Onko meduusoja näkynyt Goan rannoilla tänä talvena

Titinalle12

Ollaan tammikuun lopussa lähdössä Goalle ja aiemmilla Thaimaan matkoilla sain kehitettyä itselleni meduusakammon. 10 vuotta sitten olin Goalla ja silloin ei törmätty meduusoihin siellä. Onko tilanne muuttunut?

8

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gogogoa

      kyllä siellä olen nähnyt 2 medusaa joskus, että niitä on olemassa, mutta yksittäisä. ei missään tapauksessa sellaisia määriä kun thaimaassa . olen siis lomaillut 7 kertaa viimeisen 10 vuoden sisällä goalla. eli aika harvinaista. vesi ei ole niin lämmintä kuin thaimaassa ja se kuulemma on lisännyt niitä thaimaassa.
      enkä joka lomalla ole niitä nähnyt .
      yleensä laskuveden aikaan on turvallisempaa mennä kun meedusat menee merivirtojen mukaan.

      thaimaassa tulee meduusa kammo siellä niitä on nykyään hirveesti. ei ole tiedossa, että goalla olisi niitä tappavia meduusoita mitkä thaimaassa ovat lisääntyneet paljon.
      toissa talvena en nähnyt yhtään medusaa goalla.

    • Titinalle12

      On inhottavaa, kun ei pysty nauttimaan meressä olemisesta, kun pelkää vaan koska meduusa polttaa taas. Thaimassa pystyi sentään uimaan isoissa uima-altaissakin, mutta Goalla allaskin niin pieni, että jos uida haluaa niin meri on ainoa vaihtoehto.
      Millaisia kokemuksia muilla on Goalla? Oletteko törmänneet meduusoihin?

    • NaikaVaddo

      Vuodesta 1996 alkaen joka talvi täällä olleena en ole tavannut meduusoja. Enkä ole kuullut muiltakaan. Niitä kuitenkin voi joskus harvoin olla koska rantaravintola neuvoi että jos meduusa polttaa niin ravintolaan ja hoitavat sitruunalla tai etikalla?

    • NäkyväMeduusa

      Joo niihin törmäilee ja sit kans näkyy.
      Parempi jäädä kyröön.

    • Taastulikäytyä

      Minä olen käynyt yli 20 kertaa kertaa Goalla ja nyt marraskuussa oli ensimmäinen kerta, kun näin meduusoja Calanguten rannalla. Muutaman uhrin nähtyäni jätin suosiolla meressä uimisen väliin.

    • Meneva

      Tänävuonna on näkynyt.

    • MAN163911

      Vagatorilla meduusa poltti ikävästi rouvaa käsivarteen ja parin rannan hiekalla nähtiin meduusa marraskuulla. Ikävä kun niitä alkaa olla tuollakin

    • Yök

      Bagan/Calanguten rannalla näin lukuisia isoja violettiin vivahtavia meduusoja. Ei niistä kukaan näyttänyt välittävän. Olin siellä 3.-17.1.2019.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe