Auttakaa r-vian kanssa

Viljonkka_P

Mulla on r-vika ja oon 03 poika. Tänä syksynä menin yläasteelle ja nyt ois pakko korjata r vika koska mä kuulostaa ihan v**** lapselliselta. Oisko mitään neuvoja miten oppia sanoin r mahdollisen nopeasti?

Ps. osaan sanoo ärrän jotenkin mut en osaa sovittaa sitä sanoihin.

20

334

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A1DS

      Oletko kehitysvammainen? Sinulla on selkeästi jokin ongelma. Menisin sinuna hirttämään itseni. :)

      • A1DS ei osaa nettikiusatakkaan oikein. Mene sinä vaan hirttään ittes ja jätä kiusaamimen mulle ja alkuperäselle AIDSille.


      • A1DS
        Esup kirjoitti:

        A1DS ei osaa nettikiusatakkaan oikein. Mene sinä vaan hirttään ittes ja jätä kiusaamimen mulle ja alkuperäselle AIDSille.

        Eihän tuo ole mukavaa. :(


      • A1DS

        Oho, nettikiusatakaan*


      • Hacko
        Esup kirjoitti:

        A1DS ei osaa nettikiusatakkaan oikein. Mene sinä vaan hirttään ittes ja jätä kiusaamimen mulle ja alkuperäselle AIDSille.

        AIDS JA A1DSON SAMA TYYPPI


    • sdfvdf

      Kuuntelos lapseni Timo Närhtä:https://youtu.be/P0LuNC4sMGE?t=3
      On semmone jyrrä-ärrämies että sen ärrällä vosi jyrsiä hujauksessa peilisiloisen kuoppasen vaikkapa ebenpuiseen pöydänkanteen.
      Sitä enny tiiä onko ärräily täyesä voimassaan juuri tuossa puheessa

    • 123r

      Itselläni on auttanu se että pää alas päin hokee sanoja joissa on r-kirjain, mutta pistää ärrän paikalle d- kirjaimen.

      • eiookumuutamaÄRRÄ

    • Tsemppiiiii

      Kuuleppas poikakulta sillei oo mitään vitun väliä sillä ärrävialla. Elä ite mieti sitä liikaa ja jos joku siihen kiinnittää huomiota ni naureskelet vain. Ja jos joku vajaaälynen alkaa tuommosen takia mollaamaan niin elä ota ihteesi, oo vain että vitut sinustahi. Sun viat määrittelee sut etkä ois sinä ilman niitä. Ja mulla miesystävällä on ärrävikaa vielähin ja se on minusta maailman sulosin selittäjä ja örisijä, ei voi kun rakastaa. Osaa se ärrävikanenkin charmikas olla ;) Tsemppiä yläasteelle!

    • sdfgbdfgh

      professori Anto Leikolalla on oikeen muikea äyddrrä ja lisäksi lussahtava äsh: https://youtu.be/_ju02UctERE?t=50 Kaikista siedettävimmät äs- ja är-viat. Pääkaupunkialueen raid-ässä-vian sen sijaan toivoisi kuolevan sukupuuttoon. Sehän kuulostaa siltä kuin suihkittaisiin ilmaan pullolla cfc-yhtisteitä

    • Hei

      Ymmärrän ongelmasi ja sen, että haluaisit olla samanlainen kuin muut etkä erottua porukoista ärrän vuoksi. Se että pystyt jo sanomaan r-kirjaimen on hyvä asia. Nyt tarvitset vain muutaman käynnin puheterapeutilla, jotta asia hoituu kuntoon. Hän harjoituttaa sitä kanssasi ja antaa myös kotiharjoituksia.
      Käy kouluterkkarilla jolta saat apua saadaksesi lähetteen puheterapeutille.

      Ole huoleti, opit kyllä liitämään ärrän puheeseesi.

      Hyvää jouluviikkoa!
      pappi Elisabet

      • Mitäs pappi Elisabet?


      • AIDS kirjoitti:

        Mitäs pappi Elisabet?

        Mitäs tässä, kiitos kysymästä. Joulua odotellessa.
        Hyvää joulunaikaa Sinulle!

        pappi E


      • Hacko
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Mitäs tässä, kiitos kysymästä. Joulua odotellessa.
        Hyvää joulunaikaa Sinulle!

        pappi E

        Minä olin tänään Porvoon tuomiokirkossa


      • Oliko siellä jokin konsertti vai mikä tapahtuma siellä oli? Se on kaunis kirkko.

        pappi Elisabet


      • Viljonkka_P

        Kiitos paljon tuesta pappi Elisabeth! Kävin puheterapiassa 1-luokalla mutta vähät siitä välitän sillon, enkä kotitehtäviä tehnyt. Nyt kaduttaa se kamalasti :((


      • Hei
        Ei se ole myöhäistä nytkään. Tiedän sen kokemuksesta. Nyt vaan puheterapiaa varailemaan ja vappuun mennessä sinulta sujuu ärrät, usko pois.

        Luottavaisesti,
        pappi Elisabet


    • Jdjddjje

      Mulla oli 4lk asti ärrä vika ja oon ny 5lk. Ja mua kiusattiin siitä koko ajan kävin sen koko ajan jossai puheterapias tai mikä siihen on oikea nimitys.

    • ärränpärinä

      käyppä lääkärissä saat lähetteen foniatrian poliklinikalle. selvittävät syyn vaivaasi.esimerkiksi kielenjänne voi olla liian tiukka.sitten vaan puheterapiaa ja jo alkaa ärrä päriseen

    • Elämäaukee

      Jos asut maalla niin hyvä tapa on hokea sanaa PODDDDDTTI ja sitten vaihdella vokaaleja siinä kivasti. Itse olen nyt n.1kk hokenut aina 8min koulumatkat tuota ja nyt oppinut sanomaan ärrän jo joissakin sanoissakin. Olen itsekkin 03 poika. Käytä nyt alkuun sellaisia sanoja joissa ei ole ärrää. Tai jos asut kaupungissa ja koulumatkalla herättää huomiota ärisevä poika niin voit vetää kotipihalla kiesiä ja hokea podddttia ja sitten kun kieli löytää paikan niin on hauska lukea vaikka Rrrrruotsia kun siinä on niin paljon ärrrrrriä. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe