Diabetes ruokavalio

Diabetes

Lääkefirmat ovat erittäin tyytyväisiä pohjoismaiden lääkemyönteiseen linjaan ja Kiittävät isoilla bonuksilla eräitä. Olin juuri isossa Diabetes seminaarissa ja siellä oli riippumaton lääketutkija / lääketutkijat puhumassa ammattilaisille siitä, kuinka yksikään diabeteslääke ei ole saanut merkintää terveyttä edistävänä lääkkeenä. Kaikki diabeteslääkkeet edistävät sydän- ja verisuonitautien syntymistä ja pahenemista. Ihmettelen, miksi ihmiset väkisin pistävät itseensä enenevässä määrin insuliineja ja syövät diabeteslääkkeitä. Lääkitystä voi vähentää kummassakin, diabetes l ja ll:ssa, jos ruokavalio on terveellinen VHH-ruokavalio.
Siis syö terveellisesti paljon kasviksia, salaatteja, marjoja, ja kohtuullisesti proteiineja eli lihaa, kalaa kanaa, kananmunia. Lisää rasvan käyttöä ruokavaliossasi. Vältä sokeria, rasvattomia maitotuotteita, vaaleista jauhoista tai perunasta valmistettuja tuotteita, kuten leipiä, pastaa, perunaa sekä vaaleaa riisiä.

18

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttua_touhua

      Mitä uutta tuossa oli? Juuri noinhan diabeteslääkärit ja -hoitajat neuvovat potilaitaan syömään.
      Eri asia on sitten miten potilaat noudattaa ohjeita. Koska lääkärit tietää tämän, hoidetaan diabetestä edes lääkkeillä ettei mennä aivan metsään.

      • ei-dibetestä

        Ei tuossa aloituksessa ole mitään uutta. Huolestuttavaa on se, että diabeetikkojen määrä kasva kokoajan, joka tietää lääketehtaiden osakkeiden omistajille lisää tuloja. Tässä toimii yhteistyössä lobbarit (lääkärit) itse hyötyen myös ihmisten sairasteluista.
        Ruoka-ja lääketeollisuus kulkevat käsi kädessä.
        Ruokateollisuus ruokkii meidät väärin, lääketeollisuus korjaa sadon. Ihmisen kohtalosta ei niinkään väliä.


      • turmiolan_veijo

        Kyllähän rommit, konjakit ja viskit käy diabeetikollekin. Eihän niissä ole hiilareita. Näitä Vepakin vetelee siankyljen palanpainikkeeksi. Maltilla tietysti.


      • arvaanpa

        Pullo päivässä, kaksi parhaana.


      • tässä.totuutta
        ei-dibetestä kirjoitti:

        Ei tuossa aloituksessa ole mitään uutta. Huolestuttavaa on se, että diabeetikkojen määrä kasva kokoajan, joka tietää lääketehtaiden osakkeiden omistajille lisää tuloja. Tässä toimii yhteistyössä lobbarit (lääkärit) itse hyötyen myös ihmisten sairasteluista.
        Ruoka-ja lääketeollisuus kulkevat käsi kädessä.
        Ruokateollisuus ruokkii meidät väärin, lääketeollisuus korjaa sadon. Ihmisen kohtalosta ei niinkään väliä.

        On nuo salaliitot sitten eri kiva juttu. Kummaa kun kukaan noista ehkä kymmenistä tuhansista henkilöistä ympäri maailman jotka tuohon Suureen Salaliittoon kuuluvat ei ole koskaan sitä paljastanut.

        Tosin lisääntyvän diabeteksen syynä on vhh-ruoka. Ennen ei sellaista tunnettu vaan syötiin leipää, perunaa ja puuroja eikä diabetesta ollut.


    • miksi.valehtelet

      ------Olin juuri isossa Diabetes seminaarissa----

      Kerropas tuon seminaarin nimi, aika ja paikka ja noita kummallisuuksia jutelleen "tutkijan" nimi niin pääsee tarkistaan että keksitkö koko jutun taas ihan itse. Tyylisi kirjoittaa on sen verran avuton, että en usko sinuntasoisen veijarin missään seminaarissa istuneen.

    • mikäsiellämättää

      ,,,,,rasvattomia maitotuotteita, ,,,,

      Mikä niissä vikana? Saako taaskaan muuta vastausta kuin kysyä joltain valelääkäriltä, tuskin.

      • klii8

        maitotuotteet nostavat verensokeria 3x enemmän kuin hh-määrästä luulisi. Tutkittu juttu.


    • kysynvaaan

      miten d1 voijättääinsuliinit pois??

      • Ei mitenkään. "Veijo-opit" ei toimi DM1:lle.
        Mutta DM1 voi myös vähentää insuliinitarvetta (=ateriainsuliini) vähentämällä hiilihydraatteja ja siten helpottaa tautinsa seurantaa. Perusinsuliini (=pitkävaikutteinen) pitää pistää riippumatta mitä ruokavaliota noudattaa.


    • mitä.vollotat

      ....Kiittävät isoilla bonuksilla eräitä.....

      Mitä ruikutat, saathan sinäkin Valiolta ja Arlalta bonuksia.

    • pettävätihmisiä

      Valio ja Arla ovat erittäin tyytyväisiä pohjoismaiden VHH-myönteiseen linjaan ja kiittävät isoilla bonuksilla eräitä.

    • eikarppiskaa

      Paljon proteiinia tuhoaa munuaisia jotka ovat diabeetikolla jo muutenkin lujilla ja voivat pettä. Siksi ei VHH/LCHF-ruokia.

      • Rajoitukset_unohdettu

        Aivan, joka käänteessä mainostetaan kaikenlaisia proteenirahkoja ym. ja diabeetikot luulee terveellisiksi. Sitten ihmetellään kun munuaiset pettää.


      • 13-10

        Tuo on totta, jos on munuaisiin jo tullut vikaa. Tämänhän aiheuttavat liian korkeat verensokerit. Terveille munuaisille ei ylimääräinen proteiini aiheuta ongelmia. Se proteiini, mitä elimistö ei käytä korvaamaan kulutettua proteiinia ja kasvattamaan lihaksia, muuttuu hitaasti glukoosiksi ja menee sellaisenaan elimistön käyttöön tai varastoituu glukoosivarastoihin ja viime kädessä rasvaksi niin kuin glukoosi muutenkin tekee.

        LCHF-ruokavalio, jota mm. Veijo suosittelee, ei sisällä enempää proteiinia kuin ns. virallisterveellisetkään ruokavaliot. Hiilihydraatteja on korvattu rasvalla ja proteiinin määrä on pidetty suositusten mukaisina.

        Proteiinihan on aminohappoja, joista osa on välttämättömiä, joita ei pystytä muodostamaan muista aminohapoista. Eläinkunnan tuotteissa on normaalisti optimaalinen jakautuma aminhappoja. Kasvikunnan tuotteista on mahdollista saada myös välttämättömät aminohapot kokoon, mutta vaatii sopivan kokoonpanon erilaisia kasviksia. On siis paljon työläämpää.


      • hpv16
        13-10 kirjoitti:

        Tuo on totta, jos on munuaisiin jo tullut vikaa. Tämänhän aiheuttavat liian korkeat verensokerit. Terveille munuaisille ei ylimääräinen proteiini aiheuta ongelmia. Se proteiini, mitä elimistö ei käytä korvaamaan kulutettua proteiinia ja kasvattamaan lihaksia, muuttuu hitaasti glukoosiksi ja menee sellaisenaan elimistön käyttöön tai varastoituu glukoosivarastoihin ja viime kädessä rasvaksi niin kuin glukoosi muutenkin tekee.

        LCHF-ruokavalio, jota mm. Veijo suosittelee, ei sisällä enempää proteiinia kuin ns. virallisterveellisetkään ruokavaliot. Hiilihydraatteja on korvattu rasvalla ja proteiinin määrä on pidetty suositusten mukaisina.

        Proteiinihan on aminohappoja, joista osa on välttämättömiä, joita ei pystytä muodostamaan muista aminohapoista. Eläinkunnan tuotteissa on normaalisti optimaalinen jakautuma aminhappoja. Kasvikunnan tuotteista on mahdollista saada myös välttämättömät aminohapot kokoon, mutta vaatii sopivan kokoonpanon erilaisia kasviksia. On siis paljon työläämpää.

        Käytännössä kun yhtä makroa vähennetään niin molempien muiden osuus kasvaa. Tämä johtuu luonnollisesti siitä, että harva korvaa sokerin puhtaalla rasvalla.


    • niksimiksi

      Voi ollakin,mutta omalta kohdaltani sanoisin että kysymys on lisäksi siitäkin että tarvitsen lääkkeitä,kysymys ei siis ole insuliinihoidosta,jotka parantavat solujen kykyä hyödyntää insuliinia ja lisäävät haiman insuliinin tuotantoa.Miten tuo ratkeaa sillä että saa vähemmän hiilihytraatteja.

    • trollin.avaus

      Avaaja on pelkkä trolli. Teksti on niin avutonta sekä tyylillisesti että kielioppivirheitten suhteen, että takuuvarmasti hänellä ei ole mitään asiaa asiantuntijoitten eli lääkärien ja diabeteshoitajien seminaareihin.

      Miksi ei kerro missä ja milloin tuo seminaari oli niin voisi jotenkin jäljittää jutun todenperäisyyttä?

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe