Alapää korjausleikkaus

Fjjgfj

Kauanko kestää alapään korjausleikkaus ja siitä toipuminen ja siihen jonotus?

Mä haluaisin mun toisen häpyhuulen kokonaan pois koska se hankaa ja on niin kipee et pelkkä kävely nykyää sattuu

12

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_onnistu

      Moinen totaalipoisto ei taida onnistua (ei löydy yhtään lääkäriä joka siihen suostuisi). Mutta hankaavien häpyhuulien pienennys riittävästi ettei niistä ole enää haittaa, on rutiinileikkaus plastiikkakirurgille. Julkiselle puolelle pääsy taitaa olla hankalaa, ainakin haitta pitää olla todella suuri. Yksityispuolella leikkaus onnistuu nopeastikin, mutta maksaa tietenkin paljon. Voithan pyytää lähetettä terveyskeskuksesta tai yksityislääkäriltä plastiikkakirurgiselle poliklinikalle, niin siellähän se selviää suostuvatko leikkaamaan julkisella puolella.

      • Aapeeh

        Mulla ei todellakaa oo varaa mennä yksityiselle ja täst on niin paljon haittaa et tiiän aika varmasti et julkisen kautta pääsen, mut vaa en tiiä sitä jonotusaikaa ku haluisin vaa nopee tän vaivan pois


      • Siellä_selviää
        Aapeeh kirjoitti:

        Mulla ei todellakaa oo varaa mennä yksityiselle ja täst on niin paljon haittaa et tiiän aika varmasti et julkisen kautta pääsen, mut vaa en tiiä sitä jonotusaikaa ku haluisin vaa nopee tän vaivan pois

        Sillähän se selviää kun haet lähetteen poliklinikalle. Polille voi joutua jonottamaan maksimissaan 3 kk. Jos siellä lääkäri katsoo leikkauksen aiheelliseksi, asetetaan leikkausjonoon. Jos lääkäri tulkitsee että oireet ovat todella pahat, hän voi asettaa suuremman kiireellisyysluokan. Muutenhan tuollainen vaiva katsotaan "ei kiireelliseksi" ja jonotusaika on maksimissaan 6 kk.


      • Djgjdjfj

        Aika paljon kyllä verrattuna siihe mite musta tuntuu et jokane päivä on liikaa kun ei pääse liikkumaan vapaasti.. Mutta kiitos vastauksesta:) ap


    • Trfygcuiuhli

      Somaleilla on kokemusta naisten alapään silpomisesta, joten kysele heiltä.

      • jhfghdgfdfsa

        Itsekin mietin, että miten vaikuttaa vaikkapa tuleviin synnytyksiin. Arpi ei jousta samalla tavalla kuin vaurioitumaton kudos.

        Yhdessä telkkuohjelmassa sanottiin jotakuinkin, että alapään ulkonäkö vaihtelee huomattavasti, ja hankautuminen on ihan olematonta legendaa. Ajatelkaa miehiä. Niillä kaikilla on roikkuva lerpake jalkojen välissä. Silti en ole yhdenkään kuullut ikinä valittavan hankautumista. Päinvastoin, haluavat lisää miehisiä ulottuvuuksia.

        Iän myötä kaikkien naisten häpyhuulet alkavat enemmän tai vähemmän roikkua. Silti vasta viime vuosina niitä on alettu leikellä. Valokuvista häpyhuulet poistetaan kuvakäsittelyllä, joten naiset luulevat, että häpyhuulten kuuluu olla litteät.

        Jos pimpsa hankautuu, niin kannattaa valita vähän väljemmät vaatteet. Ylitiukat kuteet hankaavat ja hiertävät kaikkia.


      • Fueisigkek

        Oon kyllä kokeillu kaikkea mut kipeytyy silti vaan joka päivä lisää ja lisää ja meinaa itku tulla ku tulehtuu niin usein enkä pysty ikinä kävellä kilometriä enempää. Että miehillä se roikkuva lerpake tuskin on niin herkkä ja tulehtuu ja on niin kipeä ettei pääse liikkeelle? Ap


      • Lippuan

        Kuulostaisi joltain tulehdustilalta. Ihan ensin liika pesu pois, samoin karvojen ajelu kannattaa lopettaa.


      • Lääkäriin_vaan

        Alkaa epäilyttää että syytetään väärää tahoa. Roikkuvatkaan häpyhuulet eivät ärry pelkästä kävelystä. Yleensä leikkaukseen pääsee jos esimerkiksi pyöräily ei onnistu satulan hiertämisen vuoksi. Hieman epäilyttää että hiiva on päässyt pahaksi ja tulehduttaa häpyhuulet. Jos on päässyt noin pahaksi, kannattaisi varmaan tässä vaiheessa hakeutua gynekologille jotta saisi tehokkaat lääkkeet tulehduksen parantamiseksi. Kyllähän minullakin oli häpyhuulet melkoisen kipeät kun hiiva äityi pahaksi, mutta kunnollisilla reseptilääkkeillä parani ja sen jälkeen olen hoitanut jo ennakkoon ettei pääse pahaksi.

        Niin ja jos gyne toteaakin että syy on ylikokoisissa häpyhuulissa niin hänhän kirjoittaa samantien sen lähetteen polille.


      • Djjgjdjfj

        Mä uskon kyllä et johtuu just siit suuruudesta ja roikkuvuudesta koska mul on ollu näitä kipuja jo 8 vuotta ja vaan tossa isossa häpyhuulessa. Se on ajan kanssa tullut todella herkäksi eikä mun toisessa häpyhuulessa oo mitään ongelmia koskaan ollut. Ap


    • jhgfhfdsfas

      Tajusin maininnan kivusta vasta nyt. Jos häpyhuuli on sekä suurentunut että kipeä, niin siinä voi hyvinkin olla jokin tulehdus, tukkeutunut rauhanen tai kasvain. Lääkäri varmasti huomaa asian heti.

      On olemassa myös kroonisia gynekologisia kiputiloja. Vulvodynia eräs tällainen termi. Tulehdukset voivat laukaista myös kroonisen kiputilan.

      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00650

      Kun ihmiseltä amputoidaan vaikkapa alaraaja ilman, että raajan kipu on ensin hoidettu, seurauksena voi olla aavesärky. Olettaisin, että sama pätee häpyhuuleen. Välttämättä amputaatio ei poista kipua. Kipu pitää hoitaa ensin, tai kivun aiheuttanut syy.

      Kerro, miten lääkärissä kävi!

      • Jdjdjfjwu

        Meen kyllä lähiaikoina lääkäriin tarkistuttamaan johtuuko vaiva jostain muusta kuin hankautumisesta. Mut en tosiaan usko et johtuu mistään muusta ja siks mä en tiiä miten ton kivun sais ennestään pois ettei aavesärkyä tulis kosk sjan kanssa hankautumisesta johtuen häpyhuuli tulee aina vaan herkemmäks ja nyt siin pisteesä et on kipua jo ilman hankausta. Mutta joo eiköhäb siellä lääkärissä sitten selvii :) ap


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe