Millaisia ihmisiä kiusataan eniten?

kiusaaminen-on-paskaa

Oon vaihtanu koulua useesti ja oon eri kouluissa nähnyt erilaista kiusaamista erilaisia ihmisiä kohtaan, joitakin kiusataan koska ne on nörttejä ja saa hyviä arvosanoja, mutta tätä oli enemmän alakoulussa. Sit myöhemmin näkee et ihmisiä jotka lintsaa paljon ja joita ei kiinnosta koulunkäynti kiusataan ihan opettajan kanssa, koska ovat saamattomia luusereita. Ja onhan joskus niitä masentuneita ja viiltelijöitä "friikkejä". Mut joo eli jos sua on kiusattu tai oot nähny kiusaamista niin kertokaa et mikä syy sille on, koska on sairasta kiusata oli se syy mikä tahansa.

15

2201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A1DS

      Kiusaaminen on kuin taidetta.
      Kun saan inspiraatiota kiusata, aloitan kiusaamaan. Se on niin yksinkertaista.
      Kiusaaminen on vain hauskaa ajanvietettä.

      Ps. Olet.. öö.. ruma ja läski ämmä ja sulla ei ole elämää. Mene hirttäytymään, kukaan ei kaipaa sinua!

      • kovakuinkyrpä

        kova


      • äläolenoinvituntyhmä

        Ota huomioon se että miten saatat pilata kiusatun elämän kiusatut kärsivät masennuksesta ja yksinäisyydestä mikä on erittäin vakava asia mielenterveyden kannalta ja saattaa saada kiusatun tekemään itsemurhan tai murhata kiusaajan ihan sama mitä mieltä olette mutta kiusaaminen on väärin vitun retu


      • äläolenoinvituntyhmä kirjoitti:

        Ota huomioon se että miten saatat pilata kiusatun elämän kiusatut kärsivät masennuksesta ja yksinäisyydestä mikä on erittäin vakava asia mielenterveyden kannalta ja saattaa saada kiusatun tekemään itsemurhan tai murhata kiusaajan ihan sama mitä mieltä olette mutta kiusaaminen on väärin vitun retu

        Jopas sivupersoonani kiukuttelee.


      • Neitiperkele

        Jopas nyt perkele itse täällä jyllää mahdillaan :D yleensä tollasilla pikku perkeleillä mahti katoaa kun vähän joku nostaa pikkurilliä :)


      • Anonyymi

        No ton perusteellla sul menee paskasti sulla ei oo kykyy myötätuntoon ja aikuisena jos oot nainen päädyt myymään seksiä kadulle ja jos et nii oot kohdisti ainakin


    • Yleisin yhdistävä tekijä on jonkinlainen erilaisuus ja poikkeaminen massasta.

      Jos kiusaaja taas on joku, joka purkaa kiusaamisella pahaa oloaan ja omasta kaltoinkohtelustaan aiheutuvaa vääryyden kokemisen tunnetta, niin syyksi kelpaa mikä tahansa.

    • Minua kiusattiin alakoulussa. Kun se vihdoin loppui kysyin kiusaajilta miksi he kiusasivat minua. Suurin osa vaan vastasi että kaikki muutkin teki niin. Yhden teoria oli se että minua kiusattiin koska joskus kakkosella en pitänyt sukkia koulussa.
      Kiusaamiselle ei yleensä ole selvää syytä.

    • Itseäni kiusattiin kai lähinnä sen takia, että olin niin jälkeenjäänyt ja lapsellinen, eli en ollut kiinnostunut samoista asioista kuin muut ikäiseni enkä tiennyt samoja asioita kuin muut. Toinen syy oli varmaan se, että oon niin ujo ja hiljainen enkä puhu koulussa paljoo.

    • dsgdfgh

      Sellaisia jotka on liian viisaista kiusatakseen ite muita

    • akni

      itseäni on kiusattu 5v koska masennus ja adhd äitini sairasti maseenusta ja nyt kuollut :(.isä taas hengissä mutta polttaa ja adhd... käyn terapiassa ja sen takia myös kiusataan.olen hyvin ujo koulussa mutta kotona taas hirvee adhd :D

    • justAsking

      Tuoreimpien tutkimuksien mukaan kiusaajat eivät ole niitä köyhässä perheessä asuvia, huonon koulumenestyksen omaavia heikolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä jotka kiusaavat purkaakseen pahaa oloaan, päinvastoin; uusimmissa tutkimuksissa on käynyt ilmi että kiusaajalla on yleensä harvinaisen hyvä tilannetaju ja he ovat sosiaalisesti älykkäitä.

      Ja sitten asiaan: kiusatuksi joutuvat usein ns "helpot kohteet" eli henkilöt jotka ovat hiljaisia, ujoja ja vetäytyviä. Alistumisen merkit vain vahvistavat kiusaajaa ja viestittävät että kiusattu on kykenemätön puollustamaan itseään.

      Paras ase kiusaamista vastaan on siis hyvä itse tunto ja halu nousta vastarintaan jos kokee itsensä kaltoin kohdelluksi.

      http://www.city.fi/yhteiskunta/kiusaajan muotokuva/2638 siinä vielä jos haluaa lukea aiheesta lisää.

    • aleksa

      mua kiusattiin, koska mulla on adhd. sitten aloin olla samoissa porukoissa kiusaajan kanssa, ja sain huomata että ne kaikki kiusas mua vaan siks, että pelkäs menettävänsä paikkansa luokan 'valtiaana' mulle. ne oli oikeesti aivan samanlaisia, ylivilkkaita. kavereita nytte siitä asti.

    • Anonyymi

      Lukiossa mustia poikia ei kiusattu sen sijaan valkoisia kiusattiin muun muassa minua. taitaa olla helpompaa kiusata jotain pientä valkoista poikaa kuin isoa tummaa. jos on olemassa joku "hierarkia" tai "nokkimisjärjestys" niin ainakaan valkoiset eivät ole automaattisesti mustia ylempänä siinä.

      mustia voidaan jopa suosia ja ehkä pelätään saada joku "rasistin" maine jos vähänkin kiusataan jotain muuta kuin valkoista. ehkä jotenkin ylösalaisin tämä järjestys, jos itse asuisin vaikka nigeriassa ja siellä kiusattaisiin, ymmärtäisin koska olisin siellä erilainen, en enemmistöön enkä kantaväestöön kuuluva.

    • Anonyymi

      Kiusaajat yleensä tunnistaa ihmisiä, joilla on heikko itsetunto ja nauttivat siitä että tuodessaan herkän haavoittuvan puolen toisesta esiin ja alentamalla tätä he nostattavat omaa statustaan ja itsetuntoaan. On tavallaan valtaa hallita toisen elämää kun muuta tekemistä ei oikeasti ole. Sitä myös tuntee itsensä vahvaksi kun saa tietynlaisella pelottelulla ja manipuloinnilla muut pysymään hiljaa ja omalla puolella. Kuvottavaa mutta näin sen itse koin.
      t: ex-kiusaaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe