Mahtaako kukaan tietää järjestetäänkö täällä rannikolla jotain jouluohjelmaa? Ja löytyisikö jostain jotakin häppeninkilistaa? Hieman ongelmallista kun en käytä Facebookkia.
Lähinnä kiinnostaisi juhlistaa joulua käymällä syömässä jossain missä erikseen on järjestetty jonkin asteinen jouluruokailu. Mieluiten siis Suomalainen paikka, niin pääsisi vähän tutustumaan muihin muuttolintuihin.
Kiitos vastauksista!
Jouluohjelmaa?
10
355
Vastaukset
Rannikolla ilmestyy perjantaisin ilmaisjakelulehti Fuengirola. Se on myös luettavissa verkossa. (google: fuengirola.fi) Kannattaa selailla. Torressa on suomalaisia paikkoja keskustassa, La Dona av Joan Miron varrella. FinnPub ja El Sabor C/e Casablancan varrella. Lisäksi on Montemarin alueella Dona Carlotan klubiravintola. Näistä löytyy varmasti lisätietoa Joulun tilaisuuksista. Myös Asociacion Finlandesa Costa del Solin toimintaan voi tutustua sen omilta sivuilta (google:kymppipaikka). Polkupyörän ohella paikallisjuna on erinomainen matkustusväline. Junia menee suuntaansa 3 tunnissa päätepysäkkeinä Malaga ja Fuengirola. On edullista ja vielä edullisemmaksi sen saa 60-vuotta täyttänyt menemällä passin kanssa esim. Torren asemalle ja ostamalla Tarjeta Dorada-kortin kuudella eurolla. Kortti on voimassa vuoden ja antaa n. 40%:n
alennuksen. Yhdeltä hengeltä Torresta edestakainen Malagaan tai Fuengirolaan 2,50€. Asuntosi lienee lähellä Plaza Mayorin junapysäkkiä.Ok, kiitos vinkeistä. Juu plaza mayorin lähistöllä on, tulinkin juuri fuengirolasta takaisin. 2,05 maksoi yhdensuuntainen matka, olisi varmaan kannattanut ottaa menopaluu mutta noh, meni se näinkin. Näin 30 vuotiaana ei vielä ihan saa noita eläkeläisalennuksia, mistä satuin kuulemaankin tuola fuengirolassa myös :)
Mikähän noissa englantilaisten jutuissa nyt niin merkillistä on? Täällä on tapana jokaikisessä juhlassa kerääntyä ulos kaduille, mikä varsinkin suomalaisesta voi tuntua
ihmeelliseltä karnevaalikarkelolta. Ei kotoisen jouluruokailun etsimisessä mitään moitittavaa ole.Veikkaanpa että kyse on vähän siitä, että joillekkin Espanjaan matkustaminen on vain niin iso juttu. Kuvittelevat että täällä pitäisi jotenkin samantien muuttua paikalliseksi jotta saisi "kaiken irti" :) Olen huomannut ilmiön ennenkin ollessani Thaimaassa. Suomesta huutelevat ohjeita miten sielä täytyisi aikansa viettää, ja kaikki suomalaisuuteen viittaavakin on näille ihmisille punainen vaate, vaikka kyse ei ole heistä tai heidän tavoistaan matkustella.
- joujoujoujoujou
Reflassa ja Nuriasolissa on ainakin joulupöydät, ja suomalaiset ilmaisjakelulehdet löydät jokaisesta suomifirmasta.
- ohjelmaakokoperheelle
Oisko joku nyrkkitappelu paikallisessa baarissa virkistävää vaihtelua?
- Pääsee.vähemmällä
Onko seurakunta lopettanut toimintansa? Sen sivuilta ei löydy yhtään tapahtumaa tammikuulle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453