Joutsenet ja sinisorsat - ja monet kesälinnutkin jotka jäävät tänne - tarvitsevat ihmisen apua talviaikaan! Seppo Vuolanto ja lintuasiantuntijat sanovat, että myös joutsen kuten sinisorsa on riippuvainen ihmisen avusta talvella jos jää Suomen alueelle!
Edes sulapaikoissa ei ole tarpeeksi ravintoa niille!
Vaivaa sekin kun tiedän kesyn lemmikkipuistojoutsenen Aulangolta tuodun Loviisaan mereen ydinvoimalan vesille! vaikka olisi lauhdevesiä, eihän vesi ole tarpeeksi matalaa että saa kasveja pohjasta ja siellä ei paljoa lie mitään syötävää.
Jos näette joutsenen/ joutsenia jotka jääneet talveksi sinne rannoille, vesille antakaa niille kauraa ja leipää! Älkää antako nääntyä! Tämä Aulangon joutsen Aino oli kahdeksna vuotta talvet ihmisen hoidossa sisätiloissa, nyt on ensi kertaa heitteillä omillaan merellä jossain! Sillä ei ole normaalia korkealentokykyä eikä se osaa muuttaa!
Myös pienet linnut ovat pakkasella vaikeuksissa. Toivon että on lintujen ystäviä jotka välittävät. Helsingin Töölönlahdelle jääneelle kyhmyjoutsenperheelle on rakennettu puinen ruokailulautta jonne viedään kauraa. Samoin pikkukaupunki jossa itse asun hoitaa sorsien ruokinnan: eläinsuojeluyhdistys maksaa sen! Tätä tulisi olla joka taholla!
Tiedän että osa ihmisiä ei piittaa lainkaan linnuista mutta on ihmisiä jotka rakastavat niitä, huomaan sen valokuvista ja blogeista. Voin vain toivoa että Aino- joutsen löytää jonnekin missä olisi hyviä ihmisiä auttamassa sitä jos on nälkiintynyt ja hädässä!
Linnuille ruokaa talvella!
joulunkeiju
0
66
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad871400- 52997
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että374834- 153804
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124717- 55709
- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76622
- 57611