Tulipa ihan tärkeetä asiaa :)

Tai ainakin joillekkin tämäkin asia on tärkeä eli jalkakäytävät..Eikös jalkakäytävät ole kiinteistön omistajien vastuulla? Oon huomannut, että useissa paikoissa jalkakäytävä on täysin tukossa. Onko edes olemassa mitään valvontaa, että nuo jalkakäytävät myös pidetään auki ja hiekoitetaan?

Asiasta toiseen..olipa jännä lukea Iltiksestä yks päivä talitinttien murhateoista, kun mä olin jotenki aina kuvitellu, että kaikki pikkulinnut elää sovussa keskenään. :)

48

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks aamu oli kamalaa katottavaa, kun oli jäinen jalkakäytävä ja siinä taiteili menemään vanha pappa ..:( Noi vanhukset ku loukkaa itsensä, niin eivät parane mitenkää nopeesti.

• No meitsin opiskelukaupungissa on kumparetta kumpareen perään elikkä pystyssä pysyminen liukkaalla on huomattavasti vaativampaa kuin siellä tasaisella maalla. Meikäkin auttoi erään vaarin mäkeä alas jokin aika sitten kun pelkäsi kaatuvansa sepelistä huolimatta..

• butch-cassidy kirjoitti:

No meitsin opiskelukaupungissa on kumparetta kumpareen perään elikkä pystyssä pysyminen liukkaalla on huomattavasti vaativampaa kuin siellä tasaisella maalla. Meikäkin auttoi erään vaarin mäkeä alas jokin aika sitten kun pelkäsi kaatuvansa sepelistä huolimatta..

Voi Butsi..tuo kuulosti hienolta. Sulla on sydän paikallaan. :)

• No täällä meillä on pihat hyvin hiekotettu ja aurattu, sori ei siis ole Klassa.. Mutta meillä kuitenkin piha hoidetaan hyvin.

• Tuo on kyllä todella hieno juttu! :) On se mukavampaa kävelläkki, kun ei tartte koko ajan pelätä kaatumista.Kiva ku palasit Kittie :)

• Täällä ainakin joka päivä näkyy nuo jotka pihaa hoitavat liikkeellä ja myös tervehtivät, samoin siivoja aina tervehtii ja juttelee.😊

• KittieChi-81 kirjoitti:

Täällä ainakin joka päivä näkyy nuo jotka pihaa hoitavat liikkeellä ja myös tervehtivät, samoin siivoja aina tervehtii ja juttelee.😊

Mä taidan muuttaa sinne ;)

• tinttu-liina kirjoitti:

Mä taidan muuttaa sinne ;)

Heh!😊

Heh!😊

No juu juu..siellä ollaan näköjään vähempi turpa rullalla ku täällä :]

No juu juu..siellä ollaan näköjään vähempi turpa rullalla ku täällä :]

Ööh.. En tajunnut..?

Ööh.. En tajunnut..?

Sitä vaan tarkotin, että täällä usein näkee ihmiset aika myrtsinä.

Minä vai joku muu myrtsinä..?

Minä vai joku muu myrtsinä..?

Noin yleensä tässä kaupungissa. Poikkeuksiakin tietysti on..

Noin yleensä tässä kaupungissa. Poikkeuksiakin tietysti on..

Aina on niitä myrtsejä tyyppejä.. Kokeile hymyillä niille?😁

No meitsin täytyy sikäläisiä kehaista kylläkin että missään ei ole tullut vastaan niin auttavaisia ja toiset huomioon ottavia ihmisiä kuin siellä.. :-)

Aina on niitä myrtsejä tyyppejä.. Kokeile hymyillä niille?😁

Jotlu on niin myrtsinä, että jos hymyilisin, niin tulis varmaan päin näköä :P

Jotlu on niin myrtsinä, että jos hymyilisin, niin tulis varmaan päin näköä :P

No voihan se niinkin mennä..😃

No voihan se niinkin mennä..😃

Jotlu..tulipa taas kirjoitusvirhe :D No on ne jotku nii kiukkusen näkösiä, että jos katse tappais, niin ois vainaa :))

• haistatavaikkavetut

Katos tinttuliinakin on oppinut kirjoittamaan itse aiheesta, vaikkakin ei kokkolaa mainitse ollenkaan. Oliko tarkoituksen mukaista, et lukijoiden pitää olettaa et on kyse kokkolasta vaikka ei sitä erikseen mainita? Kartetaan mainitsemasta kokkolaa tai siinä sijaitsevia kohteita. Kerrotte monesti tarinoita yleistäen sen kaikkialle, se kuuluu tapoihinne. Jos on valittamista tai kysymyksiä(joita ette tee) niin kääntykäää kokkolan kaupungin kysymystorin puoleen.

Ei asioihin puututa jos ei kerrota missä ongelma sijaitsee.

• Ootko sä oikeesti noin tyhmä vai näytteletkö vaan?? Jos kirjoitan jalkakäytävistä täällä, niin tuskin tarkoitan vaikka Porin jalkakäytäviä senkin idiootti!

• kyllä-äiti

Et sä koskaan halua ymmärtää pointtia. Sun tarkoitus on aina kaikin keinoin puolustaa omia kirjoituksia, vaikka siihe löytyisi järkevä vastauskin... Jos lukisit tarkemmin ilman kiihtymystä aimman kommentin niin huomaisit, että siinä juuri kiteytetään ongelman paikkaa eikä vaan tiettyä helvetin suurta aluetta koko kaupungissa. Susta ei ole periksi antamaan aivan helposti, se ollaan huomattu. Joskus kuitenkin. "Oikeesti noin tyhmä", kysyitkö? vai näytteletkö vain tinttulainen?

• kyllä-äiti kirjoitti:

Et sä koskaan halua ymmärtää pointtia. Sun tarkoitus on aina kaikin keinoin puolustaa omia kirjoituksia, vaikka siihe löytyisi järkevä vastauskin... Jos lukisit tarkemmin ilman kiihtymystä aimman kommentin niin huomaisit, että siinä juuri kiteytetään ongelman paikkaa eikä vaan tiettyä helvetin suurta aluetta koko kaupungissa. Susta ei ole periksi antamaan aivan helposti, se ollaan huomattu. Joskus kuitenkin. "Oikeesti noin tyhmä", kysyitkö? vai näytteletkö vain tinttulainen?

Oot sinäkin yks pilkun******. En ala täällä joka hemmetin katua kirjoittamaan, kun fiksummat kyllä tajuaa vähemmästäkin. Voi katsos ajatella juttuja noin yleisestikkin..jos et tajunnu..

Oot sinäkin yks pilkun******. En ala täällä joka hemmetin katua kirjoittamaan, kun fiksummat kyllä tajuaa vähemmästäkin. Voi katsos ajatella juttuja noin yleisestikkin..jos et tajunnu..

Pitääkö tarkentaa ettei "joku" ole pihalla eli yleisesti KOKKOLASSA jalkakäytävät..

• oletkokännissä
        tinttu-liina kirjoitti:

Jaa että missäpäin on ollut ongelmia? ei täällä meidän piirissä mitään ongemia ole ollut. Yksinkertainen asia monille , mutta ei sinulle.

• oletkokännissä kirjoitti:

Jaa että missäpäin on ollut ongelmia? ei täällä meidän piirissä mitään ongemia ole ollut. Yksinkertainen asia monille , mutta ei sinulle.

No mä en ole väittänytkään että on ONGEMIA..On vaan huonosti hoidettuja jalkakäytäviä. Mä uskon ja tiedän että aika moni on myös huomannut..siis ne jotka näkee..muutaki ku omaa piiriään.

• husseineikäännyhaudassa
        tinttu-liina kirjoitti:

No mä en ole väittänytkään että on ONGEMIA..On vaan huonosti hoidettuja jalkakäytäviä. Mä uskon ja tiedän että aika moni on myös huomannut..siis ne jotka näkee..muutaki ku omaa piiriään.

Katoppas kun neiti alkaa hienosäätää kertomustaan. ei ole mitään Ongelmaa, mut sua vaan niin ärsyttää tämä huonosti hoidettu asia, joka TUOTTAA ongelmia. Jos se ei sinun mielestäsi aiheuta mitään ongelmia, niin miksi siis kirjoitat aiheesta. Tässä näkee selvästi kuin paljon haluat vain puolustella omia kirjoituksia, ollenkaan ajattelematta itse kirjoituksien sisältöä. Oman nimmerkin suojelu on tärkeämpää kuin itse aihe. Meillä rekkaamattomilla ei ole samaa ongelmaa, paitsi tuolla ressulla.

No ongelmii voi olla kyl joka puolen metrin välein... Mäki olin vetää lipat tossa ydinkeskustas moneen otteeseen ku hemmetinmoises kiirees olin eilen illal. Mä en sit hokannu kuiteskaan ottaa koordinaattei tarkalleen muistiin ;)

• artagnan kirjoitti:

No ongelmii voi olla kyl joka puolen metrin välein... Mäki olin vetää lipat tossa ydinkeskustas moneen otteeseen ku hemmetinmoises kiirees olin eilen illal. Mä en sit hokannu kuiteskaan ottaa koordinaattei tarkalleen muistiin ;)

Pitäisi vissiin itse hiekottaa, samalla kun kävelee..?😃

Pitäisi vissiin itse hiekottaa, samalla kun kävelee..?😃

Tossa olis kyl magee joululahjaidis et 10 litran ämpärillinen hiekkaa ja sit sellainen skidein muovilapio mukaan... :D

• artagnan kirjoitti:

Tossa olis kyl magee joululahjaidis et 10 litran ämpärillinen hiekkaa ja sit sellainen skidein muovilapio mukaan... :D

Älä meitsille laita kuitenkaan. Systereillesi ennemminki hilujen sijaan.. ;-D

• artagnan kirjoitti:

Kyllä ihmiset ihmettelisi kun kulkisi katuja ja hiekkottaisi samalla.😃

• huguhulu

Todella järkevää kirjoittaa siitä mistä on kyse, eikä alkaa yleistää samaa ongelmaa kaikkialle jonkun aluenimen kanssa. Lapsikin tajuaa. Jos ongelmaan haluaa vaikuttaa ja sen korjata, on syytä kerto missä on ongelma ja kertoa se sinne missä voi tulosta tuottaa. Mitä pilkkua siin on?

• Unohtakaa koko asia.

• doitnow

Ei uhohdeta. Itselläsi on avaimet millä poistaa koko keskustelu joutavana.

• no sitähän jäbäki et oottele et ton hepun mulukut laskeutuu. ku tommosten vänkääjien kans et saa sitte ensimmäistäkään järki sanaa vaihettua..

• temmirauta kirjoitti:

no sitähän jäbäki et oottele et ton hepun mulukut laskeutuu. ku tommosten vänkääjien kans et saa sitte ensimmäistäkään järki sanaa vaihettua..

Tolla hyypiöllä ei auta mitkää mulkkujen laskeutumiset, ku ylänuppi on tyhjää täynnä.

• Mä luulen et noi keissit selvitetään sit käräjil jos murtuu lonkka tms. puutteellisen kiinteistönhoidon takii. Noi kyl nousee viimeistään sit tapetil ku talven mittaan katoilt rupee tippuun lumee jalankulkijoin niskaan.

• Tajusin että kun rekattu tekee aloituksen, niin on sama koskeeko se kaupunkia vai ei, niin ihmisiä ei kiinnosta. En vaan jaksa ymmärtää että mitä väliä sillä on käyttääkö rekattua nimeä vai ei..Joka kerta eri nimeä käyttävä ei ole yhtään sen kummempi ku rekattu nikki.

• RessuNro5
        tinttu-liina kirjoitti:

Tajusin että kun rekattu tekee aloituksen, niin on sama koskeeko se kaupunkia vai ei, niin ihmisiä ei kiinnosta. En vaan jaksa ymmärtää että mitä väliä sillä on käyttääkö rekattua nimeä vai ei..Joka kerta eri nimeä käyttävä ei ole yhtään sen kummempi ku rekattu nikki.

No näköjään silti luetaan;) Onhan täällä toki nytkin useampi ketju joita 'rakennellaan' yhden ihmisen voimin, liekö kovin mielekästä..

• RessuNro5 kirjoitti:

No näköjään silti luetaan;) Onhan täällä toki nytkin useampi ketju joita 'rakennellaan' yhden ihmisen voimin, liekö kovin mielekästä..

Juu, lukevat että saavat itkeä sitte perään. Aika hupaista tuo, että ujutetaan Kokkolasanaa mahdollisimman usein, niin johan on palstalle sopiva aihe. Toi yksin touhaava on taas oma lukunsa. Sitä ei kuitenkaan tule noteerattua..raasu mikä raasu..

Juu, lukevat että saavat itkeä sitte perään. Aika hupaista tuo, että ujutetaan Kokkolasanaa mahdollisimman usein, niin johan on palstalle sopiva aihe. Toi yksin touhaava on taas oma lukunsa. Sitä ei kuitenkaan tule noteerattua..raasu mikä raasu..

Kokkola-sanaa piti olla..

Taisit tarkoittaa tuota listaa tuolla ylhäällä..Aika yllättävä.

• RessuNro5
        tinttu-liina kirjoitti:

Realisti jää armotta toiseksi 'käsinuken' rinnalla. Tyylillisesti samasta 'kynästä' 99% viesteistä;)

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14594803/sytyttakaa-jouluvalot-kokkolassa-)

• RessuNro5
        tinttu-liina kirjoitti:

Sitäpä juuri:) Lukukerrat lasketaan eri ip-osoitteista tulleiden avausten perusteella. Profiloituneet ihmiset ovat kiinnostavampia kuin harmaa 'massa', sen tästä voi päätellä.

no näkyypä siellä olevan jo toljanterki..

• temmirauta kirjoitti:

no näkyypä siellä olevan jo toljanterki..

Hävytön meinaa mennä ohi..Ei taidakkaa tontut tietää et naiset ensin..mut ei heikoille jäille ;)

• RessuNro5 kirjoitti:

Sitäpä juuri:) Lukukerrat lasketaan eri ip-osoitteista tulleiden avausten perusteella. Profiloituneet ihmiset ovat kiinnostavampia kuin harmaa 'massa', sen tästä voi päätellä.

Hyvä me! ;)

• RessuNro5 kirjoitti:

Mites RessuNro5 et ole vielä rekannut? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8670
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2479
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2297
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      38
      2182
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1757
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1550
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1167
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      7
      1050
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      5
      1034
    Aihe