Myrkylliset

kasvit

Tietääkö kukaan mistä löytyis kattava lista kasveista jotka on koiralle myrkyllisiä? Itselläni on koiran ensiapu ja kotilääkintäkirja, jossa on pieni lista. Haluaisin kuitenkin tietää asiasta jo kesää ajatellen että tietää onko mökillä myrkyllisiä kasveja ettei pääse käymään pennulle mitään.
Kiitos jos joku osaaa auttaa.

5

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helli

Kielo on ainakin myrkyllinen,ja sitten on joitain marjalajeja, kotona esim. kirjovehka,...kyllä siun kannattaa hommata se kasviopas...niinkuin minunkii..näköjään.

• Koiris

Huomasin joku aika sitten Kultaisten noutajien palstalla jonkun puutarhurin kyselevän jotain. Olikohan joku punainen noutaja aloitus. Käyppä se ketju läpi niin voi selvitä ainakin miten voi saada selvää asiasta.

• TIEDÄN

MYRKYLLISIÄ HUONE- JA LUONNONKASVEJA

alppiruusu
      atsalea
      hyasintti
      joulutähti
      kalla
      kielo
      kirjovehka
      kolibrikukka
      kurjenmiekka
      marjakuusen marjat ja lehdet
      muratti
      narsissi
      peikonlehti
      puksipuu
      sormustinkukka
      suokorte
      tuija
      tulppaani
      tyräkit
      ukonhattu

• taisivat...

..olla juuri ne mitkä oli lueteltu siinä koiran ensiapu ja kotilääkintäkirjassa. Kirjassa vaan oli huomautus että lista ei ole alkuunkaan kattava. Siksi olenkin kiinnostunut, että kuinka plajon noita myrkkykasveja oikein on.

• Koiris
        taisivat... kirjoitti:

..olla juuri ne mitkä oli lueteltu siinä koiran ensiapu ja kotilääkintäkirjassa. Kirjassa vaan oli huomautus että lista ei ole alkuunkaan kattava. Siksi olenkin kiinnostunut, että kuinka plajon noita myrkkykasveja oikein on.

Se oli Kultsujen palstalla nimimerkki Putte Puutarhuri kyseli aloituksessa Punainen noutaja koirista. Lopuksi hän kehoitti vierailemaan puutarhapalstoilla jos on jotain kasviongelmaa.
        Olen katsellut nyt joitain hänen kirjoituksiaan sieltä. Minä ainakin kokeilisin tietääkö hän. Vaikuttaa kovan tason ammattilaiselta vastauksistaan päätellen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      30
      2836
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      143
      2696
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      137
      2227
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2153
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1910
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      178
      1450
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      31
      1246
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      95
      1214
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1182
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1138
    Aihe