Miksi ei käy kaupaksi?

vähän_kiinnostais

Renaultia ei juuri myydä, tosi harvoin täällä Savossa näkee uutta Renaultia, vaikka onhan tuota mallistoakin, mistä valita.

Joten ilmeisesti auto on edelleen teknisesti erittäin epäluotettava ja huolimattomasti kasattu, niinkuin nettipalstoilla huoltsikan kahvipöydässä tunnutaan tietävän. Hinnasta kun ei pitäisi olla kiinni, ei ole kilpailijoitaan kalliimpi.

Ruoste sitten, oman käsityksen mukaan ei ole enää pahiten ruostuvien joukossa, mutta ei ole kauan kun pitkän linjan automies (lue jobbari) ei ottanut vakavasti, kun sanoin, ettei ne enää herkästi ruostu. Kuulemma kokemus on osoittanut , että ranskalaiset autot ruostuvat aina nopeasti.

Vai onko jokin muu syy, miksei Renua oikein kukaan hanki?

76

994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • savostaKarannut

      Savossa harvoin näkee mitään uutta ylipäätäsäkään. Laihialaiset ovat kerskakuluttajia savolaisiin verrattuna. Savolaisen suurin huvi on aina muistaa miettiä paljonko jossakin säästää. Savolainen epäilee aina ja kaikkea. Savolaiselle paras auto on vieläkin laatikkomallin Lada 1200 L. Jos oikein alkavat pröystäilemään niin ehkä Lada 1200 S. Käynnistyskampi pitää olla, nykyajan autoihin ei voi luottaa.

      • Roooooooooo

        Savolainen on viisas,eikä osta ranskalaista romua.


      • OletTodistusAineistoa
        Roooooooooo kirjoitti:

        Savolainen on viisas,eikä osta ranskalaista romua.

        Savolainen on sen verran tyhmä että ei ymmärrä hyvän päälle yhtään mitään eikä tekniikan päälle senkään vertaa, vaan toistelee iso-iso-isältä oppimiaan ennakkoluuloja.


    • RelluRulaa

      Suomalainen on sitkeän jääräpäinen autojen suhteen, eikä ymmärrä päivittää tietojaan tähän päivään, vaan ostaa Toyotan kun se on ollut joskus 80-luvun lopulla vähävikainen auto ja Rellu vikainen. Tänä päivänä Rellu on laatuauto ja voittaa ihan kaikessa Toyotan, eikä ruostu kuten Toyota.

    • Näin.epäilen

      Suomalaiset ovat tottuneet saksalaiseen jämäkkyyteen ja koska vagggia esim saa hieman halvemmalla niin siksi esim skoda ja etenkin octavia menestyy. Toyota ratsastaa huolettoman auton maineella niin siksi se on monille helppo valinta. Renault on häiriöherkkä eikä monella kiireellisellä ihmisellä ole aikaa vähä väliä räplätä ja onko renault myöskin vähän tylsä ehkä ihmisiä ei vaan yksinkertaisesti se kiinnosta.

    • Näkyyapaljon

      En tiedä Savosta mutta Helsingissä on näkynyt viime aikoina aikapaljon Talismaneja ja muutaman uuden Meganen olen myös ehtinyt näkemään. Kadjareja on paljon. Olisko moni odottanut näitä uusia malleja, silloinhan kauppa käy huonosti.

      Renault lienee parhaiten ruostesuojattuja autoja tällä hetkellä. Ranskalaiset ylipäätään kiinnostavat kun niissä ei ole eräille muille merkeille tyypillistä kansiongelmia eikä ruostetta. Saksalainen ja japanilainen laatu eivät kumpikaan ole entisellään.

      Niin ajat muuttuvat...itselleni Renaultin muotoilu ei ole mieleen, PSA:n tuotteet kiinnostais enemmän.

    • MikaOjantaus

      Renu on automerkki jka on kasattu mahdollisimman halvoila osilla/materiaaleilla ja työntekijöillä, Dacia on myös Renun omistama merkki joka tehdään samoilla periaatteilla täysin Renun osilla ja työntekijöillä.
      Kun yritetään tehdä mahdollisimman halpaa tuotetta, se näkyy myös tuotteessa.

      • TurusenMarkku

        Naulan kantaan just noin. Ihan päällisin puolin katsottuna vaikka niin että Rellun vieressä on Toyotan tai yhtä hyvin Opelin/Fordin malli, näkee eron maalipinnan tasaisuudessa ja koripeltien sovituksissa. Tai pienissä yksityiskohdissa. Samoin sisäverhousmateriaalit ovat Rellussa heikkolaatuisia, naarmuuntuvaa ns. ämpärimuovia ja halvannäköistä kangasta, ohjaamo nitisee ja natisee ja kytkimet eivät toimi sulavasti kuten vaikka Toyotan kohdalla on aina.
        Sähköjen osista ei halpuutta kyllä näe päällepäin, mutta eivät ole ainakaan japanilaisia osia.
        Ja kyllä kiinnostusta vie Rellun jonkinlainen tekninen jälkeenjääneisyys, ei ensimmäistäkään hybridiä tai sähköautoja, sensijaan aataminaikuista dieseleitä ja voimattomia turbokoneita, ne eivät valistunutta ostajaa kiinnosta. Kun varusteissa ei ole tarjolla uusia aktiivisia turvavarusteita kuten kilpailijoilla, ei tästäkään ole houkuttimeksi.
        Rellun valtti taitaa olla vain tuo ruosteenesto, mutta kun harva ajaa autolla 10 vuotta tai enemmän, niin eipä tuolla ole ensimmäiselle käyttäjälle merkitystä.
        Valitettavasti taitaa olla niin että Renault on vähän sellainen auringonlaskun merkki, takana on loistava tulevaisuus.


      • Merdeputain

        Valitettavasti puhut soopaa. Renaultilla on montakin sähköautomallia. Zoe taitaa olla jopa Euroopan myydyimpiä sähköautoja. Renaultin bensakoneet oli jo 90 luvulla talaoudellisimpa kuin valtaosa japseista. Lisätään vielä tähän että itse ajan japanilaisvalmisteisella autolla, joten mikään Renuisti en ole


      • hyrspiidi

        Hybridiä ei ole ja se on iso puute. Sähkörelluja ei taida olla myyty yhtäkään Suomessa. Tosin ei niitä nyt muiltakaan merkeiltä kaupaksi mene, mutta vaikkapa Toyotan hybridit myyvät kuin häkä ja Renaultilla ei ole taitoa tehdä sellaista, niin eipä kovin hyvältä näytä.


      • jfjfhjfhhjfdg

        Pitää sitten vaihtaa samaan merkkiin jos jotakin haluaa vaihdossa tai sitten ajaa lähes loppuun ettei niin kirpaise.On myös ilmaistu asiakastyytyväisyytenä.


    • tosi.juttu

      Kuopion Tokmanni jakoi joskus alekuponkeja, joilla olisi saanut neljän tonnin alennuksen kun ostaa uuden Rellun :D Ei taida tosiaankaan kauppa Savossa käydä. Eipä sillä, Talisman on hieno auto.

      • Ave.vuodesta2001

        Talismaani on törkeän kallis kokoisekseen ja ei ole kuin pieniä koneita. Ei mitään jakoa, jos kaksilitraisen Aven saa 1.6-litraisen Talimaanin hinnalla! Ja Avessa on parempi varustelu.


      • talismaanirellu

        Sinä, joka ihannoit Talismaania, oletkohan istunut koskaan sisällä? Kaikesta on säästetty ja materiaalit samoja Halpa-Halli-versioita tai sitten (halpisnahka, puu) niitä on käytetty minimaalisesti.


    • VarmanPäälle

      Kun talous ei pyöri hyvin, niin ihmiset luottavat vain varmasti kestäviin merkkeihin. Toyotan ja VW-konsernin tuotteet ovat varmoja valintoja ja viestivät myös järjenkäytöstä. Nousukaudella Renaultin tyyppiset heräteostosautot tekevät kauppaansa.

      • Handsdown

        Siinä on kaksi kansiongelmaista ja toinen vielä hätäinen ruostumaan. Isojen remonttien riski on niin suuri ettei pikkuvikoja huomaakaan. Ottaisin koska tahansa Rellun ennen Tojoa ja Volkkaria.


      • varmavag

        VW-konsernin tuotteet ovat varmoja valintoja? Missäköhän pullossa olet viettänyt viimeiset 10v. ?


    • Kuopiolainen2

      Kuopiossa on ainakin yksi Talisman taksina.

      • Merdeputain

        Onhan Talisman hinnoiteltu hieman yläkanttiin, olkoonkin hieno auto . Moni valitsee merkin jonka arvonlasku on helpommin arvioitavissa. Laguna piti hintaansa heikosti, ja se varmasti vaikuttaa Talismanin myyntiin. Eikä Suomen kokoisessa maassa kovin montaa menestyjää tossa koko- ja hintaluokassa voi olla.


    • Yxmonist

      Ranskalaiset autot on kuin huora. Hyvät kyydit ne silti antaam

      • Kamenski

        Aika moni sanoo, että ruostuminen ja heikko tekniikka yhdistettynä nopeaan arvonalenemaan riittää siihen, ettei edes harkitse Renua. No en minäkään, mutta en kyllä Citroenia enkä Peugeotiakaan sen puoleen. Ja tätänykyä kyllä ei VW-groupin tekeleetkään houkuttele.


      • dffffffffffffs

        "Aika moni sanoo, että ruostuminen ja heikko tekniikka yhdistettynä nopeaan arvonalenemaan riittää siihen, ettei edes harkitse Renua."

        Ja noin sanoessaan aika moni osoittaa ettei tiedä Autoista (isolla A:lla) yhtään mitään.


    • hyvätmoottorit

      Eikös kadjar ole jo menkein nissan. Ja joissakin mersuissa jo renault diesel moottori. Esim uusi c 180 1,5 diesel.

      • jfjfhjfhhjfdg

        Ainakin kadjar konsernin se hiukan parempi auto verrattuna quashkaihin jota hinta edellä myydään kun alkaa jo ikäkin painaa ja kilpailu koventunut peugeotin ja seatin suunnalta.


    • Hyvinmyy
    • Rellumeininki

      Ollanpa mitä mieltä hyvänsä Rellujen myynnistä, niin jokatapauksessa Rellu on kolmanneksi eniten myyty automerkki Euroopassa.

    • jansked

      Jos nyt vaihtaisin autoa niin Rellun valitsisin. Saksalaisiin en uskalla koskea ja pappatojotat eivät kiinnosta. Korealaiset taas ovat hyviä, mutta ilmeettömiä.

    • Kyllä.niitä.näkee

      Viimeksi näin Rellun pari päivää sitten, oli moottoritien sivussa, hätävilkut päällä, konepelti ylhäällä.

      • Corolla12

        Ja toinen paikka on korjaamot, peltipuolella hitsataan ja sähköpuolella revitään kaikki pois ja uutta sisään, kallista lystiä se on eurooppalaisen omistaminen. Mutta onneksi on Toyota! Ei huolta murhetta kenkään muista, näin joululaulun sanoin.


      • jkljkljkljl
        Corolla12 kirjoitti:

        Ja toinen paikka on korjaamot, peltipuolella hitsataan ja sähköpuolella revitään kaikki pois ja uutta sisään, kallista lystiä se on eurooppalaisen omistaminen. Mutta onneksi on Toyota! Ei huolta murhetta kenkään muista, näin joululaulun sanoin.

        Puhut siis tojotoista, niitähän on korjaamot pullollaan, Renut ovat liikenteessä.


    • huonotmuistot

      Mulla Tojo ei kestänyt pyhätöntä viikkoakaan, surkeat penkit kovamuovi kojelauta tuuliviiri siksipä en enää ole kyseisiin Sillipurkkeihin erehtynyt.

      • Laguna.BuuAAhhhaaaa

        Eihän sulla sosiaalipummilla ole ollut varaa edes uudempaan tojotaan, kuin märissä unissasi. Korjaile sitä tonnin Renault laguasi vaan.


    • kaikki-

      ranskalaiset merkit vikoja taynna,tuskin muutosta parempaan tullut tai edes tulossa.
      vikalista loputon ,siina syy kun ei niita juuri missaan nae.

    • TässäSyitä

      Rellulla ei ole kiinnostavia malleja. Muotoilu on laimea, uusi Megane on melkein vanhan kopio. Ja missä on modernit voimanlähteet?

    • oppiva.ihminen

      Ihmiset oppii. Montako kertaa löisit pääsi seinään? Kerran kun omistat Rellun, saat oli aikamoinen fani jos ostat toisen tai sitten hieman hidasälyinen. Noh, onhan Rellut aika mukavia istua tai ajella rauhallisesti silloin kun eivät ole pajalla.

      • Tärkeäätietoa

    • samastapussista

      Nissanin kanssa paljon samaa Esim 1.2 turbokoneet kummassakin samat ja nyt Mitsubishikin kuuluu joukkoon eli ihan samaa kaikki autot nykyään Paitti Tojotat ne on Uskovaisten autoja Aamenn.

    • Ei.rakkaus.kestäny

      On ollu pari rellua aiemmin ja kummatkin jätti tielle. Ei noista silti mitään hampaankoloon jäänyt mutta sitten otin koeajoon vähän käytetyn lagunan niin olin päässyt n. 200m autoliikkeen pihasta ja taustapeili putosi syliini. Vein auton välittömästi takaisin ja sen koommin en ole rellua enää harkinnut.

    • Ranskanteräskestää

      Nyt on vaan niin että sekä Tojo että VW-ryhmän kinnerin on usein kansivikaisia ja ruostuvia. Saksalainen ja japanilainen laatu on pelkkä vitsi. Kummatkin stridivät silmään kuluttajaa joka on oppinut pitämään niitä laatumerkkeinä. Ranskalaiset ovat menneet jo ohi näistä.pappamobiileista. Ja Renault on nykyään vähiten ruostuva automerkki.

    • Mitkä.kärjessä

      Ostotilastot ja katsastustilastot ovat lahjomattomia.

    • saksantilastot

      Relluihmiset ovat hieman huolettomampia kuin esim Tojopapat jotka syynäävät autoaan 5 min välein ja ajelee takaisinkutsun ja huollon välejä alvariinsa.

    • Totta.puhut

      Rellu ihmiset ovat huolettomia, eiväthän he muutoin tuollaisia Ranskan romukasoja ostaisi. Aina samat patongit, ovat katsastustilastojen häntäpäässä.

      • Luottoautoilija

        Ihan näin. Ja myyntitilastot ovat lahjomattomia, sillä vain kestäviä ja luotettavia ja muutenkin hyviä autoja ostetaan paljon.
        Ja katsastuksesta sen verran, että moni fiksu ihminen oppii kerrasta, jos ei tule eka kerralla leimaa. Silloin vaihdetaan luotettava merkki alle eli vaikka Toyota.


      • Meksukolome

        "Ja myyntitilastot ovat lahjomattomia, sillä vain kestäviä ja luotettavia ja muutenkin hyviä autoja ostetaan paljon."

        Renault Clio joulukuun 2016 suomen myydyin malli Auriksen edellä ja Renault Kadjar kuudenneksi myydyin Avensiksen edellä. Renault Volkkarin jälkeen toiseksi myydyin merkki.

        Kiitos kovasti kehuista. Meille Renaulteilla ajaville kestävyys ja laatu onkin ollut tuttua jo kauan. Ennakkoasenteet ovat lujassa mutta suunta on selkeästi Renaultilla ylöspäin ja niin se Toyotakin jäi joulukuussa taakse ensirekisteröinneissä.

        Tervetuloa kestävän ja luotettavan merkin pariin, sillä myyntitilastot ovat lahjomattomia ja sopulikin uskaltaa ostaa automerkin joka myy hyvin.

        ENSIREKISTERÖINNIT
        Joulukuu 2016
         
        Taulu 7. 10 eniten rekisteröityä henkilöautomallia 12/2016

        1. RENAULT CLIO 447 5,5
        2. VOLKSWAGEN GOLF 368 4,5
        3. SKODA OCTAVIA 344 4,2
        4. TOYOTA AURIS 248 3,1
        5. DACIA DUSTER 200 2,5
        6. RENAULT KADJAR 200 2,5
        7. TOYOTA AVENSIS 195 2,4
        8. AUDI A3 191 2,4
        9. VOLKSWAGEN PASSAT 190 2,3
        10. NISSAN QASHQAI 186 2,3
        11. VOLKSWAGEN POLO 182 2,2


    • ainarellu

      Viides rellu käytössä. Joskus väillä oli Audia ja ja Seattia, mutta olivat vikahankintoja. Relluissa ollut selväst vähiten vikoja. Ei ole ollut ikinä yli kolme vuotta vanhaa autoa, joten paljon ajetuista relluista en tiedä.

      • vanhatotuus

        Valhe-emävalhe-tilasto.
        Tilastolla voi osoittaa mitä vaan kun sopivasti valitaan ajankohta, tarkastelukulma jne. Nyt joku varmaan erehtyy uskomaan että Clio oli myydyin automalli vuonna 2016. 😂


      • Meksukolome

        Seli seli.


      • Meksukolome
        vanhatotuus kirjoitti:

        Valhe-emävalhe-tilasto.
        Tilastolla voi osoittaa mitä vaan kun sopivasti valitaan ajankohta, tarkastelukulma jne. Nyt joku varmaan erehtyy uskomaan että Clio oli myydyin automalli vuonna 2016. 😂

        Siis seli seli oli tietysti tähän tarkoitettu


      • tilastoharhako

        Onkohan tuo tilasto nyt mennyt ihan oikein? Ettei olisi sössitty, meinaan, että vaikea on uskoa jonkun Clion myyneen noin hyvin tai Kadjarin vai mikä se on olleen kuudes. Eihän noita näe liikenteessäkään kuin sattumalta.


      • vanhatotuus
        Meksukolome kirjoitti:

        Siis seli seli oli tietysti tähän tarkoitettu

        Noh, kerrotaanpa ihan kaikille, niin ei jää epäselvää. Clio parhaana Relluna oli vuoden 2016 Suomen 17. myydyin automalli!! Ja merkkinä Rellu oli 12. myydyin merkki. Se siitä myyntimenestyksestä.


      • Hah-
        vanhatotuus kirjoitti:

        Noh, kerrotaanpa ihan kaikille, niin ei jää epäselvää. Clio parhaana Relluna oli vuoden 2016 Suomen 17. myydyin automalli!! Ja merkkinä Rellu oli 12. myydyin merkki. Se siitä myyntimenestyksestä.

        Siis ei myykään niinkuin täällä on yritetty meitä harhaan johtaa.


      • Meksukolome
        Hah- kirjoitti:

        Siis ei myykään niinkuin täällä on yritetty meitä harhaan johtaa.

        Kyllä myy. Myynti noussut tasaisesti koko vuoden 2016 ja nousu jatkuu tänä vuonna. Joillekin tuntuu ottavan koville kun Renault nousee kohisten.

        Moni merkki jota pidetään laadukkaana on Renaultin takana rekisteröinneissä.


      • Arvuuttaja-

        Daciako?


      • Epäilijä

        Eikös maahantuonnin huhuttu olevan lopussa tai jotakin? Jos on myyty rutkalla alennuksella joulukuussa? Sehän tuon selittää, tilastopoikkeama.


      • FiatParempiHintaLaatu

        25% vuoden 2016 rekisteröinneistä joulukuussa! Eiköhän nuo ole maahantuojan omia rekisteröintejä. Sama ilmiö kaikilla Dacioilla. Ei tuollaista kysyntää mistään yhtäkkiä polkaista. Tavara ei kelpaa alennuksellakaan.


      • Tojofanaatikko

        Näin on, suurimman osan on todella maahantuoja rekisteröitynyt itse, pakko on ollut se tehdä, ei niitä voi ikuisuuksiin makuuttaa kilvettöminä. Ja paljon on ns. ylivuotista mallia.


      • Meksukolome
        Tojofanaatikko kirjoitti:

        Näin on, suurimman osan on todella maahantuoja rekisteröitynyt itse, pakko on ollut se tehdä, ei niitä voi ikuisuuksiin makuuttaa kilvettöminä. Ja paljon on ns. ylivuotista mallia.

        Ja se onkin tosi hyvää bisnestä tuoda autoja maahan jos kauppa ei käy ja rekisteröidä ne maahantuojan nimiin. Toyota-hemmot jaksaa keksiä mitä ihmeellisempiä selityksiä. Kyllä suurin osa autoista tehdään nykyään tehdastilauksena kun kaupat on tehty, ei niitä huvikseen valmisteta.

        Renaultilla ja Toyotalla on se yhteinen tekijä että molempien rekisteröinneistä n.75% on yksityisille kuluttajille. Kun Skodassa ja VW:ssä noin puolet menee yksityisille, Tässä ei ollut poikkeusta joulukuussakaan. Ne autot on ihan oikeasti myyty.

        Rohkeasti vaan Renault-kaupoille kohta naapurisikin ajaa Rellulla.


      • Aivan-
        Meksukolome kirjoitti:

        Ja se onkin tosi hyvää bisnestä tuoda autoja maahan jos kauppa ei käy ja rekisteröidä ne maahantuojan nimiin. Toyota-hemmot jaksaa keksiä mitä ihmeellisempiä selityksiä. Kyllä suurin osa autoista tehdään nykyään tehdastilauksena kun kaupat on tehty, ei niitä huvikseen valmisteta.

        Renaultilla ja Toyotalla on se yhteinen tekijä että molempien rekisteröinneistä n.75% on yksityisille kuluttajille. Kun Skodassa ja VW:ssä noin puolet menee yksityisille, Tässä ei ollut poikkeusta joulukuussakaan. Ne autot on ihan oikeasti myyty.

        Rohkeasti vaan Renault-kaupoille kohta naapurisikin ajaa Rellulla.

        Tosiaan aika heikkoa, jopa epätoivoisen tuntuista bisnestä, kun pitää kiireesti ennen vuoden loppua rekisteröidä suuria määriä itse. Taitaa maahantuonti pian vaihtua kun firma tolla bisneksellä kellahtaa nurin. Voihan rellu emo-yhtiökin jeesata rahallisesti tukemalla.

        Tietysti on myös pieni mahdollisuus, että nuo joulukuun rellut ja daciat on kipattu suurella alennuksella puoliväkisin jollekulle autovuokraamolle. Mutta kuka vuokraa dacioita? Pikku-rellut cliot ja kadarit kyllä voisi vuokra-autona kelvata, jos hinta on tarjotuista halvin ja jos huolletaan jatkuvasti ja on uusi ja kilometrejä hyvin rajallisesti.


      • Meksukolome
        Aivan- kirjoitti:

        Tosiaan aika heikkoa, jopa epätoivoisen tuntuista bisnestä, kun pitää kiireesti ennen vuoden loppua rekisteröidä suuria määriä itse. Taitaa maahantuonti pian vaihtua kun firma tolla bisneksellä kellahtaa nurin. Voihan rellu emo-yhtiökin jeesata rahallisesti tukemalla.

        Tietysti on myös pieni mahdollisuus, että nuo joulukuun rellut ja daciat on kipattu suurella alennuksella puoliväkisin jollekulle autovuokraamolle. Mutta kuka vuokraa dacioita? Pikku-rellut cliot ja kadarit kyllä voisi vuokra-autona kelvata, jos hinta on tarjotuista halvin ja jos huolletaan jatkuvasti ja on uusi ja kilometrejä hyvin rajallisesti.

        Ei se nyt mene jakeluun että yrityksiin ei ole rekisteröity Renaultteja enempää joulukuussa kuin muinakaan kuukausina. Mikä siinä Renaultin joulukuun myynnissä noin ahdistaa? Epätoivoista selitystä pukkaa toisensa perään. Kaikilla merkeillä on nyt jos jonkinlaista kampanjaa ja korkotarjousta, myös Toyotalla.


      • EiRanskanPommia

        No eikö se maahantuonti muka lopu. Tätä huhua on kuulunut jo aika pitkään ja tuo joulukuu taitaa vahvistaa sen mitä automiehet ovat arvailleet. Jos ei ole kilpailukykyistä myytävää, niin turha on pyristellä.


      • Meksukolome
        EiRanskanPommia kirjoitti:

        No eikö se maahantuonti muka lopu. Tätä huhua on kuulunut jo aika pitkään ja tuo joulukuu taitaa vahvistaa sen mitä automiehet ovat arvailleet. Jos ei ole kilpailukykyistä myytävää, niin turha on pyristellä.

        Kyllä nuo Tojo-miesten "varmoihin" huhuihin perustuva "tieto" on aina hauskaa luettavaa. Vai oikein automiehet arvailevat.

        Jos pikkuisen vaivautuisi ottamaan asioista ihan itse selvää, niin ei tarvitsisi huhuja kuunnella. Tuosta Renaultin maahantuonnin loppumisesta on jauhettu monta vuotta, ei ole oikein arvaukset osuneet.

        Renaultin kaikki mallit ovat uudistuneet vuoden sisällä ja varmasti on kilpailukykyistä myytävää.

        Kummasti se Renault palsta vetää puoleensa, eikä tietysti ihme. Mieli tekisi mutta kun ei uskalla.


      • HybridiHemmo

        Ei ole hybridiä ei. Onhan vain turboja, mitkä on epäluotettavia kuten Volkkarissa ja kaiken lisäksi ahdin on kulunut jo 50 000 Km jälkeen. Pitäisi olla hybridit moneen luokkaan ja vapaasti hengittävät moottorit, kun turboista joudutaan kuitenkin pian luopumaan.


      • Meksukolome
        HybridiHemmo kirjoitti:

        Ei ole hybridiä ei. Onhan vain turboja, mitkä on epäluotettavia kuten Volkkarissa ja kaiken lisäksi ahdin on kulunut jo 50 000 Km jälkeen. Pitäisi olla hybridit moneen luokkaan ja vapaasti hengittävät moottorit, kun turboista joudutaan kuitenkin pian luopumaan.

        Montako kilometriä se sinun hybridi liikkuu akkujen voimalla kerralla, ehkä 5km. Ei ole mitään järkeä kuskata painavaa akustoa kun polttoaineen kulutus on sama kuin normiautoissa.

        Laita muutama linkki koskien Renaultin moottoriongelmia, monesti pyydetty ei ole näkynyt. Turha sotkea VW:n ongelmia Renaulttiin.

        Käy ajamassa kunnon turboautoa ja vapariin ei ole enää paluuta. Toyotakin kymmenen vuoden jälkeen oli pakotettu kopioimaan pikku bensaturbon, mutta ei kai sillä mitään tee kun Tojomiehet niin sanovat. Hengetön vapari kuuluu Toyotaan.


      • puurastaja

        -20 astetta pakkasta 890 kilometriä tänään Kadjarilla. ( Diesel ). Lasit kirkkaat, ei huuretta. Sisälämmöt asetuksella 24 astetta. Lämmintä oli. Puhallin numerolla kolme. Keskikulutus 4.7l. Seassa kaupunkiajoja. Lämpömittari ei noussut kun kolmanteen palkkiin. Normaalisti neljä. Maskisuojaa ei ollut. Ei aturi tai turbo ongelmia. Eikä kaasuläppäanturi hälyytyksiä. Hyvä merkki Renault. Tienvarteen oli hyytynyt kaksi Transportteria ja Nissan Almera.


    • itsekidutus

      890 km kadjarilla saman päivän aikana! Otan osaa.

      • puurstaja

        Kiitos.👍


      • Talvikuski

        Näillä keleillä Toyota on paras valinta pitkälle reissulle, lämmin, hiljainen, mukava, luotettava ja pieni kulutus. Pakkanen ei kiusaa niinkuin euromerkkejä.


    • Comfysofa

      Mitä nää tojot täällä tekee Renault-foorumilla? Renaultin kanssa mukavuudesta kilpailee vain muut ranskalaiset. Ei väitetty luotettavuus ratkaise kaikkea.

    • godbleeess

      Tojouskovaiset haluaa päteä joka merkin sivuilla, vaikka he ovat Uskossa Toyotaan silti heitä painaa jokin ehkä oikean auton haave tms takaraivossa.

    • vanha_maine

      Johtunee merkin huonosta maineesta joskus 70-80 luvuilla. ja tietyt pikkuviat kiusanneet merkkiä vielä 2000 luvun alussakin.

      Jos rellu olisi keskittynyt muuhunkin kuin moottoreidensa kehittämiseen, saattaisi myyntiluvut olla toista luokkaa. Renaultin koneet ovat olleet aina kestäviä, ja ruostekkin saatu aisoihin nykyrelluissa. Mutta muut osat ovat vähän sitä sun tätä. esim. ykköskoppasessa meganessa oli koiranluut kulutustavaraa, ja, vaihteisto yhtä löysä, kuin olisi puurokauhaa hämmentäny kattilassa.
      No,, em. asiat on tosin saatu jo korjattua 3 koppasessa mekanessa.

      • MegaRenu

        Millähän ykköskopan Meksulla ajelit? Itsellä oli viimeisiä myytyjä farkkuja ja vaihteisto ihan hyvä. Ei ehkä Toyotan luokkaa, mutta ei ollut ongelma.
        Ykköskopan Meksulla muuten otettiin TM:n suuren farkkuvertailun voitto! Taakse jäi Golf ja Focus muista puhumattakaan.


      • vanha_maine
        MegaRenu kirjoitti:

        Millähän ykköskopan Meksulla ajelit? Itsellä oli viimeisiä myytyjä farkkuja ja vaihteisto ihan hyvä. Ei ehkä Toyotan luokkaa, mutta ei ollut ongelma.
        Ykköskopan Meksulla muuten otettiin TM:n suuren farkkuvertailun voitto! Taakse jäi Golf ja Focus muista puhumattakaan.

        vm -01 1.6 16V meganen omistin. Vaihteisto oli yhtä väljä kuin vanhan akan pi**** , mutta toimiva kuitenki, eikä kone syöny juuri ollenkaan öljyä vaikka oli 320tkm ajettu. No joo,, tuo vaihteiston väljyys johtuu ykköskoppasissa laatikon rakenteesta. (Olis nää ranskikset voinu sen järkevämminki suunnitella)

        Vaihdekepin ja laatikon välissä on yksi pitkä siirtotanko , jonka stefat , kumit tms.. kuluu melko nopeesti, ja vaihteisto tuntuu sen vuoksi väljältä.. Samoin vaihdelaatikon ja moottorin tukikumit kuluu nopeesti. Itse tungin irtokumeja (kun en jaksanu vaihtaa) noiden väliin ja sain vaihteistosta hieman tiukemman..

        Mutta olihan tuo muuten ihan ok auto. Huonompiakin olen omistanu.


    • Rellukuski
    • renaultnainen

      Olipa hiljaista autoliikkeitten myyntitiskeillä. Ei meenny Renaultteja eikä muitakaan kaupaksi. Laatuko lienee syy. Hinta ei varmaankaan. Autovero samaa luokkaa.

    • UuttaPesään

      Uudet mallit näyttävät ihan samalta kuin vanhat. Kyllä pitäs pystyä muotoilemaan uuden näköistä autoa, ei uusi saa näyttää samalta kuin vanha. Ja ne dieselit, miksi enää niitä kun kielletään pian eikä taas hybrideihin panosteta ollenkaan. Vanhaa muotoa ja vanhaa tekniikkaa, ei kyllä kiinnosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe