Onko joululahjat hankittu ja tehty valmiiksi?

JouluMuoriksiPyrkivä

Millaisia joululahjoja te aiotte antaa läheisillenne? Lapsille? Aikuisille?

Mikä on ollut hauskin, työläin, edullisin, kallein tai... ?

Mitä teette itse?

84

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täysi-ja-hoidolla

      Katin pukin kontit.
      Kontti on nolla.
      En osta, en myy, en vaadi.
      En laita rihmaakaan ristiin.
      Niin no, itselleni ostan täyden palvelun jouluaaton.

    • Luultavasti ostin tänään jo tämän vuoden viimeiset joululahjat. Odottavat vain pakkaamista. - Kävin SPRn myymälässä ostamassa erilaisia suoja- ja turvavarusteita:

      Pari sammutuspeittoa, joita oli tarjolla eri kuosissa.

      Mustia ja valkoisia heijastinnauhoilla varustettuja turvaliivejä, joita oli eri värisinä ja -kokoisina tarjolla. Ostin sekä vetoketjulla että tarrakiinnityksellä varustetut mustan ja valkoisen myös itselleni.
      Eri kokoisia ja -värisiä heijastinliivejä oli todella runsas valikoima, myös lapsille, lemmikeille ja todella isokokoisille aikuisille ihmisille. Niiden hinnat olivat mielestäni kohtuullisen edullisia. - En huomannut kysyä, missäpäin maailmaa niitä valmistetaan.

      Heijastimia oli todella monenlaisia tarjolla ja heijastavia kassejakin. Jos kukkarossani olisi ollut paljon rahaa, olisin mielelläni ostanut hauskoja heijastimia naapurien lapsillekin.

      Jos kiinnostaa, klikkaa tuonne:
      http://www.punaisenristinkauppa.fi/tuotteet/Turvatuotteet/Heijastintuotteet

      • turvaliivieiei

        En ilahtuisi jos saisin ostamiasi joululahjoja.
        Mieluummin avaisin kirjekuoren, jossa olisi lahjakortteja hyvinvointipalveluihin. Sitäkö haluat painottaa lahjansaajalle, että tuet SPR:ää.
        Hyvinvointipalvelulahjakortien rahat jäävät omalle paikkakunnallesi ja tukevat pienyrittäjiä jos nyt haluat heittäytyä hyväntekijäksi.


      • RealistiN

        Kiitos hyvästä vinkistä, ainakin tuon kassin tilaan, ehkä useammankin. Olen itse valmistellut heijastintuotteita, hattuihin ja päällysvaatteisiin ikäänkuin koruiksi.

        Mielestäni heijastin on oiva lahja, se kertoo että antaja välittää ja haluaa turvata saajaa.
        Heijastin jalankulkijalle on myös lahja autoilijalle, hän joka ei itse aja pimeillä keleillä ei tiedä miten stressaavia ovat "pimeät" ihmiset tummissa vaatteissaan ilman kunnon heijastimia.


      • turvaliivieiei
        RealistiN kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vinkistä, ainakin tuon kassin tilaan, ehkä useammankin. Olen itse valmistellut heijastintuotteita, hattuihin ja päällysvaatteisiin ikäänkuin koruiksi.

        Mielestäni heijastin on oiva lahja, se kertoo että antaja välittää ja haluaa turvata saajaa.
        Heijastin jalankulkijalle on myös lahja autoilijalle, hän joka ei itse aja pimeillä keleillä ei tiedä miten stressaavia ovat "pimeät" ihmiset tummissa vaatteissaan ilman kunnon heijastimia.

        Omasta hengestään välittävällä on luonnollisesti heijastin liikenteessä. Turvaliivi lammasturkin tai villakangastakin päälle, ei nappaa.


      • RealistiN
        turvaliivieiei kirjoitti:

        Omasta hengestään välittävällä on luonnollisesti heijastin liikenteessä. Turvaliivi lammasturkin tai villakangastakin päälle, ei nappaa.

        Juuripa siksi olen valmistellut korunomaisia heijastintuotteita, kukkia, kissoja, koiria, perhosia ym. saajan mieltymysten ja tyylin mukaan.

        Heijastinliivit ovat oivia lenkkeilijöille, koululaisille, koirille ja eritoten pimeän maantien laitaa kulkeville, oli heillä sitten turkki päällä tai ei.

        Itselläni on heijastinvaljaat, enkä häpeä käyttää niitä tarvittaessa, on sitten päälläni mitä tahansa.Kysymyshän on omasta turvallisuudestani, eikä siltä miltä jonkun toisen mielestä näytän. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90315741/


      • turvaliivieiei kirjoitti:

        En ilahtuisi jos saisin ostamiasi joululahjoja.
        Mieluummin avaisin kirjekuoren, jossa olisi lahjakortteja hyvinvointipalveluihin. Sitäkö haluat painottaa lahjansaajalle, että tuet SPR:ää.
        Hyvinvointipalvelulahjakortien rahat jäävät omalle paikkakunnallesi ja tukevat pienyrittäjiä jos nyt haluat heittäytyä hyväntekijäksi.

        Kaikki SPRn myymälästä ostamani tavarat ovat mielestäni todella hyödyllisiä, ja jäävät varmaan monelta hankkimatta. Sammutuspeitto on sellainen, jota en toivo oikeasti tarvittavan koskaan, mutta tarpeen tullen se voi pelastaa paljon pahemmalta. ;)

        Joskus ostin ensiapupakkauksia ja turvaliivejä joululahjoiksi. Ehdotin saajille, että laittaisivat ne autojensa takakonttiin.

        En voisi kuvitella antavani rahaa tai lahjakortteja ihmisille, joiden tulot ovat todella paljon nykyisiä omia pieniä tulojani suuremmat. He voivat helposti ostaa ja valita itse palvelut, joita haluavat.

        Miksei voisi antaa rahaa rajoittavan lahjakortin sijaan?
        Rahan antaminen jättää lahjan saajalle valinnan varaa, lahjakortiin saattaa liittyä paljonkin hankalia kuvioita lahjan saajalle. Se saattaa jäädä käyttämättäkin, joten lahjan saajaksi tuleekin vain "lahjakorttikauppias".


      • O-Orvokki
        turvaliivieiei kirjoitti:

        Omasta hengestään välittävällä on luonnollisesti heijastin liikenteessä. Turvaliivi lammasturkin tai villakangastakin päälle, ei nappaa.

        Jos kulkee valaisematonta maantietä pitkin, voisi olla tarpeellinen ja jossain tilanteessa saattaisi pelastaa hengenkin. ;)

        PS: Sammutuspeitot ja heijastimet olisin ostanut joka tapauksessa, mutta hain ne mieluiten SPRn myymälästä. Mieluummin osti sieltä kuin jostain marketista.


      • turvaliivieiei
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Kaikki SPRn myymälästä ostamani tavarat ovat mielestäni todella hyödyllisiä, ja jäävät varmaan monelta hankkimatta. Sammutuspeitto on sellainen, jota en toivo oikeasti tarvittavan koskaan, mutta tarpeen tullen se voi pelastaa paljon pahemmalta. ;)

        Joskus ostin ensiapupakkauksia ja turvaliivejä joululahjoiksi. Ehdotin saajille, että laittaisivat ne autojensa takakonttiin.

        En voisi kuvitella antavani rahaa tai lahjakortteja ihmisille, joiden tulot ovat todella paljon nykyisiä omia pieniä tulojani suuremmat. He voivat helposti ostaa ja valita itse palvelut, joita haluavat.

        Miksei voisi antaa rahaa rajoittavan lahjakortin sijaan?
        Rahan antaminen jättää lahjan saajalle valinnan varaa, lahjakortiin saattaa liittyä paljonkin hankalia kuvioita lahjan saajalle. Se saattaa jäädä käyttämättäkin, joten lahjan saajaksi tuleekin vain "lahjakorttikauppias".

        Sammutuspeitto ei nappaa lahjana.


      • turvaliivieiei kirjoitti:

        Sammutuspeitto ei nappaa lahjana.

        Kun olin pieni-tyttö pehmeät paketit kelpasivat. Kun omat poikani olivat pieniä he avasivat pehmeät paketit viimeiseksi.

        Nyt vanhana toiveeni on esim. lahjakortti kampaamoon, kosmetologille tai hierojalle. Hemmottelulahjat ovat mieleisiäni.

        Eilen kävin kampaajalle, se oli etukäteisjoululahja. Olin suunnattoma onnellinen kun kampaaja värjäsi vielä kulmakarvani päivän muodin mukaisiksi ; )


      • korppis kirjoitti:

        Kun olin pieni-tyttö pehmeät paketit kelpasivat. Kun omat poikani olivat pieniä he avasivat pehmeät paketit viimeiseksi.

        Nyt vanhana toiveeni on esim. lahjakortti kampaamoon, kosmetologille tai hierojalle. Hemmottelulahjat ovat mieleisiäni.

        Eilen kävin kampaajalle, se oli etukäteisjoululahja. Olin suunnattoma onnellinen kun kampaaja värjäsi vielä kulmakarvani päivän muodin mukaisiksi ; )

        Ps. sammutuspeiton saaminen varmaan aiheuttaisi minussa samanlaisen äimistyneen ilmeen kuin pojillani oli kun ottivat välihousut lahjapaketista ; )


      • tuunarixi

        meikä on jo monena vuonna tuunaillut sammutinpeittotauluja

        ostelen kirppiksiltä ja tarjouksista niitä kamalannäköisiä punaisia peittolootia ja maalaan ne sitten lahjansaajien sisustuksiin sopiviksi, ovat kai olleet tyytyväisiä kun ovat sitten tilailleet lisääkin


      • tuunarixi kirjoitti:

        meikä on jo monena vuonna tuunaillut sammutinpeittotauluja

        ostelen kirppiksiltä ja tarjouksista niitä kamalannäköisiä punaisia peittolootia ja maalaan ne sitten lahjansaajien sisustuksiin sopiviksi, ovat kai olleet tyytyväisiä kun ovat sitten tilailleet lisääkin

        Tuossa nyt on järkeä se on luovuutesi ja omien kättesi tekemä persoonallinen lahja.


      • Silimuorikka3
        turvaliivieiei kirjoitti:

        Sammutuspeitto ei nappaa lahjana.

        Mitenniii, häkähälytinkin on ihan kiva.


      • luotto-hoitajia-vain
        korppis kirjoitti:

        Kun olin pieni-tyttö pehmeät paketit kelpasivat. Kun omat poikani olivat pieniä he avasivat pehmeät paketit viimeiseksi.

        Nyt vanhana toiveeni on esim. lahjakortti kampaamoon, kosmetologille tai hierojalle. Hemmottelulahjat ovat mieleisiäni.

        Eilen kävin kampaajalle, se oli etukäteisjoululahja. Olin suunnattoma onnellinen kun kampaaja värjäsi vielä kulmakarvani päivän muodin mukaisiksi ; )

        En todellakaan haluaisi lahjakorttia kampaajalle tai hierojalle. Minulla on molempiin hommiin luottotekijät, ja ajatkin on tilattu pitkälle eteenpäin valmiiksi, enkä haluaisi kenen tahansa noita tehtäviä itselleni tekevän.


      • RealistiN
        luotto-hoitajia-vain kirjoitti:

        En todellakaan haluaisi lahjakorttia kampaajalle tai hierojalle. Minulla on molempiin hommiin luottotekijät, ja ajatkin on tilattu pitkälle eteenpäin valmiiksi, enkä haluaisi kenen tahansa noita tehtäviä itselleni tekevän.

        Tästä olen ehdottomasti samaa mieltä, tarvittaessa gynekologia voi vaihdella, mutta kampaajaa, hierojaa ja kosmetologia ei.
        Mikäs siinä jos lahjan antaja tuntee ja tietää vakipaikkani niin voihan hän sitten sinne lahjakortinkin ostaa halutessaan. Itse suosin käytännöllisiä lahjoja jotka tulevat tarpeeseen, mieluiten itse tehtyjä tai ainakin suomalaista työtä. Nyt on toivomuslistalla avainkaappi eteiseen ja siro pieni kenkäteline lipokkaille.


      • O-Orvokki
        turvaliivieiei kirjoitti:

        Sammutuspeitto ei nappaa lahjana.

        Kiitos kommenteista. Jätänpä sitten peitot pakkamattomina lahjakasseihin, niin ettei saaja pettyisi.


      • MinäkinOlenOstanut
        RealistiN kirjoitti:

        Juuripa siksi olen valmistellut korunomaisia heijastintuotteita, kukkia, kissoja, koiria, perhosia ym. saajan mieltymysten ja tyylin mukaan.

        Heijastinliivit ovat oivia lenkkeilijöille, koululaisille, koirille ja eritoten pimeän maantien laitaa kulkeville, oli heillä sitten turkki päällä tai ei.

        Itselläni on heijastinvaljaat, enkä häpeä käyttää niitä tarvittaessa, on sitten päälläni mitä tahansa.Kysymyshän on omasta turvallisuudestani, eikä siltä miltä jonkun toisen mielestä näytän. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90315741/

        SPRn heijastinliivi tarrakiinnityksellä maksaa 7,90 ja niitä on kaiken kokoisia, myös todella isoja ja pieniäkin. Vetoketjulla edestä suljettava liivi maksaa 10 euroa, ja XXL-kokoinen mahtuu taatusti turkin päälle ja vaikka isolle atleetillekin.


      • O-Orvokki
        RealistiN kirjoitti:

        Tästä olen ehdottomasti samaa mieltä, tarvittaessa gynekologia voi vaihdella, mutta kampaajaa, hierojaa ja kosmetologia ei.
        Mikäs siinä jos lahjan antaja tuntee ja tietää vakipaikkani niin voihan hän sitten sinne lahjakortinkin ostaa halutessaan. Itse suosin käytännöllisiä lahjoja jotka tulevat tarpeeseen, mieluiten itse tehtyjä tai ainakin suomalaista työtä. Nyt on toivomuslistalla avainkaappi eteiseen ja siro pieni kenkäteline lipokkaille.

        Pikkukenkä- ja tossutelineeksi ostin muistaakseni Ikeasta kapean laatikoston ulko-oven viereen eteiseen. Sen laatikot kallistuvat yläreunasta vinosti auki ja sen kolmeen laatikkoon mahtuu pikkukenkiä ja vierastossuja juuri sopivasti. Laatikoston syvyys on reilun vaaksan kokoinen, korkeus kai vajaan metrin ja kaapin päälle laitoin pari sopivan kokoista suorakaiteen muotoista, matalareunaista lautasta pikkukoristeita, avaimia ja muita taskuun laitettavia pikkutavaroita varten.


    • MitäKeksittäisViel

      Ideoita kaipaisin. Jotain kivaa aikuisille, jotka eivät tarvitse tavaroita.

      • Tilaa Maaseudun Tulevaisuus.


      • Valintoja.riittää

        Tai Vartiotorni tai Kansan Uutiset.
        Edistyneemmät maailman seuraajat haluavat lukea MV nimistä julkaisua.


      • Pöty-lehtiSeOn
        Valintoja.riittää kirjoitti:

        Tai Vartiotorni tai Kansan Uutiset.
        Edistyneemmät maailman seuraajat haluavat lukea MV nimistä julkaisua.

        MVssä on enimmäkseen perättömiä juttuja. Sitä ei pitäisi kenenkään lukea!


      • Tavuviiva

        Teatteriin liput/lahjakortti tai elokuvaliput.


    • kääpäNen

      Lopettakaa tämä Joulu höpinä!

      • VähänVapaatakin

        Miksi?
        Joulu on moni-ilmeinen juhla, jota jokainen voi viettää haluamallaan tavalla tai jättää viettämättäkin. Harmi, ettei tänä vuonna tule kuin yksi ylimääräinen vapaapäivä.


    • reppuriika

      En anna lahjoja en myös niitä saa. Olen varoitellut lähipiiriä, ettei sitten niitä kortteja, kynttilänpätkiä ja suklaakonfekteja aleta vaihtelemaan.
      Saatan viedä vaikka sen tylsän kahvipaketin ja jotain pientä syötävää ystäville, joita useammin tapaan, mutta jotka eivät terveydellisistä syistä pääse liikkumaan.
      Maksaa se kahvi ja tarjottavakin jos yksipuolisesti vuoden aikana juo.

    • Ai millaisia joululahjoja ? Kirjoja tietysti, (joita kukaan ei lue..)) ...
      Hyvinvointipalvelut olisivat tietysti kivoja , mutta käytäntö on osoittanut, että niiden saajalle tuottaa joskus vaikeuksia käyttää niitä; aikatauluongelmia, huono tavoitettavuus, elleivät ole ihan nurkalla vaan lahjoittajan lähellä jne...
      Villasukat ovat minusta klassinen mummolahja. En kudo, vaan ostan myyjäisistä.
      Itse teen kukka-asetelmia: ostan kukan, haen tillbehöörit metsästä, ruukut/korit kierrätyksestä. Lisäksi leivon taatelikakkuja. Joskus olen valmistanut sinkkumiehille joululaatikoita, nyt en, kun en valmista itsellemmekään.
      Parille meitäkin vanhemmalle (!) menee pieni konjakkipullo.
      Jokunen vuosi sitten hankimme lahjat Kirkon ulkomaanavun myymälästä, nyt on Amnesty kaupannut omia tuotteitaan. Katsotaan nyt tuonnempana...
      Eli kyllä sitä vähän täytyy hurskastella joulun kunniaksi..))
      Joskus olemme itsekin saaneet/antaneet lahjaksi vuohen tai koulutarvikkeita...
      Jos antamisen iloa hakee, saan sitä kyllä enemmän antamalla kaukaisille kuin antamalla niille, joilla on kaikkea...

      • Älä ala hurskastelemaan, se vuohi tai koulupuku voi jäädä saajalta saamatta kun avustusorganisaatio lunastaa päältä omansa.

        Olemme jutustelleet tästä asiasta melkein joka joulu kymmenen vuoden ajan ; ). En ole muuttanut mieltäni siitä, että rahojen heittely kehitysmaihin on kuin heittäisi rahansa kaivoon.

        Hyvää mielen ostamista.

        No, eilen kudoin taas yhden sukan ja jatkan tänään. Sukkia saavat läheiseni ja ne lämmittävät heidän varpaitaan. Jouluiset ovikoristeet olen tehnyt kuopukselle ja Petzelle sekä tietty itselleni. Lahjasäkeissä on arjessa tarpeellisia lahjoja.

        Itse tulen onnelliseksi tehdessäni joulun perheelleni.


      • unohittärkeimmän

        kyl jouluna pitää olla seksiä eiks vaan?


      • korppis kirjoitti:

        Älä ala hurskastelemaan, se vuohi tai koulupuku voi jäädä saajalta saamatta kun avustusorganisaatio lunastaa päältä omansa.

        Olemme jutustelleet tästä asiasta melkein joka joulu kymmenen vuoden ajan ; ). En ole muuttanut mieltäni siitä, että rahojen heittely kehitysmaihin on kuin heittäisi rahansa kaivoon.

        Hyvää mielen ostamista.

        No, eilen kudoin taas yhden sukan ja jatkan tänään. Sukkia saavat läheiseni ja ne lämmittävät heidän varpaitaan. Jouluiset ovikoristeet olen tehnyt kuopukselle ja Petzelle sekä tietty itselleni. Lahjasäkeissä on arjessa tarpeellisia lahjoja.

        Itse tulen onnelliseksi tehdessäni joulun perheelleni.

        "Älä ala hurskastelemaan, se vuohi tai koulupuku voi jäädä saajalta saamatta kun avustusorganisaatio lunastaa päältä omansa." epäilee korppis.

        Mahdollisesti. Mutta täytyyhän avustustyöntekijänkin elää..)). Ja aina sieltä joku murunen tippuu osattomallekin. Näinhän markkinatalouden kannattajat vakuuttavat.

        Ja kaikella on hintansa. Hyvällä mielelläkin. Ja kun pääsee vielä vähän esittelemään hyveellisyyttään niin kyllä se tästä..))


      • NikittömänäKerronTääl

        Itse en pidä tuosta vuohien, koulupukujen yms. muka-lahjoista, joita hyväntekeväisyyskuvioissa tarjotaan. Samantien voisi kirjoittaa "Minä olen tosi hyvä ja antelias ja haluan mainostaa sinullekin uhraustani. Ajattelepa, olen antanut moooonia samanlaisia lahjoja ja teen paaaaaljon hyvää tänä joulunakin".

        En ole myöskään koskaan mainostanut kenellekään, kun palkastani meni automaattisesti joka kuukausi määräsummat muutaman hyväntekeväisyysjärjestön tilille. Nykyisin tulojen pienennyttyä lähetän summat kuun lopussa itse, jos tilille jää jotain. Aina ei jää.


      • NikittömänäKerronTääl kirjoitti:

        Itse en pidä tuosta vuohien, koulupukujen yms. muka-lahjoista, joita hyväntekeväisyyskuvioissa tarjotaan. Samantien voisi kirjoittaa "Minä olen tosi hyvä ja antelias ja haluan mainostaa sinullekin uhraustani. Ajattelepa, olen antanut moooonia samanlaisia lahjoja ja teen paaaaaljon hyvää tänä joulunakin".

        En ole myöskään koskaan mainostanut kenellekään, kun palkastani meni automaattisesti joka kuukausi määräsummat muutaman hyväntekeväisyysjärjestön tilille. Nykyisin tulojen pienennyttyä lähetän summat kuun lopussa itse, jos tilille jää jotain. Aina ei jää.

        Ei se nyt aina tarvitse olla oman hyveellisyyden esittelyä, "nikittömänäKerronTääl". Voihan asian tuoda esille yhtenä vaihtoehtona, kun niitä kyseltiin...


      • JokuVoiTykätäMinäEN

        Tottakai voi, mutta ainakin minua ketuttaisi, jos saisin lahjakortin, jossa kerrottaisiin että saan lahjaksi vuohen, joka on jo toimitettu jonnekin kehitysmaahan. Mikä halvatun lahja se olisi minulle? En ymmärrä, enkä halua edes yrittää. Se EI ole minun juttuni. Ei vastaanottajaa eikä antajana!!!!


      • JokuVoiTykätäMinäEN kirjoitti:

        Tottakai voi, mutta ainakin minua ketuttaisi, jos saisin lahjakortin, jossa kerrottaisiin että saan lahjaksi vuohen, joka on jo toimitettu jonnekin kehitysmaahan. Mikä halvatun lahja se olisi minulle? En ymmärrä, enkä halua edes yrittää. Se EI ole minun juttuni. Ei vastaanottajaa eikä antajana!!!!

        Niin, "JokuVoiTykätäMinäEN" . Ehkä monet vierastavat tuollaista "lahjaa". Vähän kuin ilmaisisi toiselle että sinulle en anna mitään, annan köyhemmille..)). Jos itse olen antanut - tai minulle on annettu - tuollainen lahja siitä on jotenkin sovittu etukäteen tai ainakin tiedetään saajan suhtautuvan myönteisesti asiaan... Muuten lahja on minustakin vähän tahditon.


    • Joululahjat ovat salaisuus..aattoon asti...

      Mutta joku vuosi sitten sain rutatun teipillä kiinnitetyn hät hätää kasassa pysyvän lahjan, jossa oli päällä nimeni pölkkykirjaimin.
      Sisällä oli piirros, jossa oli kaksi aurinkoisin ilmein piirrettyä ihmistä käsi ködessä ja hahmiojen alla luki "Sinä ja Minä".
      Siitä lahjasta tykkäsin ja vieläkin se keikkuu jääkaaapin ovessani.

      Semmoisia lahjoja haluaisin antaa... jotka tuntuvat, sattuvat...tai ainakin yritän...

      • Naulojamyös

        Sukkapuikot? Nuppineuloja?
        Ne sattuvat jos paljaalleen laittaa pakettiin.


      • Naulojamyös kirjoitti:

        Sukkapuikot? Nuppineuloja?
        Ne sattuvat jos paljaalleen laittaa pakettiin.

        Hyvä idea, laitankin laastarit samaan pakettiin
        jos noin tuntuvilla ja sattuvilla lahjon...


    • Ei-millään-hyvällä

      Mutta. Ei ei ei.
      Joka vuosi sama itseään toistava krumellus. Se pakollinen Hyvä sintti kukka tai joku muu vastenmieliselle lemuava, tuo ötököitä pirttiin. Mossarin Vihreät kuulat. Fatserin sininen. Myssy. Lapaset. Villasukat. Käymään alkanut glögi mehu. Puoli kuollut kuusen karahka. Samat joululaulu renkutukset radiosta.
      Eiköhän tähän ikään joulu ole nähty ja kuultu tarpeeksi.

      • Ja sama Fatzerin suklaarasia kiertoon edelliseltä vuodelta ; ))


      • Kannattaa laittaa joku merkki rasiaan, niin näkee saako antamansa takaisin.


    • henrjii

      tilinumerot on selvillä, ja töitä on tehty niska limassa, nyt kyllä on pakotettu lomalle

    • "Onhan se kyllä ne niin helvetillistä kun jotkut haluavat viettää jotain typerää joulua ja ostella ja antaa lahjoja, laitella kortteja, laulaa joululauluja, leipoa piparkakkuja ja tavata muita ihmisiä, omia lapsiaankin kun välttämättä ja pakolla tuppaavat tulemaan kylään ja jotain olisi oltava vissiin vierasvaraakin ja sitten valoja jotka syttyy ja sammuu ja niistä voi saada vaikka epilepsian ja tähtiä ja kuusia ja kynttilöitä ja pahaa liian makeaa tai muuten yököttävää maustettua kuumaa glögiä ja pakko siivota eteinenkin ja tyhjentää pari hengaria jos joku poikkeaa saatanallisen kurjaa aikaa tää joulu ainoostaan vaivaa ja työtä ja sitne yrittää mun lompakolle aina kaiken maailman pelastakaa lapsille tai ambomaalle jossa on nälänhätä tai räkäset resuiset lapset joilla ei oles juomavettä jossain raunioiden keskellä aleppossa pelkkää huonoa omaatuntoa kaupittelevat ja mun euroja yrittää pois voi että mä vihaan joulua jamenkää nyt jo muuaalle jouluhössötyksinenne."
      ***
      Ja sitten Scrooge taas heräsi kun menneiden joulujen haamut olivat käyneet hiemankolkuttamansa hänen omaatuntoaan.
      ***
      Mistähän nyt seuraavaksi voisi valittaa?

    • Tavuviiva

      Me aikuiset emme vaihtele enää lahjoja: on lapset ja lapsenlapset. Se riittä, kun laitetaan joulukortit.
      Turvajutut ei ole huono idea. Se kärpänen, mikä hälyttää vois olla ok. lapseni perheelle, koska osaksi lämmittävät puilla. Sukat ym. hyötylahjoja. Leluja, ei liikaa.
      Nyt vielä etsin potku-/polkuautoa ja unohtanut soittaa Porvooseen.
      Niin, ne turvaliivit ja reput vois olla vähän nätimpiä. Muut heijastustuotteet ok. Heijastava sateenvarjo vois olla kenelle tahansa hyvä. Sade imee kaiken valon, kun kökkii tuolla suojatien laidassa. Mut miks vain punanen?
      Olen vuosia lahjonut itseäni, oli siippaa tai ei. Levy kirja namia.
      Kosmetologille, kemikalioon, kirjakauppaan, musiikkiliikkeeseen, urheiluliikkeeseen, alusvaatekauppaan tms. lahjakortti on paras, niistä kaikki ovat tykänneet. (Joulun jälkeen niillä saa enemmän....shhh...ei sitten kerrota tätä....shhh "jolupuki" kuulee....)

      Ihanaa kun ylettömästä roinan vaihtamisesta luovuttu.

      P.S. miesten välikommentit tuolla
      ...joo ymmärretään...
      voisko vähempää kiinnostaa tai ei kyllä jotkut miehetkin tykkää shoppailla...vai tykkääkö 60 mies?

    • talvi.va

      Puikot ovat heiluneet pitkin syksyä joten pehmeitä paketteja saavat. Ja lapsenlapsille tietty pari lautapeliä. Saavat sitten vanhempiensa kanssa pelata ja mummonkin.

      • aatella

        Puikot ovat helisseet minullakin tänäänkin. Kävin saunassa lämmittelemässä ja lepään tässä välillä. Alkoi ramasemaan tuo lämpö. Pitäisi jaksaa vielä jonkin aikaa tekemisiäni.


      • talvi.va
        aatella kirjoitti:

        Puikot ovat helisseet minullakin tänäänkin. Kävin saunassa lämmittelemässä ja lepään tässä välillä. Alkoi ramasemaan tuo lämpö. Pitäisi jaksaa vielä jonkin aikaa tekemisiäni.

        Mä sain villapuseron takakappaleen valmiiksi, nyt on pakko tältä päivältä lopetella tuo suihkiminen. Nivelet sanoo moks :)
        Mulla sauna vasta lauantaina, siihen asti on sinniteltävä.


    • Kuin-lahjaksi

      Hou hou hou olen joulupukki.
      Onkos täällä kilttejä pukitettavia naisia?
      Mitä! Eikö?
      Eipä sitten pehmyttäkään pakettia.

      • EiNaisetAinakaan

        Kuka voisi haluta pehmyttä sinulta?


    • Rupesi oikke miettimä noit lahjoi ,ne rahakuaret kolmel lapsel ja häkkä tapettu kalkkuna ruokapöyttä kun syämä mennä.
      Ittel ja vaimol ostetti se amaryllis ko se kukki nii nätist,täl kertta se ol valkone kaks vanane.
      Iha ittiän varte muutama kirja kirppikselt , vaimon kans taas tänäpe kinatti kaupas vaatteist ,ain se puhu ko tarttis osta sitä ja sitä.
      Sit ko mennä kauppa ja vaatereki viere ja mää sano et ny ostat mitä oot vail nii arvakkas ostak se ,ei puhettaka ko vanha ova iha hyvä .
      Naise ova tosi vaikkioi ja ain kinamas vasta , tekissivä kerranki niinko hyvä olis .
      Saissi määki semmose joulumiele .

      • Nyt pitääkin sulle kertoa, sain viime jouluisen amarylliksen kukkimaan täksikin jouluksi.
        Saattaa hyvinkin olla valkoinen.
        Tai sitten se on punainen.

        Mihin naiset aina uutta nuttua tarvitsee, ostin nastakengät, ne oli paljon tarpeellisemmat.

        Pyörryttää kun lukee ihmisten jouluvalmisteluista, lahjojen väkerryksineen kaikkineen.
        Vähän on ikäänkuin tekemistä vailla minun touhuni.
        Voivat jäädäkin tekemättä.


      • kotikiusattu
        Ancelina kirjoitti:

        Nyt pitääkin sulle kertoa, sain viime jouluisen amarylliksen kukkimaan täksikin jouluksi.
        Saattaa hyvinkin olla valkoinen.
        Tai sitten se on punainen.

        Mihin naiset aina uutta nuttua tarvitsee, ostin nastakengät, ne oli paljon tarpeellisemmat.

        Pyörryttää kun lukee ihmisten jouluvalmisteluista, lahjojen väkerryksineen kaikkineen.
        Vähän on ikäänkuin tekemistä vailla minun touhuni.
        Voivat jäädäkin tekemättä.

        Mä olen kuule enkeli aivan satavarma et kun aattoehtoona istun keinuuni ja tyrkkään sen takanojaan ja kuuntelen sylvian joululaulun niin .
        Tunnelmasta ja hartaurest ei kipenettäkään puutu ,ihmisen mieles se rauha ja tyyneys on ,ei maalises ryönäs.
        Annetaan glopalisoituvan mailman lapsien meuhkata ja mennään me niinkun on hyväksi havaittu , uskon et ihmisin olla samalla korokkeella yht pitkiä.


      • kotikiusattu kirjoitti:

        Mä olen kuule enkeli aivan satavarma et kun aattoehtoona istun keinuuni ja tyrkkään sen takanojaan ja kuuntelen sylvian joululaulun niin .
        Tunnelmasta ja hartaurest ei kipenettäkään puutu ,ihmisen mieles se rauha ja tyyneys on ,ei maalises ryönäs.
        Annetaan glopalisoituvan mailman lapsien meuhkata ja mennään me niinkun on hyväksi havaittu , uskon et ihmisin olla samalla korokkeella yht pitkiä.

        mun on .


      • kotikiusattu kirjoitti:

        Mä olen kuule enkeli aivan satavarma et kun aattoehtoona istun keinuuni ja tyrkkään sen takanojaan ja kuuntelen sylvian joululaulun niin .
        Tunnelmasta ja hartaurest ei kipenettäkään puutu ,ihmisen mieles se rauha ja tyyneys on ,ei maalises ryönäs.
        Annetaan glopalisoituvan mailman lapsien meuhkata ja mennään me niinkun on hyväksi havaittu , uskon et ihmisin olla samalla korokkeella yht pitkiä.

        Täysin samoilla linjoilla ollaan, joulu tulee ihan varmasti, vaikkei kauheasti touhuaisikaan.
        Sydämessä se tunnelma on, ainakin minulla, joku tekee tekemällä joulunsa ja se sopii hänelle.


      • aateltu

        Pitäähän sen vaatteen olla sopiva, nätti ja mieleinen. Kaverini aina sanoo kun jotakin vaatetta hipelöin että osta se, sen kummemmin sitä sovittamatta. Sanon että koska se on sinusta niin sopivan mieleinen, niin saat sen itse pitää.

        Minullakin alkoi viime vuotinen amaryllis kukkanuppua työntämään. En osaa sanoa minkä värinen lienee niistä 9 mukulasta joita olen vuosia säilyttänyt ja hoivannut. Olisipa se valkoinen kerrottukukkainen, joka avasi kolmessa kukkaputkessa 5-6 kukkaa yhtä aikaa.


    • talvi.va

      Mä unohdin tänään laittaa nuo nastaremmit kenkiin. Oli semmonen pääkallokeli noilla kävelyteillä, että hikosin kauppareissulla tuplamäärän.
      Aika harvoin sitä enää mitään itselleen ostaa. No ostin mä semmoisen led-pöheikkövalon. Saan tuon perintönä saadun Aaltomaljakon kerrankin esille. Hirveen pitkäikäinen maljakko. Ehkä mä huomenna lenkillä nappaan pari havunoksaa tuolta hakkuualueelta. Laitan sen sitten jouluksi maljakkoon ja pöheikön kuusen vai petäjänkö lie oksien koristeeksi.

      • Minulla oli ennen sellaiset remminretaleet, kyllä nuo nastakengät ovat huomattavasti paremmat.

        Ja kiitos sinulle, siitä aamuisesta.


      • Ancelina kirjoitti:

        Minulla oli ennen sellaiset remminretaleet, kyllä nuo nastakengät ovat huomattavasti paremmat.

        Ja kiitos sinulle, siitä aamuisesta.

        Ellei halua valmiita nastakenkiä ostaa niin olen irtonastoilla modifioinut vanhempia vaelluskenkiä ,ei uutta hävenneet .


      • Ancelina kirjoitti:

        Minulla oli ennen sellaiset remminretaleet, kyllä nuo nastakengät ovat huomattavasti paremmat.

        Ja kiitos sinulle, siitä aamuisesta.

        Ellei halua valmiita nastakenkiä ostaa niin olen irtonastoilla modifioinut vanhempia vaelluskenkiä ,ei uutta hävenneet .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Ellei halua valmiita nastakenkiä ostaa niin olen irtonastoilla modifioinut vanhempia vaelluskenkiä ,ei uutta hävenneet .

        Käyhän se noinkin, kun viitsii askarrella.
        En tykännyt niistä remmeistä, valuivat aina pois paikoiltaan.
        Sitä paitsi sain nämä nastakengät mielestäni edullisesti.


      • talvi.va

        Mulla on sellaiset kanta-astujan nastaremmit. Hyvin mä olen niillä pärjännyt tähän saakka. Hakusessa on jossain vaiheessa kevyet maiharit. Nuo vanhat ovat niin painavat ja jäykät. Vanhus tarviis vähän kevytkenkäisempää menoa. Jos niitä katselis sitten joulun jälkeisistä alennusmyynneitä.
        Olis nyt tullut kunnon pakkaset, mä kun vähän uhosin lapsenlapsille että laittaisin vielä kaunarit jalkaan ja veisin pojat jäälle. Tai siis toisin päin, veisin jäälle ja laittaisin kaunarit.


      • Tavuviiva
        talvi.va kirjoitti:

        Mulla on sellaiset kanta-astujan nastaremmit. Hyvin mä olen niillä pärjännyt tähän saakka. Hakusessa on jossain vaiheessa kevyet maiharit. Nuo vanhat ovat niin painavat ja jäykät. Vanhus tarviis vähän kevytkenkäisempää menoa. Jos niitä katselis sitten joulun jälkeisistä alennusmyynneitä.
        Olis nyt tullut kunnon pakkaset, mä kun vähän uhosin lapsenlapsille että laittaisin vielä kaunarit jalkaan ja veisin pojat jäälle. Tai siis toisin päin, veisin jäälle ja laittaisin kaunarit.

        Eilen katselin lasten luistelua. Omat luistimet olen antanut jälkipolvelle. Pitäisikö hankkia kaunarit ja kokeilla kolmosia, kahdeksikkoa, sirklausta....valssihypyt vois jättää ohjelmasta.
        Voihan käydä niinkin, että kun vauhtia ottaa, niin mennään minne luistimet vie...
        Joulutunnelmasta: kyllähän ne joululaulut tuovat tunnelman, sen oikean kuten kotikiusattu kirjoitti.
        Menettekö Kauneimmat joululaulu -tilaisuuksiin?


      • talvi.va
        Tavuviiva kirjoitti:

        Eilen katselin lasten luistelua. Omat luistimet olen antanut jälkipolvelle. Pitäisikö hankkia kaunarit ja kokeilla kolmosia, kahdeksikkoa, sirklausta....valssihypyt vois jättää ohjelmasta.
        Voihan käydä niinkin, että kun vauhtia ottaa, niin mennään minne luistimet vie...
        Joulutunnelmasta: kyllähän ne joululaulut tuovat tunnelman, sen oikean kuten kotikiusattu kirjoitti.
        Menettekö Kauneimmat joululaulu -tilaisuuksiin?

        Mun vanhat kaunarit palautuvat tyttäreltäni takisin. Hän sai miltei käyttämättömät kaveriltaan.
        En ole vuosiin luistellut. Näen sieluni silmin miten jalkani lähtevät sivuille eri suuntiin ja mätkähdän persuksilleni. Pääasia, että lapsosilla on hauskaa.
        Mä menen vasta 18.12. nauttimaan niistä joululauluista.


      • Tosi-mieleiset-ja-hyvät
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Ellei halua valmiita nastakenkiä ostaa niin olen irtonastoilla modifioinut vanhempia vaelluskenkiä ,ei uutta hävenneet .

        Minulla on irroitettavilla ,muotoon kuvioiduilla kumisilla nastavöillä varustetut nilkkurit, joista voi poistaa kumiset nastalistat ja pujottaa takaisin, kun niitä taas tarvitaan. Sisään mennessä ja erityisesti kivilattioilla kuljettaessa, on hyvä saada nastat helposti pois ja ulos mennessä takaisin.


    • Aikamoinen pulma, kun minulla on 6v. kummilapsi poika ja en tiedä miten muistaisi. Olisipa mukava, kun joku antaisi vinkkejä mitä ostaisin.

      • Tavuviiva

        Pelit on kivoja. En tiedä onko Kimble enää mitään, karmea ääni. Sitä on pelattu aikuisporukallakin. Muuttuva labyrintti?
        Tai jos lukee, voisi jokin kirja olla hyvä lahja.
        Ehkä kannattaa jutskata kummipojan vanhempien kanssa.


      • talvi.va

        Mä ostin mun lapsenlapselle 6 v. fortuna-pelin. Olimme tyttären kanssa kaupoilla ja hän näki fortuna ja sanoi tykänneensä siitä lapsena.
        Lautapelit ovat meillä nyt silleen tapetilla, että yhteistä mielekästä tekemistä, kun nuo ilmat ovat mitä ovat.
        Retkeilykamppeet olivat toivomuksessa ensin, mutta siirrettiin synttärilahjoiksi jos vaikka kelit paranisivat.


      • Lautapeliehdotus olisi minullakin: Afrikan tähti (klassikko, jota on pelattu kohta puoli vuosisataa). Siinä on mukana jännitystä pikkumiehelle.
        Tuo mainittu fortuna on myös klassikko. Laskutaito olisi tietysti siinä hyväksi, mutta äkkiä lapset oppivat. mitä "reikiä" kannattaa tavoitella.
        Meidän pikkuneiti ihastui kaksivuotiaana fortunaan niin, että tiettävästi nielaisi yhden kuulan, kun sitä ei pelin jälkeen mistään löytynyt. Luuli kai sitä karkiksi.
        Lääkärit eivät kuulemma tällaisia asioita noteeraa ollenkaan. Pyöreä sulamaton vierasesine tulee muun tavaran ohessa suolistosta pois. Ilmeisesti näin, kun perästä ei ole mitään kuulunut. Siis perästä päin..))

        Meidän lapsenlapset tykkäävät myös pöytämallisesta minigolf-pelistä. En tiedä onko sitä enää markkinoilla. Se taitaa olla jo kolmisenkymmentävuotta vanha...
        Pöytämallinen jääkiekkopeli on myös suosittu. Sitä näyttävät pelaavan meidän maahanmuuttajatkin vastaanottokeskuksissa...


    • Laosenlapset (8-ja 10-vuotiaat pojat) saavat kuvasanakirjat (ruotsi-englanti) ja aamutohvelit ja kylpytakin. Leluja he eivät tarvitse ja vanhempi ei ole leluilla oikeesti koskaan paljoa leikkinyt. Pojalle olemme ostaneet uuden älypuhelimen ja toiselle pojalle annamme selvää rahaa (siltä unohtuu aina välillä lahjakortit käyttämättä ja mitään vaatetta tai muuta ei saa ostaa ilman että hän on itse päättämässä). Tyttären miehelle lampaannahkatohvelit ja sitten jonkun lahjakortin musiikki-ja videonettikauppaan. Tyttärelle olen tilannut laatikollisen kosmetiikkaa ja kylppärijuttuja (meidän traditiomme) ja sitten tarvii katsoa yksi pieni lahja lisää vielä.

      Hemmottelua aikuiset lapseni kaipaavat nyt isoinakin, ainakin vähän.
      Lutuselle ostan jotain vaatteita ja ison pullon skottilaista.

      • Minulla on keittiön komerossa isot joulukassit. Niihin olen pitkin syksyä kerännyt kaikenlaista kivaa pientä jutskaa. Kun paketoin toissailtana lahjoja pussukat kävivät ahtaiksi, joten ostin tänään lisää joulukasseja ; )

        Kun kirjoitit lapsistasi, että he kaipaavat hemmottelua olen samaa mieltä. Olen ajatellut ostaa molemmille pojille vielä koottavat lelut esim. avaruusalukset tai jotain. Se on myös kiva aatoillan ohjelma numero kun pojat voivat heittäytyä aikuisten tressaavasta maailmasta lapsuuden huolettomuuteen. Uskon, että minäkin saan jotain vastaavaa, ehkäpä jotain nukkekotiin ; )

        Yksi lahja on jo lunastettu, kävin kampaajalla.

        Olen ollut aika kiiruinen joulu on aika hyvin putkessa.

        Menin torstaina Maskuun tarkoituksena josko löytäisin mökille rottinkikalusteita joita oli mainoksessa. Mainos oli valtakunnallinen ja Korven kaupasta niitä ei löytynyt, mutta löytyi muuta kivaa. Näytteillä olleiden huonekalujen edessä olevia mattoja myytiin pois viisi euroa kpl. Ostin kaksi ja pesin ne, toisen itselle ja toisen kuopukselle.

        Olen myös uusinut petivaatteita, itselleni ja pukin konttiin.

        Taidan nyt ottaa ettoset, paistoin kinkku/aurajuustopiirakan illaksi saunan jälkeen nautittavaksi.


      • korppis kirjoitti:

        Minulla on keittiön komerossa isot joulukassit. Niihin olen pitkin syksyä kerännyt kaikenlaista kivaa pientä jutskaa. Kun paketoin toissailtana lahjoja pussukat kävivät ahtaiksi, joten ostin tänään lisää joulukasseja ; )

        Kun kirjoitit lapsistasi, että he kaipaavat hemmottelua olen samaa mieltä. Olen ajatellut ostaa molemmille pojille vielä koottavat lelut esim. avaruusalukset tai jotain. Se on myös kiva aatoillan ohjelma numero kun pojat voivat heittäytyä aikuisten tressaavasta maailmasta lapsuuden huolettomuuteen. Uskon, että minäkin saan jotain vastaavaa, ehkäpä jotain nukkekotiin ; )

        Yksi lahja on jo lunastettu, kävin kampaajalla.

        Olen ollut aika kiiruinen joulu on aika hyvin putkessa.

        Menin torstaina Maskuun tarkoituksena josko löytäisin mökille rottinkikalusteita joita oli mainoksessa. Mainos oli valtakunnallinen ja Korven kaupasta niitä ei löytynyt, mutta löytyi muuta kivaa. Näytteillä olleiden huonekalujen edessä olevia mattoja myytiin pois viisi euroa kpl. Ostin kaksi ja pesin ne, toisen itselle ja toisen kuopukselle.

        Olen myös uusinut petivaatteita, itselleni ja pukin konttiin.

        Taidan nyt ottaa ettoset, paistoin kinkku/aurajuustopiirakan illaksi saunan jälkeen nautittavaksi.

        Höpöti.
        Lörpöti.
        Jankutti.
        Tyhjääki.


        H.


      • korppis kirjoitti:

        Minulla on keittiön komerossa isot joulukassit. Niihin olen pitkin syksyä kerännyt kaikenlaista kivaa pientä jutskaa. Kun paketoin toissailtana lahjoja pussukat kävivät ahtaiksi, joten ostin tänään lisää joulukasseja ; )

        Kun kirjoitit lapsistasi, että he kaipaavat hemmottelua olen samaa mieltä. Olen ajatellut ostaa molemmille pojille vielä koottavat lelut esim. avaruusalukset tai jotain. Se on myös kiva aatoillan ohjelma numero kun pojat voivat heittäytyä aikuisten tressaavasta maailmasta lapsuuden huolettomuuteen. Uskon, että minäkin saan jotain vastaavaa, ehkäpä jotain nukkekotiin ; )

        Yksi lahja on jo lunastettu, kävin kampaajalla.

        Olen ollut aika kiiruinen joulu on aika hyvin putkessa.

        Menin torstaina Maskuun tarkoituksena josko löytäisin mökille rottinkikalusteita joita oli mainoksessa. Mainos oli valtakunnallinen ja Korven kaupasta niitä ei löytynyt, mutta löytyi muuta kivaa. Näytteillä olleiden huonekalujen edessä olevia mattoja myytiin pois viisi euroa kpl. Ostin kaksi ja pesin ne, toisen itselle ja toisen kuopukselle.

        Olen myös uusinut petivaatteita, itselleni ja pukin konttiin.

        Taidan nyt ottaa ettoset, paistoin kinkku/aurajuustopiirakan illaksi saunan jälkeen nautittavaksi.

        Olisipa minulla edes 20 prosenttia kaikesta siitä energiasta mitä sinulla niin saisin jotain aikaan täälläkin. Nyt kuitenkin melkeinkaikki joululahjat ovat tilauksessa tai ostettu ja kotona, tyttärelle pitäisi vielä keksiä jotain henkilökohtaista ja hemmottelevaa ja sellaista mitä ei ei raaski itse itselleen ostaa. Mutta ei taas mitään kauheen kallistakaan ja mitään hoitoja hän ei halunnut.
        ***
        Tänään katseltiin telkkarista kun Kolumbian presidentti otti vastaan Nobelin rauhanpalkinnon Oslossa ja kyllä se vaan oli juhlallinen tilaisuus. Puhekin oli ihan hieno ja hyvin harjoiteltu. Muuten ollaan katseltu hiihtoa ja nythän siellä jaetaan nobeleja muillekin saajille Tukholmassa.


      • hunksz kirjoitti:

        Höpöti.
        Lörpöti.
        Jankutti.
        Tyhjääki.


        H.

        ja sinä tunsit velvollisuudeksesi tulla keskeyttämään ja häiritsemään ihan asiallista kuulumisien vaihtoa. Käyttäydyt palstalla kuin pahin trolli.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        ja sinä tunsit velvollisuudeksesi tulla keskeyttämään ja häiritsemään ihan asiallista kuulumisien vaihtoa. Käyttäydyt palstalla kuin pahin trolli.

        "Paloma.se.co"

        Enkä oo mikää tommone.
        Minä ainoastaan ilmaisen mitä mieltä olen kun aloitus on käsitelty loppuun.
        Ja silti jankutus jatkuu.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Enkä oo mikää tommone.
        Minä ainoastaan ilmaisen mitä mieltä olen kun aloitus on käsitelty loppuun.
        Ja silti jankutus jatkuu.

        H.

        Tämähän on aloitus joka voi jatkua vaikka jouluaattoon saakka. Blogimaisesti. Se ei ole onneksi sinun päätettävissäsi. Sinä voit vain päättää oletko mukana keskustelussa (positiivisella, rakentavalla asenteella) tai sitten et ole mukana. Eli appini sanoin "ellei sinulla ole mitään hyvää sanottavaa kenestäkään niin ole silloin mieluummin vaiti"


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tämähän on aloitus joka voi jatkua vaikka jouluaattoon saakka. Blogimaisesti. Se ei ole onneksi sinun päätettävissäsi. Sinä voit vain päättää oletko mukana keskustelussa (positiivisella, rakentavalla asenteella) tai sitten et ole mukana. Eli appini sanoin "ellei sinulla ole mitään hyvää sanottavaa kenestäkään niin ole silloin mieluummin vaiti"

        "Paloma.se.co"


        Et tee mulle tollee...ei..ei..ei...
        Ole hyvä.
        Tee fiksuja aloituksia.
        Ennenkin olet tehnyt.
        Montaki.
        -
        Onko hali aina hyvästi?

        H.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tämähän on aloitus joka voi jatkua vaikka jouluaattoon saakka. Blogimaisesti. Se ei ole onneksi sinun päätettävissäsi. Sinä voit vain päättää oletko mukana keskustelussa (positiivisella, rakentavalla asenteella) tai sitten et ole mukana. Eli appini sanoin "ellei sinulla ole mitään hyvää sanottavaa kenestäkään niin ole silloin mieluummin vaiti"

        Miksiköhän appesi tarvitsi sanoa sinulle noin: "ellei sinulla ole mitään hyvää sanottavaa kenestäkään niin ole silloin mieluummin vaiti" ?

        Joko sinulla silloin nuorena oli tapana valittaa minkälaisia toiset ovat? Olen tottunut laittamaan sen ikäsi piikkiin, mutta nähtävästi se onkin perusluonteessasi.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Miksiköhän appesi tarvitsi sanoa sinulle noin: "ellei sinulla ole mitään hyvää sanottavaa kenestäkään niin ole silloin mieluummin vaiti" ?

        Joko sinulla silloin nuorena oli tapana valittaa minkälaisia toiset ovat? Olen tottunut laittamaan sen ikäsi piikkiin, mutta nähtävästi se onkin perusluonteessasi.

        :) mistä tiesin että sinä tulisit tähän nyt keljuilemaan minulle.
        Appini sanoi #sinä# silleen yleisesti. Enkä itse koskaankuullut hänen sanoneen niin. Poikansa sanoi että että iskä oli silleen sanonut, noin ohjeistavasti, kasvatusmielellä. Ei henkilökohtaisesti hänellekään. Vaan niinkuin elämänohjeena.
        Mutta turhaahan minä sinulle selitän kun sinä keksit jonkun porsaanreiän aina josta livahdat ja pääset osoittamaan että minussa se vika piilee.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Olisipa minulla edes 20 prosenttia kaikesta siitä energiasta mitä sinulla niin saisin jotain aikaan täälläkin. Nyt kuitenkin melkeinkaikki joululahjat ovat tilauksessa tai ostettu ja kotona, tyttärelle pitäisi vielä keksiä jotain henkilökohtaista ja hemmottelevaa ja sellaista mitä ei ei raaski itse itselleen ostaa. Mutta ei taas mitään kauheen kallistakaan ja mitään hoitoja hän ei halunnut.
        ***
        Tänään katseltiin telkkarista kun Kolumbian presidentti otti vastaan Nobelin rauhanpalkinnon Oslossa ja kyllä se vaan oli juhlallinen tilaisuus. Puhekin oli ihan hieno ja hyvin harjoiteltu. Muuten ollaan katseltu hiihtoa ja nythän siellä jaetaan nobeleja muillekin saajille Tukholmassa.

        Olisikohan se minun ja sinun energian käytön ero siinä, että olen laiska katsomaan telkkaria. Yksi sarja johon olen vuosia ollut koukussa on Salatut Elämät. Se on siitä kiitollinen seurattava, että jos jää jakso näkemättä ei putoa kelkasta. Lisäksi sen kiehovuus perustuu siihen, että se ei vastaa tosi elämään.

        Uutisia ja ajakohtaisia ohjelmia katselen joskus, harvakseltaan, sillä kun on älykännykkä uutisia pukkaa realiajassa, ei tarvitse tv:n ääreen istua. Mielestäni tv:n katsominen on ajan hukkaa, eli pois tähellisimmistä hommista

        Kun rauhoitun päivän puuhista istun jalkalampun alle nojatuoliin ja kudon sukkia.

        Sinulla on tää yksi ja minulla on se toinen perskärpänen, jotka molemmat provosoituvat kiusaajiksi kirjoituksistamme.


      • korppis kirjoitti:

        Olisikohan se minun ja sinun energian käytön ero siinä, että olen laiska katsomaan telkkaria. Yksi sarja johon olen vuosia ollut koukussa on Salatut Elämät. Se on siitä kiitollinen seurattava, että jos jää jakso näkemättä ei putoa kelkasta. Lisäksi sen kiehovuus perustuu siihen, että se ei vastaa tosi elämään.

        Uutisia ja ajakohtaisia ohjelmia katselen joskus, harvakseltaan, sillä kun on älykännykkä uutisia pukkaa realiajassa, ei tarvitse tv:n ääreen istua. Mielestäni tv:n katsominen on ajan hukkaa, eli pois tähellisimmistä hommista

        Kun rauhoitun päivän puuhista istun jalkalampun alle nojatuoliin ja kudon sukkia.

        Sinulla on tää yksi ja minulla on se toinen perskärpänen, jotka molemmat provosoituvat kiusaajiksi kirjoituksistamme.

        On siinä varmaan perää että jos jatkat puuhailujasi iltapäivätorkkujen jälkeen niin saat varmasti paljon enemmän aikaan. Minä teen kaikki huushollin ja muut askareet ennen kl. 15 iltapäivällä, blogailun ja palstailun lomassa. Tosinminulla on enemmän huushollia kun kaksi residenttiä miestä talossa ja ne nukkuvat pitkään paitsi arkiaamuina kun poika lähtee kahdeksan junalla kaupunkiin. Iltapäivällä en sitten tee mitään muuta kuin ehkä treenaan tai käyn ulkona kävelyllä nokosten jälkeen, valmistan ilta-aterian ja sitten poika ottaa iltatiskit ja minä istahdan löhötuoliini katselemaan illan murhia (poliisisarjoja, dekkareita jne rikossarjoja).
        Nyt tarvii tiivistää hieman ja laittaa talo lopulliseenjoulukuntoon tänään jahka lutunen on saatu ruokituksi että jaksaa kannella laatikoita luhdille ja takaisin. Se siinä on hyvä puoli että on reipas auttamaan ja pitkänä miehenä auttaa kaikessa minne minä en ulotu kuten verhojen ripustelussa ja valojen virittämisissä.
        ***
        Lunta on tullut noin desimetri lisää yön aikana. Alkaa näyttää joululta meidänkin nurkilla.


      • ent.siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

        Olisikohan se minun ja sinun energian käytön ero siinä, että olen laiska katsomaan telkkaria. Yksi sarja johon olen vuosia ollut koukussa on Salatut Elämät. Se on siitä kiitollinen seurattava, että jos jää jakso näkemättä ei putoa kelkasta. Lisäksi sen kiehovuus perustuu siihen, että se ei vastaa tosi elämään.

        Uutisia ja ajakohtaisia ohjelmia katselen joskus, harvakseltaan, sillä kun on älykännykkä uutisia pukkaa realiajassa, ei tarvitse tv:n ääreen istua. Mielestäni tv:n katsominen on ajan hukkaa, eli pois tähellisimmistä hommista

        Kun rauhoitun päivän puuhista istun jalkalampun alle nojatuoliin ja kudon sukkia.

        Sinulla on tää yksi ja minulla on se toinen perskärpänen, jotka molemmat provosoituvat kiusaajiksi kirjoituksistamme.

        """Sinulla on tää yksi ja minulla on se toinen perskärpänen ..."

        Vai että perskärpäsiä palstan ladyillä? Onkos teillä muita huonoon henkilökohtaiseen hygieeniaan liittyviä ongelmia?


    • LahjaksiTilaisin

      Mikä olisi hyvä aikakauslehti aikuiselle naiselle?
      Osaako joku suositella, mikä kannattasi tilata fiksulle aikuiselle?
      Ari mitään seiskaa tai muuta juorulehteä.

      • Tavuviiva

        Onko puutarhaihminen, onko sisustusintoilija eli pyörittelee huonkaluja ja aina joku projekti menossa, neulooko esim. villapaitoja, tykkä ruuanlaitosta, matkailusta? Tämä täytyisi ensin tietää elikkäs täydennätkö vähän kysymystäsi. Muut saattavat neuvoa myös.
        Mulle tulee Deko, mikä on sisustuspläräyslehti. Kodin kuvalehti on aika monipuolinen ja siinä on reseptejäkin. Usein tilaan määräajaksi jotain, koska muutan välillä mieltä.


    • Muori69v

      Siellä ne kaikki lahjat on paketoituna ja joulusäkki visusti suljettuna pojan perheen autotallin piilossa,naamioitu on ,ettei lapset näe,kun palaavat lomareissulta.Ei ne usko enää pukkiin ,mutta vielä vietetään tätä ihanaa joulun satua,kun koko väki tahtoo.Pitkin syksyä otin selvää ,mitä kukin tahtoisi ja itsestään selvää on ,että pitää vaihtaa tai ottaa lahjakortti ,jos ei sovi tai muuten miellytä.
      Tänään leivoin pullia ja torttuja ,jos tekee mieli napostella joulua odotellessa ja kynttelikköjä ja ulkovaloja ihastellessa.
      On niinku hommat kondiksessa ja huomenna mennään laulamaan kauneimpia joululauluja,jos siltä tuntuu.
      Et tälleen leppoisasti vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      218
      7053
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2462
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      36
      1872
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1758
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      332
      1683
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1664
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1661
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1519
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1457
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      337
      1275
    Aihe