Oletteko pakanallisia joulun viettäjiä? Vai kalenterijoulun viettäjiä? Vai kristillisen joulun viettäjiä?
Meillä vietetään joulua Vapahtajamme ja Herramme Jeesuksen syntymän muistopäivänä.
Jeesus tuskin syntyi joulupäivänä (25.12), vaan Hän luultavimmin syntyi lokakuussa, mutta vietämme joulukuussa Hänen syntymänsä muistojuhlaa.
Jeesuksessahan Jumala itse syntyi maailmaan. Hän sovitti syntimme ristinkuolemallaan ja nousi kuolleista kolmantena päivänä!
Miksi teillä vietetään joulua?
ValonJuhla
2
107
Vastaukset
- Ateistit
Ei vietetä ollaan töissä kumpikin.
- Olikivajoulu
Olen pakanallisen joulun viettäjä ja ylpeä siitä. Suomessa on vietetty kekriä jo ennen kristinuskon saapumista.
Kekriä juhlittiin aluksi satokauden päätteeksi, mutta myöhemmin se on pikkuhiljaa siirtynyt kalenterivuoden loppua kohti. Kekrin aikaa vietettiin Mikkelin päivästä Pyhäinmiesten päivään.
Itse en satuhin enää usko, mutta vanhoja suomalaisia perinteitä saatan kyllä kunnioittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422702Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423392418- 352114
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta471806- 241675
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251569- 441440
- 1001409
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391355- 361156