Lapsellinen.....?!?!?!!

mÄ vAaN

Niin. Täytän tänä vuonna 15. ja äitini sanoo, et olen aivan lapsellinen. isoveljenikään ei kuulemma ollut näin lapsellinen silloin kun täytti 15.... Mut omasta mielestäni en ole... En todellakaan... Ehkä joskus kavareitten kanssa tulee pelleiltyä kaikkea typerää koulussa, ja muulle perheelleni saatan mennä aukomaan päätäni, mut en muuten... Asia vaivaa...=( Eli missä vika, minussa vai äitissä.....?!?!?

24

3317

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huppu.

siehän olet vielä lapsi [no et tietenkään niin lapsi verrattuna esimerkiksi 4-vuotiaaseen, mutta kaukana aikuisesta], joten ole lapsellinen.
      kaikessa menee tietysti se raja, mutta vielä 15-vuotiaana saa olla lapsi ja lapsellinen.

• mÄ vAaN

...vaan. Meni loputkin huiman korkeasta itsetunnosta.... Nyt ei voi sitte tehä enää mitään ilman, et ajattelee et se on lapsellista.... KIITOS VAAN VITUSTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• mari*
        mÄ vAaN kirjoitti:

...vaan. Meni loputkin huiman korkeasta itsetunnosta.... Nyt ei voi sitte tehä enää mitään ilman, et ajattelee et se on lapsellista.... KIITOS VAAN VITUSTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Miksi lapset ja nuoret haluavat aikuistua niin nopeasti?
        Sinulla on vielä aikaa aikuistua, ja aikuisuushan kestää monilla yli 60 vuotta...
        Kyllä siihen ehtii kyllästymään.

• neiti
        mÄ vAaN kirjoitti:

Tuossa oli erittäin hyvä esimerkki lapsellisuudestasi.

Elä sen kanssa.

• Hehcu
        mÄ vAaN kirjoitti:

Tuon vastauksen jälken vielä mietit, kummassa on vika, sinussa vai äidissäsi? Katsoppa peiliin, se on ensimmäinen askel aikuisemmaksi. Sitä vikaa voi olla sinussakin. Lapsellinen pitää olla, mutta ei todellakaan liian. Kohtuus kaikessa. 15-vuotias on vielä lapsi, pitäishän se nyt sun itsekkin tajuta.

• tdk12
        Hehcu kirjoitti:

Tuon vastauksen jälken vielä mietit, kummassa on vika, sinussa vai äidissäsi? Katsoppa peiliin, se on ensimmäinen askel aikuisemmaksi. Sitä vikaa voi olla sinussakin. Lapsellinen pitää olla, mutta ei todellakaan liian. Kohtuus kaikessa. 15-vuotias on vielä lapsi, pitäishän se nyt sun itsekkin tajuta.

Vaikea käsite, sillä lapsellisuudellahan tarkoitetaan, että on ikään ja kehitykseen nähden jäljessä ja toimii lapsellisemmasti kuin mitä ikä edellyttäisi, sinänsä aika tyhmä käsite, koska eiväthän kaikki kehity ja kasva samaan tahtiin, tarkoitan tällä sitä, että on mielestäni väärin pitää 15-vuotiasta vielä täytenä lapsena, koska joku saattaa tuolloin olla jo paljon "aikuisempi" kuin jokin toinen 20-vuotiaana.

Tällaisissa asioissa on toki helppo vedota kirjaimillisiin ja numeraalisiin arvoihin sanomalla 18-vuotias on aikuinen ja sillä siisti, sehän on vain Suomen lain mukaan, kaikkia asioita/pykäliä pitää pystyä soveltamaan.

On erittäin yksilöllistä tämä käsite "lapsellisuus/lapsi"

• minä vain

melkeen kaikki 15 vuotiaat ketä tunnen on todellakin lapsellisia. ite oon 16 ja omasta mielestäni ainakin usein aika lapsellinen. eikä se mua hävetä yhtää. mä oon vielä lapsi. siis jos nyt alan vertaa itteeni joihinki muihin itteni ikäisii ni uskallan sanoo et en oo ehkä iha yht lapselline ku ne. oon aikuistunu aika hyvää vauhtia mut oonhan mä nyt vielä lapsi.

• jätkä vaa

Mun mielest ihmisten kuuluu olla kaikenikäisinä edes vähän lapsellisia joissakin asioissa, koska kaikkeen ei aina voi suhtautua aikuisen vakavuudella... Tai tietysti voi suhtautua vakavasti mutta se antaa ihmisestä vaikutelman et on erittäin tylsä ihminen jos ei voi tehdä mitään...

Ja jokainen ihminen on mitä on ja jos tunnet että et ole liian lapsellinen niin et oo, ajattele omilla aivoilla, ei aina kannata masentua muiden kommenteista vaikka ne pitää yleensä paikkansa mutta niitten pohjalta voi kehittää itseään !

• eheihei

mielestäni lapsenmielinen ja lapsellinen on täysin eri asia. lapsellinen on sellainen tiuskiva ja typerällä tavalla oman tahtonsa läpi ajava. lapsenmielinen taas osaa tarpeen vaatiessa tehdä jotain lapsekasta mutta lapsellisuus on mielestäni vähän kuin kirosana.

• jätkä vaa
        eheihei kirjoitti:

mielestäni lapsenmielinen ja lapsellinen on täysin eri asia. lapsellinen on sellainen tiuskiva ja typerällä tavalla oman tahtonsa läpi ajava. lapsenmielinen taas osaa tarpeen vaatiessa tehdä jotain lapsekasta mutta lapsellisuus on mielestäni vähän kuin kirosana.

Kaikki on tulkinnan varaista... Ko. tapauksessa miten äiti määrittelee lapsellisen ? Miten minä määrittelen lapsellisen ihmisen ?

• reippe

ja viestistäsi tänne huomaa ja näkee että olet varmasti todella lapsellinen!
      mutta onko se sitten hyvä vai huono juttu sen tiedät vain sinä itse!
      toiset vaan kehittyy eriaikojaan

• mÄ vAaN

Niinhän mä taidan ollakkin... kiitos loistavasta huomautuksesta.... Taidankin mennä tästä leikkimään barbeilla.... eh,eh... Mut niinhän se on, 15 vuotias on vielä aika lapsi....

• itsekin 15
        mÄ vAaN kirjoitti:

Niinhän mä taidan ollakkin... kiitos loistavasta huomautuksesta.... Taidankin mennä tästä leikkimään barbeilla.... eh,eh... Mut niinhän se on, 15 vuotias on vielä aika lapsi....

Olen itsekin 15. Itsekin käyttäydyn kuin pahin viisivuotias ja olen vähintään yhtä impulsiivinen ja hankala. Mutta pitäisikö ihmisen itse asiassa aikuistua? Itse ainakin haluan pitää saman ilon ja lapsenomaisen riemun, mikä minussa on nyt. Ja saman innon. Aikuisenmieliset ihmiset ovat itse asiassa varsin tylsiä, usein. He ovat menettäneet juuri sen taianomaisen kyvyn olla lapsia. Ja he joiden sisältä lapsi kuolee elävät luullakseni vähemmän täyden elämän. Jos pyrkii olemaan jo nyt aikuinen, miten vanha onkaan 25-vuotiaana? Tai 60-vuotiaana? aaaghh!

Jaksamista. Sinä olet oikeassa. Halitus.

• heba

älä kuuntele niitä! tiedät itse minkälaine olet ja piste.mitä ne sanoo niin päästät vaan toisesta korvasta sisään ja toisest ulos ;) ja ainahan meissä kaikissa se ikuinen lapso elää,ei hätiä mitiä!

• nyt,

Etköhän sä itse parhaiten tiedä millainen olet? Älä välitä muiden mielipiteistä.
      Jotkut ei koskaan osaa olla kunnolla lapsia ja lapsen mielisiä, jotkut ei taas aikuistu koskaan.

• mÄ vAaN

Sitähän minäkin... Oli vaan aika järkytys kuulla se noinkin läheiseltä ihmiseltä.... Sen olisin voinu ottaa vitsistä, jos joku puolituttu olis sen sanonu....

• Ode

Ei äitisi kuuluisi verrata sua ja veljeäsi toisiinne, mutta tuskinpa se haluaa loukata. Ehkä olet joissain asioissa lapsellinen mutta toisissa et. Älä huoli! Kehityt kyllä vähitellen, ja olisihan luonnotonta, jos 15-vuotias olis joka suhteessa aikuinen! :)

• ,,,,,,,,,,,,,,

Kyllä 15-vuotias saa olla lapsellinen, ja usein ovatkin. Itse olen 18 ja tunnen edelleen olevani tosi lapsellinen

• mikkojooooo

tajuatko yhtään kuinka lapsellinen oot??mieti mieti...mietin kuinka tyhmä voi olla 15vuotias

• danz_

Saatat mielestäsi olla jo aikuinen, mutta et tiedä, miltä näytät muiden ihmisten silmissä. Pikkusiskoni kuvittelee olevansa jo ikäisekseen varsin kypsä, vaikkakin tupakointi, kielilävistys, fritsut, poikaystävä, vastuuntunnoton seksi, perjantaisekoilut ja jatkuva kiroilu toista todistavatkin. Hän täytti vasta 14, ja väittää pystyvänsä elämään yksin omassa asunnossa. Minä olen kuitenkin toista mieltä, kun olen joutunut vierestä seuraamaan hänen toistuvia toilauksiaan: näpistelystä kiinnijäämistä, jälki-istuntolappusia ja lukemattomia poissaoloja, välinpitämättömyyttä toisia kohtaan jne.

Sinä et välttämättä huomaa sitä, mitä muut huomaavat. Et ehkä pidä asiota vakavina tai ota niitä vastaan kuten kypsä ihminen ne ottaisi. Siksi ehkä sinua sanotaan lapselliseksi? Asioista on pystyttävä keskustelemaan asiallisesti, niin kavereiden kuin perheenjäsenten kanssa. Kyllä se asia vielä paranee. Tsemppiä :)

• Sinä et ole isoveljesi

• Lasinsiru^

omistan TODELLA lapsellisen ystävän joka koittaa käyttäytyä silti kuin aikuinen... mutta hän ei OMASTA mielestään kummiskaan käyttäydy lapsellisesti. mutta kylläpä vaan käyttäytyy.. joten voipi olla ettet itse huomaa jos käyttäydyt lapsellisesti. tottakai joskus saa pelleillä :D

• k.i.s.s.i.m.i.r.r.i

mä oon ite 16 ja välillä oon todella lapsellinen tai no lapsellinen. Eilen esim. peuhasin lumessa mun kaverin jätkän kanssa ja hypittiin sen jätkän kans joka lumikasaan joka tuli vastaan...se oli todella hauskaa..pidä kiinni lapsillisista tavoistas ja jos äiti sanoo sulle et oot lapsellinen älä kiinnitä huomiota...

• minä

No sinun äidissä tietenkin!!
      Ihmisen pitää olla aina vähän lapsellinen!!
      Kyllä mieki pelleilen aina kavereiden kanssa kaikesta, ei siinä ole mitään pahaa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3387
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2661
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1695
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1618
    Aihe