Kirjallisuus ja lentosimulaattorit?

X-Plane_ja_Co

Kiinnostaisi kirja jossa olisi hienot ja kunnon kuvat lukuisten eri tyyppisten liikelentokoneiden ohjaamoista, vaikka lisätaitelehtineen, jotta maksimi vasemmalta oikealle mahtuisi mukaan.

Hienoa olisi jos kuvasta olisi lisäksi 'kartta' jossa mittaristo ja eri laitteistot käyttötarkoituksineen nimetään eritellen.

Myös jotkin koulutustyyppiset videot olisi kiinnostavia, joissa mm. laskeutumisprosessi näytetään eritellen, kuvan pysäytykset jossa kerrotaan mitä ohjaintoimia ja asetuksia olleen muokkaamassa ja miksi jne.

Toki noin peruslinjoissaan aivan karkeasti tiedän mitä tehdään mm. lähetyessä lentokenttää, milloin ja miksi ... lähestymislinja, peruslinja ja finaalilinja, oikea korkeus ja nopeus, lähetymiskulma, jarrusiivekkeet, laskutelineet, ohjaus kaasulla ja sauvalla, juuri ennen kiitotien pintaa loppuveto, takarenkaat pintaan ja sitten sauva tasaisesti eteen ja nokkapyörä kiitotielle, sitten ilmeisesti kaasut kokonana pois ja moottorijarrutus-revers ... jotakin tällaista ... älkää ampuko ;-)

Ohessa oikein upea landing-video, jossa piloteilla on melko paljon hommaa:

"Pilot's View - Boeing 747-400 Crosswind Landing Amsterdam Schiphol"

- https://www.youtube.com/watch?v=Eudb9o59vXs

Mikä hälytyssummeri soi ja joka korjattin jollakin asetuksella? En juuri nyt ehdi uudestaan katsoa koko videota nimetäkseni missä kohtaa tuo tapahtuma oli.

Mitä asetuksia muuttelevat kojetaulun ylälaidan namiskoista, ikkunan keskipilarin kohdalla?

Ps. Mikä olisi hyvä lentosimu nykyisistä, sillä MS:hän myi FS:n pois ja ne tiedä sen kohtaloa ja / tai viimeisimmän version tilannetta ja en mahdollisia päivityksiä. Käyttämättöminä on useampikin FS-versio hyllyssä, kun aina ollut liian kiire tai rauta ei ole ollut sopiva. Myös Falcon 4 - F16 on arkistossa.

Sitten on tietty X-Plane, jolla hyvä maine lajissaan, joka on ollut harkinnassa ostaa jajonka saanee myös Linuxille.

Sitten on rauta- ja käyttöjärjestelmä problematiikka, kun tuo Windowsin nykypolitiikka alkanut pahoin närästää ja ollut harkinnasa siirtyä Linuxiin, ehkä Ubuntuun, nyt edelleen W7 Pro.

Harkinnassa ollut hommata jokin riittävän hyvä rauta vain lentosimukäyttöön, mutta sopiiko samat rautaspeksit sekä FS:lle, että X-Planelle?

PsPs. Sorry, tämä nyt ei ehkä ole (?) aivan optiimi palsta tälle avaukselle, mutta onhan täällä vähän kaikkea ilmailuun liittyvää.

26

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksksksns

      Mitä tulee lentämisen harjoitteluun simulla niin ensin peruskoneella perusasiat eli rullaus, lentoonlähtö ja lasku. Ainakin Microsoftin simuissa oli hyvät tutoriaalit jotka kannattaa käydä ehdottomasti läpi.

      Kun lentäminen sujuu pienkoneella niin sitten kohti isompaa. Kannattaa valita joku simun koneista koska ne saa suht helpolla ilmaan. Kun ne hallussa,voit ostaa lisäkoneen. Ne on mallinnettu yleensä hyvin tarkkaan, ts. ohjaamossa jokainen nappula ja nippeli toimii kuten oikeassa koneessa. Mukana tulee monisatasivuinen manuaali jota kannattaa tavata huolella mahdollisimman realistisen lentokokemuksen saavuttamiseksi.

      • X-Plane_ja_Co

        Kauan sitten on tullut luettua melko paljon ilmailusta ja lentämisestä potkurikoneista suihkukoneisiin, mutta en myöhemmin ostamiani eri simu-softia ole muilta kiireiltä saanut aikaiseksi ottaa käyttöön.

        Muutama vuosi istten eräs kaverini antoin A1 lupakirjan koulutus-lentomanuaalin, kun oli itse jo lupansa hankkinut, mutta en sitä sen tarkemmin ole opiskellut vielä.

        Mutta varmasti noista Cesnoista & Co on hyvä aloittaa lentosimulaattoriin ja koneisiin tutustuminen.

        "Mukana tulee monisatasivuinen manuaali jota kannattaa tavata huolella mahdollisimman realistisen lentokokemuksen saavuttamiseksi."

        Mihin ohjelmaan mahdat viitata, sillä noiden MS:n FS-simujen mukana ei kirjallisuutta tullut. Viimeisin hyllysä oleva taitaa olla FSX-versio, jossa muistaakseni myös upea klassikko DC-3:n on mukana, josta kiinnostava kirjakin julkaistu: http://ilmailumuseo.fi/kolmoskirja/

        Ps. Nuorempana harkitsin A1 luvan hankkimista, mutta pidin vähintään 50 lentotountia per vuosi miniminä, jotta voisi pitää lentotaitoa ja lentoturvallisuutta yllä ja siinä edistyäkin. Taskulaskin kertoi sen vuosittaiset kustannukset ja siki lupakirja jäi hankkimatta.

        Kompromissinä tutustuin hetken aikaa laskuvarjohyppyyn 3-7 s vapaapudotuksilla, mutta sitten sekin jäi muilta elämän kiireiltä ja prioriteeteiltä, mutta oli hyvin kiinnostava kokemus. Tuolloin oppilasvarjot olivat armeijan ylijäämää, eli muistaakseni TU-10:jä muutamaa muuta satavilla olevaa kupua lukuunottamatta.


      • ksksksns

        Manuaalit tulevat lisäosakoneiden mukana. Ne ovat sähköisessä muodossa. Niissä järjestelmien mallinnukset ovat täysin toista luokkaa kuin simujen ns. default-koneiden. Jos osaat lentää default koneella, et välttämättä saa lisäosakonetta edes käymään saati ilmaan.

        Ostin aikoinaan Flight1:n ATR-72 koneen. Sen kanssa ei auttanut kuin avata manuska ja nippeli nippeliltä tutustua ohjaamoon ja järjestelmiin. Muistaakseni siitä löytyi kaksi tutorial lentoa joissa neuvottiin kaikki "kädestä pitäen". Osasin siis lentää default koneita ongelmitta ja navigoida (GPS & ILS & VOR & reittipisteetjne) mutta ATR:llä piti kaikki aloittaa liki alusta. Mutta kun koneen oppi, lentämine oli mukavaa ja haasteellista.


      • X-Plane_ja_Co
        ksksksns kirjoitti:

        Manuaalit tulevat lisäosakoneiden mukana. Ne ovat sähköisessä muodossa. Niissä järjestelmien mallinnukset ovat täysin toista luokkaa kuin simujen ns. default-koneiden. Jos osaat lentää default koneella, et välttämättä saa lisäosakonetta edes käymään saati ilmaan.

        Ostin aikoinaan Flight1:n ATR-72 koneen. Sen kanssa ei auttanut kuin avata manuska ja nippeli nippeliltä tutustua ohjaamoon ja järjestelmiin. Muistaakseni siitä löytyi kaksi tutorial lentoa joissa neuvottiin kaikki "kädestä pitäen". Osasin siis lentää default koneita ongelmitta ja navigoida (GPS & ILS & VOR & reittipisteetjne) mutta ATR:llä piti kaikki aloittaa liki alusta. Mutta kun koneen oppi, lentämine oli mukavaa ja haasteellista.

        "Manuaalit tulevat lisäosakoneiden mukana. Ne ovat sähköisessä muodossa. Niissä järjestelmien mallinnukset ovat täysin toista luokkaa kuin simujen ns. default-koneiden. Jos osaat lentää default koneella, et välttämättä saa lisäosakonetta edes käymään saati ilmaan."

        Onko tuossa kyse ex-MS:n lisäkoneista vai X-Planen? Entä muun lentoympäristön ja lentokenttien grafiikan taso? Juurkin tuo toimenpiteiden realismiin panostaminen on kiinnostavaa, joskin luonnollisestikin edellyttää paljon perehtymistä.

        Juurikin nuo ATR:n potkurikoneet ovat yksiä, jotka mielyttävät. Myös Canadair voisi olla kiinnostava maastopalo-operaatioineen. Sitten omassa lajissaan Pilatus Porter.

        Millaisella raudalla käytät lentosimua, näytönohjain, muisti, ruutu / ruudut, ohjain ja polkimet jne? Käyttiksenä ilmeisesti jokin Windows, mikä?

        En tidä saako ex-MS:n simulaattoria toimimaan Lunuxissa jos siihen asentaa Windows-virtuaaliboxin vai mikä se nyt olikaan. Tämä siksi kun Linuxiin siirtyminen harkinnassa.


      • kzzkkzkz
        X-Plane_ja_Co kirjoitti:

        "Manuaalit tulevat lisäosakoneiden mukana. Ne ovat sähköisessä muodossa. Niissä järjestelmien mallinnukset ovat täysin toista luokkaa kuin simujen ns. default-koneiden. Jos osaat lentää default koneella, et välttämättä saa lisäosakonetta edes käymään saati ilmaan."

        Onko tuossa kyse ex-MS:n lisäkoneista vai X-Planen? Entä muun lentoympäristön ja lentokenttien grafiikan taso? Juurkin tuo toimenpiteiden realismiin panostaminen on kiinnostavaa, joskin luonnollisestikin edellyttää paljon perehtymistä.

        Juurikin nuo ATR:n potkurikoneet ovat yksiä, jotka mielyttävät. Myös Canadair voisi olla kiinnostava maastopalo-operaatioineen. Sitten omassa lajissaan Pilatus Porter.

        Millaisella raudalla käytät lentosimua, näytönohjain, muisti, ruutu / ruudut, ohjain ja polkimet jne? Käyttiksenä ilmeisesti jokin Windows, mikä?

        En tidä saako ex-MS:n simulaattoria toimimaan Lunuxissa jos siihen asentaa Windows-virtuaaliboxin vai mikä se nyt olikaan. Tämä siksi kun Linuxiin siirtyminen harkinnassa.

        Ensin kannattaa panostaa lentämisen opetteluun, sen jälkeen voi simua viritellä. Mikkisoftan simuihin löytyy pilvin pimein lisäosia, osa ilmaisia, osa maksullisia.


    • LentäjäPro

      Sun ongelma taitaa kiteytyä lauseeseen "Mikä hälytyssummeri soi ja joka korjattin jollakin asetuksella? En juuri nyt ehdi uudestaan katsoa koko videota nimetäkseni missä kohtaa tuo tapahtuma oli."

      Muiden pitäisi kertoa hälytyssummerista mutta sinä ET EHDI katsomaan videota uudelleen kertoaksesi missä kohtaa häly oli. Simuilu vaatii opiskelua ja keskittymistä, heti kaikki mulle nyt asenne ei toimi. Ja juuri em. asenne sinulla tuntuu olevan. Haalit tavaraa mutta et jaksa keskittyä niiden opiskeluun ja käyttöönottoon.

      • X-Plane_ja_Co

        Miten tuo todellisuutta edes tuntematon, ilkeilymielessä yhteen lauseeseen takertuminen ja henkilöön käyvä vuodatus vie asiaa eteenpäin?

        Ilmeisemmin olet vain purkamassa omia turhaumiasi. Mitä ilmeisemmin olet Pro isolla kirjaimella minkä tahasa tilaisuuden ja keskustelun ilman pilaajana, johon sitä aikaa ja energiaa riittää, sekä kykenemätön asialliseen ja rakentavaan kanssakäymiseen toisten ihmisten kanssa.

        *

        "Valitse seurasi tarkoin – myrkyllisen ihmisen lähipiiristä kannattaa paeta"

        "Negatiivisuudella voi olla yllättävän suuri vaikutus läheiseen ihmiseen. Jos lähipiirissä kytee "myrkyllinen ihminen", psykologi kehottaa toimimaan nopeasti."

        - http://yle.fi/uutiset/3-8555272

        Mieluisaa ja rakentavaa päivän jatkoa ja koetahan kasvaa turhaumista pois ;-)


    • Liiton_Mies

      Sinulla tuntuu koko ajan olevan niin kiire että kannattaa heti jo tässä vaiheessa vaihtaa alaa. Ilmailu ei missään muodossa, ei edes simulaattorissa ole kiireisen ihmisen hommaa vaan se ottaa aikaa, runsaasti aikaa. Päämäärätietoisuus ja keskittymiskyky on olennainen osa lajia.

      • X-Plane_ja_Co

        "Sinulla tuntuu koko ajan olevan niin kiire että kannattaa heti jo tässä vaiheessa vaihtaa alaa."

        Sinulle ammattimainen riidanhaastaja toivotan lämpimästi 'alan' vaihtamista ja perusteellista uudellen kouluttautumista ihmisenä ... ennekuin kerosiini loppuu ja lentotiima omassa elämän lasissa karkaa horisonttiin.

        "Näitä viittä asiaa ihmiset katuvat eniten kuolinvuoteellaan"

        "Vuosia parantumattomasti sairaita hoitanut sairaanhoitaja kertoo, mitä asioita ihmiset katuvat eniten hetkeä ennen kuolemaansa."

        - http://www.studio55.fi/terveys/article/naita-viitta-asiaa-ihmiset-katuvat-eniten-kuolinvuoteellaan/125716

        Nautinnollista päivän jatkoa ja koetahan kasvaa ihmiseksi, stemppiä siihen ;-)


      • TrafiPelle

        Otatko kakkoseen?


    • XplaneBIG

      Kannattaisko poika X-Plane_ja_Co ihan oikeasti ottaa hiukka nöyrempi asenne elämään, on ne amiksen pääsykokeet ensi vuonnakin. Jos sitten ehtisit kiireiltäsi vaikka sinne. Jo on pojalla iso ego, ei sun kannata tänne tavallisten ihmisten sekaan tulla mitään kyseleen, oikein kuolinvuoteitakin jollekin tarjoat. Voi voi kun sunkaan isäs ei käyttäny kortsua.

      • X-Plane_ja_Co

      • Virtuaalilentäjä.ATPL

        Itse olen harrastanut simulaattorilla lentämistä yli viisi vuotta. Microsoftin F9 ja FX molemmat lisäosineen ja maisemineen käytössä edelleen koneellani. Aikoinaan osallistuin myös aktiivisesti usein keskusteluun, asiallisesti, aiheeseen liittyvällä palstalla: http://www.fsnordic.net/discussion/.

        Kuten tuossa aiemminkin jo todettiin asenteessasi on vielä kasvun paikkaa. Kasva ensin lapsesta aikuiseksi, sitten vanhemmaksi;) Korvantaustasi ovat vielä hieman kosteat. Oikealle lentämiselle tuolla kannanotannalla ehdoton EI. Trollauksesta taidat enemmän olla tietoinen, kuin lentämisestä; vaikka ainesta sinussa kyllä on milteipä mihin, tyylistäsi ja kirjoitustaidostasi päätellen.
        Jatka vain virtuaalilentoharrastustasi, se on kehittävä ja hyvä harrastus, mutta malttia ja muuta toivon siihen lisää. Opettele asia kerrallaan ja ole kohtelias. Ehkäpä sitten joku vaivautuu vastaamaankin kysymyksiisi.


      • X-Plane_ja_Co
        Virtuaalilentäjä.ATPL kirjoitti:

        Itse olen harrastanut simulaattorilla lentämistä yli viisi vuotta. Microsoftin F9 ja FX molemmat lisäosineen ja maisemineen käytössä edelleen koneellani. Aikoinaan osallistuin myös aktiivisesti usein keskusteluun, asiallisesti, aiheeseen liittyvällä palstalla: http://www.fsnordic.net/discussion/.

        Kuten tuossa aiemminkin jo todettiin asenteessasi on vielä kasvun paikkaa. Kasva ensin lapsesta aikuiseksi, sitten vanhemmaksi;) Korvantaustasi ovat vielä hieman kosteat. Oikealle lentämiselle tuolla kannanotannalla ehdoton EI. Trollauksesta taidat enemmän olla tietoinen, kuin lentämisestä; vaikka ainesta sinussa kyllä on milteipä mihin, tyylistäsi ja kirjoitustaidostasi päätellen.
        Jatka vain virtuaalilentoharrastustasi, se on kehittävä ja hyvä harrastus, mutta malttia ja muuta toivon siihen lisää. Opettele asia kerrallaan ja ole kohtelias. Ehkäpä sitten joku vaivautuu vastaamaankin kysymyksiisi.

        Anteeksi, mutta mistä teitä totaalisen pikkunilkin luonteen omaavia asennevammaisia penikka-pätijöitä oikein sikiää?

        Juuri armeijasta ripaa hipoen pois päässeitä nulikoita, joilla jokin henkisesti vinoutuneen siaras simputus ja sakinhivutus-moodi jämähtänyt päälle arkaisieen reptiili-aivojuureen?

        Toisekseen, en ole kaltaisiltanne vammaisasenteellisilta kysynyt yhtään mitään, teitä ei ole pyydetty ketjuun sekoilemaan (monikkossa tai multinikkinä), eli on varmasti erityisen rakentava ja kaikin puolin tervehdyttävä asetelma mikäli tuolla mentaliteetillä pysytte kaukan tästä ketjusta.

        Murheellista mikäli vastaava aivan poikkeusellinen pätemiskompleksinen, ilmaisen agressiivinen, sekä erityisen outo vi****lu-asennevammaisuus on vahvasti edustettuna myöskin linkittämälläsi foorumilla. Mikä joidenkin specimenien aivokemian saakaan tuollaiseen alennustilaan.

        Ketju oli 100%:n asiallinen ennen teidän (monikossa tai multinikin) ilmeistä megalomaniaa potevien oudon asennevammaisten ketjuun pätemään tunkeutumista.

        Hajaantukaan, häipykää penikat, tämä ketju on vain henkisesti kypsille ja sivistyneille henkilöille!

        "Falcon 4 BMS Dogfights, F-16 vs SU30 and Mig29"

        - https://www.youtube.com/watch?v=LUP5KbyQt04

        .


      • X80Wing

        Ihan uteliaisuudesta, oletko jossain muilla foorumeilla?


      • X-Plane_ja_Co
        X80Wing kirjoitti:

        Ihan uteliaisuudesta, oletko jossain muilla foorumeilla?

        Miksi tiedustelu? Onko sinulla ehdottaa jotakin foorumia jossa moderaattori ja keskustelijat ovat kokemuksestaan riippumatta asiallisia, rentoja ja fiksuja saman harrastuksen, mielenkiinnon piirissä, ilman tuossa edellä esiintyvää aivan totaalisen uskomatonta käytöstä ja mentaliteettiä?

        *

        Toistaiseksi avoimia kysymyksiä.

        Linux. Pienen ensikerroksen jälkeen jäänyt käsitys, että Wienssä saattaisi saada MS-FSX:n toimimaan, mutta haasteita saattaa tulla vastaan. Sitten on vielä avoin kysymys ne erikseen ostettavissa olevat koneet joissa realismi ja lennon käyttövaatimus on korkeammalla tasolla kuin ohjelman omissa koneissa.

        Ongelma, sillä harkinnassa jatkossa siirtyä kokonaan Linuxiin (jos vain kaikki muu tarvitsemani sillä tulee toimimaan), jonka ensikokeilu / testaus jossakin vaiheesa. Dual-bootiin en mieluusti lähtisi lainkaan. Tai sitten kokonaan erikseen Windows-kone lentosimuille ja muulle Linux PC erikseen. Mutta tuo W10 vaikuttaa aiheuttaneen monille murheita.

        Dilemma, kun mieluusti pitäisin saatavilla sekä FSX & tulevan X-Planen ja sitten olisi tarkoitus myöhemmin vielä perehtyä Falcon4 Allied force F16.

        Sitten mikäli Linux, niin en vielä ole perehtynyt toimiiko siinä nuo yleismmät vaikkapa Saitekin http://www.saitek.com/ ohjaimet, mutta ilmeisesti kyllä.

        Takavuosina muuan A1-lupakirjan omaava kaveri ei sittemmin mitään muuta lentosimua halunnut käyttääkään (taisteli-lensi paljon verkossa) kuin tuota 'Falcon 4.0 Allied forcea' jossa hänellä oli kaikki mahdolliset päivitykset ja realismin parantajat. Sitä on ollut harrastamassa ja jatkokehittämässä aivan oikeat F16 pilotit.

        Flight Simulators for Linux: https://www.lifewire.com/flight-simulators-for-linux-2204909

        X-Plane 10 on Ubuntu 12.04 (64-bit): https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2031773

        Linux Wine & Microsoft Flight Simulator:

        - https://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=7775

        Wine: Falcon 4.0 Allied force - "The test results for this version are very old, and as such they may not represent the current state of Wine. Please consider submitting a new test report."

        - https://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=3638

        Virtuaalitodellisuuden vahva kehityminen riskeeraa tuoda aivan uusia ulottuvuuksia lentosimulaattoreihinkin.

        "Virtual reality for Microsoft FSX, Prepar3D, and X-Plane"

        - https://flyinside-fsx.com/

        ;-)


    • MopoKesna

      Miksi ette lennä oikeilla lentokoneilla? Vai eikö eväät tai rahat riitä?

      Tietokonelentäminen on vähän sama kuin vetäisi käteen antavaisen naisen vieressä. Jos sattuu olemaan hetero? Tuskin teillä näppylänaamaisilla silmälasipäisillä mikkihiirillä edes naistakaan on koskaan ollut. Syntymänne jälkeen tuskin olette pimppaa livenä nähneet. Biologian oppikirjan mukaan keskenänne lisääntyminen on Jeesukseen verrattava ihme. Which is nice.

      Jatkakaa siis nettilentämistänne. Pellet.

    • Virtuaalilentäjä.ATPL

      Taidat olla sama kuin tuo edellinen nimimerkki. Tuonkaltaiselle totean. Sinulle en leijaa kummoisempaa aitoa lentolaitetta käsiisi soisi. RC-lennokillakin osuisit todennäköisesti tyhjännaurajakaveriisi tai omaan otsaasi. Se tekee kipeää auts!
      Semmoinenkin jo kävi mielessäni, että taidat olla joku tutkija, jonka on saatava työhönsä otantaa 24:n reagoinnista eri provosointilajeihin jopa harrastustoiminnasta riippuen/riippumatta ym.
      Ei kukaan tervejärkinen ihminen voi olla noin tyhmänylpeä ja leuhka puheissaan.
      Ja kyllä, myönnän auliisti, että rahani eivät riitä aitoon lentoharrastukseen. Mitä tuohon runkkaamiseen tulee, enpä viitsi pahemmin leuhkia, totuus on kuitenkin edellä mainittuun kuvitteluusi nähden täysin päinvastainen. Omasta kokemuksestasi taidat haastella;)
      Minun ympärilläni sen sijaan naisia suorastaan pörrää, on vara valita aitoonkin seksiin. Varo sinä MopoKesna, ettet pudota konettasi tonttiin onanoidessasi korkeuksissa.
      Toivottavasti et ole / ette ole samankaltaisia oikeassa elämässä kuin tällä palstalla. Jos näin ikävästi olisi tilanne, teette siinä suurimman vahingon itsellenne. Kyllä joka hevoselle ajuri löytyy, ja kukonpoikia on ennenkin tunkiolla tavattu.
      Kuitenkin, aistin tietyn sorttista viisautta ja fiksuutta rivien välistä; ymmärrät selkeästi synapseistakin jotain. Tarkoitushakuista on pikku ärsyttelysi, toivottavasti.

      AS Real As It Gets.

    • X-Plane_ja_Co

      Virtuaalilentäjä.ATPL - 17.12.2016: "Semmoinenkin jo kävi mielessäni, että taidat olla joku tutkija, jonka on saatava työhönsä otantaa 24:n reagoinnista eri provosointilajeihin jopa harrastustoiminnasta riippuen/riippumatta ym."

      Millä ihmeen älyllisyydellä ja moraalisuudella olet edes kykenevä kääntämään asiat totaalisesti päälleen?

      Miten sinä olet ottanut rakentavasti osaa avauksen kysymyksenasetteluihin muutoin kuin puhtaalla v***lulla ja riidanhaastolla, sekä noilla loputtomilla kirjoittajaan käymisillä, johon aikaa, energiaa ja motiivia vaikutta kovasti riittävän.

      Voi helvetti senään, mitä tuohon voi muuta sanoa.

      1) Kirjoita tässä ketjussa yhdellä ainoalla nikillä.

      2) Eikö hekinen ja psykologinen kypsyytesi riitä erottamaan 100%:n asiallista aloitusta sairaista spammeista, miksi et?

      3) Koetat oudosti toimia jonakin itsejulistautuneena kristallipalloonsa katsovana ylipappina ja samaan aikaan itse oitis heittäydyt tuntemattomille v***maan ja lapsettamaan.

      4) Samalla kuittaat, allekirjoitat ja puolustat toisia ketjuun tunkeutuneita henkiseltä profiililtaan suorastaan sairaita, joista "viesteistä' tiivistelmä alla.

      5) Kaiken alkeellisenkin ihmisyyden etiikan ja moraalisuuden tuplaraiskaus.

      Erityisen raskauttavaa on se, että kaiken lisäksi samalla kun nuo / te aivan sairaan riidanhaasteelliset itse väittäydytte kypsän ikäisinä, te oletatte osoittavanne nuo paikoin suoranaista henkistä väkivaltaa edustavat tyrmistyttävän agressiiviset hyökkäyksenne, jollekin elämänsä alkumetreillä olevalle nuorelle koulupoikaikäiselle ilmailusta kiinnostuneelle, henkilöt joita tulisi suojella.

      Juuri tuollaisen henkis-sadistisen profiilin omaavat koulu- ja sosialiverkkokiusaajat ovat ajaneet nuoria poikia ja tyttöjä jopa itsemurhiin.

      6) Uskalla epäillä, ett'ei yksikään teistä ketjun henkisesti vinoutuneista ja epäihmisen tavoin toimivista vielä edes paskonut vaippoihinsa, kun allekirjoittanut kierteli ilmailutapahtumissa, oli lukenut jo useamman tilaamansa Ilmailu-lehden vuosikerran ja suoritti ensimmäiset laskuvarjohyppynsä aikaan jolloin laskuvarjokerhoissa oli vielä armeijan ylijäämävarot TU-10:t oppilaiden käytössä.

      Olihan kerholla muutama muukin oppilasvarjo mm. eräs muistaakseni kolme tai neljäsokkainen, jota sai toisinaan kahvasta kiskoa varjon avatakseen kaksi käsin, sillä sokat olivat varsin tiukassa, varsinkin kuin joskus jokin sokista oli hieman taipunut.

      Jokainen laskuvarjoalaa vähänkin tunteva osaa sijoittaa millä aikakaudella nuo TU-10:t olivat vielä oppilaiden käytössä ja milloin laskuvarjokerhoissa ne alkoivat progressiivisesti korvautua oppilaskäyttöön sopivilla patjavarjoilla.

      7) Miten ylipäätään on älyllisesti, loogisesti ja henkisesti mahdollista saada revittyä 100%:n asiallinen ketju skitsofrenisen hajalle ja tämä vielä väittämänsä mukaan alan harratajien ja "kypsässä (biologisessa) iässä" olevien taholta!

      Sitten vielä tulisi olla reagoimatta noihin päällekäyviin suunpieksentöihin, sillä siitäkin koetetaan repiä asiat täysin päälleen.

      Sairas maailma.

      Olisi kyllä psykiatrialle asia.

      ***

      LentäjäPro - 14.12.2016 23:03

      Sun ongelma taitaa kiteytyä lauseeseen "Mikä hälytyssummeri soi ja joka korjattin jollakin asetuksella? En juuri nyt ehdi uudestaan katsoa koko videota nimetäkseni missä kohtaa tuo tapahtuma oli."

      Muiden pitäisi kertoa hälytyssummerista mutta sinä ET EHDI katsomaan videota uudelleen kertoaksesi missä kohtaa häly oli. Simuilu vaatii opiskelua ja keskittymistä, heti kaikki mulle nyt asenne ei toimi. Ja juuri em. asenne sinulla tuntuu olevan. Haalit tavaraa mutta et jaksa keskittyä niiden opiskeluun ja käyttöönottoon.

      ***

      Liiton_Mies - 15.12.2016 12:52

      Sinulla tuntuu koko ajan olevan niin kiire että kannattaa heti jo tässä vaiheessa vaihtaa alaa. Ilmailu ei missään muodossa, ei edes simulaattorissa ole kiireisen ihmisen hommaa vaan se ottaa aikaa, runsaasti aikaa. Päämäärätietoisuus ja keskittymiskyky on olennainen osa lajia.

      ***

      XplaneBIG - 15.12.2016 19:51

      Kannattaisko poika X-Plane_ja_Co ihan oikeasti ottaa hiukka nöyrempi asenne elämään, on ne amiksen pääsykokeet ensi vuonnakin. Jos sitten ehtisit kiireiltäsi vaikka sinne. Jo on pojalla iso ego, ei sun kannata tänne tavallisten ihmisten sekaan tulla mitään kyseleen, oikein kuolinvuoteitakin jollekin tarjoat.

      Voi voi kun sunkaan isäs ei käyttäny kortsua.

      ***

      Virtuaalilentäjä.ATPL

      16.12.2016 20:15

      Kuten tuossa aiemminkin jo todettiin asenteessasi on vielä kasvun paikkaa. Kasva ensin lapsesta aikuiseksi, sitten vanhemmaksi;) Korvantaustasi ovat vielä hieman kosteat. Oikealle lentämiselle tuolla kannanotannalla ehdoton EI. Trollauksesta taidat enemmän olla tietoinen, kuin lentämisestä; vaikka ainesta sinussa kyllä on milteipä mihin, tyylistäsi ja kirjoitustaidostasi päätellen.
      Jatka vain virtuaalilentoharrastustasi, se on kehittävä ja hyvä harrastus, mutta malttia ja muuta toivon siihen lisää. Opettele asia kerrallaan ja ole kohtelias. Ehkäpä sitten joku vaivautuu vastaamaankin kysymyksiisi.

      ***

    • XplaneBIG

      Mene ihmeessä psykiatrille kun kerran siltä tuntuu. Ei se kyllä mitään auta, itse se pitää oivaltaa. Mutta tässä kylmässä maailmassa pätee totuus Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Mieti sitä toisenkin kerran. Sinulla ei taida olla paljon kavereita? Mietipä sitäkin että miksi ei. Maailma nyt vaan on tällainen, ollaan sitä muutkin nuorena ihmetelleet, siitä se sitten asettuu.

      • Virtuaalilentäjä.ATPL

        Löysä mikä löysä.
        Mikä on riidanhaastesi taso?
        Tasosi hyvä, näet, vaivaat. Omaa taikinaasi. Taitaa tulla hyviä munkkeja;)

        Ei taida vielä tosimiestä kasvaa noin.
        Osaat kyllä intellä (heh heh. väitellä) ihan hyvin. Oletko rekisteröinyt itsesi. Sopiiko, että jatkamme sinisillä, rekisteröitymisen kautta ja kanssa?

        Mitä mieltä olet muuten tästä?
        https://www.youtube.com/watch?v=E_qX9fZVkDs

        Minun sininen on Mixkertoja.


      • X-Plane_ja_Co
        Virtuaalilentäjä.ATPL kirjoitti:

        Löysä mikä löysä.
        Mikä on riidanhaastesi taso?
        Tasosi hyvä, näet, vaivaat. Omaa taikinaasi. Taitaa tulla hyviä munkkeja;)

        Ei taida vielä tosimiestä kasvaa noin.
        Osaat kyllä intellä (heh heh. väitellä) ihan hyvin. Oletko rekisteröinyt itsesi. Sopiiko, että jatkamme sinisillä, rekisteröitymisen kautta ja kanssa?

        Mitä mieltä olet muuten tästä?
        https://www.youtube.com/watch?v=E_qX9fZVkDs

        Minun sininen on Mixkertoja.

        "Osaat kyllä intellä (heh heh. väitellä) ihan hyvin.

        Tässä ketjussa ei kukaan inttänyt tai kiistellyt ennen teidän pikku-nilkkien ketjuun tukeutumista.

        Olet saanut vastineita joihin olet ollut kykenemätön asiallisesti vasta-argumentoimaan ja sitten koetat luokitella ne juurukin itsesi ketjussa harrastamaksi inttämiseksi. Tuollaisia ne ego-ongelmaisen narskun tiet tuppaavat olemaan.

        Sinä osaat ja omaat runsaasti aikaa ja energiaa suunpikesentään, henkilöön härskisti käymisiin, jota mitä ilmeisemmin on motivoimassa itsepätemisen nilkkityyppinen ontuva ego.

        Samalla skippaat vastineet ja olet niihin kykenemätön vastaamaan.

        Pikku-nilkit käyttävät jollakin asia-alueella hankkimansa tiedon rumaan, ontuvan egonsa itse-pätemiseen ja pyrkivät siihen toisten kustannuksella.

        Onhan se merkillinen tilanne kun muutamat repivät jopa jonkin harrastuksen ko. klateiseen uskomattomaan "itsensä toteuttamiseen."

        Henkisesti taspainoinen ei koe edes tarvettaa ko. kaltaiseen pikku-nilkkimäiseen toimintaan ja lisäksi kuvitellen tekevänsä sen lasten kustannuksella.

        Ihmisen tulee vajota henkisesti hyvin alas tuhon kyetäkseen, viitekehyksestä riippumatta.

        Sen sijaan et ole kyennyt tai edes ollut halukas yhteen ainoaankaan asiapohjaiseen, asialliseen ja rakentavaan kommenttiin itse avauksen kysymeksenasetteluita koskien.

        Ennen teidän mentaliteetiltänne pikku-nilkkien ketjuun tunkeuutmista tämä keju oli 100%:n asiallinen (LentäjäPro - Liiton_Mies - XplaneBIG - Virtuaalilentäjä.ATPL ). Tuota sivulla itsensä tyydyttäjää -MopoKesnaa- en edes laske mukaan.

        Ps. Aikoinaan muutamilla ulkolaisilla simusaiteilla poikettuani en vastaava henkisesti pervoa nilkki-simputus-itsepätemis ilmentymää lainkaan havainut.

        Siellä oli muutamista liikelentosuihkujen ja / tai pienempien ammattilentäjistä aktiivisten ja kokeneiden harrastelija-simulentäjien kautta juuri aloittaviin ja tämä varsin lajalla ikähaitarilla.

        Kommentointi tapahtui rennon mukavassa ilmapiirissä, enkä havannut yhtään ego-ongelmaista joka olisi koettanut aloittavien tai itseään pienemmän kokemuksen omaavien kustannuksella edes rivienvälisesti päteä (kuten te pikkunilkit), vaan juuri päinvastoin. Myös oikeasti ammatikseen lentäjät olivat rentoja ja korrekteja.


      • X-Plane_ja_Co

        "Mutta tässä kylmässä maailmassa pätee totuus Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Mieti sitä toisenkin kerran."

        Sairaaloisen agressiivisen narskun logiikalla unohdat soveltaa tuon omaan toimintaasi ja käytöksesi.

        Ennen teidän pikku-nillki-pätijöiden ketjuun tunkeutumista ketju oli 100%:n asiallinen.

        Sitten kun saat vastineen tuota verta nenästäsi kaivavaa pikku-nillki profiiliasi koskien, niin hypit seinille ja koetatkin kääntä todellisuudeen päälleen.

        Mutta tuollaistahan se pikku-sieluisten itsepätijöiden toimintamalli tuppaa olemaan.


      • MopoKesna

        Menkääs nyt kaikki virtuaali-BattlerBrittonit nukkumaan. Ne "naiset, jotka ympärillänne pörräävät" ovat kuitenkin jo nukkumassa kotonansa, ja naurunsekaisella säälillä odottavat taas teidät tapaavansa MT-toimistolla lyhytterapiassanne. Tai Hurstin leipäjonossa, kun maha pystyssä kyttäätte ilmaista ylipäiväistä makkarapakettia.
        Menkää lentämään oikeilla lentokoneilla, apinat. Onhan meillä kehitysvammainen pääministerikin, joka lehtijuttujen mukaan itse lentää jotain laitetta. Kai tekin siihen pystytte?


    • X-Plane_ja_Co

      Siinäpä yksi kaipaamani koulutusvideota liippaava video laskeutumisesta. Tuosta simusta saisikin sitten jo laittaa melkoisen paalun taaloja riviin.

      "Inexperienced girl trying to land A320"

      - https://www.youtube.com/watch?v=iI0Sw4eS1TE

      *

      "15 year old student lands boeing 737-800 after training himself with dvd's, manuals & games" (paulanderson79: This is a full level D simulator. Cost: circa $20 million US.)

      - https://www.youtube.com/watch?v=Up3m9etzz8k

      *

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      56
      1968
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1678
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1357
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      228
      1295
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1169
    7. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      316
      1080
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      336
      1070
    Aihe