosta ja odottelen et päästään grillaamaan possua ja broileria. Ruukaatko kuoria potut vai kuorineenko? Minä mieluusti kuorin. Salaatit on jo valmiina ja pöytä katettuna. Kohta syömään.
Samoin sekoittelen ja annan vähänaikaa olla mausteöljy seoksessa ja kippaan uunipellille...ja kuorin yleensä perunat...
Öletteko kokeillut pitää ensin mikrossa...jotkut kiireiset kokit laittaa ensin mikroon ja sitten rapeuttaa uunissa....tulee nopempaa valmiiksi. - mimmimum-..mi
mimmimum-..mi kirjoitti:
Samoin sekoittelen ja annan vähänaikaa olla mausteöljy seoksessa ja kippaan uunipellille...ja kuorin yleensä perunat...
Öletteko kokeillut pitää ensin mikrossa...jotkut kiireiset kokit laittaa ensin mikroon ja sitten rapeuttaa uunissa....tulee nopempaa valmiiksi.ÖÖÖÖÖ on ooooo
- Siilimuorikka3
mimmimum-..mi kirjoitti:
Öletteko kokeillut pitää ensin mikrossa...jotkut kiireiset kokit laittaa ensin mikroon ja sitten rapeuttaa uunissa....tulee nopempaa valmiiksi.Mikrossa en kyllä ole käyttänyt, hyvä idea jos kiire.
- reppuriika
Mielestäni ei tarvitse muuta kuin suolaa, sipulia ja maustepippuria ja rasvaa tai kermaa voisi lorauttaa. Nam.Nam.
- Siilimuorikka3
Tuleeko noista sitten kermaperunat?
Oliiviöljy, mustapippuri, paprika, timjami ja varovasti suolaa. Pottu Rosamundaa.
- Siilmuorikka3
Rosamundasta tulee paras perunamuusiki? Suola imaiseepotusta
nesteet
- ö-Öö
Työnnä seuroissa pottus paikkaan, minne aurinko ei ikinä paista.
=DW=- Siilimuorikka3
Ai mää vai? Pitäisikö sen takia mennä käymään seuroissa?
- Siilimuorikka3
Ai mää vai? Pitäisikö sen takia mennä käymään seuroissa?
Ja Toisaalta suun kautta mahalaukkuun harvemmin pääsee aurinko paistamaan ;).
- Tavuviiva
Mitä DW tarkoittaa? DarWin?
Tekis mieli kertoa yks jutska.
Meillä kaikilla on takana, paikka johon ei aurinko paista, ei kuu kumota.
Olen joutunut äänekkäästi toteamaan joskus ohittavalle äkäiselle fillaristille, joka on kommentoinut ajatapaani sieltä takaapäin, että mulla on takana vain p:yreikä ja sillä näkee tosi huonosti. On niin siepannut. Fillaristi on henkäissyt pari ylimääräistä happiannosta ja kadonnut. - sitä.se.tarkoittaa
Tavuviiva kirjoitti:
Mitä DW tarkoittaa? DarWin?
Tekis mieli kertoa yks jutska.
Meillä kaikilla on takana, paikka johon ei aurinko paista, ei kuu kumota.
Olen joutunut äänekkäästi toteamaan joskus ohittavalle äkäiselle fillaristille, joka on kommentoinut ajatapaani sieltä takaapäin, että mulla on takana vain p:yreikä ja sillä näkee tosi huonosti. On niin siepannut. Fillaristi on henkäissyt pari ylimääräistä happiannosta ja kadonnut.DreamWeaver on rekattu nikkinsä.
- Siilimuorikka3
sitä.se.tarkoittaa kirjoitti:
DreamWeaver on rekattu nikkinsä.
Taitaa itse työntää jonkun jutskan mieluusti sinne minne ei aurinko paista :D.
- henrjii
ihan vaan voita ja suolaa, joskus kyllä kermaviili tilli juusto kuorrutus
- NamistielijaTää
Pitäisi varmaan laittaa suolaa, sokeria ja kanelia näin joulun aikaan.
- henrjii
tai murskattuja pipareita, ja ripotella sekaan homejuustoa
- Siilimuorikka3
henrjii kirjoitti:
tai murskattuja pipareita, ja ripotella sekaan homejuustoa
Hyviä ehdotuksia. Häytyypä kokeilla.
- henrjii
Hyviä ehdotuksia. Häytyypä kokeilla.
kirjolohifileestä tulee jouluinen uunissa kun sen kuorrruttaa murskatuilla pipareilla, ja homejuustolla
- Siilimuorikka3
henrjii kirjoitti:
kirjolohifileestä tulee jouluinen uunissa kun sen kuorrruttaa murskatuilla pipareilla, ja homejuustolla
Voinpa kokeilla tuota homejuustoa siihen mutta ehkä kuitenkin piparit jää kahvipöytään.
- Vähemmänsuolaa
Minä nyt lohkaisen vastauksen:
siirappia, kethsuppia ja sinappia- Siilimuorikka3
Aijaa, niissä pyöritelet ja sitten uunipellille vai?
Mulla on samat mausteet kuin Palomalla, oliiviöljy, suola, ruohittua mustapippura ja tuoretta rosmariinia. Kuoret päällä.
En kylläkään anna yhtään maustua, perunat vetistelee silloin, ja niistä tulee helposti uunissa nahkeita. Muutenkin tykkään siitä, kun pinnassa on maustetta, mutta kun puraisee, tulee vastaan perunan oma maku. Eli saa maustua vasta suussa :)
Hyvän veneperunasalaatin saa, kun sekoittelee kastikkeen punasipulista, mustista oliiveista, pilkotusta auringonkuivatuista tomaateista, kapriksista, persiljasta ja balsamiviinietikasta. Mausteeksi suolaa ja mustapippuria.- Siilimuorikka3
Minä kerran aattelin et nyt annan perunoiden imeä itseensä mausteöljyseosta ja avot, kävikin niin et vuoka oli täynänsä nestettä ja potut eivät itsessään maistuneet miltään :(.
- dfjkdölsg
Hyvä ohje, kiitos.
Mustien oliivien kanssa vaan tarkkana, ettei ole niitä keinotekoisesti värjättyjä.Niin pitää olla. Jäi muuten pois, että kuumat perunat käännellään tuossa kastikkeessa juuri ennen tarjoilua. Ja tuossa varsinkin on hyvä, jos perunat ei ole läpimaustettu, niiden pehmeä maku on hyvä vastakohta kastikkeelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321