missä iässä kuukautisten pitäisi loppua?

menkat.ikuisesti

Olen jo 54-vuotias ja aina vaan menkat tulee.
Millaisia oireita teillä on ollut ennen vuotojen loppumista vai tapahtuuko se aivan kerta laakista?

6

498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yuayuaba

Vielä pariin vuoteen ole mitään hätää, mutta vaihdevuosioireita pitäisi jo olla, jos niitä ylipäätään on tullakseen. Olisi tietysti aiheellista käydä gynellä.

• 53porskuttaa

Osalla kuukautiset ovat jopa 60 ikävuoteen asti, kuten äidilläni.
      Sitä odotellessa.

• tewe

12v alkoivt, 53v. loppuivat
      tuttava jäi leskeksi 40v. ja kukautiset loppuivat.

• Adalmiinaa

Ei vaan lopu ikää on 55v, epäsäännöllisemmiksi ovat muuttuneet. Oireista en tiedä ovatko iäntuomaa, kuumia aaltoja ei ole, tosin paremmin kiertää veri jaloissa ja sormissa ei enää niin palele pakkasilla eikä tarvitse nukkua sukat jalassa. Väsymystä on enemmän mutta kai tämä ikäkin jo aiheuttaa, ettei enää jaksa niin valvoa eikä palaudu niin nopeasti. Toivon kyllä että nämä vuodot jo loppuisivat, kynellä olen käynyt ja kaikki muuten ok.

• jgfhfgdsfdsfds

Sekä vaihdevuosioireilu että vaihdevuosi-ikä ovat yksilölliset (ja ainakin jossain määrin perinnölliset). On olemassa labrakokeita, joilla voi ennustaa vaihdevuosi-ikää. Esim. FSH. Varsin edullinen koe, voit pyytää sen.

Jollain menkat loppuvat kuin seinään. Onnellinen olet, jos niin käy. Itse olen kärsinyt kuumista aalloista ja kierrossa on muutoksia jo nyt päälle 40-vuotiaana. Kumpikin on normaalia, vaihdevuodet 40- tai vaihdevuodet 60-vuotiaana. Olemme vain saman tilaston ääripäitä.

• eimitäänhätiä

Menkat alkoi 14v ja olen nyt 51v. Menkat ollu kerran tänä vuonna ihan vuoden alussa, sen koommin ei ole näkynyt. Kuumia aaltoja tulee silloin tällöin. Aika kumma juttu, että kun käytän 500mg C-vitamiinia, niin silloin niitä ei tule, mutta kun lopetan tuon vitamiinin oton, niin heti alkaa. En ole kyllä koskaan kuullut, että se ehkäisisi, mutta näin mulle on käynyt. ..tai luulen ainakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      14
      2069
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1425
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      106
      1399
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1245
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1192
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1017
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1016
    8. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      991
    9. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      984
    10. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      335
      973
    Aihe