Mikä USA:ssa vituttaa?

mattitavallinen

Jenkkilässä on varmaan kaikenlaista nähtävää sun muuta häpeningiä mutta sanokaas siellä käyneet että mikä vituttaa USA:ssa? Mistä ette pidä?

21

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylälähteep

      Julkinen liikenne aivan hanurista (riippuen toki kaupungista, esim. New York, DC, Philly poikkeus), kohtuuhintaiset hotellit valovuoden päässä keskustasta ilman minkäänlaisia kulkuyhteyksiä (näin ainakin Philadelphiassa)

    • paljonreissaa

      Tietullit.Jos Jenkkilään menee,niin ilman omaa autoa ei kannata edes lähteä tai sitten sama kuin menee vaikka Kanarialle.

      • niiimimmerkki

        Minulle oli ainakin yllätys asiakaspalvelun heikkous ja hitaus. Ennen valloissa käymistä minulla oli aivan toisenlainen käsitys asiasta amerikan maasta.

        Asiakaspalvelu pelaa niissä tapauksissa, että aiheeseen kuuluu tippi. Mutta esim. pikaruokapaikoissa, vaatekaupoissa ja vastaavissa missä asiakaalta ei odoteta tippejä, palvelu on aivan ala-arvoista _pääsääntöisesti_, poikkeuksia lukuunottamatta.

        Henkilökuntaa on runsaasti, mutta palkkaus on heikkoa ja näihin töihin hakeutuvat eivät ole sieltä valoisemmasta päästä.

        Esim. vaatekaupassa on kymmenen metriä pitkä tiski, viisi kassapäätettä, tiskin takana 7 myyjää. Yhtä asiakasta palvellaan (kylläkin pitkään ja hartaasti ja varmasti antaumuksella). Muut pari kolme asiakasta sitten jonottavat ja odottavat vähintään puolisen tuntia. Myyjät pyörivät ja hyörivät, mitään kongreettista eivät kuitenkaan tee.

        Joissain vaateliikkeissä on ongelma ratkaistu. Myyjä laittaa omat nimikirjaimensa myymäänsä tuotteeseen, esim hintalapun taakse ja kassa lyö sen sitten kirjoihin ja kansiin. Myyjä saa osan palkasta myynnin perusteella. Pistää asiakaspalveluun kummasti puhtia.

        Museoissa, nähtävyyksissä, turistipaikoissa on piiiiitkät jonot. Minkäänlaista kunnolista, järkevää systeemiä ei ole luotu. Usein jonotetaan lippua yhdessä jonossa ja sitten hirvellä härdellillä toiseen sekasotku jonoon, joka on tietysti jossain kohdassa, joka estää kaiken muun ohittavan liikkumisen. Näin on toimittu varmaan vuosikymmeniä. Pienellä etukäteissuunnittelulla asioista saisi ihan järkeviä.

        Positiivista on kuitenkin näissäkin tapaukissa amerikkalaisten iloisuus, ulospäinsuuntautuminen, ystävällisyys, avuliaisuus ja Suomesta täysin puuttuva kohteliaisuus aivan vieraitakin ihmisiä kohtaan.

        Kerrankin tyhmänä turistina änkesin matkalaukkuni kanssa NY:n metroon, yhtään istumapaikkaa ei ollut vapaana ja jouduin keikkumaan jostain kiinnipitäen käytävällä. Musta kaksimetrinen voimakkaasti tatuoitu, ilkeän ja pahansisuisen näköinen mies nousi ylös istuinpaikaltaan ja ilmoitti kohteliaasti, että hän jää parin aseman päästä pois ja voin istua hänen paikalleen. Ei ikinä Hervannan bussissa tai Helsingin metrossa.


    • Käynyt

      Tekisi mieli vastata, että paluu Suomeen, mutta jätetään nyt kuitenkin.

      Totta on kuitenkin, että turvallisuustilanne joidenkin suurten kaupunkien joissakin osissa on huono. Esimerkiksi LA:ssa olen ollut ***** hotellissa, josta voi rauhassa kävellä (!) yhteen suuntaan, mutta ei toiseen. Rajat korttelien välillä ovat jyrkät ja värillisten sekä latinoiden jengit ovat väkivaltaisia. Pääosin väkivalta kohdistuu toisiin jengeihin, mutta aina välillä joutuu sivullisia kohteeksi.

      Pikaruoka on raskasta. Jos syö hampurilaisia ja käy kahvilla Starbucksissa, niin muutaman viikon loman jälkeen kierii takaisin kotiin. Hyvää ja terveellistä amerikkalista ruokaa on olemassa, mutta pitää tietää, mistä sitä saa.

      Luteet ovat ongelma erityisesti NY:ssa. Päälisin puolin kohtuullisen näköisessä hotellissa voi olla luteita. Sen takia hotellia varatessa asia pitää aina tarkastaa netistä.

    • Kaikkein pahin asia USA;ssa on köyhien kyykytyslinja ja olemattomat sosiaalitukirahat.
      Esim eläkkeitä ei tunneta USA;ssa.
      Eikä oo nimeksikään työttömyystukirahaa.
      Veljeni kävi USA;ssa vaimonsa kanssa ja kertoi tämän faktan jenkkilästä.
      Ei oo kovin vapaa maa, koska päättäjät ei anna vapautta ihmisille johtuen tuosta surkeasta sosiaalitukirahasysteemistä.
      Joku tuki sentään pitää olla, se inhimillinen tuki kaikille.
      SDP on tällä hetkellä gallupeissa johtava puolue Suomessa ja hyvä niin.
      Murenee tää oikeisto pian.

      • loisilletuleetalvi

        Eli usa:sta puuttuu toisten rahoilla makaava ja loisiva pasksakki mitä Suomi on pullollaan. Työt kiinnostaa vaikka heikommallakin palkalla. Toista se on Suomessa missä voi valita että juoko kaljaa kotona yhteiskunnan tukemana vai meneekö töihin.
        Onneksi Suomessa loppuu kohta rahat niin saadaan loisillekin vähän säpinää.


      • loisilletuleetalvi kirjoitti:

        Eli usa:sta puuttuu toisten rahoilla makaava ja loisiva pasksakki mitä Suomi on pullollaan. Työt kiinnostaa vaikka heikommallakin palkalla. Toista se on Suomessa missä voi valita että juoko kaljaa kotona yhteiskunnan tukemana vai meneekö töihin.
        Onneksi Suomessa loppuu kohta rahat niin saadaan loisillekin vähän säpinää.

        Mitä mieltä oot eläkeläisistä?
        Minä itse oon sairaseläkkeellä.


      • loisilletuleetalvi kirjoitti:

        Eli usa:sta puuttuu toisten rahoilla makaava ja loisiva pasksakki mitä Suomi on pullollaan. Työt kiinnostaa vaikka heikommallakin palkalla. Toista se on Suomessa missä voi valita että juoko kaljaa kotona yhteiskunnan tukemana vai meneekö töihin.
        Onneksi Suomessa loppuu kohta rahat niin saadaan loisillekin vähän säpinää.

        Mun ei siis tarvi tehä töitä, koska oon eläkkeellä.
        En pysty tekemään työtä sairauden takia.
        Jos Suomi menis siihen että täälläki sossutuet(kaikki sossutuet) poistuisi kokonaan, niin tarkoittaisi esim sitä, että minä voisin kuolla jossain vaiheessa kun rahat loppuu.
        Kuvio on selvä ymmärtää.
        Tuommoinen ajattelutapa joka sinuun muovautunut on erittäin raakalaismainen.
        Lienet joku työpaikkakiusaaja /kiusaajatyyppi vai?
        Ei sulla ainakaan ole empatiaa ollenkaan.
        Niin sääli on sairautta, kuten Aadolf Hitlerkin sanoi aikoinaan.
        Kyllähän nämä kovat arvot yleistyvät Suomessa.
        Toki kun rahat loppuvat, niin leikkauksia tulee, mutta sitä ihmettele, että miksi leikkaukset aina pienituloisiin ja eläkeläisiin/työttömiin, kun leikkaukset voisi tehdä rikkaisiin nimenomaan?
        Eikö?
        Oletko itse rikas vai duunari/pienituloinen?
        Annatko äänesi näille typeryksille ja julmille ihmisille?


      • loisilletuleetalvi kirjoitti:

        Eli usa:sta puuttuu toisten rahoilla makaava ja loisiva pasksakki mitä Suomi on pullollaan. Työt kiinnostaa vaikka heikommallakin palkalla. Toista se on Suomessa missä voi valita että juoko kaljaa kotona yhteiskunnan tukemana vai meneekö töihin.
        Onneksi Suomessa loppuu kohta rahat niin saadaan loisillekin vähän säpinää.

        Toki kuten sanoin, niin SDP;n kannatus näyttää gallupeissa hyvälle.
        En oo kuolemassa köyhyyteen enkä usko, että Suomessa mentäisiin koskaan siihen malliin, että sosiaalitukirahat estettäisiin kokonaan KAIKILTA.
        En usko.
        Se on tietenkin sinun märkä päiväunifetissi.
        Lähes kaikissa maailman valtioissa on kuitenki käytössä se sosiaalitukirahajärjestelmä.
        Suomessa ollu jo kauan todella hyvää tasoa eli muistettu se inhimillisyys että katto pitää olla kaikkien pään päällä.
        Vaikken pidä Putinista ja Venäjästä, niin Putin kuitenki nosti eläkeläisten tukirahoja tässä hiljattain.
        Hyvä asia.


      • loistoputki
        Juha82Steelesman kirjoitti:

        Mitä mieltä oot eläkeläisistä?
        Minä itse oon sairaseläkkeellä.

        oletko juonut itsesi sairaseläkkeelle tai syönyt kun sika ja nyt on selkä paskana ja diabetestä ym. omiin vääriin valintoihin perustuvaa "sairautta"?


      • loistoputki kirjoitti:

        oletko juonut itsesi sairaseläkkeelle tai syönyt kun sika ja nyt on selkä paskana ja diabetestä ym. omiin vääriin valintoihin perustuvaa "sairautta"?

        En vaan henkisen puolen ongelmia, sillä en sopeutunu koksaan työelämään ja hermosto ei kestä pitkää työpäivää.
        En mä pelkää kuolemaa ja sitä, että jos tukirahoja vähennetään.
        Mulle on aivan sama mitä tapahtuu.
        Aion kuolla kunniakkaasti vaikka rahat loppuisi, tosin tietääkseni jos rahat loppuisi, niin silloin voi mennä hakemaan rahaa sossunluukulta, sitä ei ainakaan pitäisi poistaa käytöstä, tavallaan ymmärrän päättäjiä, jos valtio velkaantuu koko ajan, niin jotain on tehtävä ja itte oon valmis tinkimään hieman /jonkun verran eläkkeestäni, mutta jos oisin tosi köyhä/köyhä mitä en ole, niin voisin ajatella eri tavalla.
        Tosin itse jos oisin päättäjä ja saisin päättää kaikesta, niin tekisin kommunistista politiikkaa eli ottaisin rikkailta, jos valtio on pahassa velkakierteessä.
        Eri asia sitten kun talous kunnossa, niin silloin en kannattaisi mitään erityisen kommaripolitiikkaa, jossa hirveen korkea kokonaisveroaste, siinä ei mitään järkeä.
        Liian matala verotus ei myöskään järkevä.
        Siltä väliltä hyvä.
        Proggressioverotus on hyvä, oikeudenmukainen ,mutta kokonaisveroaste on tälläkin hetkellä Suomessa liian korkea.

        Enhän mä oo ollu tienestissä koska eläkkeellä, paitsi ellei lasketa sitä yhtä pientä duunia, joka loppui kesällä.
        Firmaan tuli vaihdos, entinen pomoni lopetti hommat.
        Semmonen pikkuyritys, jossa ollu isäni kanssa tekemässä hommia.
        Olen aika autistinen persoona, oon tarvinnu isäni tukea kun oon yrittäny tehä joitain duunihommia, minä lähden siitä, että voi yrittää jotain kokeilla, mutta pitää ymmärtää myös reaaliteetit.
        Tällä hetkellä elokuusta tähän päivään asti mulla on paino pudonnut 10 kiloa.
        Naama kaventunut mukavasti.
        Painoa 95 kiloa.
        On oikeastaan jäljellä enää vain lihakset ja melkein kaikki läski lähteny pois kehosta.


      • whatajoke

        Juha parka, nyt on veli vaimoineen jujuttanut sinua pahemman kerran. Kylla elakkeet tunnetaan ja moni osavaltio on konkurssin partaalla kun joutuu maksamaan suuria elakkeita. Tyottomyysturvakin on mutta silla erolla Suomeen etta taalla pitaa ensin tehda toita ennenkuin saa tyottomyyskorvausta. Naurultani en nyt pysty enempaa selittamaan.


      • whatajoke kirjoitti:

        Juha parka, nyt on veli vaimoineen jujuttanut sinua pahemman kerran. Kylla elakkeet tunnetaan ja moni osavaltio on konkurssin partaalla kun joutuu maksamaan suuria elakkeita. Tyottomyysturvakin on mutta silla erolla Suomeen etta taalla pitaa ensin tehda toita ennenkuin saa tyottomyyskorvausta. Naurultani en nyt pysty enempaa selittamaan.

        Ehkä veli tarkotti, että ne eläkkeet ja työttömyystukirahat ovat erittäin pienet, joten tavallaan sama melkein kuin ei ole ollenkaan tukirahoja siellä?
        Ilmeisesti sitä tarkoitti.
        Jos eläkkeitä ja työttömyysrahoja ei olisi ollenkaan, niin silloin on ainakin tuo SOSSUNLUUKKU viimeinen vaihtoehto rutiköyhälle ja asunnottomalle.


      • SanDiego

        Kylla taalla elakkeet tunnetaan. Minakin saan elaketta entisesta tyopaikastani. Viimeisen parin kymmenen vuoden ajan yha useammat firmat ovat siirtyneet 401(k) systeemiin, jossa pitaa itse saastaa, ja useimmat firmat satsaavat tiettyyn rajaan sinun tilillesi nollasta 100 prosenttiin saman maaran kuin itse laitat. 401(k) tilit ovat verovapaata rahaa, joten veroilmoitusta tehtaessa tallettamasi raha ei ole verotettavaa tuloa, Vero maksetaan siita maarasta jonka nostat tulevaisuudessa. varat on tavallisemmin talletettu jonhonkin sijoituslaitokseen, omani on puoleksi osakkeissa ja puoleksi obligaatioissa., ja korko on ollut varsin hyva. Kun tekee toita 40 vuotta niin tili voi olla varsin mahtava. Varoja on alettava nostaa 70 1/2 iassa tietty minimaara vuodessa.

        Luen paivittain useampiakin suomalaisia lehtia netissa ja taytyy sanoa kun sita touhua katselee, niin asiat eivat siellakaan ole ihan kohdallaan. Ovat vain toisenlaiset.


      • jenkkipekka

        Ei eläkkeitä? mitä helvettiä kyllä täällä eläkettä saa!
        Verotus mielettömän hyvä ja niistäkin veroista mitä pitäis maksaa niin saa vähentää todella reilusti.
        Juuri tein veroilmoituksen ja palautuksia tuli oikeastaan enemmän kuin veroja maksoin.


    • Risteilyllä

      Miamin lentokentän maahantulotarkastus! Lennettiin Saksan kautta isolla, täydellä koneella (A380). Ensin jonotettiin passintarkastusautomaateille, mikä meni kohtalaisen nopeasti. Automaatti sylkäisi kuitenkin sellaiset kupongit, että piti jatkaa toiseen jonoon tarkempaa syynäilyä varten. Ja se sitten ottikin aikaa; koko koneellista (ja mahdollisesti edellisestä koneesta tulleita) vastassa oli kokonaista kaksi (!) passintarkastajaa. Yksi tarkastaja käsitteli jokaista pariskuntaa (useimmat matkustajat menivät tarkastukseen pareittain) 5-10 minuuttia! Ehkä tunnin jonotuksen jälkeen sinne saatiin lisää tarkastajia. Kun sitten itse pääsimme tiskille, selvisi hitauden syy: tyyppi tiskin takana skannasi passin, odotteli muutaman minuutin jotain tapahtuvaksi, sitten näpytteli jotain, skannasi passista jonkun sivun ja odotteli taas. Sama toiselta henkilöltä. Meiltä kummaltakaan ei tässä tarkastuksessa otettu sormenjälkiä, vaan automaatissa luettu toinen käsi riitti. Passintarkastaja ei puhua pukahtanut sanaakaan koko toimituksen aikana, ei edes kysynyt mitään, joten jutusteluunkaan ei aikaa kulunut.

    • LH462

      Teidän automaatin sylkäisemään lappuun tuli X sen takia ettei passinne ole aiemmin käynyt USA:ssa. ESTA jonoon ei voi mennä ekalla USA matkalla ja uudella passilla.

      • Risteilyllä

        Eipä siinä juuri vaihtoehtoja annettu tai kerrottu. Kaikki ESTA-matkustajat ohjattiin samaan karsinaan - ja se Visitor-vaihtoehto näytti jo halliin tullessa vielä toivottomammalta. Ei se ESTA-systeemi ja sitä seurannut jonotus olisi ottanut aivoon, jos jenkkien tietokoneet olisi toiminut nopeammin ja jono olisi liikkunut.


    • Toluca

      Pikkukaupunkien jepet saattavat olla vähän kuin diktaattoreita toimissaan. Kannattaa varoa ja yrittää edes tehdä omat touhunsa niin ettei pistä virkavallan silmään!
      Ja kyllä se jotain omasta mielestään tärkeää hommaa tekevä siviilibusines-tyyppi saattaa myös yrittää "niitata" sinut. Yleisesti ottaen mitään ikävää ei ole odotettavissa automaattisesti. Bussikuski saattaa jättää tavarasi pois bussista, kun olet maksamassa rajalla maahantuloa, ja jättää sinut sinne kamoinesi matkan maksamisesta huolimatta!
      (kokemusta on)

    • KommariHihhulitKuriin

      Pahinta täällä on demokraatit, sosialistit, kommarit, antifa hullut, viherpellet, global warming uskovaiset, liberaalit ja kaikki tämä on tuotu Euroopasta tänne.
      Trump presidenttinä on paras juttu mikä on tapahtunut pitkään aikaan täällä. Osakkeet ovat huipussaan, työttömyys alimmillaan, yrittäjät luottavat tulevaisuuteen, kommunistinen Obama care siivotaan roskiin, Kiinalaisten tuotteiden polkumyynti USAhan kuriin, vihdoinkin jotain järkeä Mexikon rajalle, ym. hyvää tulossa Trumpilta.

    • vastaus456

      Ehkäpä eniten päähän ottava asia on se, että kaupunkirakenne on monissa isoissa kasvukeskuksissa niin hajonnut. Tällä on olellinen vaikutus myös julkisen liikenteen toimivuuteen ja saatavuuteen.

      Esimerkkinä vaikkapa Indianapolis, jossa kävin vuosi sitten. Aivan downtownin liepeillä toki on klassisia rivitalokortteleita, mutta oikeasti siellä downtownilla ei ole oikein mitään. Muutama ruokapaikka, korporaatiokahvila ja lähempänä kioskikokoa oleva CVS. Isommat ruokakaupat ja putiikit, joissa voi tehdä heräteostoksia, on kaikki viety mailien päähän strip malleille.

      Joku tuolla ylempänä kertoi, että kohtuuhintainen majoitus on aina pitkän ajomatkan päässä. Näin oli Indianapolisissakin. Ja kun hotellilta haluaisi lähteä syömään, on jälleen turvauduttava autoon, koska tietä ei voi järkevästi ylittää jalan.

      Koska ketjun henkeen näemmä kuuluu kertoa, mikä Suomessa on vialla niin heitetään. Toki tällaista kaupunkirakenteen hajoamista on meillä Suomessakin, vaikkei läheskään samassa mittakaavassa. Eihän esimerkiksi Espoolla tai Vantaalla ole mitään oikeaa rengasmaisesti kerrostunutta keskustaa ja yhtälailla noita kahta (ja osittain Helsinkiä) määrittävät pellolle rakennetut marketit ja metsälähiöt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. 85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe