missä iässä kuukautisten pitäisi loppua?

menkat.ikuisesti

Olen jo 54-vuotias ja aina vaan menkat tulee.
Millaisia oireita teillä on ollut ennen vuotojen loppumista vai tapahtuuko se aivan kerta laakista?

6

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yuayuaba

      Vielä pariin vuoteen ole mitään hätää, mutta vaihdevuosioireita pitäisi jo olla, jos niitä ylipäätään on tullakseen. Olisi tietysti aiheellista käydä gynellä.

    • 53porskuttaa

      Osalla kuukautiset ovat jopa 60 ikävuoteen asti, kuten äidilläni.
      Sitä odotellessa.

    • tewe

      12v alkoivt, 53v. loppuivat
      tuttava jäi leskeksi 40v. ja kukautiset loppuivat.

    • Adalmiinaa

      Ei vaan lopu ikää on 55v, epäsäännöllisemmiksi ovat muuttuneet. Oireista en tiedä ovatko iäntuomaa, kuumia aaltoja ei ole, tosin paremmin kiertää veri jaloissa ja sormissa ei enää niin palele pakkasilla eikä tarvitse nukkua sukat jalassa. Väsymystä on enemmän mutta kai tämä ikäkin jo aiheuttaa, ettei enää jaksa niin valvoa eikä palaudu niin nopeasti. Toivon kyllä että nämä vuodot jo loppuisivat, kynellä olen käynyt ja kaikki muuten ok.

    • jgfhfgdsfdsfds

      Sekä vaihdevuosioireilu että vaihdevuosi-ikä ovat yksilölliset (ja ainakin jossain määrin perinnölliset). On olemassa labrakokeita, joilla voi ennustaa vaihdevuosi-ikää. Esim. FSH. Varsin edullinen koe, voit pyytää sen.

      Jollain menkat loppuvat kuin seinään. Onnellinen olet, jos niin käy. Itse olen kärsinyt kuumista aalloista ja kierrossa on muutoksia jo nyt päälle 40-vuotiaana. Kumpikin on normaalia, vaihdevuodet 40- tai vaihdevuodet 60-vuotiaana. Olemme vain saman tilaston ääripäitä.

    • eimitäänhätiä

      Menkat alkoi 14v ja olen nyt 51v. Menkat ollu kerran tänä vuonna ihan vuoden alussa, sen koommin ei ole näkynyt. Kuumia aaltoja tulee silloin tällöin. Aika kumma juttu, että kun käytän 500mg C-vitamiinia, niin silloin niitä ei tule, mutta kun lopetan tuon vitamiinin oton, niin heti alkaa. En ole kyllä koskaan kuullut, että se ehkäisisi, mutta näin mulle on käynyt. ..tai luulen ainakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2839
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      397
      2735
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1885
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1728
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1522
    Aihe