Olen jo 54-vuotias ja aina vaan menkat tulee.
Millaisia oireita teillä on ollut ennen vuotojen loppumista vai tapahtuuko se aivan kerta laakista?
missä iässä kuukautisten pitäisi loppua?
6
514
Vastaukset 6
- yuayuaba
Vielä pariin vuoteen ole mitään hätää, mutta vaihdevuosioireita pitäisi jo olla, jos niitä ylipäätään on tullakseen. Olisi tietysti aiheellista käydä gynellä.
- 53porskuttaa
Osalla kuukautiset ovat jopa 60 ikävuoteen asti, kuten äidilläni.
Sitä odotellessa. - tewe
12v alkoivt, 53v. loppuivat
tuttava jäi leskeksi 40v. ja kukautiset loppuivat. - Adalmiinaa
Ei vaan lopu ikää on 55v, epäsäännöllisemmiksi ovat muuttuneet. Oireista en tiedä ovatko iäntuomaa, kuumia aaltoja ei ole, tosin paremmin kiertää veri jaloissa ja sormissa ei enää niin palele pakkasilla eikä tarvitse nukkua sukat jalassa. Väsymystä on enemmän mutta kai tämä ikäkin jo aiheuttaa, ettei enää jaksa niin valvoa eikä palaudu niin nopeasti. Toivon kyllä että nämä vuodot jo loppuisivat, kynellä olen käynyt ja kaikki muuten ok.
- jgfhfgdsfdsfds
Sekä vaihdevuosioireilu että vaihdevuosi-ikä ovat yksilölliset (ja ainakin jossain määrin perinnölliset). On olemassa labrakokeita, joilla voi ennustaa vaihdevuosi-ikää. Esim. FSH. Varsin edullinen koe, voit pyytää sen.
Jollain menkat loppuvat kuin seinään. Onnellinen olet, jos niin käy. Itse olen kärsinyt kuumista aalloista ja kierrossa on muutoksia jo nyt päälle 40-vuotiaana. Kumpikin on normaalia, vaihdevuodet 40- tai vaihdevuodet 60-vuotiaana. Olemme vain saman tilaston ääripäitä. - eimitäänhätiä
Menkat alkoi 14v ja olen nyt 51v. Menkat ollu kerran tänä vuonna ihan vuoden alussa, sen koommin ei ole näkynyt. Kuumia aaltoja tulee silloin tällöin. Aika kumma juttu, että kun käytän 500mg C-vitamiinia, niin silloin niitä ei tule, mutta kun lopetan tuon vitamiinin oton, niin heti alkaa. En ole kyllä koskaan kuullut, että se ehkäisisi, mutta näin mulle on käynyt. ..tai luulen ainakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741660- 231162
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49541
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398