missä numeroissa mennään hki?

VäyVäy

päivityksiä tänne kiitos! siis millä numerolla on saanut ja mitä

228

20517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hasosuvakki

      200xxx: yksiö.

      • ValitsinNimimerkin

        Mulla on numero kolme. En ole vielä käyttänyt. Varmaan saa sen minkä haluaa? En ole vielä halunnut.


      • VäyVäy

        lisää? :)


      • mä-dallaan-sua-sköneen

        Yksiö Kalasatamasta 17xxxx


      • asoman
        mä-dallaan-sua-sköneen kirjoitti:

        Yksiö Kalasatamasta 17xxxx

        Olikohan sama Omakoti-yhdistyksen yksiö jota tarjottin minulle numerolla 12XXXX, päätin satsata Hasoon.

        Samalla numerolla tuli tarjous myös isosta kaksiosta Jätkäsaaresta (TA-assunnot). kallis vastike.


      • mä-dallaan-sua-sköneen
        asoman kirjoitti:

        Olikohan sama Omakoti-yhdistyksen yksiö jota tarjottin minulle numerolla 12XXXX, päätin satsata Hasoon.

        Samalla numerolla tuli tarjous myös isosta kaksiosta Jätkäsaaresta (TA-assunnot). kallis vastike.

        "Olikohan sama Omakoti-yhdistyksen yksiö jota tarjottin minulle numerolla 12XXXX, "
        Tuskin, ellet sitten kieltäytynyt tarjouksesta tosi nopeasti. Asuntoja alettiin tarjoamaan 31.10. ja minä sain tarjouksen omastani 31.10. klo13:25.


    • asohösö

      137xxx en ole vielä hakenut...kaksio Helsingistä jossain vaiheessa kiikarissa :)

      • Anonyymi

        Huhtikuussa 2019 HASOlla oli hakijoita jonossa noin 4500. Asuntoja vapautuu vuosittain keskimäärin noin 200. Suurimmat järjestysnumerot, joilla asuntoja on HASOn kautta saanut, ovat noin 180 000-200 000 (4/2019). Neuvomme on, että aina kannattaa hakea.


    • Asoon

      Haso kolmio 74m2 171xxx.

    • VäyVäy

      Nosto

    • siopi

      Yhdessä asoyhtiössä sanottiin, että heillä mennään Helsingin seudun asunnoissa tällä hetkellä noin 200 000 päälle olevissa numeroissa. Sitten aina tietenkin hakijoiden joukosta löytyy myös niitä, joilla on 10-20 vuottakin vanha numero. Mitä parempi paikka sen todennäköisimmin vanhoja numeroita omaavat kuulemma aktivoituvat hakemaan. Eli keskinmäärin mennään yli 200 000, mutta suosituissa kohteissa ei välttämättä riitä.

      • Il_Ilkeä

        "Eli keskinmäärin mennään yli 200 000, mutta suosituissa kohteissa ei välttämättä riitä. "
        Ei varmasti riitä.
        180000 numerolle ei tarjottu asuntoa ylimpien kerrosten noin 50 neliöistä kämppää joita hain, ei Spurtista, ei Vienanpuistosta, eikä Luutnantista. Vienanpuistosta tarjottiin alemmista kerroksista jotain huonommin aurinkoa kohden olevaa asuntoa. Luutnantista ei tullut tarjousta edes ensimmäisen kerroksen kaksiosta jota hain toisella kierroksella.

        Numerolle 100000 ei ole tullut yhtään tarjousta HASOn kantakaupungin kohteista.


      • 46756375
        Il_Ilkeä kirjoitti:

        "Eli keskinmäärin mennään yli 200 000, mutta suosituissa kohteissa ei välttämättä riitä. "
        Ei varmasti riitä.
        180000 numerolle ei tarjottu asuntoa ylimpien kerrosten noin 50 neliöistä kämppää joita hain, ei Spurtista, ei Vienanpuistosta, eikä Luutnantista. Vienanpuistosta tarjottiin alemmista kerroksista jotain huonommin aurinkoa kohden olevaa asuntoa. Luutnantista ei tullut tarjousta edes ensimmäisen kerroksen kaksiosta jota hain toisella kierroksella.

        Numerolle 100000 ei ole tullut yhtään tarjousta HASOn kantakaupungin kohteista.

        Vähän joutuu taktikoimaan sen haun kanssa niinkuin täällä on jo todettu ja se hyvä pitää mielessä, ettei niitä asuntoja tietenkään ole edes saatavilla pilvin pimein, vaan todella rajallisesti. Ja sekin, että nykyään hakemus on muistettava uusia aika ajoin.

        Jos nyt jotain esimerkkiä, niin kymmenen vuotta sitten haetulla numerolla jonkin verran alle 90 000 olisi saanut Hason Gunillasta kaksion, mutta ei välttämättä ihan ylimmästä kerroksesta, Hason Sandikseen sitävastoin ei mitään mahdollisuuksia, sen sijaan Viikistä tai kauempaa voisi irrota vanhasta kannastakin.


    • Tosiaan sitä todennäköisyyttä aika vaikea arvioida, millä nrolla onnistaa... Jos laittaa vaihtoehtoihin ylimmän kerroksen asunnot pelkästään, voi jäädä kokonaan ilman, ja alemman kerroksen kämpät menevät huomattavasti isommille nroille, jos he ovat laittaneet ne ensisijaisiksi toiveikseen, eli taktikointi kannattaa omia valintoja tehdessä. Itse olin parhaimmillaan Sandiksen (Jätkäsaari) haussa vasta 8. parhaalla varasijalla, kun hain vain ylimmän kerroksen asuntoja, kaksioita. Nroni vuodelta 1998, ja 35 XXX. Joten vanhoja 20 vuottakin vanhoja nroita pakko olla liikenteessä vielä paljonkin.

      • Turpaantuli

        Minulla 23 vuotta vanha numero. Ei tärpännyt silti.


    • vuodenvanhanumero

      kiva juttu sit pääkaupunkiseudulla voi ason saada jos jo 200 000 menossa

    • Maunulaanko

      Siis asunnon saaminen on täysin tuuripeliä. Itse olen päässyt täysin uudella numerolla vuonna 2007 vastavalmistuneeseen Hason rivariin Aurinkolahteen, eron jälkeen muutin Arabiaan ason asuntoon, sain kämpän isolla numerolla varasijalta 10. Nyt asun TA-asuntojen isossa perheasunnossa Sörnäisissä, kämppä saatiin alle 4 vuotta vanhalla numerolla.

      Hason hinnat houkuttelee, onneksi miesystävällä on jemmassa vielä yksi 8 vuotta vanha numero. Tuurilla voidaan päästä vielä joskus kantakaupungin hasoon. Peruutuksia ja muutoksia kun tulee aina, varsinkin uusissa kohteissa.

      Yhtiöistä Haso ehdottomasti edullisin. Ta-asunnotkin on ok, mut minkään muun firman kämppää en suosittele. Arabiassakin vastike nousi 6 kk asumisen jälkeen kerralla 80 €, fyi!

    • pitkäaika

      Haso Sandiksesta irtosi alemman kerroksen kaksio 7x xxx -numerolla. Ylimmän kerroksen kantakaupungin asuntoja saakin sitten odottaa 20 vuotta. Kannattaa hakiessa miettiä, että onko se kerros ja ilmansuunta tärkeintä vai ylipäätään tiettyyn kohteeseen pääseminen. Jos haluaa ylös asumaan, niin sitten vain odottaa kauemmin tai hakee ei niin keskustan liepeillä olevia kohteita.

    • Hölttä

      Jos on laittanut esim tähän Maunulan tammiontien uutuuskohteeseen 5 asuntovaihtoehtoa hakemukseen ja numero on 30 xxx niin luulisi olevan hyvä mahdollisuus saada joku niistä ? Olen hakenut kolmioita. Joku puhui taktikoinnista enkä oikein tajunnut koska en ole aiemmin hakenut. Eikö jokaisen vaihtoehdon kohdalla katsotaan järjestysnumero kenelle tarjotaan ? Eli jos en saa tarjousta ykkösvaihtoehdosta voin hyvin saada tarjouksen jostain muusta vaihtoehdosta?

      • Verkkosaarelainen

        " Joku puhui taktikoinnista enkä oikein tajunnut koska en ole aiemmin hakenut."

        Hason uudiskohteissa voi laittaa 5 asuntoa hakemukseen jolloin joutuu miettimään(taktikoimaan) että mihin se jonotusnumero riittää.

        Esimerkkinä mun Sandiksen haku jossa olin suosituimpaan kohteeseen sijalla 165 ja vähemmän suositussa olikin enää 64 hakijaa ennen mua. Ja asunto mihin olin jonossa sijalla 64 oli 6:ssa kerroksessa ja jos olisin laittanut hakemukseen jonkun alimman kerroksen asunnon niin tod.näk. olisin ollut jonossa jo kymmenen joukossa.

        Suomiasolla uudiskohteen hakemukseen laitettiin vain 2 asuntoa joten taktikoinnin merkitys vaan korostuu. Numerolla 180000 laiton hakemukseen ensimmäisen kerroksen asunnon ja se tuotti tulosta eli sain tarjouksen asunnosta. Kohde sijaitseen Kalasatamassa eli alle 180000 numerollakin voi saada kämpän stadin kantakaupungista


      • uralin_pihlaja

        Joku puhui siitä, että ensisijaisesti asuntoa tarjottaisiin niille, joilla asunto on hakemuksessa 1. vaihtoehtona. En löydä siihen mistää "mustaa valkoisella", onko tästä enempää tietoa?


      • 46756375
        uralin_pihlaja kirjoitti:

        Joku puhui siitä, että ensisijaisesti asuntoa tarjottaisiin niille, joilla asunto on hakemuksessa 1. vaihtoehtona. En löydä siihen mistää "mustaa valkoisella", onko tästä enempää tietoa?

        Järjestysnumeroltaan pienin on etusijalla muihin samaa huoneistoa hakeneisiin nähden, mutta jos sattuu sijoittumaan ensimmäiseksi useampaan niistä, mitä on toivonut, niin tarjotaan sitä hakijan itselleen mieluisammaksi vaihtoehdoksi merkitsemää ensin. Ja siinä tapauksessa, että järjestysnumero riittää ensimmäiseksi vasta sen viimeisimmän vaihtoehdon kohdalla, sitten sen joutuu joko ottamaan tai jättämään. Näin olen olettanut sen olevan.


      • Maunulaanko
        uralin_pihlaja kirjoitti:

        Joku puhui siitä, että ensisijaisesti asuntoa tarjottaisiin niille, joilla asunto on hakemuksessa 1. vaihtoehtona. En löydä siihen mistää "mustaa valkoisella", onko tästä enempää tietoa?

        Mustaa valkoisella ei ole, mutta kokemukseni mukaan se on näin. Esim. me päästiin aikoinaan peuutuspaikalta tosi suosittuun kohteeseen ihan uudella numerolla (haettiin numero kun kohde tuli hakuun). Kun ihmeteltiin hyvää tuuriamme sopimusta allekirjoitettaessa, sanottiin meille vaan että "te haitte hakuaikana ja tää asunto oli teillä ykkössijalla".

        Sitä olen miettinyt, että miten paljon tää ykköstoive vaikuttaa muuten, eli meneekö ykkössijan toive pienempien numeroiden ohi, joilla kyseinen asunto on vasta sijalla 2 - 5? Tää kohta näissä asuntoarpajaisissa on itselle vähän mysteeri :)


      • Maunulaanko
        Maunulaanko kirjoitti:

        Mustaa valkoisella ei ole, mutta kokemukseni mukaan se on näin. Esim. me päästiin aikoinaan peuutuspaikalta tosi suosittuun kohteeseen ihan uudella numerolla (haettiin numero kun kohde tuli hakuun). Kun ihmeteltiin hyvää tuuriamme sopimusta allekirjoitettaessa, sanottiin meille vaan että "te haitte hakuaikana ja tää asunto oli teillä ykkössijalla".

        Sitä olen miettinyt, että miten paljon tää ykköstoive vaikuttaa muuten, eli meneekö ykkössijan toive pienempien numeroiden ohi, joilla kyseinen asunto on vasta sijalla 2 - 5? Tää kohta näissä asuntoarpajaisissa on itselle vähän mysteeri :)

        Kommentoin itseäni, eli niin sen täytyy olla kuin edellinen tuolla kirjoitti, ykkössijan toiveella ei voi päästä pienempien numeroiden ohi, joilla toive vasta sijalla 2 - 5. Koska eihän sit useamman vaihtoehdon laittamisessa.olisi mitään järkeä...


      • 46756375
        Maunulaanko kirjoitti:

        Mustaa valkoisella ei ole, mutta kokemukseni mukaan se on näin. Esim. me päästiin aikoinaan peuutuspaikalta tosi suosittuun kohteeseen ihan uudella numerolla (haettiin numero kun kohde tuli hakuun). Kun ihmeteltiin hyvää tuuriamme sopimusta allekirjoitettaessa, sanottiin meille vaan että "te haitte hakuaikana ja tää asunto oli teillä ykkössijalla".

        Sitä olen miettinyt, että miten paljon tää ykköstoive vaikuttaa muuten, eli meneekö ykkössijan toive pienempien numeroiden ohi, joilla kyseinen asunto on vasta sijalla 2 - 5? Tää kohta näissä asuntoarpajaisissa on itselle vähän mysteeri :)

        Juuri niinkuin kerroit, peruutuspaikalta voi päästä eka kierroksella hakeneiden pienenmpinumeroisten ohi. Taidanpa laittaa Maunulan kokeeksi.


      • kakkoskiekalle
        46756375 kirjoitti:

        Juuri niinkuin kerroit, peruutuspaikalta voi päästä eka kierroksella hakeneiden pienenmpinumeroisten ohi. Taidanpa laittaa Maunulan kokeeksi.

        hei kysymys tähän. ollaan haettu maunulan kohdetta, tuskin saadaan. pitääkö hakea uudestaan "kakkoskierroksella"? mikä tämä toinen kiekka edes on? auttakaa tietämätöntä...


      • 46756375
        kakkoskiekalle kirjoitti:

        hei kysymys tähän. ollaan haettu maunulan kohdetta, tuskin saadaan. pitääkö hakea uudestaan "kakkoskierroksella"? mikä tämä toinen kiekka edes on? auttakaa tietämätöntä...

        Luultavasti saavat myytyä kaikki tammiontien huoneistot ihan sen hakuajan puitteissa ilmoittautuneille, sillä arvatenkin niitä peruutuspaikkoja tyrkytetään sellaisille, jotka eivät päässeet syystä tai toisesta eka kierroksella messiin, mutta ovat kuitenkin ko. kohteessa asemissa. Mene ja tiedä, mikä se tilanne, kun eivät näemmä edes suostu kommentoimaan.


      • kdddds
        kakkoskiekalle kirjoitti:

        hei kysymys tähän. ollaan haettu maunulan kohdetta, tuskin saadaan. pitääkö hakea uudestaan "kakkoskierroksella"? mikä tämä toinen kiekka edes on? auttakaa tietämätöntä...

        Ei tarvitse hakea. Olette automaattisesti jonossa ja jos peruutuksia tulee (niitä tulee aina), niin olette ensisijaisia hakijoita niin kauan kun kohde on rakennusvaiheessa.


      • hakuahakuahakua
        kakkoskiekalle kirjoitti:

        hei kysymys tähän. ollaan haettu maunulan kohdetta, tuskin saadaan. pitääkö hakea uudestaan "kakkoskierroksella"? mikä tämä toinen kiekka edes on? auttakaa tietämätöntä...

        "pitääkö hakea uudestaan "kakkoskierroksella"?"
        Ihan mutuna vastaisin, että olen saanut asuntotarjouksen uudiskohteesta sellaisesta asunnosta jota en ollut laittanut niiden 5:n kohteen joukkoon hakemuksessani eli sanoisin ettei tarvitse.

        Mutta tuskin siitä haittaakaan on jos laittaa kakkoskierroksen hakemukseen sellaiset asunnot mitkä ovat vielä vapaina.

        Jos uudiskohteen asunnot eivät mene kaupaksi siinä varsinaisessa haussa kuten esimerkiksi tapahtui Hason Malminkartanon kohteessa jossa varsinainen haku päättyi kesäkuun puolessa välissä ja toisen kierroksen haku oli lokakuussa.


    • EastSideYeah

      Numerolla 177 xxx sain sen 1. kerroksen kaksion HASO Vienanpuistosta minkä halusinkin. Tuolle numerolle tuli tarjous myös 1. kerroksen kaksioon Luutnantinpolulle ja myöhemmin syksyllä tarjottiin myös 58 neliön kaksiota Linnanpellosta. Jätkäsaaren tai Kalasataman kämpät eivät ole koskaan olleet toivelistallani. Pääasiallinen tavoitteeni on kuitenkin asua kohtuuhintaisessa asunnossa Helsingissä itselleni tutussa kaupunginosassa hyvien kulkuyhteyksien varrella.

      En myöskään hakenut ylemmän kerroksen asuntoja, koska niihin on yleensä eniten tunkua. Meluisia naapureita kokeneena haluan myös minimoida seinänaapurit hakemalla esim. asuntoja joissa max. 1 naapuri esim. samankokoisessa asunnossa yläkerrassa. Eli taktikointia pitää hakiessa sen verran tehdä, ettei oman kaksion makuuhuone sijaitse yläkerran perheasunnon olohuoneen alla.

      Toki hain heti uuden järjestysnumeron asuntokaupan vahvistuttua ja se on 200 xxx. Ei haittaa. Käyttöä sille tulee tod.näk seuraavan kerran 10-20 vuoden kuluttua.

      • etsaas

        "Meluisia naapureita kokeneena haluan myös minimoida seinänaapurit hakemalla esim. asuntoja joissa max. 1 naapuri esim. samankokoisessa asunnossa yläkerrassa."

        Joo, tajuan todellakin halun minimoida mahdollisuuden idioottinaapureihin. On vain huonoin tilanne, mikäli se yksi ja ainoa naapuri sattuu olemaan häiriköivä taukki. Silloin yleensä on kaikkein onnettomin tilanne, jos on ainoa, joka joutuu häirityksi. Koettu on...

        Siksi itse suosin ylimmän kerroksen asuntoa ja mieluiten vielä kulmahuoneistoa, jossa nytkin asun. On ihanan rauhallista. Mutta toisaalta asunto on myös todella kylmä kuten usein ylimmän kerroksen asunnot ovat.


      • EastSideYeah
        etsaas kirjoitti:

        "Meluisia naapureita kokeneena haluan myös minimoida seinänaapurit hakemalla esim. asuntoja joissa max. 1 naapuri esim. samankokoisessa asunnossa yläkerrassa."

        Joo, tajuan todellakin halun minimoida mahdollisuuden idioottinaapureihin. On vain huonoin tilanne, mikäli se yksi ja ainoa naapuri sattuu olemaan häiriköivä taukki. Silloin yleensä on kaikkein onnettomin tilanne, jos on ainoa, joka joutuu häirityksi. Koettu on...

        Siksi itse suosin ylimmän kerroksen asuntoa ja mieluiten vielä kulmahuoneistoa, jossa nytkin asun. On ihanan rauhallista. Mutta toisaalta asunto on myös todella kylmä kuten usein ylimmän kerroksen asunnot ovat.

        Niinpä! Uusissa asunnoissa on onneksi parempi äänieristys. Asun tälläkin hetkellä 2015 valmistuneessa aso-talon 1. kerroksen kulmahuoneistossa. On ihan normaalit & mukavat naapurit ylhäällä ja vieressä :) Itse olen suosinut 1. kerroksen asuntoja myös siksi, että ylhäällä olevat asunnot ovat kesällä melko kuumia. Kokemusta on 4. ja 12. kerroksessa asuneena.

        1. kerroksen asunnon parvekkeen/terassin paikka on tärkeä taktikoinnin paikka. 90-luvulla oli ihmeellinen trendi rakentaa maantasaparvekkeet vilkkaiden ajo- ja kulkuväylien viereen. Istu siinä sitten nauttimassa kesäillasta, kun vieressä joku pissattaa koiraansa :-D


      • uusi.talo.keskikerros
        etsaas kirjoitti:

        "Meluisia naapureita kokeneena haluan myös minimoida seinänaapurit hakemalla esim. asuntoja joissa max. 1 naapuri esim. samankokoisessa asunnossa yläkerrassa."

        Joo, tajuan todellakin halun minimoida mahdollisuuden idioottinaapureihin. On vain huonoin tilanne, mikäli se yksi ja ainoa naapuri sattuu olemaan häiriköivä taukki. Silloin yleensä on kaikkein onnettomin tilanne, jos on ainoa, joka joutuu häirityksi. Koettu on...

        Siksi itse suosin ylimmän kerroksen asuntoa ja mieluiten vielä kulmahuoneistoa, jossa nytkin asun. On ihanan rauhallista. Mutta toisaalta asunto on myös todella kylmä kuten usein ylimmän kerroksen asunnot ovat.

        Prkl vaikka on asunto keskeltä taloa, kylmää on silti. Ei ne nykyään lämmitä kuten ennen, joten kylmyyttä ei kannata enää pelätä. Sitä on taatusti joka kämpässä.


    • Ja vielä huomautan hakijoille, jotka kauhistelivat kokonaismäärää jonotusnroissa. Ihmisillä useita nroita voimassa, vanhoja käytetty pois, itsellänikin ensimmäinen nro käytetty -98, kerran vaihdettu kämppää ilman nroa ja nyt toinen menossa ja kolmas varalla. Ja jossain vaiheessa taisi olla "jononsiivous", jossa kysyttiin haluatko pitää nron edelleen voimassa, joku "fiksu" kai luopuikin silloin 90-l nromerostaan ;)

    • eeehhhh

      Joo, kyllä varmaan niitä yli 20 vuotta vanhojakin numeroita on vielä käyttämättä, mutta veikkaan, että tuollaiset alle 30t tai 40t numeroita putkahtelee enää aika vähin esiin. Noin keskinmäärin varmaan sellaisella 150t-200t alkaa jo tärpätä.

      Ajatellaan vaikka näin noista vanhoista pienistä numeroista: kuinka moni on jo 20v aikana hankkinut omistusasunnon tai muun asunnon, johon on tyytyväinen, kuinka moni on unohtanut koko numeron, kuinka moni kuollut, muuttanut toiseen kaupunkiin, ulkomaille, kuinka monella ei ole rahaa ostaa asoa, kuinka moni ei seuraa aktiivisesti eli edes huomaa hakea, kuinka moni pienen numeron haltijoista edes haluaa samaan taloon kuin itse, kuinka monelle sen ikäiselle on tiedossa peritty asunto jne jne.

      • 46756375

        mahtaisiko olla bulvaaneja joukossa


      • 6jg7ih

        Ja kuinka monella 90-l.numeron saaneella alle 55 tulee varallisuusrajat vastaan. ...


      • Hasottaja

        Olen samaa mieltä siitä, että vaikka 30 - 50 xxx välille sijoittuvia numeroita varmasti riittää yllin kyllin, suurin osa haltijoista ei varmaan oikein enää edes muista, että heillä sellainen on. Elämä on jo vienyt mennessään.

        Mutta kun priimaa tulee tarjolle niin aina sieltä muutama uinuva karhu herää alhaisen numeron kera herää ja muistuttaa meitä taviksia siitä missä mennään.


      • Anonyymi
        6jg7ih kirjoitti:

        Ja kuinka monella 90-l.numeron saaneella alle 55 tulee varallisuusrajat vastaan. ...

        No sitähän tässä odotellaan, että tulee 55v mittariin ja pääsee vaihtamaan kalliin omistusasunnon halpaan asoon!


    • koleaa

      Ylimmä kerroksen kaksiota tarjottu numerolla 192XXX

    • TietoaSattumalta

      Minä sain sattumalta muutama kuukausi sitten jonkin verran tietoa missä numeroissa mennään. Sain TA-asunnoilta ihan normaalin asuntotarjouksen kaksiosta joka oli jossain Viikin suunnalla. Olivat kuitenkin töpänneet TA:n postituksessa, ja asuntotarjouksen lisäksi kuoressa oli postituslista eli kaikkien noin kymmenen ihmisen tiedot joille asuntoa tarjottiin. Listassa oli ainakin nimet, järjestysnumerot, puhelinnumerot ja muistaakseni hetutkin. Osoitteita siinä ei muistini mukaan ollut, olisi ollut mielenkiintoista nähdä missä hakijat nyt asuvat.

      Mukana oli yksi pieninumeroinen, noin 30 000. Sitten tulikin pitkä rako ja me kaikki muut sijoituimme melko tasaisesti välille 100 000-160 000. Toinen mielenkiintoinen seikka oli se, että joukosta noin 70% oli naisia, mukana tosin pari kolme pariskuntaakin.

      En viitsinyt postittaa listaa takaisin TA:lle vaan hävitin sen huolellisesti. Tapahtumasta on kuitenkin sen verran lyhyt aika että luotan muistiini tässä kerrottujen tietojen osalta.

    • Miriam10

      Tammiontiellä hakijoilla jopa 3000 alkuisia nroita, eikä tosiaan 18 v vanhalla nrolla irronnut asuntoa ylimmista kerroksista.

      • MaggieXXX

        Irtosi 4. krs. yksiö numerolla 8X XXX joka 12 vuotta vanha numero.


    • Hasottaja

      Myös ne alempien kerroksien asunnot voisivat parhaimmillaan olla ylimmän kerroksen veroisia, jos meidän rakentamisessa vihdoin viimein hyväksyttäisiin ääneneristyksen merkitys ja vaikutus asumismukavuudelle. Kun on varma, ettei tarvitse hyvän välipohjaerityksen takia kuunnella yläkertalaisten vessaan kävelyä ja sieltä takaisin niin ei mitään ongelmaa asua alhaalla, mutta kun ei niin ei.

      Siksi haussa aina vain ylin ja odotus on pitkä.

      Itsellä numero aika tarkalleen 100 000, jonkin verran päälle. Luotan että Maunulaan tulisi vielä pari hyvää kohdetta. Huonosta historiastaan huolimatta uskon että alue parantaa juoksuaan, on jo nyt liikenteen solmukohta eikä ajallisesti ihan kaukana keskustasta. Ja Maunulan hinta-laatu -suhde oli kyllä priimaa. Vrt. Kruunuvuorenranta, jossa silta on vuosikymmenen päässä ja matka keskustaan aivan kammottava. Alue siihen saakka liikenteen solmukohdan vastakohta.

      Ja puhe tietenkin HASO:n kohteista, koska hintataso yhä edelleen on jostain syystä aivan eri tasolla kuin muilla "voittoa tavoittelemattomilla aso-yhtiöillä".

      • Newbie

        Onko kellään tähän tuorempaa tietoa? Millä vuoronumerolla olette tänä vuonna saaneet kaksion tai kolmion ja miltä alueelta? Itsellä 180 XXX ja hakusessa asunto metrolinjan vierestä, aina Sörnäisestä Vuosaareen.


    • tuurimies

      Meillä kävi järkyttävän hyvä tuuri ja saatiin muutaman kuukauden vanhalla numerolla 233 xxx ylimmän kerroksen kolmio Kuninkaantammesta. Kannattaa olla hereillä kun on eka hakuaika. Myyjä sanoi meillekkin, että osa halukkaista missasi ekan hakuajan vaikka numero olisi riittänyt.

    • kvv

      Tässä ei oikein voi laittaa samaan kastiin Hason ja muoden aso-yhtiöiden asuntoja. Oman tuntuman mukaan Hasoon haetaan paljon enemmän edullisten vastikkeiden vuoksi jolloin niihin myös tarvitaan pienemmät numerot. Monilla yhtiöillä on vapaita asuntoja tarjolla jopa heti vapaana, jolloin asunnon voi saada ihan uudellakin numerolla. Ei tietenkään suositimmilla alueilla, mutta noin yleeensä kuitenkin.

      • fofsnso

        Mistäs olet hakenut tuntumaa tähän analyysiin, tältä palstaltako vai pelkästään päättelemällä vuokran suuruudesta pääkaupunkiseudulla?


      • Enottanutkaan

        Sain Hason kolmion uudella numerolla Kuninkaantammesta.


      • kvv
        fofsnso kirjoitti:

        Mistäs olet hakenut tuntumaa tähän analyysiin, tältä palstaltako vai pelkästään päättelemällä vuokran suuruudesta pääkaupunkiseudulla?

        vaikka ihan sillä, että itsekin aikanaan saanut Helsingistä, ei halutulta alueelta aso asunnon niin, että hain uuden numeron ihan sitä asuntoa varten. Toki myös keskuteluja ja att:n nettisivuja seuraamalla huomannut, että heidän asunnot usein menneet todella pienille numeroille. Uudiskohteissa on toisinaan mainittu miltä väliltä asunnon saaneiden numerot ovat olleet. Ja tämä siis koskee vain Helsingin tilannetta, muita kuntia. en ole. seurannut. Nyt kohta itse muutamassa Hason uudiskohteeseen jonka sain 10v vanhalla numerolla. Toki myöskään kaikki Hasonkaan kohteet eivät ole yhtä suosittuja ja varmasti myös uudemmillakin numeroilla niihin voi hyvällä onnella päästä.


    • hasonsivut

      Hason sivuilla lukee näin:
      Alkuvuodesta 2018 kiinteistöviraston jakamat uudet järjestysnumerot pyörivät noin 250 000:n tienoilla. Yleisesti vapautuvasta asunnosta lähetetään tarjous viidellekymmenelle pienimmän järjestysnumeron ilmoittaneelle hakijalle, joiden hakukriteerit vastaavat haettavan asunnon tietoja. Koska osalla hakijoista numero on haettu jo parikymmentä vuotta sitten, voi kestää pitkäkin aika, että aivan uudella numerolla saa asuntotarjouksen. Lähellä keskustaa sijaitsevat asunnot ovat tähän mennessä menneet alle 30 000:n numeroilla. Yli 200 000:n menevillä numeroilla HASOlta on saanut asunnon vasta muutama hakija.

      • Odottelen

        Kaksiotarjouksia on alkanut tipahdella numerolle 90xxx, mutta ilmeisesti vasta toista tai kolmatta tarjouskierrosta (?), koska asunnot vapautuvat jo elokuun alussa. Eikä tilannettaan saa tietää ennen kuin hakuajan loputtua, aika hankalaa. Pahus, kun kaikki haluaa Hasoon, ja meitä vanhojakin on liikenteessä näin paljon.


      • OIkeusjakunnia

        Ihmettelen kyllä miten noita vanhoja numeroita voi olla noin paljon!

        Ei se oikein muuten selvity kuin sillä, että vuosikymmeniä sitten, aivan niinkuin nytkin, ihmiset ottavat itselleen monta eri numeroa kerralla ja sitten vaihtelevat vain asunnosta toiseen käyttäen noita vanhoja numeroita.

        On tämä kyllä siinä mielessä aika epäoikeudenmukainen, että uudet hakijat joutuvat kärsimään asiasta paljon.

        Paras olisi kun numeroita ei saisi kuin sen yhden PER HENKILÖ kerrallaan! silloin ei olisi tällaista vanhoilla numeroilla kikkailua kuten nyt on.


      • Asohaaveet
        OIkeusjakunnia kirjoitti:

        Ihmettelen kyllä miten noita vanhoja numeroita voi olla noin paljon!

        Ei se oikein muuten selvity kuin sillä, että vuosikymmeniä sitten, aivan niinkuin nytkin, ihmiset ottavat itselleen monta eri numeroa kerralla ja sitten vaihtelevat vain asunnosta toiseen käyttäen noita vanhoja numeroita.

        On tämä kyllä siinä mielessä aika epäoikeudenmukainen, että uudet hakijat joutuvat kärsimään asiasta paljon.

        Paras olisi kun numeroita ei saisi kuin sen yhden PER HENKILÖ kerrallaan! silloin ei olisi tällaista vanhoilla numeroilla kikkailua kuten nyt on.

        Vanhoja numeroita voi käyttää myös kikkailematta, esim. minulla on ollut aina vain yksi numero, jonka nyt käytin. Silloin kun asumisoikeusjärjestelmä luotiin ja ensimmäisille hakijoille arvottiin numerot, jokainen sai vai yhden numeron.


      • Xoxoxox

        No milloin tämä muutos on tullut, että nyt voit hakea vaikka kymmenen numeroa itsellesi?


      • fofsnso
        OIkeusjakunnia kirjoitti:

        Ihmettelen kyllä miten noita vanhoja numeroita voi olla noin paljon!

        Ei se oikein muuten selvity kuin sillä, että vuosikymmeniä sitten, aivan niinkuin nytkin, ihmiset ottavat itselleen monta eri numeroa kerralla ja sitten vaihtelevat vain asunnosta toiseen käyttäen noita vanhoja numeroita.

        On tämä kyllä siinä mielessä aika epäoikeudenmukainen, että uudet hakijat joutuvat kärsimään asiasta paljon.

        Paras olisi kun numeroita ei saisi kuin sen yhden PER HENKILÖ kerrallaan! silloin ei olisi tällaista vanhoilla numeroilla kikkailua kuten nyt on.

        Päätetelmä ei ole täysin johdonmukainen, sillä asuntoja voi olla hallussa vain yksi kerrallaan ja vaikka vaihtaisi hillotulla numerolla uudiskohteeseen, se vanha kaiketi yleensä vapautuu samalla markkinoille, tosin eipä ole näkynyt tilastojakaan, että miten paljon on luovutettu määrätylle näissä, mutta helpointa olisi yksinkertaisesti vain mitätöidä muut säilötyt, jos on kertaalleen jo saanut asunnon tietyltä paikkakunnalta, vaikka tasapuolista ei tietenkään sekään.


    • lakiakehiin

      Milloin sen paljon kohutun uuden lain pitäisi tulla??! monta vuotta jo sitäkin veivattu.

    • numeroOn

      Missä mennään 200xxx sarja numeroilla? onko kukaan saanut asuntoa tämän vuoden puolella?

    • Puke

      Joo Haso Pukinmäestä 200XXX sarjalla sain kaksion -valmistuu v.2019

      • Ritva-terttu

        Mikäs tää tämmönen kohde on?


      • pensasneuvostoliittolain
        Ritva-terttu kirjoitti:

        Mikäs tää tämmönen kohde on?

        Haso Rantapuisto


    • reptcaostcha

      Itsellä on numero 53 xxx ja en ole vielä saanut yhtään tarjousta. Haen kyllä aika kantakaupungin (10km keskustasta) asuntoja. TAitaa tulla pitkä odotusaika...

      • fofsnso

        Itse en odottelisi enää kovin pitkään, lakiuudistus ollut jäissä, mutta sehän ei tarkoita, että siitä oltaisiin luopumassa ja kun kaiken lisäksi tämän hallituksen tyyli ollut enempi äkkirysäys.


    • numerologi

      Kuulin hiljattain eräältä tutulta, että hän oli hakenut Helsingin aso-jonotusnumeron jo siinä ihan ensimmäisessä jaossa ihan 90-luvun alussa, saaden tuolloin numeron 4XXX . Nyt hän sitten vasta jokunen vuosi sitten aktivoitui jonottamaan HASO:n kämppiä - kantakaupungin jo valmiista kohteista kaksioita. Toistaiseksi hänelle on tullut yksi tarjous ensimmäisen kerroksen kaksiosta. Että silleen.

      • fofsnso

        Tämä lienee täysin oikeasuuntainen havainto, jossain oli tilastoja vaihtuvuudesta ja niistäkin tullee lähinnä vain vähemmän haluttuja tarjolle, koska olisi vähän hölmöä luopua suoraan, jos kuitenkin pystyy vähällä vaivalla junailemaan lähipiirin tarvitsevalle.


      • kvv

        Uudiskohteeseen luulisi olevan jo hyvät mahdollisuudet noin pienellä numerolla.


      • Hasolainen

        Tuo, että on tullut vain yksi tarjous, johtunee siitä, että kantakaupungista ei vapaudu Hason kaksioita tai muunkaan kokoisia asumisoikeusasuntoja. Meidän kantakaupungin kohteestamme on vapautunut viiden vuoden aikana kaksi asuntoa ja niistäkin toinen asukkaan kuoleman takia.


      • fofsnso
        Hasolainen kirjoitti:

        Tuo, että on tullut vain yksi tarjous, johtunee siitä, että kantakaupungista ei vapaudu Hason kaksioita tai muunkaan kokoisia asumisoikeusasuntoja. Meidän kantakaupungin kohteestamme on vapautunut viiden vuoden aikana kaksi asuntoa ja niistäkin toinen asukkaan kuoleman takia.

        Hyvin tunnutaan tietävän naapureiden asiat siellä, mutta asukkaan kuollessa hallinta siirtyy kuolinpesälle, eikä siis varsinaisesti vapauta kuten tuosta Hasolaisen kommentista voisi päätellä.


      • fofsnso
        fofsnso kirjoitti:

        Hyvin tunnutaan tietävän naapureiden asiat siellä, mutta asukkaan kuollessa hallinta siirtyy kuolinpesälle, eikä siis varsinaisesti vapauta kuten tuosta Hasolaisen kommentista voisi päätellä.

        Jotta kuolinpesä voisi hallinnoida pysyvästi jotain asumisoikeusasuntoa, kaikkien osakkaiden pitäisi täyttää asumisoikeusasunnon haltijalle asetetut ehdot (pitkä lista järjestysnumerosta alkaen ) tai sitten joku soveltuva osakas lunastaa muut ulos, eikä nähdäkseni ei ole edes estettä sillekään, että kuolinpesä vaihtaisi päittäin tyystin toiseen kohteeseen kunhan se tapahtuu tietyssä määräajassa kuoleman jälkeen.


      • Masentunut

        Oma numero 88XXX. Hason 4h rivaria odotettu vaikka kuinka ja kauan. Nyt Paloheinästä sai sen numerolla 14XXX. Vähän pistää mielen matalaksi...


      • tsiisus
        Masentunut kirjoitti:

        Oma numero 88XXX. Hason 4h rivaria odotettu vaikka kuinka ja kauan. Nyt Paloheinästä sai sen numerolla 14XXX. Vähän pistää mielen matalaksi...

        Onhan tuo aika kamalata tosiaan.


    • tuoli

      Tuli tarjous Arabianrannasta. Onko hyvä asuinalue?
      Numero on 20 vuotta vanha

      • iwebnrvnu

        Todellakin. Ottaisin heti vastaan asunnon Arabianrannasta, mutta oma numero ei siihen riitä varmaan vielä vuosikymmeneen.


      • hirmuvuokra
        iwebnrvnu kirjoitti:

        Todellakin. Ottaisin heti vastaan asunnon Arabianrannasta, mutta oma numero ei siihen riitä varmaan vielä vuosikymmeneen.

        Arabianrannasta saa kyllä uudehkollakin numerolla ASOn muttei HASOa. Asuntosäätiö tarjosi sieltä kämppää alle 5v numerolla.


    • Kukkelikuujatauski

      Sain numerolla 76xxx kolmion kuusikkotieltä rivarista, sen jota ykkösenä hain. En ottanut.

      • Happy123

        Kruunuhaanrannasta tuli kesällä kämppä numerolla 168XXX. 2v vanha talo, siis voi sanoa uusi.
        Ylin 5 krs ja merinäköala :)
        Mikä huvittavinta, täs uudessa kaksiossa (51m2) on yli 100e pienempi vuokra, kuin avain oy:n
        30m2 yksiössä!


      • 324234234
        Happy123 kirjoitti:

        Kruunuhaanrannasta tuli kesällä kämppä numerolla 168XXX. 2v vanha talo, siis voi sanoa uusi.
        Ylin 5 krs ja merinäköala :)
        Mikä huvittavinta, täs uudessa kaksiossa (51m2) on yli 100e pienempi vuokra, kuin avain oy:n
        30m2 yksiössä!

        Kuinka vanha numero sulla oli noin suurinpiirtein?


      • Haso_1234
        Happy123 kirjoitti:

        Kruunuhaanrannasta tuli kesällä kämppä numerolla 168XXX. 2v vanha talo, siis voi sanoa uusi.
        Ylin 5 krs ja merinäköala :)
        Mikä huvittavinta, täs uudessa kaksiossa (51m2) on yli 100e pienempi vuokra, kuin avain oy:n
        30m2 yksiössä!

        Tarkoitat varmaan Kruunuvuorenrantaa?


      • Kaaoskaavoitus
        Happy123 kirjoitti:

        Kruunuhaanrannasta tuli kesällä kämppä numerolla 168XXX. 2v vanha talo, siis voi sanoa uusi.
        Ylin 5 krs ja merinäköala :)
        Mikä huvittavinta, täs uudessa kaksiossa (51m2) on yli 100e pienempi vuokra, kuin avain oy:n
        30m2 yksiössä!

        Kruunuhaanrantaa ei ole olemassa. Kruunuvuorenrannassa taas ei ole 2-vuotiaita Hasoja, joissa olisi merinäköala. Muiden suht' uusia asoja on, näkymä Tahvonlahdelle. Ja sitten on paljon vanhempia Hasoja, joista joistakin saattaa olla näkymiä Tahvonlahden suuntaan.


      • Kaaoskaavoitus
        Kaaoskaavoitus kirjoitti:

        Kruunuhaanrantaa ei ole olemassa. Kruunuvuorenrannassa taas ei ole 2-vuotiaita Hasoja, joissa olisi merinäköala. Muiden suht' uusia asoja on, näkymä Tahvonlahdelle. Ja sitten on paljon vanhempia Hasoja, joista joistakin saattaa olla näkymiä Tahvonlahden suuntaan.

        Täsmennys: Nuo osin Tahvonlahteen antavat, vanhemmat asotalot ovat Kruunuvuoressa. Kruunuvuorenrannassa on vain yksi Avaimen ja yksi Hason kohde, molemmat alle puolivuotisia.


    • Skönäri

      Laitoin tänään haun Hasoon numerolla 7XXX (12/1990) kohteena Sandis ja Kap Horn 4.
      Kaksio haussa.
      Mitä arvelette, että koska tärppää?

      • Hasossa

        En usko, että kovin äkkiä. Asun Haso Kap Hornissa eikä tästä vapaudu asuntoja juuri koskaan. Keskinäisen vaihdon kautta vaihtuu joskus asukkaat.


      • Hasossa

        Jatkan vielä, että tänä vuonna aletaan rakentaa muutamaa uutta Hason asumisoikeuskohdetta Jätkäsaareen ja Kalasatamaan. Kahden rakentaminen piti alkaa jo syksyllä 2018, mutta ovat lykkääntyneet, mutta tontit on jo paalutettu. Niistä saat varmasti kaksion tuolla 7xxx numerolla, varsinkaan jos et ihan ylimmistä kerroksista hae.


    • Aso-mummo_Helsinki

      hei olenko aso-palstalla olen unohtanut asunko itse aso-asunnossa ja olenko jossain jonossa jonnekin?`
      Kuka osaisi auttaa tässä asiassa?

    • moukantuuriako

      Asomummo lohkaisi vitsin. Se sallittakoon, mutta oikeasti: edes vähän edullisempien asuntojen tarvitsijoita on täällä pk-seudulla paljon. Ja järkyttäviä ylihintoja on vuokrissa, itsekin asumme ns. vanhassa arava-vuokrakaksiossa (ylin kerros, hienot näköalatkin jne. mutta alkaa olla niin kallis!!) ja vaikka olemme tässä viihtyneet tosi pitkään, nyt tuli yksinkertaisesti mitta täyteen. Tai paremminkin, ei ole kohta maksukykyä. Joten laitoin uudenvuoden päivänä hakemuksen vetämään vanhalla ason 5X XXX numerolla, tuli jo yksi tarjous aika läheltä - mutta ei todellakaan ole sitä tasoa mihin lähtisimme, eikä alue miellytä. Vastike olisi kyllä 300 euroa halvempi kuin tässä vuokra, mutta odotellaan nyt vielä mitä tuleman pitää. Ihan en ole perillä tuosta mitä täälläkin kirjoiteltu, miten voi muka laittaa toiveita mihin kerrokseen haluaa tms. Hason jonoilmoittautumiseen ei nyt mielestäni kovin montaa vaihtoehtoa tullut, kun sitä tässä alkuviikolla sitä täyttelin. No, onneksi ei ole kiire muuttaa - ja opettelen tässä täyttämään näitä hakemuksiakin.

      • tipsumami

        Jos haet rakenteilla olevaan taloon,niin voit laittaa mihin kerrokseen haluat, mutta ei valmiisiin taloihin voi laittaa.


    • tuoli

      moukantuuriako,

      Voisitko kertoa minkä kokoista asuntoa olet hakenut ja miltä alueelta sait tarjouksen ?
      Oma numeroni on 3X XXX. Laitoin hakemuksen vuosi sitten. Vuoden aikana olen saanut kaksi tarjousta kantakaupungin asunnoista. Pallaksen kaksioon pienempiä numeroita oli yli 30.

      • moukantuuriako

        En hae aivan kantakaupungista, vaan koillisen ja idän suunta kiinnostaa eniten - tämä työmatkojen takia. Tarjous tuli saunalliseen kaksioon 59m2 Tapulikaupungissa. Ihan ok jos ei liiku iltaisin mihinkään...Ei siis alueena houkuttele, eikä asuntokaan ollut mikään helmi (pieni kulmaparveke, pimeän oloinen jne) muutenkaan. Jollekin toiselle varmaan oiva koti.


    • jonottaja

      Sain viime keväänä tarjouksen Pallaksen 4h k. Jononumeroni 6X XXX ja jonossa edellä oli ainakin viisitoista hakijaa pienemmällä numerolla. Ennen joulua tuli tarjous Arabianrannasta HASO-asunnosta, sitä en kylläkään hakenut. Tiukassa ovat nämä kantakaupunkia lähellä olevat kohteet.

    • 32492304

      Hasolta tuli tarjois 3h k Kivikosta 2,5 vuotta vanhalla numerolla, (210 XXX) tosin en Kivikkoon muuttaisi mistään hinnasta.

    • Hhhhhhhhh

      98xxx olisi saanut toiseksi ylimmän kerroksen kolmion Viikistä, mutta jäi ottamatta vastaan. Samasta kohteessa oli aiemmin vapautunut ylimmän kerroksen hyväkuntoinen kolmio, tämän olisimme halunneet mutta siihen numero ei riittänyt. "Tarjous"kirjeitä tullut muista kohteista (varsinkin Fallkulla, Vuosaari) aika paljon, mutta näistä emme ole kirjeeseen vastanneet. Suosituimmista alueista (kantakaupunki lähialueineen, Herttoniemi, Haaga ym.) ei ole tullut yhtään kirjettä, eli numero ei ole ollut siellä parinkymmenen pienimmän joukossa.

    • TMO

      Vuonna 2014 sain kaksion Hgin Pikku-Huopalahdesta numerolla 82XXX. Olin huoneistoon sijalla 1.

    • onnikasa

      Vuonna 2016 kaksio Pikku Huopalahdesta silloin 8 vuotta vanhalla numerolla (103xxx), 4 olin jonossa. Nyt kolmio samasta 3 vuotta vanhalla 191xxx. Alimmista kerroksista.

    • Aso1

      Mä lähden kokeilemaan Kalasatamaa numerolla 90xxx. Katsotaan miten käy. Luultavasti huonosti.

    • MaijaHasolainen

      Onko havaintoa, missä mennään nyt vuonna 2019? Koskelaan aloitetaan -??? - HASO-kohde 2019 - valmis 2021? Mitä luulette, onko asiaa alle 60xxx-numerolla?

    • Anonyymi

      Jaah, ensimmäinen tarjous hasolta ikinä. 3H K S Kivikosta 220 xxx numerolla, onko tämä nyt joku 2.5 vuotta vanha numero. Pitää tutkailla jaksaisiko hakea vai jääkö odottelemaan nyt kun noita alkaa tippumaan. Halpahan tuo olisi.

    • Anonyymi

      80XXX numerolla ei ole tärpännyt Hasolta eikä varmaan tärppääkkään vielä vuosikymmeniin. Alueina siis Eteläinen-Helsinki ja perheasuntoa vailla. Arabianrannasta tullut kolme tarjousta mutta aina edellä ollut useampia halukkaita pienemmällä numerolla. Muilta firmoilta varmaan asunto lohkeaisi mutta hinnat näyttäisi olevan huomattavasti kalliimmat ja alueet kaukana toivotusta. Tilanne kuvastaa hyvin Helsingin asuntopolitiikkaa ja sitä mihin suuntaan Vihreät ja Kokoomus (käytännössä sama puolue) sitä haluavat kehittää. Keskituloisella perheellisellä ei oikein ole enää varaa asua täällä ellei halua käyttää 80% palkastaan asumiskustannuksiin. Lähtisin heti Helsingistä jollei työt ja lasten elämä olisi täällä. Siihen asti odotellaan onnenpotkua Haso-Lotossa....

      • Anonyymi

        Tuolla numerolla on mahdollista saada uusi asunto Kruunuvuorenrannasta, Kalasatamasta tai Jätkäsaaresta. Silloin pitää hakea muitakin kuin sitä ylimpien kerrosten neliötä.
        Vanhoihin asuntoihin numero tuskin riittää. Niissä asumisoikeusmaksu on reilusti pienempi kuin rakenteilla olevissa kohteissa ja niihin pääsee heti muuttamaan - halukkaita pieninumeroisia tulijoita on.
        En ymmärrä, miten asumisoikeusjärjestelmän ongelmat olisivat erityisesti vihreiden ja kokoomuksen syytä mutta ehkä maailmassa kaikki on heidän syytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla numerolla on mahdollista saada uusi asunto Kruunuvuorenrannasta, Kalasatamasta tai Jätkäsaaresta. Silloin pitää hakea muitakin kuin sitä ylimpien kerrosten neliötä.
        Vanhoihin asuntoihin numero tuskin riittää. Niissä asumisoikeusmaksu on reilusti pienempi kuin rakenteilla olevissa kohteissa ja niihin pääsee heti muuttamaan - halukkaita pieninumeroisia tulijoita on.
        En ymmärrä, miten asumisoikeusjärjestelmän ongelmat olisivat erityisesti vihreiden ja kokoomuksen syytä mutta ehkä maailmassa kaikki on heidän syytään.

        Hason Kalasataman ja Jätkäsaaren vanhoista kohteista ei vapautunut yhtään asuntoa vuonna 2017 ja 2018. Kap Hornin katu: 1 kpl (vaihto). Eli siitä vaan jonottamaan Hason Kalasataman ja Jätkäsaaren vanhoja kohteita:-.

        Uustuotanto lienee ainoa vaihtoehto, jos haluaa Hason asunnon vaikkapa Kalasatamasta tai Jätkäsaaresta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hason Kalasataman ja Jätkäsaaren vanhoista kohteista ei vapautunut yhtään asuntoa vuonna 2017 ja 2018. Kap Hornin katu: 1 kpl (vaihto). Eli siitä vaan jonottamaan Hason Kalasataman ja Jätkäsaaren vanhoja kohteita:-.

        Uustuotanto lienee ainoa vaihtoehto, jos haluaa Hason asunnon vaikkapa Kalasatamasta tai Jätkäsaaresta.

        Näimpä! Haussa ollut uudet ja vanhat, kaikki kerrokset, kolmiosta neliöön, kaksioon ei mahduta. Tuolla numerolla ei ole asuntoa irronnut mutta Haso-Lotto vetää koko ajan...


    • Anonyymi

      Mitä voisi saada nykyään noin 20 XXX numerolla?

      • Anonyymi

        Eiköhän tuolla saa lähes minkä tahansa asunnon, ellei numerosta puutu yksi nolla.


      • Anonyymi

        Niin, uusiotuotannosta melkein mihin vain mahdollisuus, toki yksittäisten huippuasuntojen kohdalla voi tulla kilpailua. Vapautuvia asuntoja hakiessa ihan täysin kiinni siitä mitä vapautuu. Jos on jokin tietty taloyhtiö tai alue mielessä niin monissa taloyhtiöissä asuntoja vapautuu 0-1 asuntoa vuodessa ja niistä vapautuvistakin voi syntyä kilpailua. Mutta eiköhän tuolla numerolla tule paljon tarjouksia ja jos tarjouksen ottaa vastaan niin mahdollisuudet sen saamiseen ovat hyvät.


    • Anonyymi

      Missä nuneroissa mennään tulevaa vuotta 2020 kohden, itselläni numero 230 XXX. Hakusessa 3H, K, S. Onko kukaan saanut suurella numerolla tarjousta ? Sijainnilla ei niinkään väliä.

      • Anonyymi

        Itse sain juuri 220 XXX numeron kulutettua, kun haussa oli ensisijaisesti tilava kaksio ja toissijaisesti pieni kolmio.

        Tarjouksia mitä sain viime vuonna kyseisellä numerolla vanhoista asunnoista (nämä siis niitä, joissa tarjouskirje lähetetty useammalle):
        - Elokuussa HASO/Kivikko 2. kerroksen 3H K S
        - Marraskuussa HASO/Tapuli 3. kerroksen 2H K S VH
        - Marraskuussa HASO/Sänbacka 2. kerroksen 2H KT S

        Ja sitten vielä nyt marraskuussa tarjouksen Laajasalosta Hason Svanströminkujan uudiskohteesta tarjouskierrokselta n. (1. tarjouskierroshan oli ollut joskus helmikuussa) 1. kerroksen kaksiosta, jonka otin vastaan.

        Eli veikkaan että tuolla sinun numerollasi alkaa vähitellen saada tarjouksia kaupungin ulkolaidoilta ja kantakaupungin ulkopuolisissa uudiskohteissa voi tärpätä viimeistään peruutusten kautta.


    • Anonyymi

      Onko 4-5h asunnoille kovempi kysyntä kuin 2-3h asunnoille? Saunalliset asunnot varmaan ovat kanssa kysytympiä?

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Onko mahdollista nrolla 14**** saada Kalasatamasta 4h ??

      • Anonyymi

        Toki 2080- luvulla nyt ne menevät noin 30t-40t numeroille. Voimia.


      • Anonyymi

        Hain Kalasatamasta tänä syksynä HASO Atraimesta 4h asuntoa numerolla 74xxx enkä saanut. Pohjois-Pasilasta onnistui. Siellä on saanut HASO-asuntoja jopa 15xxxx numeroilla, joten kannattaa hakea kun viimeiset kaksi HASO:n kohdetta tulee myyntiin, jos Pohjois-Pasila sopii vaatimuksiin.

        Lisään vielä että tämän ketjun tarkoitus on minulle hieman hämärä. Kyselläänkö nyt ihan minkä tahansa aso-yhtiön jonotusnumeroita vai HASOn? Nämähän liikkuu ihan eri maailmoissa (ja hinnoissa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain Kalasatamasta tänä syksynä HASO Atraimesta 4h asuntoa numerolla 74xxx enkä saanut. Pohjois-Pasilasta onnistui. Siellä on saanut HASO-asuntoja jopa 15xxxx numeroilla, joten kannattaa hakea kun viimeiset kaksi HASO:n kohdetta tulee myyntiin, jos Pohjois-Pasila sopii vaatimuksiin.

        Lisään vielä että tämän ketjun tarkoitus on minulle hieman hämärä. Kyselläänkö nyt ihan minkä tahansa aso-yhtiön jonotusnumeroita vai HASOn? Nämähän liikkuu ihan eri maailmoissa (ja hinnoissa).

        Hason varmaan lähinnä. Ei muissa yhtiössä juuri numerolla ole väliä, millä vain saa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos tänään otan uuden numeron, saan sillä tämän asunnon? Varmastiko?

        https://ta.fi/vapaat-asunnot/asunto/hid/131600/Asumisoikeus-Helsinki-Länsisatama-Länsisatamankatu 36

        En halua olla pahanilmanlintu, mutta tuossa talossa on joissakin asunnoissa pahoja sisäilmaongelmia. Asun Jätkäsaaressa ja asiasta on kirjoitettu mm. eräässä Jätkäsaaren Facebook-ryhmässä. Jos haet asuntoa ja pääset sitä katsomaan, niin kysypä asiasta, vaikka tuskin kertovat mitään. Jos tunnet jonkun, joka asuu talossa, kannattaa asiasta myös kysyä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Onkohan mitään mahiksia saada 3h Jätkäsaaren tai Kalasataman uudiskohteista nrolla 110xxx? Ei ylimpiä kerroksia.

      • Anonyymi

        Jo jaetuista kohteista asuntoja vapautuu niin harvoin että tuolla numerolla ei niihin asiaa. Livornossa vain seitsemän kolmiota, joten epäilen vahvasti onko niihinkään mahdollisuutta. Jäljelle jää vain loppuvuodesta hakuun tuleva Jamaika, jossa siinäkin vain 64 asuntoa joka luultavasti tulee olemaan myös suosittu hakukohde sillä sen jälkeen uusia Jätkäsaaren ja Kalasataman kohteita ei ole vielä näköpiirissä.

        En ole siis kuullut että yhtäkään Jätkässaren tai Kalsataman asuntoa olisi jaettu yli 100k numerolle vaikka aktiivisesti tätä palstaa seuraankin, korkeintaan 80k jos satumainen tuuri käynyt. Suurin osa 50k ja alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo jaetuista kohteista asuntoja vapautuu niin harvoin että tuolla numerolla ei niihin asiaa. Livornossa vain seitsemän kolmiota, joten epäilen vahvasti onko niihinkään mahdollisuutta. Jäljelle jää vain loppuvuodesta hakuun tuleva Jamaika, jossa siinäkin vain 64 asuntoa joka luultavasti tulee olemaan myös suosittu hakukohde sillä sen jälkeen uusia Jätkäsaaren ja Kalasataman kohteita ei ole vielä näköpiirissä.

        En ole siis kuullut että yhtäkään Jätkässaren tai Kalsataman asuntoa olisi jaettu yli 100k numerolle vaikka aktiivisesti tätä palstaa seuraankin, korkeintaan 80k jos satumainen tuuri käynyt. Suurin osa 50k ja alle.

        Loppuvuodesta 2020 tai vuonna 2021 aletaan rakentaa Haso Atlantinkaarta Jätkäsaareen. Saman korttelin Hekan taloa rakennetaan jo. Haso Atlantinkaareen tulee n. 140 asuntoa, niin mahdollisuuksia on. Haso Naurusaarikin tulee vielä sen jälkeen Jätkäsaareen.


      • Anonyymi

        Hason kohteista ei, muista ehkä.


    • Anonyymi

      Milläköhän numeroilla irtoaa 4h Kalasatamasta tai Jätkäsaaresta? Olen hakenut 4h Atraimesta, Haavista ja Livornosta numerolla 58 xxx eikä irronnut. Olisi kiva tietää tilanne. Postipuistosta irtosi 4h ylimmästä kerroksesta numerolla 144 xxx, mutta jätin väliin. Pakko odottaa parampaa sijaintia.

      • Anonyymi

        Livornosta ylimmän kerroksen neliö 18 xxx.


      • Anonyymi

        Livornosta 3. kerroksen 4h numerolla 50 xxx, mutta vasta toisella kierroksella.


    • Anonyymi

      Haso kaksio Kruunuvuorenrannasta 13x xxx.

    • Anonyymi

      Moikka
      Tietääkö kukaan missä numeroissa mennään esim herttoniemi, arabianranta tai hermanni? Onko kukaan saanut Viime aikoina näistä kohteesta asunnon 3h tai 4h?
      Nämä kohteet kiinnostaa kovasti ja olen liikkeellä
      N. 12v vanhalla numerolla.

      Kiitos etukäteen ja arvostan teidän vastauksenne

      • Anonyymi

        Tee Google-haku "Haso irtisanomiset". Vuoden 2019 irtisanoutumiset, useampikin osuma.
        Vaikkapa Hermanni eli Pallas. 1 kpl 4h asunto.
        Arabianranta, ei yhtään irtisanoutumista.
        Herttoniemi, 4 kohdetta. Yhteensä 6 irtisanoutumista.

        Etköhän itsekin voi näitä tutkia. Kuten huomaat, niin vanhoihin asuntoihin voi joutua odottelemaan monta vuotta. Ennen kuin saat haluamasi asunnon, niin uusi tuleva asumisoikeuslaki (jota korona lienee hidastuttanut) on vienyt vanhan numerosi. Kaipa tuohon lakiin tulee muutaman vuoden siirtymäaika.

        Et kertonut järjestysnumeroasi. Lienee luokkaa vähän yli 100.000 (12 vuotta vanha numero).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee Google-haku "Haso irtisanomiset". Vuoden 2019 irtisanoutumiset, useampikin osuma.
        Vaikkapa Hermanni eli Pallas. 1 kpl 4h asunto.
        Arabianranta, ei yhtään irtisanoutumista.
        Herttoniemi, 4 kohdetta. Yhteensä 6 irtisanoutumista.

        Etköhän itsekin voi näitä tutkia. Kuten huomaat, niin vanhoihin asuntoihin voi joutua odottelemaan monta vuotta. Ennen kuin saat haluamasi asunnon, niin uusi tuleva asumisoikeuslaki (jota korona lienee hidastuttanut) on vienyt vanhan numerosi. Kaipa tuohon lakiin tulee muutaman vuoden siirtymäaika.

        Et kertonut järjestysnumeroasi. Lienee luokkaa vähän yli 100.000 (12 vuotta vanha numero).

        Juu voin itsekin tutkia noita irtisanomisia mutta pointtini oli missä numeroissa liikutaan näillä alueelle..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu voin itsekin tutkia noita irtisanomisia mutta pointtini oli missä numeroissa liikutaan näillä alueelle..

        Ehkä olisit voinut kertoa tämän. LIsäksi jätit kertomatta järjestysnumerosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu voin itsekin tutkia noita irtisanomisia mutta pointtini oli missä numeroissa liikutaan näillä alueelle..

        Pallakseen tuohon yhteen asuntoon tuli tarjous. Numero oli peräisin vuoden 1990 arvonnasta. Emme ottaneet.

        Tuskin tulet saamaan vanhasta Hasosta suosituista kohteista asuntoa tuolla reilusti yli 100.000:n järjestysnumerolla. Uuden kyllä saat Hason Keski-Pasilan asunnoista.


    • Anonyymi

      Pallaksesta ei edes 62XXX numerolla olla saatu tarjousta, eikä myöskään Arabiasta.

      • Anonyymi

        Oi nou. Ei hyvältä näytä sitten mun kohdalla.. nroni 12****


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi nou. Ei hyvältä näytä sitten mun kohdalla.. nroni 12****

        Juu tuolla numerolla ei saa tarjousta edes suosituimmista uudiskohteista. Vanhoihin suosituiden alueiden kohteisiin tarvii vielä suositumpia uudiskohteitakin paremman numeron, koska niitä asuntoja tosiaan vapautuu korkeintaan kourallinen vuodessa ja ne ovat huomattavan houkuttelevia pienen aso-maksun ja halvan vastikkeen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi nou. Ei hyvältä näytä sitten mun kohdalla.. nroni 12****

        Tuolla numerolla saa Helsingin kehäykkösen ulkopuolisista Hasoista asunnon, ehkä myös Itikseen rakennettavasta uudesta Hasosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla numerolla saa Helsingin kehäykkösen ulkopuolisista Hasoista asunnon, ehkä myös Itikseen rakennettavasta uudesta Hasosta.

        Keskustan alueella olevilla aso asunnoissa ei asu sitte alle 50 vuotiaita tai ei saa aso asuntoa alle 50 vuotiaana muuten jokin ei kyllä täsmää.. tai koko systeemi ihan kusetusta.
        Esim minä olen 35 v kahden lapsen vanhempi
        Hain nroi kun olin 23v ja veikkaan että, tällä numerolla ei ole mitään asiaa keskustan alueelle varmaan seuraavaan 15-20v. Karua mutta totta.

        🤔🤔🤔🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustan alueella olevilla aso asunnoissa ei asu sitte alle 50 vuotiaita tai ei saa aso asuntoa alle 50 vuotiaana muuten jokin ei kyllä täsmää.. tai koko systeemi ihan kusetusta.
        Esim minä olen 35 v kahden lapsen vanhempi
        Hain nroi kun olin 23v ja veikkaan että, tällä numerolla ei ole mitään asiaa keskustan alueelle varmaan seuraavaan 15-20v. Karua mutta totta.

        🤔🤔🤔🤔

        Pasilaan pääset, helpostikin. Mutta taitaa olla liian kaukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustan alueella olevilla aso asunnoissa ei asu sitte alle 50 vuotiaita tai ei saa aso asuntoa alle 50 vuotiaana muuten jokin ei kyllä täsmää.. tai koko systeemi ihan kusetusta.
        Esim minä olen 35 v kahden lapsen vanhempi
        Hain nroi kun olin 23v ja veikkaan että, tällä numerolla ei ole mitään asiaa keskustan alueelle varmaan seuraavaan 15-20v. Karua mutta totta.

        🤔🤔🤔🤔

        Hyvä, että meille lapsettomillekkin on tarjolla joku vaihtoehto kun nuo stadin muut asunnot menee lapsellisille.

        T:nimimerkki 17 vuotta stadin asuntoa hakenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että meille lapsettomillekkin on tarjolla joku vaihtoehto kun nuo stadin muut asunnot menee lapsellisille.

        T:nimimerkki 17 vuotta stadin asuntoa hakenut.

        En asu stadin asunnossa. Tiedoksi vaa tämä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustan alueella olevilla aso asunnoissa ei asu sitte alle 50 vuotiaita tai ei saa aso asuntoa alle 50 vuotiaana muuten jokin ei kyllä täsmää.. tai koko systeemi ihan kusetusta.
        Esim minä olen 35 v kahden lapsen vanhempi
        Hain nroi kun olin 23v ja veikkaan että, tällä numerolla ei ole mitään asiaa keskustan alueelle varmaan seuraavaan 15-20v. Karua mutta totta.

        🤔🤔🤔🤔

        Sain Jätkäsaaresta 10,5 vuotta vanhalla numerolla asunnon ja ovinaapurini näyttävät olevan max 30-vuotiaita. Joten eivät kaikki ole hakeneet numeroaan 90-luvulla ja onnistuvat silti saamaan asunnon huippusuositusta kohteesta. Paljon on onnesta kiinni. Jos edellisellä kerralla alhaalta sai helposti asunnon, voi seuraavalla kerralla olla päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain Jätkäsaaresta 10,5 vuotta vanhalla numerolla asunnon ja ovinaapurini näyttävät olevan max 30-vuotiaita. Joten eivät kaikki ole hakeneet numeroaan 90-luvulla ja onnistuvat silti saamaan asunnon huippusuositusta kohteesta. Paljon on onnesta kiinni. Jos edellisellä kerralla alhaalta sai helposti asunnon, voi seuraavalla kerralla olla päinvastoin.

        Moni nuori saanut vanhempansa asonumeron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni nuori saanut vanhempansa asonumeron.

        Tätä mäkin just epäilen.. ensin vanhempi hakee aso asunnon huippupaikasta ja siirtää lapsilleen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni nuori saanut vanhempansa asonumeron.

        Numeroa ei voi luovuttaa, mutta sen sijaan asumisoikeuden saa myydä lähisukulaiselleen, siis esimerkiksi isovanhempi lapsenlapselleen jahka molemmat täyttävät asumisoikeuden haltijuuden ehdot, näistä näkynyt kannanottoja että koettu epäkohdaksi myös, luovutuksenhan voi tehdä saman tien asumisoikeussopparin allekirjoituksen jälkeen, jolloin tarjouksen saajan ei tarvitse asua päivääkään tai odottaa valmistumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numeroa ei voi luovuttaa, mutta sen sijaan asumisoikeuden saa myydä lähisukulaiselleen, siis esimerkiksi isovanhempi lapsenlapselleen jahka molemmat täyttävät asumisoikeuden haltijuuden ehdot, näistä näkynyt kannanottoja että koettu epäkohdaksi myös, luovutuksenhan voi tehdä saman tien asumisoikeussopparin allekirjoituksen jälkeen, jolloin tarjouksen saajan ei tarvitse asua päivääkään tai odottaa valmistumista.

        Eri osoitteissa asuvat sisarukset eivät voi siirtää asumisoikeusasuntoa toisilleen eli se pelkkä lähisukulaisuus ei riitä. Tässä tapauksessa pitäisi asunto siirtää sisarusten isän tai äidin kautta. Asumisoikeusasunnon voi siirtää vain alenevassa tai ylenevässä polvessa eli vanhempi lapselleen tai lapsi vanhemmilleen. Myös samassa taloudessa asuvien kesken voidaan tehdä siirtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain Jätkäsaaresta 10,5 vuotta vanhalla numerolla asunnon ja ovinaapurini näyttävät olevan max 30-vuotiaita. Joten eivät kaikki ole hakeneet numeroaan 90-luvulla ja onnistuvat silti saamaan asunnon huippusuositusta kohteesta. Paljon on onnesta kiinni. Jos edellisellä kerralla alhaalta sai helposti asunnon, voi seuraavalla kerralla olla päinvastoin.

        Aso-asunnon voi vaihtaa toiseen asumisoikeusasuntoon keskinäisellä vaihdolla. Ja tämä tarkoittaa myös sitä, että vanhan asonumeron voi "myydä". Vaatii toki kikkailua, mutta onnistuu täysin laillisesti.
        Eli jos täällä on joku hyvin pienellä jonotusnumerolla oleva eikä aio käyttää numeroaan niin sitten kun HASO Atlantinkaari tulee hakuun niin hae sieltä ylimmistä kerroksista asunto jossa hyvät näköalat. Sitten asunnon saatuasi tehdään keskinäinen asunnonvaihto, sinä saat mun nykyisen kämpän ja minä saan sun just hakemasi Atlantinkaaren asunnon.
        Samalla tehdään vuokrasopimus uudesta asunnostasi eli siis siitä mun vanhasta siihen asti kunnes Atlantinkaaren asunto valmistuu.
        Sinä siis jatkat asumistasi siellä missä asutkin ja minä siellä missä minä nyt asun. Vaivan palkaksi siirrän muutamia tuhansia euroa tiskin alta sulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä mäkin just epäilen.. ensin vanhempi hakee aso asunnon huippupaikasta ja siirtää lapsilleen..

        Syksyllä sitten näkee, kuinka monta lasta muuttaa yksinään. Sopparin allekirjoitustilaisuudessa oli selvästi muutama äiti-tytär. Sivusta kuultuna taisi olla kyse juuri tällaisesta asunnon siirtämisestä. Maksimissaan näitä tapauksia on varmaan hefi muuton jälkeen alle kymmenesosa. Hason Jätkäsaaressa ja Kalasatamassa jo asuvat voisivat varmaan kertoa vähän tarkemman arvion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri osoitteissa asuvat sisarukset eivät voi siirtää asumisoikeusasuntoa toisilleen eli se pelkkä lähisukulaisuus ei riitä. Tässä tapauksessa pitäisi asunto siirtää sisarusten isän tai äidin kautta. Asumisoikeusasunnon voi siirtää vain alenevassa tai ylenevässä polvessa eli vanhempi lapselleen tai lapsi vanhemmilleen. Myös samassa taloudessa asuvien kesken voidaan tehdä siirtoja.

        En kyllä hiffaa mitä koetat selittää, isovanhempi saa luovuttaa lapsenlapselleen jos kunta on hyväksynyt molemmat kelpoisiksi, sisarusten välinen luovutus mahdollinen vain silloin kun molemmat asuvat vakinaisesti samassa, mikä tilanne tyystin erilainen kuin tuo esillenostamani tarjousbulvaanina toimiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä hiffaa mitä koetat selittää, isovanhempi saa luovuttaa lapsenlapselleen jos kunta on hyväksynyt molemmat kelpoisiksi, sisarusten välinen luovutus mahdollinen vain silloin kun molemmat asuvat vakinaisesti samassa, mikä tilanne tyystin erilainen kuin tuo esillenostamani tarjousbulvaanina toimiminen.

        Sisaruksen eivät tietenkään ole perheenjäseniä ilman vahempiaan joten tosiaan joutuisi kierrättämään silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain Jätkäsaaresta 10,5 vuotta vanhalla numerolla asunnon ja ovinaapurini näyttävät olevan max 30-vuotiaita. Joten eivät kaikki ole hakeneet numeroaan 90-luvulla ja onnistuvat silti saamaan asunnon huippusuositusta kohteesta. Paljon on onnesta kiinni. Jos edellisellä kerralla alhaalta sai helposti asunnon, voi seuraavalla kerralla olla päinvastoin.

        Oletan että et kuitenkaan HASO:n talosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletan että et kuitenkaan HASO:n talosta.

        Nimenomaan sain Hason talosta. Tiedän että minulla kävi mäihä. Siksi tuntuikin hurjalta, että esim. seuraavissa Kalasataman kohteissa joku ei saanut asuntoa edes 25 vuotta vanhalla numerolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä hiffaa mitä koetat selittää, isovanhempi saa luovuttaa lapsenlapselleen jos kunta on hyväksynyt molemmat kelpoisiksi, sisarusten välinen luovutus mahdollinen vain silloin kun molemmat asuvat vakinaisesti samassa, mikä tilanne tyystin erilainen kuin tuo esillenostamani tarjousbulvaanina toimiminen.

        Yritän selittää sitä ettei lähisukulaisuus välttämättä riitä siis toisin kuin tuolls tlempänä väitettiin. Ja kerroin myös milloin se lähisukulaisuus riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan sain Hason talosta. Tiedän että minulla kävi mäihä. Siksi tuntuikin hurjalta, että esim. seuraavissa Kalasataman kohteissa joku ei saanut asuntoa edes 25 vuotta vanhalla numerolla.

        Minä olen saanut asunnon Jätkäsaaresta Hason uudiskohteesta seitsemän vuotta vanhalla numerolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen saanut asunnon Jätkäsaaresta Hason uudiskohteesta seitsemän vuotta vanhalla numerolla.

        Hason kohde Poiju valmistui Kalasatamaan vuonna 2012.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen saanut asunnon Jätkäsaaresta Hason uudiskohteesta seitsemän vuotta vanhalla numerolla.

        Olisiko kyseessä ollut se ensimmäinen Jätkäsaaren Haso jossa hakijoita oli noin 1/3 nykyisistä hakumääristä? Silloin ei vielä tarvittu 10 - 25 vuotta vanhaa numeroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritän selittää sitä ettei lähisukulaisuus välttämättä riitä siis toisin kuin tuolls tlempänä väitettiin. Ja kerroin myös milloin se lähisukulaisuus riittää.

        Lähisukulaisten välinen luovutusmahdollisuus on tarpeellinen ja hyväksyttävä, ongelmaksi muuttuu vasta sitten kun ruvetaan kikkailemaan parempaa etua saadakseen, yli 55-vuotiaat on vapautettu varallisuusrajoista jotta voisivat järjestää asumisen itselleen, ei sen idea ole ollut antaa ohituskaista varakkaiden jälkipolville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hason kohde Poiju valmistui Kalasatamaan vuonna 2012.

        Mitä tekemistä Haso Poijulla on Jätkäsaaren kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko kyseessä ollut se ensimmäinen Jätkäsaaren Haso jossa hakijoita oli noin 1/3 nykyisistä hakumääristä? Silloin ei vielä tarvittu 10 - 25 vuotta vanhaa numeroa.

        Oli tähän nyt sentään yli 600 hakijaa, tarkkaa lukumäärää en muista. Ei ole tainnut yhteenkään uudiskohteeseen olla vielä yli 1800 hakemusta, eli kolminkertaista määrää tähän nähden. Sandikseen tuli 1400 hakemusta. Samoin tähänkin suurimmalla osalla hakijoista numero oli 10-20 vuotta vanha. Omani oli varmasti tuorein numero. Silloin sai hakemuksessa hakea vieä 10 asuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä Haso Poijulla on Jätkäsaaren kanssa?

        Jospa joku kertoisi vähän Poijun tilanteesta. Kiinnostaisi.

        Jätkäsaaren Haso-kohde Kap Hornin katu 4 vamistui melkein samana vuonna, 2013.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa joku kertoisi vähän Poijun tilanteesta. Kiinnostaisi.

        Jätkäsaaren Haso-kohde Kap Hornin katu 4 vamistui melkein samana vuonna, 2013.

        Haso Poiju valmistui marraskuun lopussa 2012. Siihen oli noin 600 hakijaa. Hain minäkin sinne, mutta en saanut asuntoa. Haso Kap Horn valmistui 30.8.2013.


    • Anonyymi

      onko mulla mahdollisuutta saada minkäänlaista asuntoa 270xxx numerolla?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        No kun ootat muutaman vuoden ja uusi asolaki voimassa niin saattaa olla paremmat säänssit saada 😉 Toki se on sitten valtakunnallinen eli kuka tahansa lapin perukoiltakin voi hakea hasoja. Juuri on uusi asolakiesitys lähtenyt lausuntokierrokselle ja jos kaikki menee ok niin astuu voimaan vuoden 2022 alussa. Vanhoilla järjestysnumeroilla siirtymäaikaa tuosta eteenpäin 2 vuotta.


    • Anonyymi

      Hei,

      Onko kukaan saanut näin korona aikana tai kuluvan vuoden aikana mitään tarjouksia vanhoista haso kohteista ja keskustaa lähellä olevilta kohteilta? Missä nroissa mennään näissä kohteissa ? Esim 3h tai 4h

      • Anonyymi

        Kantakaupungin vanhoja asuntoja vapautuu max 10 vuodessa ja mututuntumalla veikkaisin että menevät pitkälle alle 50 xxx numeroille. Toki "keskustaa lähellä" on liukuva käsite.


      • Anonyymi

        Meillä ollut haku ko. alueilta jo muutama vuosi numerolla 62xxx eikä olla saatu minkäänlaista tarjousta perheasunnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ollut haku ko. alueilta jo muutama vuosi numerolla 62xxx eikä olla saatu minkäänlaista tarjousta perheasunnosta.

        Oho uskomatonta vaikka teillä on noin pieni nro 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kantakaupungin vanhoja asuntoja vapautuu max 10 vuodessa ja mututuntumalla veikkaisin että menevät pitkälle alle 50 xxx numeroille. Toki "keskustaa lähellä" on liukuva käsite.

        Vuosi tai pari sitten HASO ilmoitti, että kantakaupungin kaikki vanhat asunnot menee alle 30000 numeroille. Silloin ei kyllä niitä kohteitakaan ollut kovin montaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho uskomatonta vaikka teillä on noin pieni nro 🤔

        Keskustaa lähellä vapautuu vain muutama asunto vuodessa. 62xxx ei ole niin kovin pieni numero, sen verran iso että keskustan läheltä on ihan turha odottaa tarjousta. Ainoa mahdollisuus on hakea uusiin kohteisiin. Niin kauan kuin vanhat numerot ovat vielä voimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosi tai pari sitten HASO ilmoitti, että kantakaupungin kaikki vanhat asunnot menee alle 30000 numeroille. Silloin ei kyllä niitä kohteitakaan ollut kovin montaa.

        Ovat jo nostaneet rajaa eli uudet kohteet tyhjentävät jonoa: "Lähellä keskustaa vapautuneet asunnot ovat menneet järjestysnumeroille, jotka ovat alle 40 000."

        https://www.haso.fi/asunnon-hakijalle/jonotilanne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ollut haku ko. alueilta jo muutama vuosi numerolla 62xxx eikä olla saatu minkäänlaista tarjousta perheasunnosta.

        Ei edes Herttoniemestä ? Mä olisn tyytyväinen jos saisin edes herttoniemestä.. ja nro 80xxx


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei edes Herttoniemestä ? Mä olisn tyytyväinen jos saisin edes herttoniemestä.. ja nro 80xxx

        Laajasalon uudiskohteista sai melko uusilla numeroilla mutta niiden haut jo menneet ja asukkaat kohta jo muuttamassa sisään. Hertsikassa vain pari vanhaa kohdetta ja niissä vaihtuvuus todella pieni, 0-2 asuntoa vuodessa. Ehkä max 5 asuntoa vapautuu sieltä vuodessa ja saattavat ihan hyvin mennä todella pienille numeroille, vanhat hasot kuitenkin todella edullisia ja herttoniemi on suosittu alue.


    • Anonyymi

      Onko järkeä hakea ei-niin-mieluisaan Hasoon siksi aikaa kun odottaa että mieluisampia kohteita valmistuu? Onko siis huonommat mahdollisuudet saada tarjous uudesta Hasosta jos on jo asukas Hasolla? Hakisin ensin uudemmalla numerolla ja säästäisin vanhempaa suosikkikohteita varten.

      • Anonyymi

        Ei se hakuun vaikuta mitenkään että onko vai eikö ennestään hason asukas kunhan käyttämätön numero on olemassa. Hirveän pitkään en vanhaa numeroa kuitenkaan hilloaisi sillä näillä näkymin vanhat numerot erääntyvät 2022 lopussa, jos asumisoikeuslaki menee nykyehdotuksen mukaisena läpi. Eräpäivän lähestyessä yhä useampi ja useampi vanha numero tulee aktivoitumaan hakemaan viimeisiä tarjolla olevia kohteita ja voi yhtäkkiä huomata, että oman vanhan numeron rahkeet eivät riittäneetkään enää viimehetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se hakuun vaikuta mitenkään että onko vai eikö ennestään hason asukas kunhan käyttämätön numero on olemassa. Hirveän pitkään en vanhaa numeroa kuitenkaan hilloaisi sillä näillä näkymin vanhat numerot erääntyvät 2022 lopussa, jos asumisoikeuslaki menee nykyehdotuksen mukaisena läpi. Eräpäivän lähestyessä yhä useampi ja useampi vanha numero tulee aktivoitumaan hakemaan viimeisiä tarjolla olevia kohteita ja voi yhtäkkiä huomata, että oman vanhan numeron rahkeet eivät riittäneetkään enää viimehetkellä.

        Kiitos, tämä toki tiedossa! Hakemuksessa kuitenkin kysytään onko asunnonvaihtaja, se tarkoittaa siis että vaihtaisi jo käytetyllä numerolla vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, tämä toki tiedossa! Hakemuksessa kuitenkin kysytään onko asunnonvaihtaja, se tarkoittaa siis että vaihtaisi jo käytetyllä numerolla vai mitä?

        Käytetty numero on käytetty, sillä ei enää uutta asuntoa voi hakea. Varmaan vain kysyvät aiheesta valmistautuakseen käytännön asioihin asunnon vaihdon suhteen. Hason UKK:ssa on enemmän tietoa miten käytännössä hasossa menee asunnonvaihto: https://www.haso.fi/fi/kysyttya


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, tämä toki tiedossa! Hakemuksessa kuitenkin kysytään onko asunnonvaihtaja, se tarkoittaa siis että vaihtaisi jo käytetyllä numerolla vai mitä?

        Kysymys "Oletko asunnonvaihtaja?" tarkoittaa sitä, että asoasunnosta toiseen vaihtavan ei tarvitse enää tehdä varallisuusselvitystä, kuten ensi kertaa hakevan. Hason sivuilla on tietoa siitä, miten asoasunto vaihdetaan 👇

        "Voit vaihtaa asumisoikeusasunnosta toiseen kahdella eri tavalla:

        1. Voit hakea uutta asuntoa käyttämättömällä asumisoikeusjärjestysnumerolla. VINKKI: uusi numero kannattaa hakea jo nyt, jolloin sinulla on käytössäsi ”pieni” numero käytettäväksi silloin, kun vaihto tulee ajankohtaiseksi. Uuden numeron hakeminen on esimerkiksi sähköisellä lomakkeella - ohjeet löydät täältä.

        2. Voit tehdä keskinäisen vaihdon toisen asumisoikeusasukkaan kanssa. Tällöin vaihtokumppani on etsittävä itse esimerkiksi laittamalla ilmoitus HASOn Asunnonvaihtopörssiin. Keskinäinen vaihto tehdään sillä järjestysnumerolla, jolla olet alun perin saanut asumisoikeusasunnon. Vaihtojen käsittelyaika on noin 1 - 2 kuukautta, mikä kannattaa huomioida muuttoa suunnitellessa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys "Oletko asunnonvaihtaja?" tarkoittaa sitä, että asoasunnosta toiseen vaihtavan ei tarvitse enää tehdä varallisuusselvitystä, kuten ensi kertaa hakevan. Hason sivuilla on tietoa siitä, miten asoasunto vaihdetaan 👇

        "Voit vaihtaa asumisoikeusasunnosta toiseen kahdella eri tavalla:

        1. Voit hakea uutta asuntoa käyttämättömällä asumisoikeusjärjestysnumerolla. VINKKI: uusi numero kannattaa hakea jo nyt, jolloin sinulla on käytössäsi ”pieni” numero käytettäväksi silloin, kun vaihto tulee ajankohtaiseksi. Uuden numeron hakeminen on esimerkiksi sähköisellä lomakkeella - ohjeet löydät täältä.

        2. Voit tehdä keskinäisen vaihdon toisen asumisoikeusasukkaan kanssa. Tällöin vaihtokumppani on etsittävä itse esimerkiksi laittamalla ilmoitus HASOn Asunnonvaihtopörssiin. Keskinäinen vaihto tehdään sillä järjestysnumerolla, jolla olet alun perin saanut asumisoikeusasunnon. Vaihtojen käsittelyaika on noin 1 - 2 kuukautta, mikä kannattaa huomioida muuttoa suunnitellessa."

        Keskinäistä vaihtoa ei tehdä järjestysnumerolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskinäistä vaihtoa ei tehdä järjestysnumerolla.

        Ketähän tässä nyt pitäisi uskoa. Anonyymiä Suomi24 palstan kirjoittajaa vai aso-yhtiöitä.

        Asuntosäätiö: " Asuntojen keskinäinen vaihto voidaan aina tehdä vanhalla, nykyiseen asuntoon sidotulla järjestysnumerolla. Asumisoikeusasukkaat voivat keskenään sopia asuntojensa vaihtamisesta. "

        TA-yhtiöt: "Asumisoikeusasukkaiden keskinäiset vaihdot eivät vaadi uutta järjestysnumeroa. Mikäli keskinäinen vaihto tapahtuu järjestysnumeroalueen yli, täytyy vaihtajilla olla haettuna järjestysnumero kunnasta, johon ollaan muuttamassa."

        Siilinjärven ASO: "Asuntojen keskinäinen vaihto voidaan aina tehdä vanhalla, nykyiseen asuntoon sidotulla järjestysnumerolla. Asumisoikeusasukkaat voivat keskenään sopia asuntojensa vaihtamisesta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketähän tässä nyt pitäisi uskoa. Anonyymiä Suomi24 palstan kirjoittajaa vai aso-yhtiöitä.

        Asuntosäätiö: " Asuntojen keskinäinen vaihto voidaan aina tehdä vanhalla, nykyiseen asuntoon sidotulla järjestysnumerolla. Asumisoikeusasukkaat voivat keskenään sopia asuntojensa vaihtamisesta. "

        TA-yhtiöt: "Asumisoikeusasukkaiden keskinäiset vaihdot eivät vaadi uutta järjestysnumeroa. Mikäli keskinäinen vaihto tapahtuu järjestysnumeroalueen yli, täytyy vaihtajilla olla haettuna järjestysnumero kunnasta, johon ollaan muuttamassa."

        Siilinjärven ASO: "Asuntojen keskinäinen vaihto voidaan aina tehdä vanhalla, nykyiseen asuntoon sidotulla järjestysnumerolla. Asumisoikeusasukkaat voivat keskenään sopia asuntojensa vaihtamisesta."

        Sehän on tietysti laissa rajattu kenelle voi luovuttaa, eikä siinä yhteydessä puhuta järjestysnumerosta enää mitään vaan että pitää olla asumisoikeussopimus esitettävänä johon tehdään merkintä, vaihtajan ei tarvitse olla edes alkuperäinen haltijaksi hyväksytty silloin kun asumisoikeus on saatu muutoin kuin talonomistajalle ilmoittautumisen kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on tietysti laissa rajattu kenelle voi luovuttaa, eikä siinä yhteydessä puhuta järjestysnumerosta enää mitään vaan että pitää olla asumisoikeussopimus esitettävänä johon tehdään merkintä, vaihtajan ei tarvitse olla edes alkuperäinen haltijaksi hyväksytty silloin kun asumisoikeus on saatu muutoin kuin talonomistajalle ilmoittautumisen kautta.

        "Sehän on tietysti laissa rajattu kenelle voi luovuttaa"
        Keroisitko mitä rajoituksia siinä laissa on keskinäisessä vaihdossa, minä en ole löytänyt mitään rajoituksia. Varallisuutta ei tarkasteta, koska molemmat asuvat jo ASOssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sehän on tietysti laissa rajattu kenelle voi luovuttaa"
        Keroisitko mitä rajoituksia siinä laissa on keskinäisessä vaihdossa, minä en ole löytänyt mitään rajoituksia. Varallisuutta ei tarkasteta, koska molemmat asuvat jo ASOssa

        Voit selvittää sen itse miten toimivat, mutta jokatapauksessa järjestysnumerot ovat henkilökohtaisia eikä niitä voi vaihtaa vaikka olisi voimassaoleva, kun taas puolestaa ne numerot joilla on jo saatu asumisoikeus, lakkaavat olemasta tyystin.


    • Anonyymi

      Missähän numeroissa haso asunnoissa nyt mennään? Meillä nro 93XXX ja haussa 4H rivari tai paritalo, onkohan mitään mahdollisuuksia...

      • Anonyymi

        50xxx-100xxx numeroilla taitaa suurin osa asunnoista tällä hetkellä mennä. Eli uudiskohteisiin on ihan hyvät mahdollisuudet, joskin tosin ei kannata laskea sen varaan että tarjouksia tulis kantakaupungin kohteista (toki tuurilla mahdollista). Kantakaupungin ulkopuolisista kohteista jo huomattavasti paremmat mahdollisuudet. Ennen ASO-lain luonnoksen julkistamista suurin osa kantakaupungin ulkopuolisista uudiskohteista meni 100xxx - 200xxx numeroille mutta uhkaava lakimuutos on saattunut muuttaa tasapainoa niin että niillekin alkaa olla enemmän kysyntää ja menevät enenevissä määrin nekin alle 100xxx numeroille, saa nähdä. Vanhoja asuntoja kannattaa hakea mutta niiden varaan ei kannata laskea sillä 4h-asuntoja vapautuu harvoin ja niille on hakijoita.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Niin no toki jos rivari tai paritalo haussa niin kantakaupunki ei silloin varmaan edes ole kiikakarissa niin johonkin syrjäisempään rivariin voi olla ihan hyvät mahdollisuudet, niitä tosin tulee harvemmin hakuun. Paritaloja ei hasolla taida olla kuin joku kourallinen niin sitä kutsuisin mahdottomuudeksi tuolla numerolla

    • Anonyymi

      Tarkistin äsken että mikä se minun numero oikein olikaan. 221xxx.
      Ei taida ihan kantakaupungista saada mitään?
      No eipä sen väliä, pitää muutenkin vielä odotella että täyttää sen 55 vuotta.

      Aika jännä järjestelmä. Tajua hommata joskus parikymppisenä ilmainen jonotusnumero. Saat sitten about 30 vuoden kuluttua vuokrattua asunnon.

    • Anonyymi

      TA:lta saatu numerolla 18X xxx Pasilan Postipuistoon kesällä 2021 valmistuvasta uudisrakennuksesta asunto. Tuolla numerolla tuskin oltaisiin saatu HASO:lta vastaavaa kämppää samalta alueelta, on niistä vaan niin kova kilpailu. Varmaan jonkun verran kalliimpi vastike TA:lla kuin HASOlla, mutta yllätti että edes noin isolla numerolla noinkin läheltä keskustaa sain, vaikkei nyt ydinkeskustassa olekaan.

    • Anonyymi

      Mulla on nelinumeroinen as.oik.nro ja odotan sitä "unelmien asuntoa" sekä 55 vuoden ikää. Koska varallisuus sen verran karttunut että tuloraja ylittyy. Toivottavasti löytyy ennen lakimuutosta. Pari asuntoa oli jotka kuitenkin hylkäsin kun eivät vastanneet vaatimuksiani.

    • Anonyymi

      Postipuistosta saatu Hason iso yksiö numerolla 207xxx, eikä edes I krs. Tyytyväinen olen.

    • Anonyymi

      Minä en tajua, miten numeroilla 207xxx ja 18xxxx on voinut saada Postipuistosta asunnon. Oma numeroni on haettu 10 vuotta sitten, 144xxx, ja haen asuntoja Vantaan, Espoon ja Helsingin lähiöistä (esim. ihan Pohjois-Helsinkiä). Tarjouksia toki tulee, mutta jonoissa olen sijalla 14-30, eli ei mitään mahdollisuuksia saada asuntoa - ei ne kaikki ihmiset jonossa ennen minua voi sanoa asunnolle ei.

      • Anonyymi

        Voin kommentoida saatua Postipuiston asuntoa numerolla 207xxx - sitä ei saatu I (jako)kierroksella ja tuskin toisellakaan. Jotkut kieltäytyivät asunnosta ja tämä oli listallamme 5. vaihtoehtona kun sinne listaan pitää niitä arpoa... Ja tuuriakin lienee matkassa.


      • Anonyymi

        Haitko uusia asuntoja vai vanhoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haitko uusia asuntoja vai vanhoja?

        Vanhoja ja uudehkoja, uusimmat hakemani on rakennettu 2018. Eli mitään uusia uudiskohteita en edes hakenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoja ja uudehkoja, uusimmat hakemani on rakennettu 2018. Eli mitään uusia uudiskohteita en edes hakenut.

        Niin no. Sehän selittää kaiken. Uudesta kohteesta saa arviolta 20 kertaa helpommin asunnon kuin vanhoja jonottamalla.

        Sinähän vertaat uudesta valmistuvasta kohteesta asunnon saaneiden järjestysnumeroa vanhoja kohteita hakeneiden järjestysnumeroon.

        Esim. noista Pasilan kohteista saanee ihan uudehkollakin järjestysnumerolla asunnon. Kuten Suomi24:ssä onkin kerrottu. Ei välttämättä heti ensimmäisellä kierroksella.

        Ymmärrän hyvin, että monet hakijat eivät kovin paljon innostu siitä, että asomaksu pitää maksaa yli kaksi vuotta ennen muuttoa. Olisihan se paljon helpompaa päästä muuttamaan mahdollisimman pian. Mutta ei kannata sitten tulla valittamaan, että isommalla järjestysnumero saadaan Hasolta asunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no. Sehän selittää kaiken. Uudesta kohteesta saa arviolta 20 kertaa helpommin asunnon kuin vanhoja jonottamalla.

        Sinähän vertaat uudesta valmistuvasta kohteesta asunnon saaneiden järjestysnumeroa vanhoja kohteita hakeneiden järjestysnumeroon.

        Esim. noista Pasilan kohteista saanee ihan uudehkollakin järjestysnumerolla asunnon. Kuten Suomi24:ssä onkin kerrottu. Ei välttämättä heti ensimmäisellä kierroksella.

        Ymmärrän hyvin, että monet hakijat eivät kovin paljon innostu siitä, että asomaksu pitää maksaa yli kaksi vuotta ennen muuttoa. Olisihan se paljon helpompaa päästä muuttamaan mahdollisimman pian. Mutta ei kannata sitten tulla valittamaan, että isommalla järjestysnumero saadaan Hasolta asunto.

        Mekin haettiin vuosia numerolla 62xxx Hason asuntoa kehäykkösen sisäpuolelta mut tarjouksia tuli lähinnä Vuosaaresta ei taropeeksi kiinnostavaa, mut nyt saatiin uudiskohteesta hakemamme asunto kantakaupungista.


    • Numerolla 60XXX haen HASO Koskelaan kaksio/kolmio. Saapa nähdä, miten tässä käy!

      • Anonyymi

        Itse haen Koskelaan 50XXX numerolla neliötä/viisiötä.


      • Anonyymi

        Olenko katsonut ihan väärin kun minusta noissa on vastikkeet 1200-1500 euroa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko katsonut ihan väärin kun minusta noissa on vastikkeet 1200-1500 euroa?

        Vastikkeet on 350-950 eli väärin olet katsonut


    • Anonyymi

      Millä nro:lla ootte saanut haso-asuntoa esim viikistä, viikinmäestä tai latokartanosta? Itsellä nro viidestä 2011. Onko mitään mahiksia tolla numerolla?

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Onkohan numerolla 27XXX saumaa Jätkäsaaren Atlantinkaareen ylimpiin kerroksiin? En halua katsella vastapäisen talon ikkunoista sisään eli varmaan kerrokset 11-15 ja kolmio tai iso kaksio haussa....

      • Anonyymi

        Satavarmasti saat valitsemasi asunnon Atlantinkaaresta tuolla nymerolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satavarmasti saat valitsemasi asunnon Atlantinkaaresta tuolla nymerolla.

        Hasolla voi hakea max. 5 asuntoa. Ei tarvita kuin viisi hakijaa, joilla pienempi numero kuin 27XXX. Ei todellakaan mikä satavarma.

        Runsaan kolmen vuoden takaa esimerkki. Kalasataman Fortuna. Järjestysnumero 52XX haki B-rapun 5.-8.kerroksen kolmioita, ei saanut. Hm. Voi olla pettymys, varsinkin jos hakee vain noita halutuimpia ylimmän kerroksen asuntoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hasolla voi hakea max. 5 asuntoa. Ei tarvita kuin viisi hakijaa, joilla pienempi numero kuin 27XXX. Ei todellakaan mikä satavarma.

        Runsaan kolmen vuoden takaa esimerkki. Kalasataman Fortuna. Järjestysnumero 52XX haki B-rapun 5.-8.kerroksen kolmioita, ei saanut. Hm. Voi olla pettymys, varsinkin jos hakee vain noita halutuimpia ylimmän kerroksen asuntoja.

        Joo, pitää varmaan katsella kaavaa, että mitä tulee naapuriin - alempikin kerros riittää hyvin, jos ei vastapäätä ole korkeaa rakennusta. Kannattaa varmaan laittaa niistä viidestä mahdollisuudesta 1-2 panosta elempiin kerroksiin...


      • Anonyymi

        Mulla on aika paljon pienempi numero. Toivottavasti nyt tärppää.


    • Anonyymi

      Numerolla 204 XXX saatu maaliskuussa tarjous Ystävyydenpuiston yksiöstä ja toukokuussa tarjous Pippurimyllyn yksiöstä.

    • Anonyymi

      Numerolla 225xxx tarjous yksiöstä uudiskohteesta HASO Vanha Mylly, Myllypuro. Rakennuttajan mukaan "Kohde oli erittäin suosittu ja hakemuksia tuli noin 450 kappaletta", haettavia asuntoja 36. Ilmeisesti yksiöt olivat sen verran epäsuosittuja tässä kohteessa, että isollakin numerolla onnistui.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoinen juttu tuo, että HASOn uudistuotannosta saa etenkin yksiöitä melko tuoreilla numeroilla. Onnittelut !


    • Anonyymi

      140000 Koskelantie perheasunto 5 krs, nro on tasan tarkkaan 10 v vanha.

    • Anonyymi

      25x xxx pieni asunto itä-Helsingissä, HASO.

      • Anonyymi

        Onko ko. yksiö uudistuotantoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ko. yksiö uudistuotantoa?

        Ei ole, muutaman vuoden ikäinen


    • Anonyymi

      kun tarjous laitetaan usealle, on aikamoista arpapeliä eli turhaa odotusta

    • Anonyymi

      Yksiö uudiskohteesta Haso Kettutie (Herttoniemi) numerolla 89xxx.

    • Anonyymi

      Onko tietoja tänä talvena haussa olleista kohteista? Mietin, että onkohan Kalasataman Vinsenttiin mitään mahdollisuuksia 95K numerolla?

      • Anonyymi

        Se selviää vai hakemalla.


      • Anonyymi

        Siis uusia kohteita tarkoitin, en HASO:n vanhoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis uusia kohteita tarkoitin, en HASO:n vanhoja.

        Sekin selviää vain hakemalla. On niin tuurista kiinni, millä numeroilla niitä asuntoja haetaan. Jos on alle 50 000, voi olla aika varma saanti. Muilla numeroilla voi joutua jännittämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin selviää vain hakemalla. On niin tuurista kiinni, millä numeroilla niitä asuntoja haetaan. Jos on alle 50 000, voi olla aika varma saanti. Muilla numeroilla voi joutua jännittämään.

        22xxx hain kolmioit ja neliöitä. En saanut.


    • Anonyymi

      Haso Asetelma Kuninkaantammi 2. krs 5h nrolla 113xxx (2. toive. 1. tarjouskierros)

      • Anonyymi

        Haso Asetelma, 4.krs(ylin kerros) 2h numerolla 130xxx ja oli ykköstoiveena


    • Anonyymi

      Pieni asunto Haso Koskelantie 25x xxx

    • Anonyymi

      Nosto

      Sain nykyisen 25xxxx ja uusi numero alkaa 3:lla. Ei ole yhtään tarjousta vielä tullut

    • Anonyymi

      Numerolla 3xxx tarjous Jätkäsaaresta Hason kaksio, ei uudisyuotantoa

      • Anonyymi

        Tarjous Kalasataman Vinsentinkadun kaksiosta 36xx numerolla, en ota vastaan.


    • Anonyymi

      Numerolla 5xxx tarjous Maunulasta kaksiosta, edellä monta kymmentä muuta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe