Oi mahoton...
Kyselin ystäviltä ja tutuilta, kumpaa laivayhtiötä kannattaisi käyttää, kun harvoin täältä keskeltä Suomea reissuun lähtee. Tutuista moni työskentelee ko. laivoilla ja monella muulla paljon kokemuksia ( ovat reissanneet paljon enempi kuin meikäläinen).
Tässä kuulemani plussat ja miinukset kaikille matkustavaisille:
Ensin siniset laivat:
* ruoka hyvää, paitsi baarissa ( lihapullat kuulemma kuin kuollutta kania)
* henkilökunta pääsääntöisesti ystävällistä ( paitsi jotkut kuulemma kohtelee kuin "poroa"... kunhan ei palleja vie...)
* hytit siistejä, jos ei katso lakanan alle...
* tv löytyy hyteistä
* saa pitää hauskaa, säännöt eivät niin tiukkoja kuin punaisilla
* halvempaa kuin punaisilla
* rantautuminen onnistuu aina
Sitten punaiset:
* lihapullat hyviä, mutta torakanmunia löytynyt lattiaviemäreistä ( YÖK!)
* henkilökunta pääsääntöisesti ystävällistä ( jos ei ole kostea ilta takana) ja vartijaksi kuulemma pääsee vain, jos omaa sadistisen luonteen ja älykkyysosamäärä on alle 100 (?)
* hytit sottaisia ja kuluneita
* ei tv:tä
* hauskanpito rajoitettua ( ??)
* henkilökunta saa kannustuspalkkioita ( ? ) "pulloina" ja hk-juhlat usein kosteita laivan "eri kansilla" (?)
* paljon "vääriä" pareja (?)
* joskus päällystö ollut niin "ottaneena", että rantautuminen Ahvenmaalle ei onnistu (? HUI ?), kuulemma laivapotkurivika...
Henkilökohtaisesti taidan valita siniset, vai onko jollakulla asiaan toinen näkökanta ?
t. nimim. Harvoin merelle, pelottaa
"Punaiset" ja "Siniset" laivat
7
251
Vastaukset 7
- Valkoiset_laivat
Eiköhän ole parempi että Pysyttelet kotona vällyjen alla siellä Pönttövuoren takana.
- Onni16
Osu ja uppos :-)
- Valkoinen_laiva
Samaa mieltä, kyllä Tallink Silja on huomattavsti laadukkampi laiva, matkaan vaan Onni16 :-D
- Sillinktalja
Tallink Silja- nimistä laivaa ei kuitenkaan taida löytyä...no, ehkä siellä vällyjen alla esiintyy...
- Musiikkimaku
Hyvätasoinen risteily aina piristää, jos on hyvät esiintyjät.
- Bogvisir
Mites se kävikään? Mayday mayday :(
- enolekranttumuttakuit
70-luvulla siniset oli likaisia laivoja, josta syystä edelleenkin, jos laivalle joskus harvoin mennään, niin mennään punaisilla. Kävin tuossa pari vuotta sitten sinisellä Tukholmassa ja täytyy kyllä sanoa, että ruokaa oli aivan sairaan paljon, mutta mikään ei ollut minun suuhuni sopivaa. Kaikki ruoka oli tyyliin gourmettia ja tavallinen äiti, joka tekee joka päivä työkseen ruoat duunin jälkeen, olisi ehkä kaivannut vähän arkisempaa, koska itsellä ei ole koskaan aikaa syödä. Vaikka täämä ei tähän kuulukaan, niin Eckerö Linen safkat ovat olleet kaikkein perhaimpia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371460Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2801031Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94814Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68772Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48723- 110619
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27585Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41491
- 32481
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48455Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain76446- 32419
- 77412
- 28410
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381