Onko koneeni kaapattu?

Hukkaperii

Kone ilmoittaa sijainnin väärin, milloin missäkin.

12

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bolseviikki

      Otapa heti yhteyttä lennonjohtoon koneesi sijainnin ja tilanteen määrittämiseksi.

    • selvitetäänpä

      No tuota, onko mobiiliyhteys?

    • Hukkaperii

      On mobiiliyhteys

      • GPS-A

        Siinä tapauksessa sijainti voi vähän heitellä sinne sun tänne, koska sijainti tulee luultavasti tukiasemien perusteella. Mutta jos et ole eksyksissä, niin asiasta ei tarvitse välittää.


      • Hukkaperii

        Kyseessä on mobiilimokkula, joka aina samassa paikassa, mutta sijainti on eri paikkakunnilla Suomessa ja jopa keskellä Tyyntä Valtamerta


      • svitseri
        Hukkaperii kirjoitti:

        Kyseessä on mobiilimokkula, joka aina samassa paikassa, mutta sijainti on eri paikkakunnilla Suomessa ja jopa keskellä Tyyntä Valtamerta

        Käytätkö proxyjä? Silloin saattaa sijainti tulla proxyn sijainnin perusteella. Mutta jos koet itse olevasi turvassa, niin en kiinnittäisi asiaan liikaa huomioita.


      • Hukkaperii

        Kiitos neuvoista. En ainakaan itse ole asentanut mitään proxyja, mitä sitten lienevätkään. En anna itseäni tuon asian häiritä enemmälti, kun ei ole mitään salattavaa, ei ole pelättävääkään. Ainoa toiminnallinen haitta on, että YLE:n alueuutiset tulevat livenä Uudenmaan uutisina, vaikka olen kaukana sieltä.


      • ylenantajat
        Hukkaperii kirjoitti:

        Kiitos neuvoista. En ainakaan itse ole asentanut mitään proxyja, mitä sitten lienevätkään. En anna itseäni tuon asian häiritä enemmälti, kun ei ole mitään salattavaa, ei ole pelättävääkään. Ainoa toiminnallinen haitta on, että YLE:n alueuutiset tulevat livenä Uudenmaan uutisina, vaikka olen kaukana sieltä.

        No minulla taas on ongelmana etten löydä koko alueuutisia muuten kuin googlen avulla. Huonompaan suuntaan on siis menty, kuten muissakin asioissa.


    • teroperälä

      Miten on mahdollista että googlen mukaan koneen sijainti on aina Tampereella tai Pirkanmaalla vaikka en ole siellä koskaan käynytkään? Olen kyllä käyttänyt Pirkanmaalla sijaitsevan yrityksen sivustoja. Onko mahdollista että joku Pirkanmaalainen käyttää konettani? On virustorjunta mutta eipä mitään muuta. Pitäisikö hankkia VPN?

    • mänce

      joku tamperelainen on kapannu koneesi

    • onmullahaalari

      yhteytesi hyppii koska nopein mahdollinen on aina käytössä.
      se mikä noissa näkyy on lähin joka sen yhteyden ottaa vastaan.
      eli olet varmaan jossain siinä keskellä?
      jos et ole kysele lisää palveluntarjoajalta.
      voi olla että reitittävät halvimman kautta.

    • ip-numero

      jos tietokone ja joissakin tapauksissa älylaitteen selain niin paikannus useimmiten tunnistetaan julkisen ip-numeron perusteella ja on epätarkka. käytännössä pystyy tunnistaa vain maan ja sekin voi olla joskus väärin. seuraavassa linkissä jotain hajua mitä ip-numerosta eri tietolähteet päättelee. nämä siis olettaen että ei käytetä proxya tai vastaavia kuten tor verkkoa.
      https://www.iplocation.net/

      jos kyseessä on älylaite ja tarkka paikannus on sallittus (yleensä gps) niin paikannus pitäisi olla tarkka. tietenkin olettaen että sovellus käyttää gps paikannusta eikä selvittele ip-numeroita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe