Apua. Olen tehnyt virheen. En ole ollenkaan laittanut kuukautiskiertoa muistiin. Nyt olen huolissanu menkoista missä ne oikein ovat?? Olen kuitenkin vasta 14v. Joten.. öhh. Onko mahdollista että kun olen viillelyt itseäni niin olen menettänyt rautaa ja kuukautiset ei sen takia tule? Joo ei tarvi enempää viiltelyst sanoo mitää. Apuaa! Jos menkat ei tuu nii mitä teen? En ainakaan uskalla sanoa vanhemmille tai edes mennä lääkäriin. Kouluterveyden hoitoja jää vaan haaveksi koska meidän koulussa ei ole. (Sairaala koulu , tosi pieni paikka) Enkä pysty muutenkaan puhumaan tälläisistä asioista, paitsi kavereiden kesken huumorilla. HELP ME
Missä Menkat???
4
100
Vastaukset
- Oleoleolee
Ilmeisesti et ole ollut sukupuoliyhteydessä. Ne menkat tulevat kun tulevat. Ovatko menkat tulleet säännöllisesti tähän saakka.
- historiahuomioon
Hei. Sinulla on ikää vielä vähän. Monilla kuukautiset alkavat tuossa iässä.
Jos sinulla on kuukautiset ollut pitkään (10-11 vuotiaasta lähtien) ja ne ovat olleet säännölliset, niin sitten niiden puuttuminen on selvitettävä.
Kuukautisten puuttuminen voi olla osa sitä stressi- ja traumatilannetta, jota sinä elät. Kun saat mielesi selkeytettyä, niin kuukautisillekin on taas tilaa. Siinä mielessä kannattaa jutella asiasta.
Kuukautiset kannattaa aina merkitä ylös, vaikka asia joskus tuntuisi turhalta. Nyt voit yrittää, muistaa liittyivätkö ne johonkin tapahtumaan esimerkiksi johonkin juhlatilanteeseen tai vierailuun tai koulun alkuun tai mihin tahansa arjesta poikkeavaan. - jfgfsdfsfas
Laihdutatko? Alipaino aiheuttaa myös yleensä kuukautiskierron poisjäännin. Matala hemoglobiini ei aiheuta kuukautisten poisjääntiä.
Kerroit viilteleväsi, eli sinulla on psyykkistä oireilua. Tarvitset hoitoa siihenkin. Jokainen suomalainen on oikeutettu terveyspalveluihin. Sinulla täytyy olla joku mahdollisuus käydä lääkärissä. Todennäköisesti ongelmat liittyvät toisiinsa. Eivät verenhukan, vaan stressin tai liian heikon syömisen kautta.
Jo alkaneen kuukautiskierron poisjäänti voi altistaa osteoporoosille eli luukadolle. Sinänsä muutaman kuukauden tauko kuukautisissa ei ole vielä hengenvaarallinen.
Googletin "nuoret auttava puhelin" ja löytyi tuollaista. Voit katsoa ohjeet linkistä ja keskustella jonkun vaitiolovelvollisen aikuisen kanssa ongelmistasi. Hän ehkä voi selvittää, miten pääset lääkäriin. Heillä on vaitiolovelvollisuus.
https://www.pelastakaalapset.fi/tyomme-kotimaassa/lapset-digitaalinen-media/help-some/?gclid=CNfLhPf-4dACFUKqGAodKvsADg
http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/ - äitee-mamma
Tuo minullekin tuli mieleen; laihdutatko? Onko sinulla syömishäiriö? Tuohon viiltelyyn viitaten.
Viilteleminen ei vaikuta mitään, mutta psyykkisesti oireilu ja stressi kyllä. Jos sinulla on ollut kuukautiset vasta vähän aikaa, nekin voivat viedä aikansa tasaantua.
Pääasia että haet apua nyt heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124220MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822141Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511687Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331068Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868- 171864