Missä Menkat???

Kadotin.ne

Apua. Olen tehnyt virheen. En ole ollenkaan laittanut kuukautiskiertoa muistiin. Nyt olen huolissanu menkoista missä ne oikein ovat?? Olen kuitenkin vasta 14v. Joten.. öhh. Onko mahdollista että kun olen viillelyt itseäni niin olen menettänyt rautaa ja kuukautiset ei sen takia tule? Joo ei tarvi enempää viiltelyst sanoo mitää. Apuaa! Jos menkat ei tuu nii mitä teen? En ainakaan uskalla sanoa vanhemmille tai edes mennä lääkäriin. Kouluterveyden hoitoja jää vaan haaveksi koska meidän koulussa ei ole. (Sairaala koulu , tosi pieni paikka) Enkä pysty muutenkaan puhumaan tälläisistä asioista, paitsi kavereiden kesken huumorilla. HELP ME

4

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oleoleolee

      Ilmeisesti et ole ollut sukupuoliyhteydessä. Ne menkat tulevat kun tulevat. Ovatko menkat tulleet säännöllisesti tähän saakka.

    • historiahuomioon

      Hei. Sinulla on ikää vielä vähän. Monilla kuukautiset alkavat tuossa iässä.
      Jos sinulla on kuukautiset ollut pitkään (10-11 vuotiaasta lähtien) ja ne ovat olleet säännölliset, niin sitten niiden puuttuminen on selvitettävä.

      Kuukautisten puuttuminen voi olla osa sitä stressi- ja traumatilannetta, jota sinä elät. Kun saat mielesi selkeytettyä, niin kuukautisillekin on taas tilaa. Siinä mielessä kannattaa jutella asiasta.

      Kuukautiset kannattaa aina merkitä ylös, vaikka asia joskus tuntuisi turhalta. Nyt voit yrittää, muistaa liittyivätkö ne johonkin tapahtumaan esimerkiksi johonkin juhlatilanteeseen tai vierailuun tai koulun alkuun tai mihin tahansa arjesta poikkeavaan.

    • jfgfsdfsfas

      Laihdutatko? Alipaino aiheuttaa myös yleensä kuukautiskierron poisjäännin. Matala hemoglobiini ei aiheuta kuukautisten poisjääntiä.

      Kerroit viilteleväsi, eli sinulla on psyykkistä oireilua. Tarvitset hoitoa siihenkin. Jokainen suomalainen on oikeutettu terveyspalveluihin. Sinulla täytyy olla joku mahdollisuus käydä lääkärissä. Todennäköisesti ongelmat liittyvät toisiinsa. Eivät verenhukan, vaan stressin tai liian heikon syömisen kautta.

      Jo alkaneen kuukautiskierron poisjäänti voi altistaa osteoporoosille eli luukadolle. Sinänsä muutaman kuukauden tauko kuukautisissa ei ole vielä hengenvaarallinen.

      Googletin "nuoret auttava puhelin" ja löytyi tuollaista. Voit katsoa ohjeet linkistä ja keskustella jonkun vaitiolovelvollisen aikuisen kanssa ongelmistasi. Hän ehkä voi selvittää, miten pääset lääkäriin. Heillä on vaitiolovelvollisuus.

      https://www.pelastakaalapset.fi/tyomme-kotimaassa/lapset-digitaalinen-media/help-some/?gclid=CNfLhPf-4dACFUKqGAodKvsADg

      http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/

    • äitee-mamma

      Tuo minullekin tuli mieleen; laihdutatko? Onko sinulla syömishäiriö? Tuohon viiltelyyn viitaten.
      Viilteleminen ei vaikuta mitään, mutta psyykkisesti oireilu ja stressi kyllä. Jos sinulla on ollut kuukautiset vasta vähän aikaa, nekin voivat viedä aikansa tasaantua.
      Pääasia että haet apua nyt heti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3135
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2361
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1720
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      774
    Aihe