missä iässä kuukautisten pitäisi loppua?

menkat.ikuisesti

Olen jo 54-vuotias ja aina vaan menkat tulee.
Millaisia oireita teillä on ollut ennen vuotojen loppumista vai tapahtuuko se aivan kerta laakista?

6

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yuayuaba

Vielä pariin vuoteen ole mitään hätää, mutta vaihdevuosioireita pitäisi jo olla, jos niitä ylipäätään on tullakseen. Olisi tietysti aiheellista käydä gynellä.

• 53porskuttaa

Osalla kuukautiset ovat jopa 60 ikävuoteen asti, kuten äidilläni.
      Sitä odotellessa.

• tewe

12v alkoivt, 53v. loppuivat
      tuttava jäi leskeksi 40v. ja kukautiset loppuivat.

• Adalmiinaa

Ei vaan lopu ikää on 55v, epäsäännöllisemmiksi ovat muuttuneet. Oireista en tiedä ovatko iäntuomaa, kuumia aaltoja ei ole, tosin paremmin kiertää veri jaloissa ja sormissa ei enää niin palele pakkasilla eikä tarvitse nukkua sukat jalassa. Väsymystä on enemmän mutta kai tämä ikäkin jo aiheuttaa, ettei enää jaksa niin valvoa eikä palaudu niin nopeasti. Toivon kyllä että nämä vuodot jo loppuisivat, kynellä olen käynyt ja kaikki muuten ok.

• jgfhfgdsfdsfds

Sekä vaihdevuosioireilu että vaihdevuosi-ikä ovat yksilölliset (ja ainakin jossain määrin perinnölliset). On olemassa labrakokeita, joilla voi ennustaa vaihdevuosi-ikää. Esim. FSH. Varsin edullinen koe, voit pyytää sen.

Jollain menkat loppuvat kuin seinään. Onnellinen olet, jos niin käy. Itse olen kärsinyt kuumista aalloista ja kierrossa on muutoksia jo nyt päälle 40-vuotiaana. Kumpikin on normaalia, vaihdevuodet 40- tai vaihdevuodet 60-vuotiaana. Olemme vain saman tilaston ääripäitä.

• eimitäänhätiä

Menkat alkoi 14v ja olen nyt 51v. Menkat ollu kerran tänä vuonna ihan vuoden alussa, sen koommin ei ole näkynyt. Kuumia aaltoja tulee silloin tällöin. Aika kumma juttu, että kun käytän 500mg C-vitamiinia, niin silloin niitä ei tule, mutta kun lopetan tuon vitamiinin oton, niin heti alkaa. En ole kyllä koskaan kuullut, että se ehkäisisi, mutta näin mulle on käynyt. ..tai luulen ainakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      77
      5426
    2. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      2965
    3. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      123
      2323
    4. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      120
      1955
    5. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      19
      1885
    6. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1810
    7. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      297
      1405
    8. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      67
      1357
    9. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      53
      1284
    10. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      85
      1160
    Aihe