Ostime talon ja useassa seinässä tapetin alla kyprokki seinissä tasakoikoisia pieniä "nyppylöitä" ja niitä on tosi paljon kun seinää silittää niin se on tosi kuhmuinen. Mitä ihmeen nyppylöitä nämä ovat? Onko kellään vastaavaa. Onko seinissä jotain vikaa joku ötökkö vai mikä ihme? Melkein joka seinissä näitä huomannut.
Kiitos jos joku viitsii auttaa..
monessa seinässä tapetin alla..
16
655
Vastaukset
- olithantietoinen
Toivottavasti talo on rakennettu vuoden -94 jälkeen, koska tapetinpoisto vanhemmista vaatii 2016 voimaan tulleen asbestikartoituksen.....myös omakotitaloja koskee
http://www.kiinteistoliitto.fi/varsinais-suomi/52200.aspx - asbetilaki
Toivottavasti talonne on rakennettu ennen vuotta -94, olethan tietoinen, ettei tapettajakaan saa poistaa ilman asbestikartoitusta, tänä vuonna astuneen asbestilain vuoksi. Kartoitus/näyte n 400e, ja jos asbestia löytyy, yli tonni menee huoneeseen kun alipaineistetaan ja ukot tulee purkamaan.Ihan laki. Liimoissa, liistereissä,saumausaineissa, eristeissä kun tätä on käytetty. Otahan selvää.
- ihmeissään17
Kiitos vastauksesta.
Talo on alkujaan purettu maantasalle muutamaa alkuperäistä tukipalkkia/kivijalkaa osittain lukuunottamatta. Ja kaikki eristeet ym on vaihdettu puhtaisiin. Ja talo on valmis ollu 2007.
Tapetteja emme ole repineet/vaihtaneet. Ainoastaan mietityttää nuo tasakokoiset parin millin mittaiset kohoamat useassa seinässä kun valolla katsoo niin näkyy todella pientä nyppylää paljon.- ranettaja
Onko levy/pystysaumoissa ainoastaan vai miten sekaisin ovat, jos levyn saumoissa niin ruuvit/kiinikkeet nousseet ????
- ihmeissään17
Eikun niitä on satoja..niin eivät voi mitään sellaisia olla..jaa niitä on missä sattuu seinissä.
- Homevaltaatalon
Home siellä päässyt valloilleen. Tapetit pois ja selvitä syy. Jos kupruja satoja, niinkuin mainitsit, syytä purkaa koko talo ja tehdä uusi. Olen nähnyt monia vastaavanlaisia.
- minää28
Jos se hometta ois niin eiköhän tuo ois tullu jo tapetin alta näkyviin ja haisis taloki homeelle.
- nypyttäähänse
otappa sellainen uusi ja terävä katkoteräveitsi ja leikkaa jostakin alareunasta mahdollisimman ison nyppylän reunasta tapettia halki. Ota sitten se nyppylä käsittelyysi sieltä tapetin alta terän kärjellä ja kas, siellähän on hiekanjyvä perseelleen menneestä pohjatyöstä johtuen...
- hämmästynyt17
Kokeilin tuota ja aivan ku kyprokissa ois ne kuhmut. Parempi sekin entä home.
- korjaapian
Kyproksen sisälle home jo edennyt. Nyt on kiire remontille.
- helppo.homma
Älkää pelotelko aloittajaa turhaan. Home ei tee nyppylöitä kyprokkiin. Kyproksen sisällä voi olla mitä vaan mutta Suomi on eri maa. Asenna päälle kyprokin remonttilevy 6 mm ja sillä selvä. Vanha tapetti voi jäädä paikalleen. Tapettihommat ei vaadi mitään asbestitutkimuksia jos ei ole vinyylitapetti. Siinäkin riittää em. lisälevytys.
- vaarallinentalo
Pura koko seinä ja tee uusi. Home on vaarallista hengityselimille.
- päässä.vippaa.ja.pahasti
Kyprokin tasoite on tehty huonosti. Pakko purkaa talo tai parempi jos polttaa.
- talopalaa
Polttaminen nopeampi tapa päästä eroon kupruista.
- Esi_merkki
Seinä on maalattu vanhentuneella pohjamaalilla jossa on ollut kuivuneita kikkareita joukossa
tai seinää ei ole puhdistettu hiomisen jälkeen ja maalattu ns. tomun päälle ja tomu muodostanut noita kikkareita
tai tela on muutamaan otteeseen käynyt lattiaan maalatessa ja "pominut" mukaansa hiekkaa sun muuta pölyä.
Tai maali ei ole ollut kuivaa, kun on maalattua uusi kerros ja alempi kerros on mennyt nypylle uutta kerrosta telattaessa. - pääpaneskelija
ensiyöikseni kävisin nussimassa naapurin akkqaa, ja seuraavaks toisen naapurin.. sitten palaisin kotiin, vetäsin tasotetapeetin seinään, ja kävisin nussimassa kolmatta naapurin akkaa... näin homma sujuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569