Karhukulttuuri?

Kerttokkee

Neitimäisesti käyttäytyviä parrakkaita persjalkaisia läskejä flanellipaidoissaan, jotka leikkivät äijiä? Mikä juttu tää lopulta on? Ei ole auennut.

53

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.niin.mitään.järkeä

      Kulttuuri ja kulttuuri... ja perkele! Ihmetyttää tuo homma ylipäätänsä, miksi homoilla pitää olla joku vitun kulttuuri. Ja jos joku poikkeavasti käyttäytyy tai aattelee, niin kauhistus!

      Miehessä pitää olla kokoa, mutta jos pitää olla neitimäinen, niin voin sanoa ettei kauheesti houkuttele. Miehen pitää olla kuitenkin miehekäs, eikä mikään hempsankeikka. Saattaahan tuollaisia olla mitä aloittaja sanoo, mutta on niitä oikeitakin karhuja. Ne eivät vain luultavasti näyttäydy tavalla, jolla nää neidit näyttäytyy baareissa ja muissa turhissa tapahtumissa.

      Tuossa joku edellä mainitsi, että aloittaja puhuisi totta. Siihen voisi sanoa, että villainen puolitotuus, jos sekään. Yleistäminen on niin helppoa, mutta sen toteen osoittaminen vaikeampaa. Minä olen itsekkin karhu, mutta kaukana tuosta aloittajan mainitsemasta neitimäisestä flanellipaita puppelista. Ja mun ei tarvii esittää mitään. Veikkaan, että mun kaltaisia on muitakin. Vai vahvistaako poikkeus muka säännön?

      • ei.niin.mitään.järkeä

        Sullakin niin rakentavia kommentteja, että...


      • VargochBjörn

        Käy tsekkaamassa vaikka Bears on Board, Otso-tapahtuma tai ylipäätään herccu viikonloppuisin. Tai sitten käväset Priden karhuosastolla, niin voi morjens. Niin kauan kun puhutaan karhukulttuurista, kyseessä on naurettavan lapsellisesta touhusta, jossa homomiehet leikkivät jollain äijätemaatiikalla. Been there, done that. Trust me. Sen touhun läpi nähdäkseen ei tarvitse kuluttaa vuosia kun noin vuodessa, satunnaisella otannalla homma tulee selväksi.

        Jos etsit miehiä, jotka eivät juoruile, eivät vetäydy omiin kuppikuntiinsa juoruilemaan toisista "kaltaisistaan" ja ovat olemukseltaan miehiä, niin unohda karhut. Ei kannata pilata naamaansa pyörimällä heidän tapahtumissaan.


      • NäiSeO

        Sehän siinä nyt vähän ikävää onkin todeta, että kyseessä ei kyllä ole mikään "villainen puolitotuus". Toisaalta ihmiset saavat olla sellaisia kun on, mutta ei ilkeät puheet "karhupiireistä" perustu mihinkään muuhun kuin siihen, että moni on todella pettyneitä niihin piireihin. Siihen nähden minkälaisia paskiaisia niissä piireissä pyörii, minua ei ainakaan tee yhtään huonoa sanoa hieman pahaa sanaa heistä. Mikäli haluat pysyvää parisuhdetta jonkun kanssa, niin vältä tyyppejä, joille karhukulttuuri on pakkomielle. Jos taas tunnet olevasi äijälarppaajien kanssa samaa porukkaa ja haluat vähän draamaa elämääsi, niin mikään ei estä tässä vapaassa maailmassa tutustumasta toimintaan.


      • ei.niin.mitään.järkeä

        No sitä mä tuolla puolitotuudella tarkoitin, että on varmasti paljonkin miehiä jotka eivät noissa piireissä pyöri ja ovat miehekkäitä. Ei voi olla niin, että mun kaltaisia ei olisi muita. Siis miehiä, joita ei kiinnosta neitinä olo, draamailu yms. Vaikeaa sinänsä unohtaa karhut, koska etsin karhumaista miestä rinnalleni. Vaan jostain muistan lukeneeni, että kuka tahansa voi olla karhu, mikä taas puolestaan on minusta aika karu vitsi.
        Kiitos neuvoista, mutta olen koko ajan vältellyt sellaisia miehiä, joilla ei ole juurikaan muuta puhuttavaa kuin seksi ja petikaverit. Joten en todellakaan ole samaa porukkaa näiden muka miesten kanssa ja en todellakaan ole heidän tapahtumiinsa osallistumassa.


      • en.jaksa.kirjautua

        Joku tuossa aiemmin haluaa minun kirjoittavan bearin nimissä tai olevan bear ja itse haluan käyttää toista nimeä, koska historia ja myös käytäntö esim. tässä keskustelussa on osoittanut, että asiallinen keskustelu nimenomaan noiden muiden nimimerkkien kanssa onnistuu vaikka kuinka hyvin, kun en itse sitä aiempaa keskusteluhistoriaa enää mukaan tuo, enkä sitä toista provosoi ja ärsytä jo pelkän nimimerkin lukemisella.

        Rauha on vallinnut maassa kohta puolisen vuotta ja se on ollut hyvä asia. Kenenkään keskusteluja se ei täällä ole lakannut ja pahin räyhääminen on onneksi loppunut. Vain siksi, että sinua ja aapoa ärsyttävä bear-nimimerkki ei ole ollut kommentoimassa ja luomassa jotain ennakkokäsitystä toiselle, miten siihen vastataan. Silti todennäköisesti olemme kirjoitelleet keskenämme koko ajan vaikka kuinka paljon :) Tyylistä ja aiheisiin takertumisista tunnistaa kenet vaan.


    • Tietoa1266

      Helsingin karhuilla monella on muuten HIV. Kannattaa varoa. Se porukka käy paljon mm. Berliinissä.

      • en.jaksa.kirjautua

        No, onneksi en käy sen paremmin Helsingissä enkä Berliinissä. Ei tarvitse siis heitä varoa.

        Onko siis niin että laihoihin ja kunnostaan huolta pitäviin HIV ei tuon sun logiikan mukaan edes tartu ? Eikös semmoiset hyvännäköiset ja timmit saa aina munaa tai sekstaile ainakin 98% useammin kuin netissä itkevät ja partneritietoiset karhut ? Mutta siis tauteja ei hyväkroppaisille koskaan tule, vain Berliinissä käyville karhuille ?


      • NäinO

        Eipä tuokaan ole ihme, että eri fettareihin eniten mieltyneiden keskeisissä touhuilussa myös taudit leviää helpoiten. Peräaukko ammollaan poppershuuruissa otetaan jättikokoisia leluja, nyrkkiä sisään ja lopulta annetaan useiden miesten panna paljaalla ja laueta sinne. Eihän se oli mikään ihme, että tolla menolla saattais tauditkin levitä herkemmin. Poppersin käyttö ja peräsuolen seinämien repeämät moninkertaistavat riskiä saada HIV.

        Huolestuttavaa ja surullista.


      • en.jaksa.kirjautua
        NäinO kirjoitti:

        Eipä tuokaan ole ihme, että eri fettareihin eniten mieltyneiden keskeisissä touhuilussa myös taudit leviää helpoiten. Peräaukko ammollaan poppershuuruissa otetaan jättikokoisia leluja, nyrkkiä sisään ja lopulta annetaan useiden miesten panna paljaalla ja laueta sinne. Eihän se oli mikään ihme, että tolla menolla saattais tauditkin levitä herkemmin. Poppersin käyttö ja peräsuolen seinämien repeämät moninkertaistavat riskiä saada HIV.

        Huolestuttavaa ja surullista.

        Kiersit kysymykseni.

        Vaikka noin kiihottavasti kuvailet ryhmäorgiat, niin oletko sitä mieltä, ettei HIV tartu kuin fettari-karhuihin ? Hoikat ja normaalikroppaiset karvattomat saavat rellestää miten vaan ? Vai haluatko vain syyllistää yhden alakulttuurin ?

        En ole bareback-känniseksin, fistailun tai poppersien kannattaja, mutta en viitsisi yleistää...

        Tuolla logiikallasi, kun pistän päivityksen ja kuvan Berliinistä tai edes Helsingistä, niin olen sitten sinun silmissäsi heti leimattu. Vaikka olisin ihan todistetusti terve.

        Varmaankin tautiriski on olemassa kuvailemasi kaltaisessa tilanteessa, mutta minkäs teet. Joku toinen tekee kuitenkin noin, koska se on hänestä mielettömän kiihottavaa, eikä välitä, sanonpa minä tai sinä täällä mitä tahansa.


      • NäinO

        Mitähän sä nyt taas mahdat sekoilla?


    • Karrihki

      Minä en ymmärrä mikä lihavassa, epäsiistissä, kaljalle ja hielle haisevassa karvaisessa miehessä viehättää. Koko karhuilu on keksitty trendi homoille joilta puuttuu taito ja itsekuri pitää itsestään ja terveydestään huolta. Elävät joukkoilluusiossa ja koko karhutouhu ja karhuporukat perustuvat siihen.

      • en.jaksa.kirjautua

        Mikä onkin, että luisevalla, blondatulle ja ruskettuneelle, posliinille ja hajuvesiä käyttävälle ja ryhmässä valkaistujen hampaidensa välistä lispaavalle ja kaakattavalle homoryhmälle ei ole keksitty mitään trendikästä kulttuuria :/ ?


      • NiinKarhuaEttä
        en.jaksa.kirjautua kirjoitti:

        Mikä onkin, että luisevalla, blondatulle ja ruskettuneelle, posliinille ja hajuvesiä käyttävälle ja ryhmässä valkaistujen hampaidensa välistä lispaavalle ja kaakattavalle homoryhmälle ei ole keksitty mitään trendikästä kulttuuria :/ ?

        Ihan perinteistä katkeraa karhua. Mitään ei mahdu liikaläskien ja ruipeloiden välimaastoon. Itketään, että muut on niin pinnallisia, mutta sitten lähteekin omat kapeat käsitykset ilmoille. Hauskintahan tässä kaikessa on se, että ne liikaläskit lähes kampittelevat toisiaan kun yrittävät kilpaa tehdä vaikutusta suht. karvattomiin, raamikkaisiin miehiin. Sitten kun nenille tulee, niin alkaa tollanen kaakatus. Säälittävää :)


      • en.jaksa.kirjautua
        NiinKarhuaEttä kirjoitti:

        Ihan perinteistä katkeraa karhua. Mitään ei mahdu liikaläskien ja ruipeloiden välimaastoon. Itketään, että muut on niin pinnallisia, mutta sitten lähteekin omat kapeat käsitykset ilmoille. Hauskintahan tässä kaikessa on se, että ne liikaläskit lähes kampittelevat toisiaan kun yrittävät kilpaa tehdä vaikutusta suht. karvattomiin, raamikkaisiin miehiin. Sitten kun nenille tulee, niin alkaa tollanen kaakatus. Säälittävää :)

        No voi himpura!

        Nyt tuntui jo niin pahalta, että söin 3 litraa jäätelöä, kaksi pizzaa ja 1,5 litran colajuoman :/

        Pitääkö tässä hankkia kaikki kansantaudit, vaan siksi, kun sä tuntematon ilkeä provoilija loukkaat mun tunteita :/ ?


      • ei.niin.mitään.järkeä

        No mä en puolestaan ymmärrä mitä hienoa on ihannoida jotain heinäseivästä tai jotain lihaskimppua. Joten yllätys, joku ymmärtää sen lihavuudenkin hienouden. Kaikki ei vain voi tykätä kaikesta. Saa noita asioita ihmetellä, vastaus on suunnilleen aina sama; toiset puoltaa, toiset ei. Kukaan ei tietääkseni sen parempi ihminen oo sen perusteella mistä tykkää. Mutta sen vaan sanon, että yllättävän paljon noita laiheliineja ja lihaskimppui on, jotka siitä pulleemmastakin tykkää.
        Siihen en ota kantaa mitä varten tuo karhuilu on. Varsinkaan jos se sisältää neiteilyn. Kun ei kiinnosta akat muutenkaan, niin miksi pitäisi kiinnostaa neitiä leikkivä mies? Joten en ole "joukko illuusion uhri", enkä luultavasti tule koskaan olemaankaan.


    • NäinO

      En mä mistään haju- tai suuvedeltä löyhkäävää hienohelmaa myöskään voisi sietää, mutta onhan se aika kokemus suukotella tyypin kanssa, joka haisee roskaruoalta, valkosipulilta, vanhalta viinalta ja tupakalta.

      Pyöreys on ihan ok, mutta kyllä liikalihavuus kertoo hyvin usein siitä, että itsestään huolehtiminen on jollakin tavalla retuperällä. Siinä vähän niinku tähdätään siihen, että ennen 50 ikävuottaa saadaa joku vakava sairauskohtaus tai diagnoosi vakavasta sisäelinvauriosta. Eipä noikaan tunnu kyllä menoa haittaavan kun "kerranhan sitä tässä vaan eletään".

      • ei.niin.mitään.järkeä

        "Siinä vähän niinku tähdätään siihen, että ennen 50 ikävuottaa saadaa joku vakava sairauskohtaus tai diagnoosi vakavasta sisäelinvauriosta." Tähtää tai ei, mutta eikös se ole jokaisen oma valinta? Ja tottahan tuo on, että kerran tässä vaan eletään. Jos joku päättää, että itsensä hengiltä syöminen ja juominen on se juttu, niin mitä se kellekkään kuuluu?


      • NäiO

        Kyllä se lopulta vaan kuuluu aika monille, koska ihminen heijastaa sen kaiken läheisiinsä ja myöskin kuormittaa turhaan ympäröivää yhteiskuntaa. Ei itsetuhoisessa käytöksessä ole mitään sellaista, jonka tulisi saada osakseen vain välinpitämättömyyttä. Kun ihan oikeasti moni lihava voi todella huonosti riippumatta siitä, mitä muut heistä ajattelevat. Milloin selkä on paskana, milloin polvet, päätä särkee jatkuvasti ja maha ripulilla. Sairaalasta tulee noottia, että kusinäytteen mukaan munuaiset voivat huonosti, mutta: "Ääääh, ihan sama. Mä vedän vähän sipsii, karkkii, roskaruokaa, zidukkaa, kaljaa, tupakkaa". Ei tuo oikeasti ole mitään sellaista, jota lähimmäiset mielellään katsovat vierestä. Kyse ei lopulta edes ole mistään ulkonäköseikasta.


      • en.jaksa.kirjautua
        NäiO kirjoitti:

        Kyllä se lopulta vaan kuuluu aika monille, koska ihminen heijastaa sen kaiken läheisiinsä ja myöskin kuormittaa turhaan ympäröivää yhteiskuntaa. Ei itsetuhoisessa käytöksessä ole mitään sellaista, jonka tulisi saada osakseen vain välinpitämättömyyttä. Kun ihan oikeasti moni lihava voi todella huonosti riippumatta siitä, mitä muut heistä ajattelevat. Milloin selkä on paskana, milloin polvet, päätä särkee jatkuvasti ja maha ripulilla. Sairaalasta tulee noottia, että kusinäytteen mukaan munuaiset voivat huonosti, mutta: "Ääääh, ihan sama. Mä vedän vähän sipsii, karkkii, roskaruokaa, zidukkaa, kaljaa, tupakkaa". Ei tuo oikeasti ole mitään sellaista, jota lähimmäiset mielellään katsovat vierestä. Kyse ei lopulta edes ole mistään ulkonäköseikasta.

        Montako sellaista ihmistä (varsinkin miestä) tiedät, joka säntillisesti noudattaa lääkärin määräyksiä, että pitäisi laihduttaa tai jättää viina tai makkara ? Ei tarvitse olla edes itsetuhoinen ihminen. Eikä homo.


      • ei.niin.mitään.järkeä
        NäiO kirjoitti:

        Kyllä se lopulta vaan kuuluu aika monille, koska ihminen heijastaa sen kaiken läheisiinsä ja myöskin kuormittaa turhaan ympäröivää yhteiskuntaa. Ei itsetuhoisessa käytöksessä ole mitään sellaista, jonka tulisi saada osakseen vain välinpitämättömyyttä. Kun ihan oikeasti moni lihava voi todella huonosti riippumatta siitä, mitä muut heistä ajattelevat. Milloin selkä on paskana, milloin polvet, päätä särkee jatkuvasti ja maha ripulilla. Sairaalasta tulee noottia, että kusinäytteen mukaan munuaiset voivat huonosti, mutta: "Ääääh, ihan sama. Mä vedän vähän sipsii, karkkii, roskaruokaa, zidukkaa, kaljaa, tupakkaa". Ei tuo oikeasti ole mitään sellaista, jota lähimmäiset mielellään katsovat vierestä. Kyse ei lopulta edes ole mistään ulkonäköseikasta.

        Niin, mutta kun kaikki vaikuttaa kaikkeen... niin mistä kukaan loppupeleissä edes tietää mistä on kyse itse kenenkin kohdalla? Ihmismieli kun voi luovuttaa ties mistä syystä. Ei välttämättä johdu edes siitä ylipainosta. Tuollaisella kuvaamallasi henkilöllä tuskin niitä läheisiä paljon on (tai hän kokee, ettei niitä ole) jos pystyy itsensä noin tuhoamaan.
        Ja tuohon e.j.n:n kommenttiin sen verran, että suomalainen mies harvemmin uskoo ollenkaan lekuria, mitä tulee elintapoihin. Sitten ehkä havahdutaan, kun on se tosi kyseessä, jos sittenkään.
        Mutta kun ainoastaan yksilö itse tekee ne päätökset uskoakko lekuria tai ketään muutakaan. Jos yksilö kokee, että rööki tai bisse kuuluu elämään, niin paha siinä on kenenkään yrittää niitä hältä pois ottaa. Kuitenkin kaikki halu muutoksiin tulee tulla yksilöltä itseltään.


    • en.jaksa.kirjautua

      Onpa tässä ketjussa painavaa sanomaa ;D

      Mie taijjan liittyy karhuihi just ihan six, ko niillon seksiä ja ne ei nipota tai valkkaa eikä varmaan puhu selän takana, niin paljon kuin tän ketjun body-rasistisen rotupuhtaat keijuprinsessat :D

      Kyllä minun selän takana saa puhua rumia karhuista, usein sieltä kuuluukin seksikkäitä lausahduksia ja ähinää ja puhinaa :)

      • KuisO

        Jos joku ei halua kumppanikseen alkoholistia, niin ihan hyvin sitä voi olla myös valikoiva liikaa syövän ja itseään syömällä ( juomalla ja tupakoimalla) pahoinpitelevän ihmisen kohdalla. Kaikki sen tietää, mitä sairaalloinen liikalihavuus tekee terveydelle. Metabolinen oireyhtymä, verenpainetauti, verisuonten tukkeutuminen/kalkkeutuminen, koholla olevat kolesteroliarvot, tyypin 2 diabetes, rasvamaksa, munuaisten vajaatoimintaa, testosteroni tasojen laskua, masennusta, ahdistusta; siinähän noita mukavia sairauksia, joiden päälle joku aivoinfarkti on ihan kiva bonus, vai kuinka?


      • Juuvai

        Ja poliisilla ei olis töitä, jos ei olis rikollisia. Aika läskiläppä.


      • ei.niin.mitään.järkeä
        KuisO kirjoitti:

        Jos joku ei halua kumppanikseen alkoholistia, niin ihan hyvin sitä voi olla myös valikoiva liikaa syövän ja itseään syömällä ( juomalla ja tupakoimalla) pahoinpitelevän ihmisen kohdalla. Kaikki sen tietää, mitä sairaalloinen liikalihavuus tekee terveydelle. Metabolinen oireyhtymä, verenpainetauti, verisuonten tukkeutuminen/kalkkeutuminen, koholla olevat kolesteroliarvot, tyypin 2 diabetes, rasvamaksa, munuaisten vajaatoimintaa, testosteroni tasojen laskua, masennusta, ahdistusta; siinähän noita mukavia sairauksia, joiden päälle joku aivoinfarkti on ihan kiva bonus, vai kuinka?

        Niin kaikki tietää joo. Tiedätkös, että kyllä noita tauteja voi saada niin sanottu terveitä elämäntapoja noudattavakin. Lihavuudesta noita voi saada, mutta myöskin geeneillä on näppinsä pelissä. Ja myöskin sattumalla; mun ympäriltä on lähteny turhan monta "terveyden perikuvaa" mm. syövän uuvuttamana ja kylillä vanhat pultsut senku porskuttaa ja kittaa lasolia. Ja monta laiheliinia on käyny ohitusleikkauksissa. Ainoo mistä lihava varmuudella voi kärsii on tuo metabolinen oireyhtymä. Muut luettelemasi taudit voi saada laihakin.
        Tuollainen taudeilla pelottelu on sinänsä turhaa, sillä jokainen itse sen tietää miten elämänsä elää ja millaisena elää. Pääasia, että itse on tyytyväinen itseensä ja oloonsa. Kerran täällä todellakin eletään ja jokainen tavallaan.


      • NoinkinMut

        Niin. Kohtuu sairasta väkeä ne lihavat vaan ovat ja todellakin liikalihavuus on riskitekijä moneltakin kannalta. Ei pidä tuudittautua liikaa siihen, että kyllä ne laihatkin. Ihan varmasti laihoissakin on sairasta väkeä ja onhan tämä uusi ilmiö "sisäisesti lihava" myös hyvin tunnettu; eli kroppa kunnossa, mutta veriarvot ovatkin kuin lihavalla.

        Lihavuuteen voi todellakin itse vaikuttaa, ellei kyseessä sitten ole joku elefanttitauti. Aineenvaihdunta on yksilöllistä joo, mutta kyllä liikkumattoman, huonoihin elämäntapoihin tottuneen vaan tunnistaa ja niitä yhdistää monet sauraudet. Lähipiirissä niitä kyllä on ihan riittävästi, joista monilla verenpainelääkkeet, diabeteslääkkeet, kolesterolilääkkeet ja toistuvia käyntejä sairaalassa kun joku paikka prakaa.

        Täytyy vielä todeta myös se, että tuskin me tämän maanpäällisen vaelluksen jälkeen elämää jatkamme, mutta en nyt ottaisi riskiä siitä, että kaikella todennäköisyydellä tulisin olemaan vanhana muiden käänneltävänä. Jos vaihtoehtona olis sydänpysähdys laihana alle viiskymppisenä, niin ainakin olisin lähtenyt kertalaakista ns. saappaat jalassa. Jos siis punnitaan eliniän ja elämänlaadun välillä, niin arvaat varmaan kumman valitsen?


      • TossaLuettavaa
        ei.niin.mitään.järkeä kirjoitti:

        Niin kaikki tietää joo. Tiedätkös, että kyllä noita tauteja voi saada niin sanottu terveitä elämäntapoja noudattavakin. Lihavuudesta noita voi saada, mutta myöskin geeneillä on näppinsä pelissä. Ja myöskin sattumalla; mun ympäriltä on lähteny turhan monta "terveyden perikuvaa" mm. syövän uuvuttamana ja kylillä vanhat pultsut senku porskuttaa ja kittaa lasolia. Ja monta laiheliinia on käyny ohitusleikkauksissa. Ainoo mistä lihava varmuudella voi kärsii on tuo metabolinen oireyhtymä. Muut luettelemasi taudit voi saada laihakin.
        Tuollainen taudeilla pelottelu on sinänsä turhaa, sillä jokainen itse sen tietää miten elämänsä elää ja millaisena elää. Pääasia, että itse on tyytyväinen itseensä ja oloonsa. Kerran täällä todellakin eletään ja jokainen tavallaan.

        Lihavuus ja sairaudet

        Lihavuus aiheuttaa monia sairauksia. Useimmat niistä johtuvat aineenvaihdunnan häiriöistä, joita vyötärölihavuuteen liittyvä runsas vatsaonteloon ja maksaan kertynyt rasva aiheuttaa (ks. «Vyötärölihavuus (keskivartalolihavuus, omenalihavuus)»4).

        Tärkein lihavuussairaus on tyypin 2 diabetes (ks. «Diabetes (sokeritauti)»5) eli aikuistyypin diabetes. Keski-iässä sen vaara on normaalipainoisiin verrattuna yli kymmenkertainen, jos ylipainoa on 12–15 kiloa tai enemmän (painoindeksi yli 30). Samanasteinen ylipaino lisää kohonneen verenpaineen (ks. «Kohonnut verenpaine (verenpainetauti)»6) ja polvien nivelrikon (ks. «Nivelrikko (artroosi)»7) vaaran kolminkertaiseksi.

        Muita lihavuuteen liittyviä sairauksia ovat

        uniapneaoireyhtymä (ks. «Uniapnea, unenaikaiset hengityskatkot»8),
        veren rasvojen häiriöt (suurentunut triglyseridien ja pienentynyt hyvän eli HDL-kolesterolin määrä, ks. «Veren triglyseridit (rasvat)»9 ja «Kolesteroli»10),
        sepelvaltimotauti (ks. «Sepelvaltimotauti»11),
        kihti (ks. «Kihti»12),
        sappikivet (ks. «Sappikivi»13)
        naisilla hedelmättömyys (ks. «Lapsettomuus»14).
        monet syöpäsairaudet, esimerkiksi kohtusyöpä, rintasyöpä vaihdevuosien jälkeen, paksusuolen syöpä.

        Sairauksien lisäksi vaikea lihavuus heikentää toimintakykyä monissa päivittäisissä askareissa. Siihen liittyy usein myös erilaisia mielenterveyden ongelmia.

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00042#s3


      • en.jaksa.kirjautua
        TossaLuettavaa kirjoitti:

        Lihavuus ja sairaudet

        Lihavuus aiheuttaa monia sairauksia. Useimmat niistä johtuvat aineenvaihdunnan häiriöistä, joita vyötärölihavuuteen liittyvä runsas vatsaonteloon ja maksaan kertynyt rasva aiheuttaa (ks. «Vyötärölihavuus (keskivartalolihavuus, omenalihavuus)»4).

        Tärkein lihavuussairaus on tyypin 2 diabetes (ks. «Diabetes (sokeritauti)»5) eli aikuistyypin diabetes. Keski-iässä sen vaara on normaalipainoisiin verrattuna yli kymmenkertainen, jos ylipainoa on 12–15 kiloa tai enemmän (painoindeksi yli 30). Samanasteinen ylipaino lisää kohonneen verenpaineen (ks. «Kohonnut verenpaine (verenpainetauti)»6) ja polvien nivelrikon (ks. «Nivelrikko (artroosi)»7) vaaran kolminkertaiseksi.

        Muita lihavuuteen liittyviä sairauksia ovat

        uniapneaoireyhtymä (ks. «Uniapnea, unenaikaiset hengityskatkot»8),
        veren rasvojen häiriöt (suurentunut triglyseridien ja pienentynyt hyvän eli HDL-kolesterolin määrä, ks. «Veren triglyseridit (rasvat)»9 ja «Kolesteroli»10),
        sepelvaltimotauti (ks. «Sepelvaltimotauti»11),
        kihti (ks. «Kihti»12),
        sappikivet (ks. «Sappikivi»13)
        naisilla hedelmättömyys (ks. «Lapsettomuus»14).
        monet syöpäsairaudet, esimerkiksi kohtusyöpä, rintasyöpä vaihdevuosien jälkeen, paksusuolen syöpä.

        Sairauksien lisäksi vaikea lihavuus heikentää toimintakykyä monissa päivittäisissä askareissa. Siihen liittyy usein myös erilaisia mielenterveyden ongelmia.

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00042#s3

        "Whenever I watch TV and see those poor starving kids all over the world, I can't help but cry. I mean I'd love to be skinny like that, but not with all those flies and death and stuff." - Mariah Carey


      • ei.niin.mitään.järkeä
        TossaLuettavaa kirjoitti:

        Lihavuus ja sairaudet

        Lihavuus aiheuttaa monia sairauksia. Useimmat niistä johtuvat aineenvaihdunnan häiriöistä, joita vyötärölihavuuteen liittyvä runsas vatsaonteloon ja maksaan kertynyt rasva aiheuttaa (ks. «Vyötärölihavuus (keskivartalolihavuus, omenalihavuus)»4).

        Tärkein lihavuussairaus on tyypin 2 diabetes (ks. «Diabetes (sokeritauti)»5) eli aikuistyypin diabetes. Keski-iässä sen vaara on normaalipainoisiin verrattuna yli kymmenkertainen, jos ylipainoa on 12–15 kiloa tai enemmän (painoindeksi yli 30). Samanasteinen ylipaino lisää kohonneen verenpaineen (ks. «Kohonnut verenpaine (verenpainetauti)»6) ja polvien nivelrikon (ks. «Nivelrikko (artroosi)»7) vaaran kolminkertaiseksi.

        Muita lihavuuteen liittyviä sairauksia ovat

        uniapneaoireyhtymä (ks. «Uniapnea, unenaikaiset hengityskatkot»8),
        veren rasvojen häiriöt (suurentunut triglyseridien ja pienentynyt hyvän eli HDL-kolesterolin määrä, ks. «Veren triglyseridit (rasvat)»9 ja «Kolesteroli»10),
        sepelvaltimotauti (ks. «Sepelvaltimotauti»11),
        kihti (ks. «Kihti»12),
        sappikivet (ks. «Sappikivi»13)
        naisilla hedelmättömyys (ks. «Lapsettomuus»14).
        monet syöpäsairaudet, esimerkiksi kohtusyöpä, rintasyöpä vaihdevuosien jälkeen, paksusuolen syöpä.

        Sairauksien lisäksi vaikea lihavuus heikentää toimintakykyä monissa päivittäisissä askareissa. Siihen liittyy usein myös erilaisia mielenterveyden ongelmia.

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00042#s3

        Tohon vaan sanon, että lihavuus VOI aiheuttaa mainitsemiasi tauteja. Ei ole mikään varmuus, että lihava kärsisi noista tai että laiha niiltä välttyisi! Nyt tuo kirjoitus on tyylin, että lihava varmuudella nappaa jokaisen taudin, minkä vain lihava voi sairastaa. Mistähän sitten johtuu, ettei jokainen lihava oo välttämättä diabeetikko, mutta joku laiheliini kuolee sepelvaltimotautiin?
        Jokainen täällä on yksilö, jokaisella on omat sukurasitteensa ja mahdolliset ongelmat kroppansa kanssa. Se, että on hyväkuntoinen ja itsestään huolehtiva ei tarkoita sitä, että taudeilta välttyisi. Sama taas lihavalla; hän voi elää suht terveen elämän kiloistaan huolimatta. Ei kukaan missään ikinä voi varmuudella sanoa kuka minkäkin taudin saa ja miksi sen saa. Kyllä sitä eräänlaisen tuurin varassa elellään. Ja ihmisen kroppa... se on siitä ihmeellinen, ettei sen kaikkia koukeroita selitä nettiin tai kirjoihin kirjatut asiat. Tieto on tietoo, mutta päteekö se jokaisen kohdalla?


      • ei.niin.mitään.järkeä
        NoinkinMut kirjoitti:

        Niin. Kohtuu sairasta väkeä ne lihavat vaan ovat ja todellakin liikalihavuus on riskitekijä moneltakin kannalta. Ei pidä tuudittautua liikaa siihen, että kyllä ne laihatkin. Ihan varmasti laihoissakin on sairasta väkeä ja onhan tämä uusi ilmiö "sisäisesti lihava" myös hyvin tunnettu; eli kroppa kunnossa, mutta veriarvot ovatkin kuin lihavalla.

        Lihavuuteen voi todellakin itse vaikuttaa, ellei kyseessä sitten ole joku elefanttitauti. Aineenvaihdunta on yksilöllistä joo, mutta kyllä liikkumattoman, huonoihin elämäntapoihin tottuneen vaan tunnistaa ja niitä yhdistää monet sauraudet. Lähipiirissä niitä kyllä on ihan riittävästi, joista monilla verenpainelääkkeet, diabeteslääkkeet, kolesterolilääkkeet ja toistuvia käyntejä sairaalassa kun joku paikka prakaa.

        Täytyy vielä todeta myös se, että tuskin me tämän maanpäällisen vaelluksen jälkeen elämää jatkamme, mutta en nyt ottaisi riskiä siitä, että kaikella todennäköisyydellä tulisin olemaan vanhana muiden käänneltävänä. Jos vaihtoehtona olis sydänpysähdys laihana alle viiskymppisenä, niin ainakin olisin lähtenyt kertalaakista ns. saappaat jalassa. Jos siis punnitaan eliniän ja elämänlaadun välillä, niin arvaat varmaan kumman valitsen?

        " Ei pidä tuudittautua liikaa siihen, että kyllä ne laihatkin." Ei tarvii tuudittautuu yhtään mihinkään. Sitä vaan sanon, ettei se ulkokuori sitä sanele miten ihminen voi.
        Pääpointti on, että jokainen itse sen valinnan tekee millaisena elää (enimmäkseen). Siihen minkään sortin moralisointi ei auta mitään. Se, että täällä vongutaan epäterveellisestä elämäntavoista, mutta tosiaan jo pelkkä häiriö aineenvaihdunnassa voi tehdä rautaisessa kunnossa olevasta lihavan, vaikka kuinka treenaisi. Lihava voi olla paremmassa kunnossa kuin laiha. Maailma on täynnä juuri noita tauti luokituksia ja mikä niitä aiheuttaa. Mutta jännä on, että suurimmat tautien aiheuttajat ovat ylipaino, alkoholi ja tupakka. Siitäkin huolimatta lähipiiristäni kuoli eräs joka ei ollut lihava, eikä röökannut tai dokannut. Siitä vaan alle nelikymppisenä kuoli syöpään. Miten vitussa kuoli, kun noudatti kaikkia mahdollisia terveysuosituksia? Miksi ylipäätänsä kuollaan?
        Kuitenkin, eletään miten vaan, niin kuitenkin se musta kuolo meitä päähän koppaa! Sitä ei karkuun pääse, oli sitten kuin hyvässä kunnossa tahansa.


      • NäinO
        ei.niin.mitään.järkeä kirjoitti:

        " Ei pidä tuudittautua liikaa siihen, että kyllä ne laihatkin." Ei tarvii tuudittautuu yhtään mihinkään. Sitä vaan sanon, ettei se ulkokuori sitä sanele miten ihminen voi.
        Pääpointti on, että jokainen itse sen valinnan tekee millaisena elää (enimmäkseen). Siihen minkään sortin moralisointi ei auta mitään. Se, että täällä vongutaan epäterveellisestä elämäntavoista, mutta tosiaan jo pelkkä häiriö aineenvaihdunnassa voi tehdä rautaisessa kunnossa olevasta lihavan, vaikka kuinka treenaisi. Lihava voi olla paremmassa kunnossa kuin laiha. Maailma on täynnä juuri noita tauti luokituksia ja mikä niitä aiheuttaa. Mutta jännä on, että suurimmat tautien aiheuttajat ovat ylipaino, alkoholi ja tupakka. Siitäkin huolimatta lähipiiristäni kuoli eräs joka ei ollut lihava, eikä röökannut tai dokannut. Siitä vaan alle nelikymppisenä kuoli syöpään. Miten vitussa kuoli, kun noudatti kaikkia mahdollisia terveysuosituksia? Miksi ylipäätänsä kuollaan?
        Kuitenkin, eletään miten vaan, niin kuitenkin se musta kuolo meitä päähän koppaa! Sitä ei karkuun pääse, oli sitten kuin hyvässä kunnossa tahansa.

        Referoin sen verran, että lihavilla on moninkertainen riski sairastua ja kuten aikaisemmin mainitsin, niin myös laihat voivat sairastua vakavasti, eikä sitä kukaan kiistä. Siitä voidaan taaas kiistellä, miten kukin käsittää terveen elämän. Liika stressi voi myöskin laukaista sairauksia ja kukaan ei tiedä mitä tuokin ihminen on päänsä sisällä mahdollisesti kokenut.

        Itse voisin edelleenkin käyttää esimerkkinä tuntemiani lihavia ihmisiä, joilla siis ylipainoa. Kukaan niistä ei voi hyvin. Parilla on aivoinfarktit takana, muut niistä kärsii kaikesta mahdollisesta verenpainetaudista kakkostyypin diabetekseen, jonka kautta on tullut damagea mm. munuaisiin, silmiin ja hermostoon.

        Mut joo. Kuollaan me kaikki. Silti mielummin kuolisin ihan yhdellä kerralla kuin riutuisin jossain sängyssä paskat housussa muiden käänneltävänä, joka on todennäköisempi vaihtoehto jos kohtelee itseään kaltoin. Se on ihan varma homma, vaikka kuinka ihmiset nykypäivänä peräänkuuluttais jotain fraasia siitä, miten erillaisia olemme.

        Pyöreys on ok, liikalihavuus ei missään nimessä.


      • ei.niin.mitään.järkeä
        NäinO kirjoitti:

        Referoin sen verran, että lihavilla on moninkertainen riski sairastua ja kuten aikaisemmin mainitsin, niin myös laihat voivat sairastua vakavasti, eikä sitä kukaan kiistä. Siitä voidaan taaas kiistellä, miten kukin käsittää terveen elämän. Liika stressi voi myöskin laukaista sairauksia ja kukaan ei tiedä mitä tuokin ihminen on päänsä sisällä mahdollisesti kokenut.

        Itse voisin edelleenkin käyttää esimerkkinä tuntemiani lihavia ihmisiä, joilla siis ylipainoa. Kukaan niistä ei voi hyvin. Parilla on aivoinfarktit takana, muut niistä kärsii kaikesta mahdollisesta verenpainetaudista kakkostyypin diabetekseen, jonka kautta on tullut damagea mm. munuaisiin, silmiin ja hermostoon.

        Mut joo. Kuollaan me kaikki. Silti mielummin kuolisin ihan yhdellä kerralla kuin riutuisin jossain sängyssä paskat housussa muiden käänneltävänä, joka on todennäköisempi vaihtoehto jos kohtelee itseään kaltoin. Se on ihan varma homma, vaikka kuinka ihmiset nykypäivänä peräänkuuluttais jotain fraasia siitä, miten erillaisia olemme.

        Pyöreys on ok, liikalihavuus ei missään nimessä.

        " Silti mielummin kuolisin ihan yhdellä kerralla kuin riutuisin jossain sängyssä paskat housussa muiden käänneltävänä, joka on todennäköisempi vaihtoehto jos kohtelee itseään kaltoin."
        Ei muuten tuokaan 100% totuus ole. Sinne sängyn pohjallekkin voi joutuu niin monesta syystä käänneltäväksi. Eihän siihen tarvii kuin esim. rankan aivoinfarktin. Monesti ne itseään kaltoin kohdelleet kuitenkin tahtovat kuolla kuitenkin niiden damagejen myötä nopeammin, kuin ne terveet. Mutta kyllähän se nätti lähtö kertalaakista mukavin olisi, sitä en kiellä.


    • NuoriKarhu

      Miksi haukutte karhuja? Mitä se on teiltä pois jos tietyntyyppiset miehet tykkää hakeutua toistensa seuraan?

      Kävin aluksi DTM:ssä kun tulin kaapista ulos ja uskalsin homobaariin. Asiakaskunta oli hyvin erilaista kuin millaisista itse pidän. Aloin sitten käydä Herculeksessa ja Manns Streetillä. Ei niissäkään paikoissa aina ollut minun mieleeni olevia miehiä mutta tutustuin Herculeksessa muutama vuosi sitten muutamaan miehekkääseen parrakkaisiin miehiin jotka tulivat ystävällisesti juttelemaan ja kertoivat Bear With Us yhteisöstä.

      Sieltä löytyi parhaat kaverini tällä hetkellä ja myös kundikaveri jonka kanssa kyllä erottiin ystävinä alkuvuodesta mutta siinä ei karhuilla ole mitään tekemistä.

      • NäinO

        Tyyppi löytyi karhupiireistä, erositte ystävinä alkuvuonna, mutta sillä ei ole mitään tekemistä karhujen kanssa? Päästiinköhän nyt kuitenkin karhuilun ytimeen?


      • ei.niin.mitään.järkeä
        NäinO kirjoitti:

        Tyyppi löytyi karhupiireistä, erositte ystävinä alkuvuonna, mutta sillä ei ole mitään tekemistä karhujen kanssa? Päästiinköhän nyt kuitenkin karhuilun ytimeen?

        Ai että erota ei voi, saati sitten ystävinä? Mitä vitun tekemistä sillä on karhuilun kanssa? Hetikö ollaan ihan ytimessä, jos se kaveri on löytynyt karhupiireistä? Siis mikä logiikka? Minkä ytimessä sitten ollaan, jos kaveri löytyis DTM:n lihatiskiltä ja ei oo edes karhu? Ystävinä voi erota kokoon ja näköön katsomatta kuka vain.

        Mutta NuorelleKarhulle sen verran, ettei kaikki niitä karhui hauku. Haukkujilla ilmeisesti on se agenda, etteivät ole kelvanneet karhuille. Tai sitten se koko on se, mitä pitää aikuismaisesti täällä haukkuu. Sitä kun luulis noiden läskiläppien kuuluvan ala-asteelle. Vingutaan, että karhut ovat pinnallisia, kun ei joukkoon kelpaakkaan... siinä voi vähän miettiä jo mikä itsessä oli sellaista, ettei hyväksytty. Totuushan on, ettei kaikkien kanssa voi vain tulla toimeen, vaikka yrittäisi ja vaikka niin luvattaisi. Mutta pointtisi on hyvä; ei se keneltäkään luulisi olevan pois, jos joku karhuista tykkää. Itse kukanenkin hakeutukoon seuraan missä tuntee olonsa hyväksi. Ei muakaan kukaan saisi kukkakeppien seassa hillumaan, saati sitten kumppania niistä ottamaan. Kyllä miehen pitää olla miehekäs ja siinä pitää olla mistä kiinni ottaa.

        Kummastuttaa muutenkin tällänen asioiden puiminen. Jos jollekkin ei joku avaudu, niin menköön ottamaan selvän. Ja tuotakaan en ymmärrä, että jossain palstalla ihmetellään, kelle läskit kelpais. No samaa voi moni ihmetellä niistä langanlaihoista muka näteistä pojista. Vaan kuuluuko tämä siihen homojen ämmämäiseen käyttäytymiseen? Siis tuo kauhistelu joidenkin ulkonäöstä? Tekeekö se laihemmasta homosta paremman homon, kun hän päättää täällä avautuu, ettei ymmärrä mikä pointti on läskeissä karhuissa ja heidän ns. kulttuurissa? No sanotaan nyt etten mäkään ymmärrä sen kulttuurin päälle, mutta tuskin kaikki karhut siihen piiriin kuuluu.


      • en.jaksa.kirjautua
        ei.niin.mitään.järkeä kirjoitti:

        Ai että erota ei voi, saati sitten ystävinä? Mitä vitun tekemistä sillä on karhuilun kanssa? Hetikö ollaan ihan ytimessä, jos se kaveri on löytynyt karhupiireistä? Siis mikä logiikka? Minkä ytimessä sitten ollaan, jos kaveri löytyis DTM:n lihatiskiltä ja ei oo edes karhu? Ystävinä voi erota kokoon ja näköön katsomatta kuka vain.

        Mutta NuorelleKarhulle sen verran, ettei kaikki niitä karhui hauku. Haukkujilla ilmeisesti on se agenda, etteivät ole kelvanneet karhuille. Tai sitten se koko on se, mitä pitää aikuismaisesti täällä haukkuu. Sitä kun luulis noiden läskiläppien kuuluvan ala-asteelle. Vingutaan, että karhut ovat pinnallisia, kun ei joukkoon kelpaakkaan... siinä voi vähän miettiä jo mikä itsessä oli sellaista, ettei hyväksytty. Totuushan on, ettei kaikkien kanssa voi vain tulla toimeen, vaikka yrittäisi ja vaikka niin luvattaisi. Mutta pointtisi on hyvä; ei se keneltäkään luulisi olevan pois, jos joku karhuista tykkää. Itse kukanenkin hakeutukoon seuraan missä tuntee olonsa hyväksi. Ei muakaan kukaan saisi kukkakeppien seassa hillumaan, saati sitten kumppania niistä ottamaan. Kyllä miehen pitää olla miehekäs ja siinä pitää olla mistä kiinni ottaa.

        Kummastuttaa muutenkin tällänen asioiden puiminen. Jos jollekkin ei joku avaudu, niin menköön ottamaan selvän. Ja tuotakaan en ymmärrä, että jossain palstalla ihmetellään, kelle läskit kelpais. No samaa voi moni ihmetellä niistä langanlaihoista muka näteistä pojista. Vaan kuuluuko tämä siihen homojen ämmämäiseen käyttäytymiseen? Siis tuo kauhistelu joidenkin ulkonäöstä? Tekeekö se laihemmasta homosta paremman homon, kun hän päättää täällä avautuu, ettei ymmärrä mikä pointti on läskeissä karhuissa ja heidän ns. kulttuurissa? No sanotaan nyt etten mäkään ymmärrä sen kulttuurin päälle, mutta tuskin kaikki karhut siihen piiriin kuuluu.

        No huh, kun tää sopivan kumppanin etsiminen on niin rankkaa...

        Sitten jotkut idiootit vielä keksivät aina lisää luokitteluja, ettei vaan matchaisi:
        http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201612142200040562_lz.shtml

        Eikö nyt voitaisi vaan sopia, että ihmisillä on eri kriteerejä, joihin he kiinnittävät ensiksi toisissa ihmisissä huomiota. Iso mies vaan on jo massan perusteella helpompi huomata joukosta, on se missä ympäristössä vaan.

        Karhuista kiinnostunut katselee randomin ohikävelijän tukevia muotoja, että hmmmmm... ja tukevia inhoava keskittyy siihen, että linkuttaa jo, onpa tuossa nyt lääketieteellinen riski ja uhka kansantaloudelle ja kauhistus, joutuuko nyt tuota lasaretissa kääntelemään tai arkkua kantamaan ja kuinka monta ihmistä Afrikassa tuollakin kalorimäärällä olisi ruokkinut ja minä en ainakaan tuon kanssa ala deittailemaan kun ruokaan menee abouttis ziljoona euroa kuussa. Ja OMG, pitääkö sille vielä alkaa jotain mekkoja ostamaan, kun se on noin feminiinin oloinen ?!

        ;D

        Tämä lienee aloittajallekin jo avautunut, vaikkei kulttuuri muuten, toiset puhuvat seksuaalisen kiinnostuksen kohteista ja toiset hyvinvointivaltion kustannuserästä.


      • NäinO
        ei.niin.mitään.järkeä kirjoitti:

        Ai että erota ei voi, saati sitten ystävinä? Mitä vitun tekemistä sillä on karhuilun kanssa? Hetikö ollaan ihan ytimessä, jos se kaveri on löytynyt karhupiireistä? Siis mikä logiikka? Minkä ytimessä sitten ollaan, jos kaveri löytyis DTM:n lihatiskiltä ja ei oo edes karhu? Ystävinä voi erota kokoon ja näköön katsomatta kuka vain.

        Mutta NuorelleKarhulle sen verran, ettei kaikki niitä karhui hauku. Haukkujilla ilmeisesti on se agenda, etteivät ole kelvanneet karhuille. Tai sitten se koko on se, mitä pitää aikuismaisesti täällä haukkuu. Sitä kun luulis noiden läskiläppien kuuluvan ala-asteelle. Vingutaan, että karhut ovat pinnallisia, kun ei joukkoon kelpaakkaan... siinä voi vähän miettiä jo mikä itsessä oli sellaista, ettei hyväksytty. Totuushan on, ettei kaikkien kanssa voi vain tulla toimeen, vaikka yrittäisi ja vaikka niin luvattaisi. Mutta pointtisi on hyvä; ei se keneltäkään luulisi olevan pois, jos joku karhuista tykkää. Itse kukanenkin hakeutukoon seuraan missä tuntee olonsa hyväksi. Ei muakaan kukaan saisi kukkakeppien seassa hillumaan, saati sitten kumppania niistä ottamaan. Kyllä miehen pitää olla miehekäs ja siinä pitää olla mistä kiinni ottaa.

        Kummastuttaa muutenkin tällänen asioiden puiminen. Jos jollekkin ei joku avaudu, niin menköön ottamaan selvän. Ja tuotakaan en ymmärrä, että jossain palstalla ihmetellään, kelle läskit kelpais. No samaa voi moni ihmetellä niistä langanlaihoista muka näteistä pojista. Vaan kuuluuko tämä siihen homojen ämmämäiseen käyttäytymiseen? Siis tuo kauhistelu joidenkin ulkonäöstä? Tekeekö se laihemmasta homosta paremman homon, kun hän päättää täällä avautuu, ettei ymmärrä mikä pointti on läskeissä karhuissa ja heidän ns. kulttuurissa? No sanotaan nyt etten mäkään ymmärrä sen kulttuurin päälle, mutta tuskin kaikki karhut siihen piiriin kuuluu.

        Niin. Hauskaa on myös tuo oletus, että joku arvostelisi karhukulttuuria vain siksi, että ei olisi kelvannut karhuille. Toisaalta puhuttaessa karhuista siellä on hyvin tiukat kriteerit eri vartalotyypeille (on admirerii, cubbii, daddya, musclea, chubbya = suomeksi läski, otterii, chaserii, wolffii) ja yleinen vitsaus on se, että kyllä niitä liikalihavia aika monesti vaan kiehtoo kaikki sellainen jota eivät itse edusta. Monesti ovat siis itse itsensä pahimpia arvostelijoita. Heillä on kyllä paljon premissejä mitä tulee ulkonäköön, mutta heitä kohti ei saisi olla minkäänlaisia. Muuten heiteään pyyhe kehään ja aletaan itkemään lihavien syrjinnästä tms.

        Sitten kummallinen juttu on vaan se, että jos et pidä liikalihavista niin keskustelu viedään toiseen äärilaitaan oletuksin että olet mieltynyt timmeihin sporttisiin tyyppeihin tai joihinkin yliriukuihin riisikeppeihin, joiden arvostelu tuntuu olevan kovinkin hyväksyttävää ja oikeutettua. Esitetään siihen päälle vielä mielipiteitä että: "Kyllä miehen pitää olla miehekäs ja siinä pitää olla mistä kiinni ottaa.". Minä voin kyllä esittää tuossa vaiheessa rajan vedettäväksi miestisseihin ja roikkuvatsaan. Ylipainossa ei ole mitään vikaa, kunhan ei mene lihavuuden puolelle.


      • NäinO
        ei.niin.mitään.järkeä kirjoitti:

        Ai että erota ei voi, saati sitten ystävinä? Mitä vitun tekemistä sillä on karhuilun kanssa? Hetikö ollaan ihan ytimessä, jos se kaveri on löytynyt karhupiireistä? Siis mikä logiikka? Minkä ytimessä sitten ollaan, jos kaveri löytyis DTM:n lihatiskiltä ja ei oo edes karhu? Ystävinä voi erota kokoon ja näköön katsomatta kuka vain.

        Mutta NuorelleKarhulle sen verran, ettei kaikki niitä karhui hauku. Haukkujilla ilmeisesti on se agenda, etteivät ole kelvanneet karhuille. Tai sitten se koko on se, mitä pitää aikuismaisesti täällä haukkuu. Sitä kun luulis noiden läskiläppien kuuluvan ala-asteelle. Vingutaan, että karhut ovat pinnallisia, kun ei joukkoon kelpaakkaan... siinä voi vähän miettiä jo mikä itsessä oli sellaista, ettei hyväksytty. Totuushan on, ettei kaikkien kanssa voi vain tulla toimeen, vaikka yrittäisi ja vaikka niin luvattaisi. Mutta pointtisi on hyvä; ei se keneltäkään luulisi olevan pois, jos joku karhuista tykkää. Itse kukanenkin hakeutukoon seuraan missä tuntee olonsa hyväksi. Ei muakaan kukaan saisi kukkakeppien seassa hillumaan, saati sitten kumppania niistä ottamaan. Kyllä miehen pitää olla miehekäs ja siinä pitää olla mistä kiinni ottaa.

        Kummastuttaa muutenkin tällänen asioiden puiminen. Jos jollekkin ei joku avaudu, niin menköön ottamaan selvän. Ja tuotakaan en ymmärrä, että jossain palstalla ihmetellään, kelle läskit kelpais. No samaa voi moni ihmetellä niistä langanlaihoista muka näteistä pojista. Vaan kuuluuko tämä siihen homojen ämmämäiseen käyttäytymiseen? Siis tuo kauhistelu joidenkin ulkonäöstä? Tekeekö se laihemmasta homosta paremman homon, kun hän päättää täällä avautuu, ettei ymmärrä mikä pointti on läskeissä karhuissa ja heidän ns. kulttuurissa? No sanotaan nyt etten mäkään ymmärrä sen kulttuurin päälle, mutta tuskin kaikki karhut siihen piiriin kuuluu.

        "Ai että erota ei voi, saati sitten ystävinä? Mitä vitun tekemistä sillä on karhuilun kanssa? Hetikö ollaan ihan ytimessä, jos se kaveri on löytynyt karhupiireistä? Siis mikä logiikka? Minkä ytimessä sitten ollaan, jos kaveri löytyis DTM:n lihatiskiltä ja ei oo edes karhu? Ystävinä voi erota kokoon ja näköön katsomatta kuka vain."

        No karhukulttuurin, eli karhuilun ydin on juuri tuo, että pannaan uudet naamat läpi ja sitten dumpataan ne, jatketaan "ystävinä", kunnes taas löytyy uus pano. Lopulta piirit on täynnä toistensa eksiä ja nykyisiä ystäviä. ja mitä tulee DTM:än niin ihan samalla tavalla siellä on pienet piirit.

        Aika paljon on siis tekemistä.


      • NäinO
        en.jaksa.kirjautua kirjoitti:

        No huh, kun tää sopivan kumppanin etsiminen on niin rankkaa...

        Sitten jotkut idiootit vielä keksivät aina lisää luokitteluja, ettei vaan matchaisi:
        http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201612142200040562_lz.shtml

        Eikö nyt voitaisi vaan sopia, että ihmisillä on eri kriteerejä, joihin he kiinnittävät ensiksi toisissa ihmisissä huomiota. Iso mies vaan on jo massan perusteella helpompi huomata joukosta, on se missä ympäristössä vaan.

        Karhuista kiinnostunut katselee randomin ohikävelijän tukevia muotoja, että hmmmmm... ja tukevia inhoava keskittyy siihen, että linkuttaa jo, onpa tuossa nyt lääketieteellinen riski ja uhka kansantaloudelle ja kauhistus, joutuuko nyt tuota lasaretissa kääntelemään tai arkkua kantamaan ja kuinka monta ihmistä Afrikassa tuollakin kalorimäärällä olisi ruokkinut ja minä en ainakaan tuon kanssa ala deittailemaan kun ruokaan menee abouttis ziljoona euroa kuussa. Ja OMG, pitääkö sille vielä alkaa jotain mekkoja ostamaan, kun se on noin feminiinin oloinen ?!

        ;D

        Tämä lienee aloittajallekin jo avautunut, vaikkei kulttuuri muuten, toiset puhuvat seksuaalisen kiinnostuksen kohteista ja toiset hyvinvointivaltion kustannuserästä.

        Onko joku muuten ottanut kantaa lopulta mihinkään kustannuseriin tässä keskustelussa/väittelyssä? Ei nähdäkseni. Ainakin itse olen kyllä ihan ihmisen, sekä henkisen että fyysisen, hyvinvoinnin puolesta puhunut. Se on sitten eri juttu, jos yrität vesittää keskustelua tollaisella olkinukella.


      • en.jaksa.kirjautua
        NäinO kirjoitti:

        Onko joku muuten ottanut kantaa lopulta mihinkään kustannuseriin tässä keskustelussa/väittelyssä? Ei nähdäkseni. Ainakin itse olen kyllä ihan ihmisen, sekä henkisen että fyysisen, hyvinvoinnin puolesta puhunut. Se on sitten eri juttu, jos yrität vesittää keskustelua tollaisella olkinukella.

        Onkohan se laiha vai tukeva olkiukko ?

        Eräs Qruiserista tuttu varmaan löytäisi tässä vaiheessa terveellisen elämän Tilastokeskuksen linkkivinkit tähän :) Mitenhän hänet saisi houkuteltua tähän keskusteluun ? ;))))


      • en.jaksa.kirjautua
        NäinO kirjoitti:

        "Ai että erota ei voi, saati sitten ystävinä? Mitä vitun tekemistä sillä on karhuilun kanssa? Hetikö ollaan ihan ytimessä, jos se kaveri on löytynyt karhupiireistä? Siis mikä logiikka? Minkä ytimessä sitten ollaan, jos kaveri löytyis DTM:n lihatiskiltä ja ei oo edes karhu? Ystävinä voi erota kokoon ja näköön katsomatta kuka vain."

        No karhukulttuurin, eli karhuilun ydin on juuri tuo, että pannaan uudet naamat läpi ja sitten dumpataan ne, jatketaan "ystävinä", kunnes taas löytyy uus pano. Lopulta piirit on täynnä toistensa eksiä ja nykyisiä ystäviä. ja mitä tulee DTM:än niin ihan samalla tavalla siellä on pienet piirit.

        Aika paljon on siis tekemistä.

        No se ei oo mies, homo, eikä mikkään, joka ei oo kaikkien kanssa paneskellut :)

        Millä teesillä minäkään en ole mies, btw.

        Olkiukosta toiseen: Onkos tuo NäinO:n O tarkoitus kuvata pyöreyttä vai onko se O-kirjain ?


      • ei.niin.mitään.järkeä
        NäinO kirjoitti:

        "Ai että erota ei voi, saati sitten ystävinä? Mitä vitun tekemistä sillä on karhuilun kanssa? Hetikö ollaan ihan ytimessä, jos se kaveri on löytynyt karhupiireistä? Siis mikä logiikka? Minkä ytimessä sitten ollaan, jos kaveri löytyis DTM:n lihatiskiltä ja ei oo edes karhu? Ystävinä voi erota kokoon ja näköön katsomatta kuka vain."

        No karhukulttuurin, eli karhuilun ydin on juuri tuo, että pannaan uudet naamat läpi ja sitten dumpataan ne, jatketaan "ystävinä", kunnes taas löytyy uus pano. Lopulta piirit on täynnä toistensa eksiä ja nykyisiä ystäviä. ja mitä tulee DTM:än niin ihan samalla tavalla siellä on pienet piirit.

        Aika paljon on siis tekemistä.

        "No karhukulttuurin, eli karhuilun ydin on juuri tuo, että pannaan uudet naamat läpi ja sitten dumpataan ne, jatketaan "ystävinä", kunnes taas löytyy uus pano. "

        No mitä nyt olen tässä oppinut, niin eiköhän tuo sama päde jokaiseen "homopiiriin", mitä olemassa on. Näinhän homojen huhutaan tekevän joka puolella, missä niitä sattuu vähänkään enemmän olevan. Miksi siis tuo pätisi ainoastaan karhuihin, kun saman osaa se riisikeppi-menohomokin?


      • ei.niin.mitään.järkeä
        ei.niin.mitään.järkeä kirjoitti:

        "No karhukulttuurin, eli karhuilun ydin on juuri tuo, että pannaan uudet naamat läpi ja sitten dumpataan ne, jatketaan "ystävinä", kunnes taas löytyy uus pano. "

        No mitä nyt olen tässä oppinut, niin eiköhän tuo sama päde jokaiseen "homopiiriin", mitä olemassa on. Näinhän homojen huhutaan tekevän joka puolella, missä niitä sattuu vähänkään enemmän olevan. Miksi siis tuo pätisi ainoastaan karhuihin, kun saman osaa se riisikeppi-menohomokin?

        Anteeksi kirjoitusvirhe... tarkoitin "menohomoihinkin"...


    • NäinO

      No absoluuttisista totuuksista en nyt tässä horisekaan ja voihan sitä tosiaan vaikka kompastua johonkin, lyödä päänsä ja siten vammautua. Mutta niin voi tapahtua myös lihavalle. Lihavaksi itsensä syövä vaan ottaa enemmän riskejä aiheuttaa itselleen vain siksi, että haluaa vaan loputtomasti nauttia elämästä, vaikka hyvän olon välittäjäainekoukussa oleva ihminen on kaikkea muuta kuin aidosti onnellinen.

      Hulluahan se on itseään kurittaa jollain kuntoilulla myöskään, vaikka kyllähän kunnon hölkkä, nyrkkeilysäkin hakkaaminen ja itsensä ylittäminen liikkumalla on parempi tapa saada dopamiinit liikkeelle kuin suklaakakun vetäminen. Se myös palkitsee ja antaa onnistumisen tunnetta. Liika on liikaa liikunnassakin.

      • ei.niin.mitään.järkeä

        Eiköhän itse kukanenkin ole se oman onnensa seppä. Jos haluaa elämästä niin nauttia, niin siitä vain. Vaan romahtaako sun maailma siihen tietoisuuteen, että joku ihan oikeasti tekee niin? Ja sitten kun ei aina oikeasti voi tietää, mikä aiheuttaa sen syöpöttelyn. Sama kuin kysymyksessä miksi jeppe juo. Jotkut lihoo, kun masentaa, jotkut puolestaan kun ovat iloisia ja tyytyväisiä. Jotkut puolestaan lihoo, vaikkei mitään varsinaista mässäilyä tapahtuisikaan. Jotkut lihoo, kun vuorokausi rytmi heittelee 3-vuoro työssä. Joillekkin taas aivot eivät viestitä ollenkaan kylläisyydestä... onhan näitä syitä, mutta mun mielestä se lihavana oleminen on jokaisen oma asia ja heilläkin kaikesta huolimatta on oikeus olla rakastettuja, vaikkei nyt homopiireissä näköjään olekkaan suosittua ja joillekkin se on se kauhistus. Jos jostain syystä ihminen ei halua parastaan antaa, niin muuttuuko sekään täällä mutisemalla?


    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe